AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg og en kollega holdte på og skulle laste av ved til en barnehage. Jeg rygget opp varebilen i en bakke, det var ganske mye snø men vi klarte og komme oss opp uten noen problemer. Jeg satt bilen i brekk å gir, og den sto. Da jeg åpnet lasteplanen kjente jeg ingen bevegelser i bilen. jeg gikk opp og begynte og ta av stroppene. Da vi begynte å være kom han andre kollegaen min inn i lasterommet. Plutselig begynte jeg og kjenne bevegelser som jeg ikke følte var naturlig, så jeg ropte hopp ut men bare jeg kom meg ut. Jeg hoppet ut av bilen og sprang alt jeg MAKTE for og nå bilen, men jeg klarte det ikke, det var masse snø der jeg hoppet av.. Bilen rullet ned nesten 100 meter og traff et gjere inni hagen til en fyr som bodde i nærheten. Jeg har sett å opplevd mye gjennom livet, men det der var en av de skummleste tingene jeg har opplevd. Jeg er bare så uendelig glad for at ingen ble skadet å at det ikke var noe barn/mennesker eller biler i veien. jeg ringte sjefene mine og de kom med engang. Bilen satt bom fast og måtte få bergningsbilen til og få den opp. Ingen skader på bilen, men vi skal betale for skadene i hagen hans. Det jeg har lært er at iveco varebiler ikke er noe vinterbiler eller gode biler for og ha i snø.. Har hatt mange skummle opplevelsen med den bilen, og jeg har sagt ifra at jeg ikke vil bruke den mere. Det jeg har lært er at ting kan skje når man minst aner det! Anonymkode: a6375...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og en kollega holdte på og skulle laste av ved til en barnehage. Jeg rygget opp varebilen i en bakke, det var ganske mye snø men vi klarte og komme oss opp uten noen problemer. Jeg satt bilen i brekk å gir, og den sto. Da jeg åpnet lasteplanen kjente jeg ingen bevegelser i bilen. jeg gikk opp og begynte og ta av stroppene. Da vi begynte å være kom han andre kollegaen min inn i lasterommet. Plutselig begynte jeg og kjenne bevegelser som jeg ikke følte var naturlig, så jeg ropte hopp ut men bare jeg kom meg ut. Jeg hoppet ut av bilen og sprang alt jeg MAKTE for og nå bilen, men jeg klarte det ikke, det var masse snø der jeg hoppet av.. Bilen rullet ned nesten 100 meter og traff et gjere inni hagen til en fyr som bodde i nærheten. Jeg har sett å opplevd mye gjennom livet, men det der var en av de skummleste tingene jeg har opplevd. Jeg er bare så uendelig glad for at ingen ble skadet å at det ikke var noe barn/mennesker eller biler i veien. jeg ringte sjefene mine og de kom med engang. Bilen satt bom fast og måtte få bergningsbilen til og få den opp. Ingen skader på bilen, men vi skal betale for skadene i hagen hans. Det jeg har lært er at iveco varebiler ikke er noe vinterbiler eller gode biler for og ha i snø.. Har hatt mange skummle opplevelsen med den bilen, og jeg har sagt ifra at jeg ikke vil bruke den mere. Det jeg har lært er at ting kan skje når man minst aner det! Anonymkode: a6375...f56 Hadde en Iveco minibuss i årevis i Finnmark og hadde aldri noen problemer med den i snø, kulde, storm osv. Anonymkode: 69eb4...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Del Skrevet 9. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Hadde en Iveco minibuss i årevis i Finnmark og hadde aldri noen problemer med den i snø, kulde, storm osv. Anonymkode: 69eb4...6be Da er du heldig. Jeg har bare hatt problemer med den. Anonymkode: a6375...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Del Skrevet 9. mars 2021 Skal aldri parkere i nedoverbakke eller slakke bakker når det er snø eller is. Da må man ta med beregning av bilen kan skli. Anonymkode: fe0a0...6e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Del Skrevet 9. mars 2021 Om bilen sto parkert i gir, og på brekk - og så rullet nedover så er det jo en feil på bilen, det har jo ingenting med vinter å gjøre. Om bilen sklir på snø når den står i ro, så er det jo enten veldig glatt og isete, en for bratt bakke å parkere i, og/eller bilen kjører på elendige dekk. Det har jo og lite med bilens vinteregenskaper å gjøre. Anonymkode: a4bc2...ee7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Del Skrevet 9. mars 2021 Det kan virke litt raskt å skylde på bilen her. Helling, dekk, vedlikehold av brekk og mye annet kan spille inn. Jeg jobbet fast fra stor arbeidsbil i mange år, i slike situasjoner brukte vi alltid klosser under hjulene. Biler kan miste festet og skli, uansett merke. Forholdsregler må taes. Anonymkode: e8d24...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Del Skrevet 9. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Om bilen sto parkert i gir, og på brekk - og så rullet nedover så er det jo en feil på bilen, det har jo ingenting med vinter å gjøre. Hvis den er på randen av å miste festet, skal det ofte ikke mye til. Et smell med bakluka, at noen går ut eller inn i bilen ol. kan være nok bevegelse til at bilen mister det lille festet som er. Anonymkode: e8d24...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis den er på randen av å miste festet, skal det ofte ikke mye til. Et smell med bakluka, at noen går ut eller inn i bilen ol. kan være nok bevegelse til at bilen mister det lille festet som er. Anonymkode: e8d24...cd3 Da ruller den ikke, da sklir den. Anonymkode: a4bc2...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 9. mars 2021 #9 Del Skrevet 9. mars 2021 Hvor forsvant bilens tak? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Del Skrevet 9. mars 2021 Det var lett snø, men ganske polert snø også. Hadde ingen problemer med å rygge og alt gikk bra til vi gikk inn i lasteplanen. Anonymkode: a6375...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det var lett snø, men ganske polert snø også. Hadde ingen problemer med å rygge og alt gikk bra til vi gikk inn i lasteplanen. Anonymkode: a6375...f56 Dekkene utvikler varme ved kjøring, når man da stopper og blir stående smelter det litt, også sklir det avgårde. Derfor slenger man gjerne kjetting under/foran hjulene i slike situasjoner. hilsen yrkessjåfør Anonymkode: 249d2...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Del Skrevet 10. mars 2021 Haha, seriøst, tulling, det har ingenting med Iveco å gjøre! Dette skyldes dekkene, som forklart overfor, men først og fremst sjåføren. Måten du parkerte bilen på er avgjørende her. Bilmerket har nøyaktig null betydning. Anonymkode: 1001b...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå