Gå til innhold

Erfaring med religiøs fastlege? Spesielt ift hjelp ved infertilitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg reagerer på noen av svarene her. Som. TS selv sier, så vet vi som svarer i tråden ingen ting om henne, og det er uansett ingens oppgave å avgjøre når man kan få lov til å synes at ting er tøft. Jeg har hatt min andel IVF-forsøk, og syns ikke det var så tøft, men vi fikk barn til slutt. Tidlig spontanabort gikk greit nok for meg, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å komme meg hvis jeg hadde opplevd senabort (og mye annet jeg frykter). Vi er alle ulike, med ulike forutsetninger og ulik bagasje.

Jeg syns også det er irrelevant at legen er kristen, det skal ikke påvirke jobben hennes (i så fall er hun svært uprofesjonell). Akkurat her tenker jeg at TS ser tegn til noe hun frykter, fordi hun er stresset og i en sårbar posisjon, men at det er usannsynlig at religion påvirker hvordan legen forholder seg til pasienter som kanskje trenger assistert befruktning. Det er absolutt lov å reagere på legen, men jeg syns TS bør prøve å ikke trekke religiøs overbevisning inn i det, det opplever jeg som dømmende. 

Så bra det ser ut til å ha ordnet seg med henvisning, og lykke til på veien videre, TS! 

Anonymkode: 2fc91...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS du skriver i tråden at vi ikke vet noe om deg her inne, men det gjelder da kanskje din lege også? Du har laget deg meniger ut fra at du fant ut hun er religiøs på nett samt at hun ikke vil gjøre det du ønsker ? Jeg sier som før - jeg råder deg da til å bytte lege. Det er du i din fulle rett til å gjøre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg syns er merkelig er hvordan alle som svarer her tror de har opplevd alt "mer" enn meg 🤷🏼‍♀️ Men ok. Dette gidder jeg ikke diskutere mer. 

Anonymkode: b9cc8...087

Akkurat her er jeg rimelig sikker. Har fast nefrolog, spesialist i indremedisin, revmatolog og en ortoped som jeg går fast til på sykehuset. Er 100 % uføretrygdet. Blodprøver på sykehuset annenhver uke. 

Så jo, er nok mer på sykehus enn deg. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 88126...8f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat her er jeg rimelig sikker. Har fast nefrolog, spesialist i indremedisin, revmatolog og en ortoped som jeg går fast til på sykehuset. Er 100 % uføretrygdet. Blodprøver på sykehuset annenhver uke. 

Så jo, er nok mer på sykehus enn deg. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 88126...8f6

Gratulerer, du vinner! Premien din vil bli sendt til deg per post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du forsøkt å snakke med henne? Si rett ut hva du reagerer på, og gjerne komme med forslag til forbedring? Hun er jo ung og uerfaren og vil nok sette pris på konstruktiv kritikk (og kanskje klarer du å finne noe å rose henne for også?). Alle relasjoner er avhengig av god kommunikasjon, så du må bare ta jobben og prate med henne. 

Anonymkode: 26688...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du forsøkt å snakke med henne? Si rett ut hva du reagerer på, og gjerne komme med forslag til forbedring? Hun er jo ung og uerfaren og vil nok sette pris på konstruktiv kritikk (og kanskje klarer du å finne noe å rose henne for også?). Alle relasjoner er avhengig av god kommunikasjon, så du må bare ta jobben og prate med henne. 

Anonymkode: 26688...0d9

I følge trådens kommentarer så har ikke legen tid til å prate med meg og vise empati, så jeg ser ikke hvordan jeg skal få tid til dette 🤷🏼‍♀️ 

... 

Men joda, det skal jeg nok gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg prøver det samme, men er ventetid hos alle lokale fastleger, liten plass dette og. Jeg prøver likevel, og skal huske dette til neste gang - å bytte tidligere... 🙂 Jeg hadde en god vikar først når han begynte i permisjon, men hun var der bare i to mnd så forduftet hun plutselig. Veldig omgjengelig og hyggelig jente, ung hun og men hun viste empati (selv om de tydeligvis ikke skal gjøre det... 😉 og var med i samtalene vi hadde. Timene var aldri et rent spørreskjema. 

Håper det ordner seg for deg, en skal føle seg ivaretatt når man går til legen, ikke komme ut med frustrasjon og mer spørsmål enn før! 

Lykke til 😊🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...