AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Del Skrevet 8. mars 2021 På vei til jobb er deler av veien en relativt ny, oversiktlig og fin vei med fartsgrense på 80. Flere ganger i uken havner jeg bak elbiler som kjører i 65-70, uansett hvor mange biler som ligger bak. Dette er uansett vær og føre. Jeg holder på å bli smårar. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger andre typer biler har kjørt påfallende sakte. Mannen min sier det er fordi det er i den hastigheten elbiler bruker minst strøm. Stemmer dette? Og hvorfor tror disse bileierne at det er greit å kjøre så sakte og sinke alle andre fordi de vil spare bittelitt strøm? Det er ikke lov til å kjøre forbi heller. Det er sperrelinjer. Anonymkode: 87d39...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 8. mars 2021 #2 Del Skrevet 8. mars 2021 For at alle elbileiere tror de eier veien og de gir fullstendig faen i oss med normale biler som klarer å holde fartsgrensen uten å miste rekkevidde. Det stemmer at det er den farten som er best for de søplabilene, holder de 80 eller raskere raser rekkevidden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigilante8 Skrevet 9. mars 2021 #3 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): På vei til jobb er deler av veien en relativt ny, oversiktlig og fin vei med fartsgrense på 80. Flere ganger i uken havner jeg bak elbiler som kjører i 65-70, uansett hvor mange biler som ligger bak. Dette er uansett vær og føre. Jeg holder på å bli smårar. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger andre typer biler har kjørt påfallende sakte. Mannen min sier det er fordi det er i den hastigheten elbiler bruker minst strøm. Stemmer dette? Og hvorfor tror disse bileierne at det er greit å kjøre så sakte og sinke alle andre fordi de vil spare bittelitt strøm? Det er ikke lov til å kjøre forbi heller. Det er sperrelinjer. Anonymkode: 87d39...529 Nye elbiler kan fint kjøre i 80 uten at det går noe utover strømforbruket. Du har med klovner å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Del Skrevet 9. mars 2021 Noe av det som er gøy med elbil er jo å suse av gårde med god akselerasjon og fart. Jeg kjører elkjerre og har oppdaget noe annet morsomt. Nesten uansett hvilken hastighet jeg kjører i, så blir jeg forbikjørt. Og særlig om det er noe tyskt og dyrt, da skal de forbi, selv om de omtrent fysisk må stå og hoppe på gassen for å få det til. Anonymkode: f809e...43f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Del Skrevet 9. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noe av det som er gøy med elbil er jo å suse av gårde med god akselerasjon og fart. Jeg kjører elkjerre og har oppdaget noe annet morsomt. Nesten uansett hvilken hastighet jeg kjører i, så blir jeg forbikjørt. Og særlig om det er noe tyskt og dyrt, da skal de forbi, selv om de omtrent fysisk må stå og hoppe på gassen for å få det til. Anonymkode: f809e...43f Fikk latterkrampe nå. Anonymkode: 0671f...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Del Skrevet 9. mars 2021 Hvorfor er det sperrelinjer hvis veien er så oversiktlig? Anonymkode: 3aa14...812 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Del Skrevet 10. mars 2021 Det er noen elbiler som viser misvisende fart (Leafen f.eks. viser de fulle lovlige 10% for mye, mens kilometertelleren er på 2% avvik). I tillegg er vel mange elbileiere ikke særlig bilinteressert, så den tantekjøringen de gjorde i Suzuki eller Golf før, skjer nå i elbil. Det har neppe noe med teknologien å gjøre. Anonymkode: a95ca...0b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Del Skrevet 10. mars 2021 Er først når en bikker 100 at en merker tydlig forskjelle på strømforbruket. Så tror heller at grunnen til at elbiler kjører under grensen er at elbiler har alle digitalt speedometer. Da synes farten en kjører mye tydeligere og flere kjører da til fartsgrensen. Samtidig har speedometerer minst 10% feilmargin som gjør at de ubevist ligger en del under. Vi elbil-kjørere er ikke dumme, vi bare koser oss litt mer bak rattet siden elbiler er så utrolig behagelige å kjøre 😊 Anonymkode: 38ca3...cc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 13.25): Noe av det som er gøy med elbil er jo å suse av gårde med god akselerasjon og fart. Jeg kjører elkjerre og har oppdaget noe annet morsomt. Nesten uansett hvilken hastighet jeg kjører i, så blir jeg forbikjørt. Og særlig om det er noe tyskt og dyrt, da skal de forbi, selv om de omtrent fysisk må stå og hoppe på gassen for å få det til. Anonymkode: f809e...43f Folk med dyre, tyske biler kjører forbi alle uansett, elbil eller ikke Selv om man ligger ti over skal de på død og liv kjøre forbi. Anonymkode: e9a3e...48a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Folk med dyre, tyske biler kjører forbi alle uansett, elbil eller ikke Selv om man ligger ti over skal de på død og liv kjøre forbi. Anonymkode: e9a3e...48a Ikke uenig, men jeg lover, den forbikjøringstrangen blir enda et ekstra knepp trigget av elbiler. Anonymkode: f809e...43f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er først når en bikker 100 at en merker tydlig forskjelle på strømforbruket. Så tror heller at grunnen til at elbiler kjører under grensen er at elbiler har alle digitalt speedometer. Da synes farten en kjører mye tydeligere og flere kjører da til fartsgrensen. Samtidig har speedometerer minst 10% feilmargin som gjør at de ubevist ligger en del under. Vi elbil-kjørere er ikke dumme, vi bare koser oss litt mer bak rattet siden elbiler er så utrolig behagelige å kjøre 😊 Anonymkode: 38ca3...cc7 Det kan du forklare til en vogntogsjåfør, som fint kan kjøre forbi en egolf, i motbakke, når det har fartsperre på 90km/t. Da er det noe som er hakkande galt hos elbilsjåføren som ikke klarer eller gidder å følge med på sin egen hastighet. Anonymkode: 339bd...db2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Del Skrevet 10. mars 2021 Min elbil har god akselerasjon og ikke noe problem å kjøre fort. Men jeg er en gammel tante, så da kjører jeg som en gammel tante. Dere må huske at mange elbiler er konebiler. De som blir kjørt av noen som liker fart ser dere ikke. Anonymkode: 5e8db...11e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Del Skrevet 14. mars 2021 Typisk eksempel på confirmation bias av forutinntatte bakstrevere som er prinsippielle motstandere av elbiler på tross av at de mangler vektige argumenter. Sånne som dere ser det dere vil se, hører det dere vil høre og tror det dere vil tro. Såååå provoserte, atte. Vår husholdning har relativt høy frekvens på utskifting av kjøretøy, og pga bilinteresse har vi aldri hatt færre enn 3 biler samtidig, så jeg vil påstå at jeg har et visst sammenlikningsgrunnlag. For øyeblikket er vi på elbil nr 2. De andre bilene er hybrid- og fossil-drevne, men det er elbilene som foretrekkes. Vi har også hatt både lett provoserende sportsbiler og andre mellomklasse stasjonsvogner samtidig som vi har eid elbilene. På samme vegstrekning og i samme hastighet (kalibrert med ekstern gps) er det påtakelig mange som MÅ kjøre forbi elbilene sammenliknet med de andre bilene våre. Vi har da holdt en hastighet på 85-90 i 80-sone. Sportsbilen provoserer omtrent like mye. Hva er det som gir eiere av helt normale biler en sånn enorm glede og tilfredsstillelse av å kunne gjennomføre farlige forbikjøringer av en Porsche 911? Er det misunnelse eller er det liten pikk som gir dere et så enormt bekreftelsesbehov? Anonymkode: f1fcc...7db 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. mars 2021 #14 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 18.51): Det kan du forklare til en vogntogsjåfør, som fint kan kjøre forbi en egolf, i motbakke, når det har fartsperre på 90km/t. Da er det noe som er hakkande galt hos elbilsjåføren som ikke klarer eller gidder å følge med på sin egen hastighet. Anonymkode: 339bd...db2 Jeg tror svaret kom i innlegg nr 7. Det er ikke det at de ikke følger med, men speedometeret viser feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Del Skrevet 14. mars 2021 I Grosny skrev (4 timer siden): Jeg tror svaret kom i innlegg nr 7. Det er ikke det at de ikke følger med, men speedometeret viser feil. Dette var i en 110-sone, glemte ta med det. Så den unskyldningen med misvisning holder ikke mål her gitt! Anonymkode: 339bd...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Del Skrevet 14. mars 2021 Så sært, jeg er aldri borte i dette, og jeg kjører minst 25,000 i året. I en bensinbil. Kjører en god del i 110-sonen, og der er det jeg som er en sinke, da bilen min har liten motor (1.0) og får litt vel høyt turtall om jeg holder 110 på nåla. Så det suser stadig teslaer forbi 😄 Det hender jeg ser elbiler kjøre i litt under grensa, men det hender like ofte at jeg møter andre småbiler (med fossilt drivstoff), kjørt av tante Petra. Sånn ellers kjører jeg mye på landevei (80 km/t), problematikken i HI er ikke jeg kjent med. Og nei, jeg er absolutt ingen elbilforkjemper, men er heller ingen elbilhater. Anonymkode: 37d35...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. mars 2021 #17 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette var i en 110-sone, glemte ta med det. Så den unskyldningen med misvisning holder ikke mål her gitt! Anonymkode: 339bd...db2 Jeg forstår at det i dette tilfellet var mer enn misvisning, men det var en annen debatt på samme tema her, og en profesjonell lastebilsjåfør skrev at denne grove misvisningen på speedometeret var vanlig på Nissan Leaf. Endret 14. mars 2021 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Del Skrevet 14. mars 2021 Så mange teslaer som det er på norske veier er vel ikke det et problem? Anonymkode: c1f84...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpringYard Skrevet 14. mars 2021 #19 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 13.25): Noe av det som er gøy med elbil er jo å suse av gårde med god akselerasjon og fart. Jeg kjører elkjerre og har oppdaget noe annet morsomt. Nesten uansett hvilken hastighet jeg kjører i, så blir jeg forbikjørt. Og særlig om det er noe tyskt og dyrt, da skal de forbi, selv om de omtrent fysisk må stå og hoppe på gassen for å få det til. Anonymkode: f809e...43f Slår en slag for dette svaret. Jeg opplever nøyaktig det samme. Uansett hva, så skal typisk bmw eiere forbi, samme pokker. Trør jeg inn gassen har de som regel ikke sjanse, da elbilen min har nesten 700 newton og over 400 hester, men jeg lar de som regel slippe forbi allikevel. hvilket syndrom, som gjør at de bare MÅ fordi, det aner jeg ikke hva er. Merker null på strømforbruket før jeg bikker godt over 100. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå