Gå til innhold

Opprør, demonstrasjoner og fullt kaos i Stockholm mot coronatiltak

Million

Anbefalte innlegg

Det har jo vært kaos i Sverige i mange år, så det overrasker ikke meg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bente1234 skrev (23 minutter siden):

ja folk i andre land godtar ikke alt som kommer som vi gjør...vi hadde sikkert godtatt 500 kr/l bensin også i 2 uker for åholde ut til å få veldig billig bensin etterpå... eller?

Hva mener du? Det er mange som klager og syter her også, men det blir jo ikke mindre virus av den grunn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Det har jo vært kaos i Sverige i mange år, så det overrasker ikke meg. 

Før eller senere må det komme en offentlig diskusjon i Sverige om koronahåndteringen deres. Kjenner jeg gleder meg litt til å følge den. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jo også nevnes att det har vært kaos og tumulter i mange europeeiske land hittil, tex danmark, nederland, spania.. portugal.. men sikkert bare høyreekstreme der og.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Guile said:

Patetisk. 

Her er bulkegjengen som står bak. 

https://expo.se/2021/03/flera-högerextremister-bland-de-protesterande

Og når jeg ser på den videoen som er i media nå, så ser ikke disse individene som løper fra politiet ut til å tilhøre det vi kan omtale som tradisjonelle høyre ekstreme organisasjoner? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (3 minutter siden):

Og når jeg ser på den videoen som er i media nå, så ser ikke disse individene som løper fra politiet ut til å tilhøre det vi kan omtale som tradisjonelle høyre ekstreme organisasjoner? 

Unge kvinner har en tendens til å finne seg selv i motsatt politiske fløy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Optimo
Archer skrev (9 minutter siden):

Åja.. kun nazister og rasister som er lei restriksjonerne🙄😄 og "expo" er jo en skikkelig bra kilde💩😹

Elsker når folk kritiserer kilden og ikke innholdet. Var det noe feil i det som sto der? 

Og ingen har sagt at det bare er nazifolk som deltok. Det er en del gærne konspirasjonsfolk også, ref Aftonbladet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er flaut. De har da ikke levd under strenge restriksjoner lenge. Eier de ikke utholdenhet? De satte inn tiltak svært motvillig men ser det er nødvendig. De innrømmer indirekte at deres strategi feilet, og det sitter langt inne. 

Tiltakene er, slik jeg forstår, mindre inngripende enn i de fleste større byer i Europa.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Archer skrev (7 minutter siden):

Bør jo også nevnes att det har vært kaos og tumulter i mange europeeiske land hittil, tex danmark, nederland, spania.. portugal.. men sikkert bare høyreekstreme der og.

Jeg er ikke høyreekstrem og kunne gjerne deltatt. Det ville ikke betydd at jeg er enig i alt mine med-demonstranter måtte mene. Vi er da individer, selv om media setter merkelappen "høyreekstrem"... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (37 minutter siden):

Patetisk. 

Her er bulkegjengen som står bak. 

https://expo.se/2021/03/flera-högerextremister-bland-de-protesterande

Interessant å se at covid fornekterne også muterer fra land til land, litt som viruset, på ett av skiltene står det:

"Plandemin er påhittad for att dölja den kommande bankkraschen"

"Bank kræsj" argumentet har jeg ikke sett så mye til blandt våre egne.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (27 minutter siden):

Etter et år med pandemi har jeg fått inntrykk av at de som er mest kritiske til tiltak, virus og det hele, de som mener viruset ikke er noe videre problem i det hele tatt, står godt til høyre politisk. 

Mulig jeg tar feil, men det hadde vært litt interessant å se statistikk på det. 

Min opplevelse er motsatt: det eneste de mest mørkebrune FRP’erne er mer redd for enn innvandrere er korona. Det synes godt her inne også. Det er en grunn for at Siv Jensen har vært nærmest usynlig det siste året og bare snakket om helt andre saker enn korona. Hun skjønner at hennes velgere har slukt skremselspropagandaen og mer til. Så det er bare Sylvi som har maset litt om grensene, også har de gitt billig sprit til folket. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ro said:

Dette er flaut. De har da ikke levd under strenge restriksjoner lenge. Eier de ikke utholdenhet? De satte inn tiltak svært motvillig men ser det er nødvendig. De innrømmer indirekte at deres strategi feilet, og det sitter langt inne. 

Tiltakene er, slik jeg forstår, mindre inngripende enn i de fleste større byer i Europa.

Kan det tenkes at det ikke er bare korona tiltakene de protesterer imot?

Flere land i europa har de 2 siste månedene nå fått vite om hva regjeringer har foretatt seg, og samtlige er gått av. Noe de knapt nevner i norske medier.

Kan nevne at regjeringene har brukt opp pensjonsfondet til politiet i samtlige land. Bla. Bla er også den nederlandske kongefamilien dømt for brudd på menneskerettigheter. 

Så hva sier det om resten av de kongelige?

Jeg ville ikke stolt på at avisene skriver den hele og fulle sannheten. Vi vet at de ikke er ærlige om svært mye selv her til lands.

Endret av PåPlass
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker innser, til syvende og sist,  det for noen kjipe faktum: verden er korrupt. Med dette vil også deres utopiske verdebilde raseres, og individet går i oppløsning. Høyreekstremisme har ikke noe med saken å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PåPlass skrev (3 minutter siden):

Kan det tenkes at det ikke er bare korona tiltakene de protesterer imot?

Flere land i europa har de 2 siste månedene nå fått vite om hva regjeringer har foretatt seg, og samtlige er gått av. Noe de knapt nevner i norske medier.

Kan nevne at regjeringene har brukt opp pensjonsfondet til politiet i samtlige land. Bla. Bla er også den nederlandske kongefamilien dømt for brudd på menneskerettigheter. 

Så hva sier det om resten av de kongelige?

Jeg ville ikke stolt på at avisene skriver den hele og fulle sannheten. Vi vet at de ikke er ærlige om svært mye selv her til lands.

Klart det har kostet. Mange land var praktisk talt konkurs før korona. 

Jeg er ikke nevneverdig bekymret for hva politikerne gjør her. Vi har så mange som ser hverandre i kortene.

Det som skjer nå er fryktelig respektløst for alle i førstelinjen. De har flere ganger gått ut og tryglet om tiltak for det er så fælt det som skjer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (12 minutter siden):

Elsker når folk kritiserer kilden og ikke innholdet. Var det noe feil i det som sto der? 

Og ingen har sagt at det bare er nazifolk som deltok. Det er en del gærne konspirasjonsfolk også, ref Aftonbladet. 

Så man er konspirasjorisk hvis man syns det er greit med att bedrifter stenger igjen å går konkurs osv, men du må skjønne att vi fra norge er litt rare på den siden, vi har jo oljepenger så det holder og blir over men alle andre land har ikke det, og vi klager ikke, bare på nett:) og vi er veldig lukket folkeslag så for den vanlige normannen er det ikke hele verden og være hjemme alene ett år eller to, men stockholm er en "levende" storby, akkurat som tex køprnhavn, som till vanlig kryller av mennesker på puber og restauranter så de restriktionerne som skjer nå er døden for bylivet der. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (15 minutter siden):

Interessant å se at covid fornekterne også muterer fra land til land, litt som viruset, på ett av skiltene står det:

"Plandemin er påhittad for att dölja den kommande bankkraschen"

"Bank kræsj" argumentet har jeg ikke sett så mye til blandt våre egne.

Nei. Man kan godt tro at viruset finnes, men ønske å demonstrere mot andre aspekter av dette. Jeg er beviset, og mange med meg. Media viser selvfølgelig aller helst de mest ekstreme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Archer skrev (4 minutter siden):

Så man er konspirasjorisk hvis man syns det er greit med att bedrifter stenger igjen å går konkurs osv, men du må skjønne att vi fra norge er litt rare på den siden, vi har jo oljepenger så det holder og blir over men alle andre land har ikke det, og vi klager ikke, bare på nett:) og vi er veldig lukket folkeslag så for den vanlige normannen er det ikke hele verden og være hjemme alene ett år eller to, men stockholm er en "levende" storby, akkurat som tex køprnhavn, som till vanlig kryller av mennesker på puber og restauranter så de restriktionerne som skjer nå er døden for bylivet der. 

Man er konspiratorisk hvis man tror Bill Gates, 5G, jøder eller hva annet piss finnes det av sinnssyke forklaringer, har noe som helst med dette å gjøre. 

Morsomt at du skriver "vi fra Norge" når du ganske tydelig er svensk. 😁

("att", "tex", "kryller", "restriktioner") 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (24 minutter siden):

Sier du det samme når folk bruker Resett og Document som kilde også?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...