Gå til innhold

Meghan Markle

Panna

Anbefalte innlegg

Trynefaktor skrev (Akkurat nå):

Men om du leser innleggene får du gode svar på det du skriver. 

Jeg gir min mening om saken, uavhengig av tidligere diskusjoner (?). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trynefaktor
mfs skrev (Akkurat nå):

Jeg gir min mening om saken, uavhengig av tidligere diskusjoner (?). 

Det er vel mer påstander du kommer med, men du får holde på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (4 minutter siden):

Man kan jo ikke diskutere "stakkars A fikk ikke tittel og beskyttelse" utifra intervjuet, når fakta omkring dette er annerledes enn sånn det legges fram der.

Her er det som kom fram i intervjuet (mulig det er helt feil, og ønsker gjerne info om hvilke fakta du refererer til): 

6ABA734D-87A8-40A3-8B23-399A8A036E11.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (53 minutter siden):

Jeg svarte på hovedinnlegget, har ikke lest resten av tråden. Det må være lov så lenge jeg ikke refererer til andres svar. 

Du refererte ubevisst til alt som hadde blitt diskutert å sagt i tråden🤭

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

Rart at alle har prinsesse eller prinsetittell  utenom Archie. Siste med tittel  ble født i 07.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (6 minutter siden):

Det er vel mer påstander du kommer med, men du får holde på. 

Hvor er disse påstandene du refererer til? Bortsett fra det jeg skriver om at jeg tror at folk som ikke er født kongelig ikke ville ha skjønt omfanget av å inngå et slikt ekteskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mfs skrev (5 minutter siden):

Her er det som kom fram i intervjuet (mulig det er helt feil, og ønsker gjerne info om hvilke fakta du refererer til): 

6ABA734D-87A8-40A3-8B23-399A8A036E11.jpeg

Svarene finner du bakover i tråden.

Vi kan ikke gjenta om og om igjen det som har blitt skrevet over flere dager fordi ny(e) deltker(e) i tråden ikke har lest den.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (2 minutter siden):

Rart at alle har prinsesse eller prinsetitell utenom Archie. Siste med titell ble født i 07.

Hvem er "alle"?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (15 minutter siden):

Tidligere har alle barn med en slik relasjonen fått tittel og beskyttelse. Tradisjonen ble endret da Meghan var gravid. 

Et raskt googlesøk viser at ingen av barna til prinsesse Margaret, som er lillesøsteren til dronning Elizabeth, har fått tittel som prinser og prinsesser. Sønnen har tittel som 2. jarl av Snowden, siden hans far fikk den arvelige tittelen jarl av Snowden, mens det enda var lov i England. Den loven ble innskrenket i 1999. Datteren har tittelen Lady, som er en adelig tittel, noe som også døtre av hertuger kan kalle seg. På samme måte som sønnen til Harry og Meghan tiltales som master.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Felis skrev (4 timer siden):

Alt dette tror jeg folk hadde hatt forståelse og sympati for, hadde det bare dreiet seg om Harry, den litt viltre prinsen. Problemet er Meghan. Et hus til hundreogettellerannet millioner, det evige jaget etter berømmelse, alle intervjuene hvor hun sparker i øst og vest. Ingen er trygge for Meghans sleivspark, fra Kate til tabloidpressen, og nå hele den kongelige institusjonen. Harry deltar jo, men hvis vi legger første avsnitt i denne avhandlingen min til grunn, så har han kanskje ikke så mye valg? Harry er født til å adlyde, og det er akkurat det han gjør.

Harry er født til å alltid få viljen sin. Harry har alltid gjort som han vil.  Ja, det har vært tøft for Harry å miste moren sin, kongefamilien har et enormt press og britisk presse kan være beinhard, men Harry har jo aldri vært en som kun gjør som han får beskjed om.  Han har alltid gjort som han vil og alltid fått viljen sin. 

Skjønner at man kan synes synd på Harry for han valgte ikke livet han ble født i. Men synes ikke man skal late som om han er en som kun gjør som han får beskjed om og at alt bråket nå er Meghans feil. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (2 minutter siden):

Et raskt googlesøk viser at ingen av barna til prinsesse Margaret, som er lillesøsteren til dronning Elizabeth, har fått tittel som prinser og prinsesser. Sønnen har tittel som 2. jarl av Snowden, siden hans far fikk den arvelige tittelen jarl av Snowden, mens det enda var lov i England. Den loven ble innskrenket i 1999. Datteren har tittelen Lady, som er en adelig tittel, noe som også døtre av hertuger kan kalle seg. På samme måte som sønnen til Harry og Meghan tiltales som master.

Konvensjonen etter Kong George V sier at Archie vil få tittel som prins når Charles overtar tronen - siden han da er barnebarnet til Charles som da er monark. Denne konvensjonen ville kongehuset/institusjonen endre da Meghan var gravid slik at Archie ikke ville få tittelen til tross for å være Charles (når monark) sitt barnebarn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (13 minutter siden):

Svarene finner du bakover i tråden.

Vi kan ikke gjenta om og om igjen det som har blitt skrevet over flere dager fordi ny(e) deltker(e) i tråden ikke har lest den.

Har lest igjennom tråden, men finner ikke svarene du refererer til (om konvensjonen til King George V og ønske om endring av denne). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (1 minutt siden):

Konvensjonen etter Kong George V sier at Archie vil få tittel som prins når Charles overtar tronen - siden han da er barnebarnet til Charles som da er monark. Denne konvensjonen ville kongehuset/institusjonen endre da Meghan var gravid slik at Archie ikke ville få tittelen til tross for å være Charles (når monark) sitt barnebarn. 

Det er jo ganske normalt i flere kongedømmer. Så det betyr jo ikke at det har noe som helst med opphavet til Archie å gjøre, eller noe som helst å gjøre med Archie overhodet. Prins Charles kan fremdeles bestemme om Archie skal få tittelen prins, når han blir konge, så det er tydeligvis bare et tema som har vært oppe til diskusjon. Og det er jo bare bra at får reflektert litt rundt slike temaer, om det skal skje endringer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kinder skrev (5 minutter siden):

Det er jo ganske normalt i flere kongedømmer. Så det betyr jo ikke at det har noe som helst med opphavet til Archie å gjøre, eller noe som helst å gjøre med Archie overhodet. Prins Charles kan fremdeles bestemme om Archie skal få tittelen prins, når han blir konge, så det er tydeligvis bare et tema som har vært oppe til diskusjon. Og det er jo bare bra at får reflektert litt rundt slike temaer, om det skal skje endringer.

Men dette understreker at det ikke var Meghan og Harry sitt valg at Archie ikke skulle ha tittel (som mange tror).Og at dette forslaget hindrer Archie i å ha «rett» til politibeskyttelse (som er fokuset i store deler av intervjuet).

Mtp. at Diana ble fratatt politibeskyttelse (og måtte stå for livvakter selv som det hevdes ikke var egnet nok til jobben) og den fatale konsekvensen av det, så skjønner jeg at Meghan og Harry er kritiske til hele situasjonen. 

Endret av mfs
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Lin11 skrev (31 minutter siden):

Rart at alle har prinsesse eller prinsetittell  utenom Archie. Siste med tittel  ble født i 07.

Barna til Edward har heller ikke titler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (2 minutter siden):

Men dette understreker at det ikke var Meghan og Harry sitt valg at Archie ikke skulle ha tittel (som mange tror).Og at dette forslaget hindrer Archie i å ha «rett» til politibeskyttelse (som er fokuset i store deler av intervjuet).

Mtp. at Diana ble fratatt politibeskyttelse (og måtte stå for livvakter selv som det hevdes ikke var egnet nok til jobben) og den fatale konsekvensen av det, så skjønner jeg at Meghan og Harry er kritiske til hele situasjonen. 

Det finnes da 1000 av mennesker som betaler sine egne livvakter. Er alle de underkvalifiserte og udugelige de da....🙄. Dette er syting på høyt nivå. Som flere skrev her så har barna til prinsesse margareth sine barn heller ikke det!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
mfs skrev (2 minutter siden):

Han "skulle" vel uansett ikke hatt noen tittel før hans bestefar Charles evt velger å gi ham det når han overtar tronen?

Hva som da skjer blir bare spekulasjoner på nåværende tudspunkt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpes meg, det er mye repetering atter repetering i tråden nå🤦‍♀️

Oppfordrer alle NYE om å lese tråden før man kommentere.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
FruRosa skrev (Akkurat nå):

Han "skulle" vel uansett ikke hatt noen tittel før hans bestefar Charles evt velger å gi ham det når han overtar tronen?

Hva som da skjer blir bare spekulasjoner på nåværende tudspunkt.

Han har rett til å bruke tittelen Earl of Dumbarton, men dette valgte foreldrene å ikke bruke. Det var kanskje ikke godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...