AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Del Skrevet 8. mars 2021 Har gått ned 17kg nå. Vil gjerne ned noen få til, men da er det trening som må til. Magen er ikke helt flat og jeg er feks litt dvask i lårene. Hvor mye har trening å si? Hvis jeg trener mage og kjerne, vil musklene holde magen mer på plass så den ser flatere ut? Lårene har ikke mellomrom og vil gjerne stramme litt her. Vet det er urealistisk å få mellomrom, men kanskje det blir litt mindre fett der. Anonymkode: 6b7ba...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Del Skrevet 8. mars 2021 Det har lite å si. Det er fettprosenten som har noe å si. Om fettprosenten ikke er lav nok så vil ikke magen være flat og du vil ikke ha en synlig six-pack. Noen folk trener jo magemuskler i hytt og pine for å få synlige muskler, men det får du ikke med mindre fettprosenten er lav nok. Med andre ord må du gå ned i vekt for å redusere mengden fett. Du kan ikke punktslanke. http://hackyour.fitness/get-flat-stomach/ Om du kan få mellomrom mellom lårene handler om genetikk. Hadde man kunne trent seg til "thigh gap" hadde alle som ønsket det, hatt det. https://www.fitnessblender.com/articles/the-truth-about-thigh-gaps-the-myth-about-how-to-get-a-thigh-gap Med styrke trening kan du til dels stramme opp. Bygger du muskler kan du "fylle ut" eventuell løs hud, men man må være realistisk. Vil du ha mindre fett på lårene må du fortsette å redusere vekten, og sørge for å tape fett fremfor muskelmasse. Enkelt og greit: skal du ha flat mage må du gå ned i fettprosent. Anonymkode: 9a9c9...4f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjemmegym Skrevet 9. mars 2021 #3 Del Skrevet 9. mars 2021 On 3/8/2021 at 4:31 PM, AnonymBruker said: Har gått ned 17kg nå. Vil gjerne ned noen få til, men da er det trening som må til. Magen er ikke helt flat og jeg er feks litt dvask i lårene. Hvor mye har trening å si? Hvis jeg trener mage og kjerne, vil musklene holde magen mer på plass så den ser flatere ut? Lårene har ikke mellomrom og vil gjerne stramme litt her. Vet det er urealistisk å få mellomrom, men kanskje det blir litt mindre fett der. Anonymkode: 6b7ba...390 Trening av basisøvelser som markløft og knebøy er de øvelsene som har vist seg å være mest effektiv for å få en stram og fast mage. De forbrenner generelt mer og belaster på samme tid muskulatur som ligger under de ytterste lagene med muskler, alstå kjernemuskulatur. 5x5 med basisøvelser som fokus er noe av det beste man kan foreta seg om man er forholdsvis ny innenfor trening. Det er to prosesser som fører til en flat og "fin" mage. Første ledd er å trene selv muskulaturen gjennom styrkeøvelser som fører til en bedre holdning og en "fastere" muskulatur. I neste ledd må man se på kostholdssammensetningen. Hjelper ikke å ha en volumøs muskulatur om den gjemmer seg bakom et tykt lag med flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 16.41): Det har lite å si. Det er fettprosenten som har noe å si. Om fettprosenten ikke er lav nok så vil ikke magen være flat og du vil ikke ha en synlig six-pack. Noen folk trener jo magemuskler i hytt og pine for å få synlige muskler, men det får du ikke med mindre fettprosenten er lav nok. Med andre ord må du gå ned i vekt for å redusere mengden fett. Du kan ikke punktslanke. http://hackyour.fitness/get-flat-stomach/ Om du kan få mellomrom mellom lårene handler om genetikk. Hadde man kunne trent seg til "thigh gap" hadde alle som ønsket det, hatt det. https://www.fitnessblender.com/articles/the-truth-about-thigh-gaps-the-myth-about-how-to-get-a-thigh-gap Med styrke trening kan du til dels stramme opp. Bygger du muskler kan du "fylle ut" eventuell løs hud, men man må være realistisk. Vil du ha mindre fett på lårene må du fortsette å redusere vekten, og sørge for å tape fett fremfor muskelmasse. Enkelt og greit: skal du ha flat mage må du gå ned i fettprosent. Anonymkode: 9a9c9...4f1 Jeg er ikke TS, men leser svaret ditt med interesse. Selv er jeg heldig med magen min, som normalt er helt flat selv om den kanskje ikke er superstram, men jeg er ganske fleskete over rumpe og lår. Armene mine er syltynne. Jeg har nå en BMI på mellom 18 og 19, og er dermed ganske tynn generelt. Smartvekten min gir meg fettprosent på mellom 17 og 21 (varierer med syklusen min), men jeg vet at man så klart må ta det med en stor klype salt. Det jeg lurer på er vel egentlig bare hva slags håp det er for meg, siden jeg føler at jeg ikke har så veldig mye fett, men likevel ser ganske tynnfeit ut. Må jeg bygge masse muskler om jeg vil se bedre ut? Jeg bør ikke bli tynnere, i alle fall, men jeg trenger å bli mye fastere. Jeg har drevet hjemmetrening daglig i år, men innser at jeg sikkert må løfte litt tungt for å få skikkelige resultater. Jeg er forresten i andre halvdel av 30-årene. Anonymkode: 10877...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er ikke TS, men leser svaret ditt med interesse. Selv er jeg heldig med magen min, som normalt er helt flat selv om den kanskje ikke er superstram, men jeg er ganske fleskete over rumpe og lår. Armene mine er syltynne. Jeg har nå en BMI på mellom 18 og 19, og er dermed ganske tynn generelt. Smartvekten min gir meg fettprosent på mellom 17 og 21 (varierer med syklusen min), men jeg vet at man så klart må ta det med en stor klype salt. Det jeg lurer på er vel egentlig bare hva slags håp det er for meg, siden jeg føler at jeg ikke har så veldig mye fett, men likevel ser ganske tynnfeit ut. Må jeg bygge masse muskler om jeg vil se bedre ut? Jeg bør ikke bli tynnere, i alle fall, men jeg trenger å bli mye fastere. Jeg har drevet hjemmetrening daglig i år, men innser at jeg sikkert må løfte litt tungt for å få skikkelige resultater. Jeg er forresten i andre halvdel av 30-årene. Anonymkode: 10877...a43 Løft tungt og tren ordentlig styrke. Hjelper ikke løfte på et par kilos tunge manualer hjemme. Å bygge muskler kan være krevende for du må trene en del og spise mye, ligge i kalorioverskudd og få i deg nok proteiner. Sannsynligheten for at det er ditt eget selvbilde som er problemet her, er også stor. Med en så lav BMI er du neppe tynnfeit, men det er mulig du ikke har så mye muskler. Å ha for lav fettprosent som kvinne er ikke bra. Anonymkode: 9a9c9...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå