AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Del Skrevet 10. mars 2021 Har fått muligheten til å hente hjem drømmehunden, men det er en 8 timers kjøretur. Er det idioti å kjøre tur retur, altså kjøre 16 timer på en dag? Har kjørt tur retur Kristiansand alene på et døgn tidligere, og det gikk greit. Har muligens en jeg kan ta med på turen så vi kan bytte på å kjøre litt, hvis ikke blir det alene. Anonymkode: abe78...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 10. mars 2021 #2 Del Skrevet 10. mars 2021 Det går helt fint. Bare ha pauser på vegen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Del Skrevet 10. mars 2021 Alene? Absolutt ikke. Kjør ditt, ta inn på en Airbnb, hent hunden dagen etter og kjør hjem. Å kjøre 16 timer på én dag er ekstremt uansvarlig. Om du har med noen så dere kan skifte på å kjøre, da er det greit. Anonymkode: 7e376...f6b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 10. mars 2021 #4 Del Skrevet 10. mars 2021 16 timer på en dag går helt fint 🙂 . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 10. mars 2021 #5 Del Skrevet 10. mars 2021 Ikke ta sjansen på å kjøre så langt alene, heller ha med deg noen så dere kan bytte på.🙇🏽♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. mars 2021 #6 Del Skrevet 10. mars 2021 Kjøringen i seg selv burde jo gå helt fint, men om du skal hente en valp, så er det jo ekstremt hendig ha med noen som kan holden den med selskap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 11. mars 2021 #7 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) Hva med å kjøre opp en ettermiddag, overnatte ett enkelt sted om det finnes og så kjøre hjem neste morgen? Det gjorde jeg sist da jeg skulle hente noe i Trondheim, og samme en annen tur til Bergen (Bor rett utenfor Oslo). Leide en billig liten campinghytte for 1 natt ene gangen og ett billig hotellrom andre gangen, som kostet bare noen få hundrelapper Jeg kjørte riktig nok t/r til Norrköping utenfor Stockholm t/r på en dag for noen år siden, for å hente en hest som kom fra Island, da med en venninne som selskap. Pga førerkort var det jeg som kjørte hele veien, og det gikk helt fint, men det ble en veldig lang dag husker jeg. Da tok vi litt pauser underveis, tok oss tid til å sitte ned å spise etc, samt en noe lengre pause i Norrköping for å vente på flyet med hesten vi skulle hente, som ikke hadde landet ennå. Endret 11. mars 2021 av DrueSmoothie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Del Skrevet 11. mars 2021 For langt. Anonymkode: edd87...934 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 11. mars 2021 #9 Del Skrevet 11. mars 2021 Lurt å være to stk. bikkja trenger masse trygghet. Da jeg hentet hund så satt jeg bak med den og mamma kjørte. Vi kjørte fra drammen til Stavanger. Og bikkja trenger din trygghet gjennom turen, spesielt om det er valp. Masse nye inntrykk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Del Skrevet 11. mars 2021 Bare å kjøre dobbelt så fort så blir det kun 8 timer. Det er nok tryggest. 16 timer høres utrygt ut. Langtransportkjørere har vel en streng grense på 8 eller 10? Anonymkode: 9f54e...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 11. mars 2021 #11 Del Skrevet 11. mars 2021 16 timer er ikke noe problem, jeg har kjørt lenger enn det selv på et strekk, tok såklart noen pauser underveis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Del Skrevet 11. mars 2021 Om det er 16 timer effektiv kjøretid, pluss en time henting av hund, pluss et par timer totalt med pauser (litt mat og tissing for alle tre) så er du oppe i 19 timer. Om du reiser kl 06 er du hjemme 01. Klart det går, men det vil være veldig slitsomt. Også dagen etter vil det være slitsomt. Jeg ville absolutt brukt to dager. Siden du sikkert skal være hjemme med hunden og ikke må på jobb dagen etter, er det uten tvil den beste løsningen. Også for hunden. Spander på dere en billig AirBnB eller hotell, som nevnt over her. Anonymkode: 31294...a16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigilante8 Skrevet 15. mars 2021 #13 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 20.03): Har fått muligheten til å hente hjem drømmehunden, men det er en 8 timers kjøretur. Er det idioti å kjøre tur retur, altså kjøre 16 timer på en dag? Har kjørt tur retur Kristiansand alene på et døgn tidligere, og det gikk greit. Har muligens en jeg kan ta med på turen så vi kan bytte på å kjøre litt, hvis ikke blir det alene. Anonymkode: abe78...a14 Du vet at en valp må tisse hele tiden? Turen hjem kommer til å ta sikkert 10 timer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Del Skrevet 15. mars 2021 16 timers kjøring går bare godt det! Jeg har kjørt så lenge flere ganger, og enda lenger enkelte ganger. Men husk å legg inn stopp for å spise, samt at valpen må luftes ofte på veien hjem. Og husk! Blir du trøtt på veien, så stopper du for å hvile! Anonymkode: 7cba1...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Del Skrevet 15. mars 2021 Det er ganske stressende å kjøre med valp, ikke minst for valpen. Det kan bli mange stopp, og valpen vil nok ha behov for selskap. Så jeg ville forsøkt å få med noen, da kan det jo gå med 16 timer. Anonymkode: 4b1bc...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå