Gå til innhold

Noen damer her som trener for bygge muskler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan trener du?

Bruker du kosttilskudd?

Anonymkode: b8e34...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trener styrke 3ganger i uken delt opp i ben og rumpe, rygg og mage, og bryst og triceps/armer.

prøver å få inn tre cardioøkter på 1t utover det. 

Bruker proteinpulver hver dag i frokosten min og etter styrkeøktene.

Anonymkode: 2c3e6...05a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Trenger tunge kroppsvektsøvelser (bruker kettlebells, vektskiver og turnringer) hjemme og drikker proteiner til frokost. Trener cardio når jeg har lyst, 2-3 ganger i uka. 

Spiser rimelig sunt 5 av 7 dager i uka. Og er ikke redd for å spise mye vinterhalvåret, går gjerne opp noen kilo da, for å gå ned igjen i løpet av våren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trener styrke fem dager i uken, og max 1-2 dager med løping.

Bruker proteinpulver, men fokuserer heller på å spise proteinrik og variert mat. Elsker det!😎

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Trener med kettlebells og manualer hjemme for tiden. Det funker bra. Løper intervaller i skogen, med vektvest. Det har faktisk vært greit tungt med snø, slaps og is i vinter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg trener styrke 4-5 ganger i uka. Splitten jeg kjører per nå er overkropp 2 x uka og underkropp 2 x uka, mens den 5. treningsdagen pleier å være en fullkroppsøkt eller noe annet. Tidligere kjørte jeg faktisk fullkroppsøkter 5 ganger i uka, og det funket veldig bra for meg - faktisk bedre enn hva overkropp/underkropp gjør. Vurderer derfor å gå tilbake til fullkroppsøktene mine om ikke så lenge. Musklene mine trives visst best med å bli kjørt hyppig og kanskje ikke så heftig hver gang, fremfor å bli kjørt veldig hardt men sjeldnere. 

Jeg har trent styrke i 5 år nå, og elsker det! Fokuserer på å øke styrken i baseøvelsene, samtidig som jeg ønsker mest mulig muskelvekst. Dette krever så klart to litt motstridende treningsformer, men for meg, som bare trener for gøy, fungerer dette utmerket. Jeg startet med å være supersvak og spe, til å nå kjøre det dobbelte av kroppsvekten min for 10 reps i mark for eksempel. I tillegg ser jeg passe buff ut i riktig lys, lol. 

Jeg spiser egentlig helt normal mat, men passer på å få i meg nok. Nok proteiner, nok fett, nok karbohydrater, nok vitaminer osv. Bruker protinpuler noen ganger, ellers ikke noe kosttilskudd utover tran 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
miss summers skrev (35 minutter siden):

Jepp. Trener med kettlebells og manualer hjemme for tiden. Det funker bra. Løper intervaller i skogen, med vektvest. Det har faktisk vært greit tungt med snø, slaps og is i vinter. 

Kult med vektvest. Blir det litt som å løpe oppoverbakke? Har vekvest hjemme, men har ikke prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kult med vektvest. Blir det litt som å løpe oppoverbakke? Har vekvest hjemme, men har ikke prøvd. 

Føler egentlig mest tyngdekraften med den vesten 😅 Løping i dyp snø er også heftig tungt på hamstring og legger. Vært mye støl i vinter faktisk. 

Ellers til tråden; Jeg spiser nøye fordelt på protein, karbo og fett. Tar kun høykonsentrert omega og magnesium som tilskudd.  

Og har et favorittprogram som jeg følger nå. Fint tilpasset hjemmetrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener overkropp og underkropp annenhver dag. Spiser normal kost, men har over ett års tid fått tydelige definerte muskler. Jeg er så vant til å se meg selv at jeg begynte ikke å legge merke til musklene før alle rundt meg påpekte det 😅

Merker det er tøft under lockdown. For meg er det ikke bare å gå en tur i skogen eller ta noen pushups hjemme. Det er vektene, miljøet og atmosfæren på senteret og at jeg har noe som er "mitt eget" som jeg ikke får ute i naturen eller andre steder.

Anonymkode: 11d78...c58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrke 5-6 dager i uka(kommer litt an på hvordan jeg jobber). Prøver å få inn en dag med langrenn/jogging også. Har holdt på sånn i 5 år nå.
Mitt oppsett er ca sånn her:

Dag 1- Rumpe og bakside lår

Dag 2- Rygg og skuldre/bryst

Dag 3- Lår

Dag 4- Biceps/Triceps og skuldre/bryst

Repeat fra dag 1 igjen. Mage tar jeg hver dag i pausene mellom sett.

Drikker PWO før trening, og proteinshake til frokosten etter trening(trener alltid om morgenen på tom mage).

Anonymkode: 9ec8f...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor vanlig er det nå til dags, blant jenter, å trene styrke? Og da mener jeg seriøs styrke, for å bli sterkere og få muskler? Jeg har en følelse av det har vært en økende trend, men lurer på om det liksom er bli in-fashion, eller om det fremdeles er bare et lite utvalg. 

Anonymkode: 2c525...b2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor vanlig er det nå til dags, blant jenter, å trene styrke? Og da mener jeg seriøs styrke, for å bli sterkere og få muskler? Jeg har en følelse av det har vært en økende trend, men lurer på om det liksom er bli in-fashion, eller om det fremdeles er bare et lite utvalg. 

Se på instagram . Det er masse fitnessdamer med muskler nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 5 styrkeøkter i uken, + en kortintervall-økt på mølla den 6. dagen.

Deler opp i 2 overkroppsøkter, 2 underkroppsøkter og 1 helkroppsøkt. 

Har trent styrke nå i litt over 8 mnd, og kroppen har endret seg en del. Opp i vekt, men strammere i fisken og har fått synlige muskler. 

Jeg ligger på 140-150g protein hver dag, godt over 2xkroppsvekt. Legger meg tidlig og spiser bra. 

Men dette med maten har jeg ikke gjort over tid, kun to-tre uker til nå, og jeg merker allerede at jeg har mer å gi på trening. Kjører proteinshakes etter trening, evt. pannekakemixen fra Bodylab (dritgod) med sukkerfritt syltetøy på. 

Havrebrød med eggehvite og proteinpulver. Kun rent kjøtt og fisk til middag, og masse grønnsaker. Grovt brød med ost og skinke, et par skyr hver dag, skummet melk osv. 

Mye å velge mellom, og det er egentlig ikke så vanskelig å få i seg +30g protein pr måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener relativt tung styrke 3-5 ggr i uka, noe avhengig av årstid, 4-5 er normalen.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg vil si at de fleste ikke trener slik, men at det er del, ja absolutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Styrketrening er i hvert fall blitt mye mer populært blant yngre kvinner under 30. Det er en også stor økning av jenter som trener med baseøvelser, styrkeløft og crossfit. Jeg vil si at det å være fysisk sterk er blitt et mer naturlig mål enn tidligere.

Anonymkode: a9e59...340

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Drikker dere Nocco?

Nei, jeg drikker redbull 

Anonymkode: b723f...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere noen forbilder på Instagram som dere ser opp til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener styrke 3 dager i uken. Fokuset mitt er foreløpig vektnedgang, men med styrketrening bevarer jeg muskelmassen. Sørger for å få i meg nok protein slik at jeg kan ha litt progresjon selv om jeg ligger i kaloriunderskudd, men bygger så klart ikke muskler på samme måte som jeg ville gjort om jeg spiste nok mat. Å få ned fettprosenten er første bud, andre bud er å bli sterk. Jeg trener heller ikke for å få ferskenrumpe og spons av Famme på instagram, men fordi jeg ønsker å forbedre helsa mi. Så ja, vil påstå at jeg "trener seriøst", men det gjør nok de som vil bygge kropp og utseende også. Det ligger mye hard trening bak disse perfekte instagramkroppene (og så klart dyktige poseringsteknikker). 

Anonymkode: e126f...35d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...