Gå til innhold

. Ferdig


Lillo9001

Anbefalte innlegg

TS her. Jeg har lest alle svarene deres på innlegget mitt.. 

Jeg har tenkt mye, og har vært innom alle mulige tanker.. Og vi har snakket mye.. Han er kjempe lei seg over situasjonen og sier han var litt rask med å ta avgjørelsen og angrer, samtidig som han ikke ser hvordan han skal løse dette på en annen måte for barna. 

Det er første gangen jeg har sett han så trist og nedfor, han vil virkelig ikke at vi skal splittes, og det tror jeg han oppriktig mener.. Jeg har drøftet at vi kanskje burde sette dette på pause om det er slik situasjonen blir.. 

Ser noen kaller meg sykelig sjalu, det vil jeg ikke si jeg er, ja jeg er sjalu pga problemer med å stole på folk og har bare hatt dårlige erfaringer, men tro meg, jeg jobber med meg selv hver dag. Og denne mannen vet godt hva han har gått inn i med meg, jeg har advart han mange ganger, men han er fast bestemt på at jeg, mine problemer, ikke er noe som skremmer han unna og at han skal vise meg at ikke alle er sånn som de jeg har erfaring med.. Han har sagt og gjort alt det rette, helt til nå, denne situasjonen med eksen.. 

Og ja, jeg vet hun har følelser for han enda da jeg har sett samtaler mellom de, og når han fortalte henne om meg så var hennes reaksjon å slette han på Facebook osv, en eks uten følelser for eksen hadde ikke oppført seg sånn.. 

Hvor voksent den oppførselen er kan jo diskuteres. Dog skal det sies at jeg ikke har noe vondt mot denne eksen, jeg kjenner henne ikke til å kunne dømme eller mene ditt og datt om henne, men jeg ønsker overhodet ikke at en kjæreste skal dele bolig med eksen. 

Han skal sette barna først, selvfølgelig, og jeg kunne aldri bedd han om å velge bort de, og jeg synes kjempe godt om at de kan samarbeide om barna slik som de har gjort til nå. Men det må finnes en løsning som fungerer bedre for alle parter. Er dette eneste løsningen blir jeg nok å trekke meg unna. 

 

Jeg er ganske ordløs, rådløs og frustrert. Jeg har lyst å godta dette kun for å ikke miste han, men for min egen del så tror jeg ikke jeg kan være en del av dette om situasjonen blir slik.. 

Jeg har vært 100% ærlig og åpen om følelsene mine rundt dette, og han er helt fra seg nå.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen virker å ha dårlig evne til å planlegge livet sitt og se konsekvenser av det hun gjør for barna og kjæresten din. Jeg tipper at kjæresten din er vant til å ordne alt mulig for henne. Og det blir en frustrasjon videre, dersom i velger å fortsette i forholdet. 
 

Jeg så at det i ett av innleggene her ble foreslått å sette forholdet på pause frem til hun har flyttet ut på sommeren. Det høres ut som en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din er ikke "snill" når han lar en eks som har følelser for ham, flytte inn. Han virker heller litt korttenkt. Og hvordan blir årene framover med en kjæreste som stadig skal "redde" eksen. Dette kommer til å balle på seg,  når kjæresten din har såpass store problemer med å sette grenser. Du sparer deg selv for MYE irritasjon og hjertesorg hvis du setter strek nå. 

Anonymkode: 22715...b00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjæresten din er ikke "snill" når han lar en eks som har følelser for ham, flytte inn. Han virker heller litt korttenkt. Og hvordan blir årene framover med en kjæreste som stadig skal "redde" eksen. Dette kommer til å balle på seg,  når kjæresten din har såpass store problemer med å sette grenser. Du sparer deg selv for MYE irritasjon og hjertesorg hvis du setter strek nå. 

Anonymkode: 22715...b00

Jepp det heter ikke snill, det heter konfliktsky dørmatte. 

Anonymkode: 0c9bd...de0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de finner tilbake til hverandre for barnas skyld ❤

Anonymkode: e20b8...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får håpe de finner tilbake til hverandre for barnas skyld ❤

Anonymkode: e20b8...cb0

Kan du vente med dette til eksen hans lager en tråd? Tulling.

Anonymkode: 0c9bd...de0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får håpe de finner tilbake til hverandre for barnas skyld ❤

Anonymkode: e20b8...cb0

Føles det godt å være litt jævlig mot TS? 

Anonymkode: 8bc24...162

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, leste du mitt svar nr.#38?

Kan ikke det være en mulighet?

Hun har vel ikke rukket å si opp leiligheten enda om hun bare har vært der et par uker? 

Anonymkode: 64db4...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts, leste du mitt svar nr.#38?

Kan ikke det være en mulighet?

Hun har vel ikke rukket å si opp leiligheten enda om hun bare har vært der et par uker? 

Anonymkode: 64db4...a88

Faktisk, så satte B ned foten litt og innså at han har latt henne kjøre over han alt for ofte, men hun har en tendens til å bruke barna for å få det som hun vil.. Nå har det blitt slik at hun fortsatt skal ha boligen hun bor i, så skal hun være i leiligheten hans med barna når han er på jobb, og når han er på fri periode skal barna være hos han og hun skal være i boligen sin.. 

Jeg er ikke helt fornøyd med situasjonen, men samtidig ser jeg han prøver å ordne opp.. Han er veldig kort tenkt, men jeg vet han kun ønsker alt bra for alle og spesielt barna, naturlig nok, , og han kan ikke understreke nok at det er kun pga de.. 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal sette oss på pause og evt se, eller om vi skal prøve å fortsette.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillo9001 skrev (6 minutter siden):

Faktisk, så satte B ned foten litt og innså at han har latt henne kjøre over han alt for ofte, men hun har en tendens til å bruke barna for å få det som hun vil.. Nå har det blitt slik at hun fortsatt skal ha boligen hun bor i, så skal hun være i leiligheten hans med barna når han er på jobb, og når han er på fri periode skal barna være hos han og hun skal være i boligen sin.. 

Jeg er ikke helt fornøyd med situasjonen, men samtidig ser jeg han prøver å ordne opp.. Han er veldig kort tenkt, men jeg vet han kun ønsker alt bra for alle og spesielt barna, naturlig nok, , og han kan ikke understreke nok at det er kun pga de.. 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal sette oss på pause og evt se, eller om vi skal prøve å fortsette.. 

Hvor gammel er disse to barna? 
Hvor nylig er bruddet mellom barnemor og barnefar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillo9001 skrev (17 minutter siden):

Faktisk, så satte B ned foten litt og innså at han har latt henne kjøre over han alt for ofte, men hun har en tendens til å bruke barna for å få det som hun vil.. Nå har det blitt slik at hun fortsatt skal ha boligen hun bor i, så skal hun være i leiligheten hans med barna når han er på jobb, og når han er på fri periode skal barna være hos han og hun skal være i boligen sin.. 

Jeg er ikke helt fornøyd med situasjonen, men samtidig ser jeg han prøver å ordne opp.. Han er veldig kort tenkt, men jeg vet han kun ønsker alt bra for alle og spesielt barna, naturlig nok, , og han kan ikke understreke nok at det er kun pga de.. 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal sette oss på pause og evt se, eller om vi skal prøve å fortsette.. 

jeg ser du tidligere har svart at barna er 7 og 11 år. Jeg skal gi et litt annet svar en resten her; Jeg synes du fremstår egoistisk og selvsentrert.
 

Dere har nettopp møttes sier du selv. Dere er i en dating fase. Du er ikke samboeren hans. 
 

Han har allerede forpliktelser til barna på 7 og 11 år. De kommer langt foran deg! Heldigvis!! Det vil de alltid gjøre !

unnskyld, men jeg synes din holdning virker ubeskrivelig selvsentrert og navlebeskuende. Du gir informasjonen man trenger iløpet av de første ti linjene av HI, og resten er en utbrodering om «meg-meg-meg-meg-meg» Og ut iløpet av denne tråden er det mere «meg-meg-meg» Herregud jeg ble nesten sliten av å lese, jeg skjønner godt at mannen du nettopp har møtt og dater, blir lei!

Jeg synes, med hånden på hjertet, at du fremstår genuint uempatisk og selvsentrert.

Du fremstår som et lite barn selv som skal dulles med, for at du skal føle deg trygg. Det fremstår sånn at det er vel helst du, ikke barna, som skulle flytta inn hos denne mannen.

Vel; egentlig er løsningen her enkel: han jobber mye, og han stiller opp for barna via å sørge for at de sammen med barnemor er trygge. Barnemor studerer, noe som vil sikre hennes rolle som enslig mor, lengre frem i tid. Hun vil da stå sterkere på egne ben med egen utdannelse. Noe han også bidrar til å støtte oppunder.

Dere kunne laget en avtale om hvis barnemor mot formodning ikke drar til venninna si (som er din største frykt) - så kommer han å bor hos deg. 

Dette skal vare frem til sommeren, vi er i midten av mars. Du og mannen er nettopp blitt kjent med hverandre. Dere dater. Akkurat den delen er ganske avgjørende. Hadde dere to allerede vært i et langvarig forhold, og/eller var samboere (slik enkelte i tråden ser ut til å tro) - så hadde jeg svart på en annen måte.

 

Dette er en mann med barneskolebarn som forsøker å bistå sin eks, barnas mor, til å fullføre utdannelse, slik at barnemor (og dermed barna) står tryggere i fremtiden. At han nettopp har møtt deg betyr ikke at du og din usikkerhet skal få stå i veien for dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (15 minutter siden):

jeg ser du tidligere har svart at barna er 7 og 11 år. Jeg skal gi et litt annet svar en resten her; Jeg synes du fremstår egoistisk og selvsentrert.
 

Dere har nettopp møttes sier du selv. Dere er i en dating fase. Du er ikke samboeren hans. 
 

Han har allerede forpliktelser til barna på 7 og 11 år. De kommer langt foran deg! Heldigvis!! Det vil de alltid gjøre !

unnskyld, men jeg synes din holdning virker ubeskrivelig selvsentrert og navlebeskuende. Du gir informasjonen man trenger iløpet av de første ti linjene av HI, og resten er en utbrodering om «meg-meg-meg-meg-meg» Og ut iløpet av denne tråden er det mere «meg-meg-meg» Herregud jeg ble nesten sliten av å lese, jeg skjønner godt at mannen du nettopp har møtt og dater, blir lei!

Jeg synes, med hånden på hjertet, at du fremstår genuint uempatisk og selvsentrert.

Du fremstår som et lite barn selv som skal dulles med, for at du skal føle deg trygg. Det fremstår sånn at det er vel helst du, ikke barna, som skulle flytta inn hos denne mannen.

Vel; egentlig er løsningen her enkel: han jobber mye, og han stiller opp for barna via å sørge for at de sammen med barnemor er trygge. Barnemor studerer, noe som vil sikre hennes rolle som enslig mor, lengre frem i tid. Hun vil da stå sterkere på egne ben med egen utdannelse. Noe han også bidrar til å støtte oppunder.

Dere kunne laget en avtale om hvis barnemor mot formodning ikke drar til venninna si (som er din største frykt) - så kommer han å bor hos deg. 

Dette skal vare frem til sommeren, vi er i midten av mars. Du og mannen er nettopp blitt kjent med hverandre. Dere dater. Akkurat den delen er ganske avgjørende. Hadde dere to allerede vært i et langvarig forhold, og/eller var samboere (slik enkelte i tråden ser ut til å tro) - så hadde jeg svart på en annen måte.

 

Dette er en mann med barneskolebarn som forsøker å bistå sin eks, barnas mor, til å fullføre utdannelse, slik at barnemor (og dermed barna) står tryggere i fremtiden. At han nettopp har møtt deg betyr ikke at du og din usikkerhet skal få stå i veien for dette. 

👏🏻👏🏻

Anonymkode: 8c84d...e8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes han høres ut som en bra mann. Kjempe bra at de kan ha et såpass godt forhold selvom de er ekser. 
Kjempe bra for barna er det og❤️
 

Det som og er bra er ar han ringte deg med engang og fortalte det. Det viser at han har respekt for deg og det dere har.

Du  ikke la fortiden din ødelegge fremtiden. Du kan skremme han vekk med det. Han er ikke din eks og han er ikke den frykten du har i deg. Jeg har selv opplevd det du har og hatt store problemer med å stole på menn. Jeg mistet en fantastisk mann som jeg datet pga mine problemer gikk utover han og jeg var redd. Det var en virkelig bra mann. Det er lenge siden og jeg lærte mye da. Du må jobbe med deg selv. Være åpen og ærlig såklart, men han du dater nå er ikke mannen som vil gå bak ryggen din og være utro osv. 

Det er en så god egenskap at han hjelper henne og barna. Det trenger ikke bety noe mer i dybden selvom. Stol på han og stol på deg selv. Du er heldig som fant en så god mann - ikke ødelegg det. Ikke la din frykt for fortiden ødelegge fremtiden din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillo9001 skrev (1 time siden):

Faktisk, så satte B ned foten litt og innså at han har latt henne kjøre over han alt for ofte, men hun har en tendens til å bruke barna for å få det som hun vil.. Nå har det blitt slik at hun fortsatt skal ha boligen hun bor i, så skal hun være i leiligheten hans med barna når han er på jobb, og når han er på fri periode skal barna være hos han og hun skal være i boligen sin.. 

Jeg er ikke helt fornøyd med situasjonen, men samtidig ser jeg han prøver å ordne opp.. Han er veldig kort tenkt, men jeg vet han kun ønsker alt bra for alle og spesielt barna, naturlig nok, , og han kan ikke understreke nok at det er kun pga de.. 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal sette oss på pause og evt se, eller om vi skal prøve å fortsette.. 

Men dette er snakk om maks 4-5 måneder? Om dette er mannen med stor M så må det da være innafor når det er snakk om så kort tid? Han stiller opp for barna sine i motsetning til mange menn.

Er du villig til å kaste bort et forhold du egentlig har tro på pga noen måneder med en noe ugunstig løsning for deg, men en veldig gunstig løsning for barna? 

Hvor gammel er du? Og hvor lenge har dere datet?

Jeg har lest at du sliter med tillit, men dette må jo være en ypperlig anledning til å jobbe med seg selv? La tvilen komme daten din til gode! Om det blir dere, og dere får barn sammen så kan du være trygg på at han alltid vil være der for ungene!

Anonymkode: c2ade...391

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

jeg ser du tidligere har svart at barna er 7 og 11 år. Jeg skal gi et litt annet svar en resten her; Jeg synes du fremstår egoistisk og selvsentrert.
 

Dere har nettopp møttes sier du selv. Dere er i en dating fase. Du er ikke samboeren hans. 
 

Han har allerede forpliktelser til barna på 7 og 11 år. De kommer langt foran deg! Heldigvis!! Det vil de alltid gjøre !

unnskyld, men jeg synes din holdning virker ubeskrivelig selvsentrert og navlebeskuende. Du gir informasjonen man trenger iløpet av de første ti linjene av HI, og resten er en utbrodering om «meg-meg-meg-meg-meg» Og ut iløpet av denne tråden er det mere «meg-meg-meg» Herregud jeg ble nesten sliten av å lese, jeg skjønner godt at mannen du nettopp har møtt og dater, blir lei!

Jeg synes, med hånden på hjertet, at du fremstår genuint uempatisk og selvsentrert.

Du fremstår som et lite barn selv som skal dulles med, for at du skal føle deg trygg. Det fremstår sånn at det er vel helst du, ikke barna, som skulle flytta inn hos denne mannen.

Vel; egentlig er løsningen her enkel: han jobber mye, og han stiller opp for barna via å sørge for at de sammen med barnemor er trygge. Barnemor studerer, noe som vil sikre hennes rolle som enslig mor, lengre frem i tid. Hun vil da stå sterkere på egne ben med egen utdannelse. Noe han også bidrar til å støtte oppunder.

Dere kunne laget en avtale om hvis barnemor mot formodning ikke drar til venninna si (som er din største frykt) - så kommer han å bor hos deg. 

Dette skal vare frem til sommeren, vi er i midten av mars. Du og mannen er nettopp blitt kjent med hverandre. Dere dater. Akkurat den delen er ganske avgjørende. Hadde dere to allerede vært i et langvarig forhold, og/eller var samboere (slik enkelte i tråden ser ut til å tro) - så hadde jeg svart på en annen måte.

 

Dette er en mann med barneskolebarn som forsøker å bistå sin eks, barnas mor, til å fullføre utdannelse, slik at barnemor (og dermed barna) står tryggere i fremtiden. At han nettopp har møtt deg betyr ikke at du og din usikkerhet skal få stå i veien for dette. 

Du er rimelig krass i din beskrivelse av ts! og jeg er hekt uenig med deg. Selvfølgelig skal hun få lov til å tenke på seg selv og hva hun ønsker & vil akseptere i et forhold. Den retten har vi alle! Og jeg vil tro at det er ganske så mange av oss som ikke ville ha satset på et forhold hvor eksen flytter inn igjen - spesielt ikke en eks som har sagt at hun vil ha barnefar tilbake. Her tror jeg at eksen bruker barna for å få en ny sjanse hos barnefar!!

Og hvorfor skal barnefar fortsette å dulle med og rydde opp etter barnemor? Det er på tide at hun tar ansvar for eget liv og konsekvenser av egne handlinger. At barnefar stiller opp for barna er en selvfølge, men det er ikke hans ansvar å fikse livet til eksen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillo9001 skrev (På 5.3.2021 den 23.28):

Prøver å forstå at det er kun for ungene.. Men dessverre så vet jeg at dette er en eks som ønsker seg tilbake til han, så å ha hun boende hos han liker jeg svert lite, og jeg vet ikke om jeg kan utsette meg mere for å gå å stresse og være ett følelsevrak i flere mnd. Ja jeg har kanskje ikke noe å bekymre meg for, men dessverre er har jeg brent meg før, og det sitter så i meg at jeg ikke kan kontrollere det..

Jeg leter stadig etter røde flagg som sier jeg bør snu og løpe, som jeg stortsett gjør når ting blir for intens og seriøst, men jeg og han her har noe virkelig spesielt så jeg har stått støtt, men dette tror jeg kan bli for mye for en person som er så sår som meg, dessverre.. 

Jeg tenker du bare må være ærlig.

Du prøver å se forbi det, men helt ærlig så er det i overkant når du vet hun vil ha ham tilbake.

Mulig en pause er det beste som noen her sier, det er jo forståelig nok vondt for deg. 

Anonymkode: b63f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (48 minutter siden):

Du er rimelig krass i din beskrivelse av ts! og jeg er hekt uenig med deg. Selvfølgelig skal hun få lov til å tenke på seg selv og hva hun ønsker & vil akseptere i et forhold. Den retten har vi alle! Og jeg vil tro at det er ganske så mange av oss som ikke ville ha satset på et forhold hvor eksen flytter inn igjen - spesielt ikke en eks som har sagt at hun vil ha barnefar tilbake. Her tror jeg at eksen bruker barna for å få en ny sjanse hos barnefar!!

Og hvorfor skal barnefar fortsette å dulle med og rydde opp etter barnemor? Det er på tide at hun tar ansvar for eget liv og konsekvenser av egne handlinger. At barnefar stiller opp for barna er en selvfølge, men det er ikke hans ansvar å fikse livet til eksen. 

Disse tingene henger faktisk sammen. Det kan være at barnefar må hjelpe barnemor (og visa versa) - fordi det er den beste måten å hjelpe barna på. 


I det lange løp hjelper far også seg selv, fordi jo fortere mor får fullført utdanning er hun mer selvstendig og klarer seg mer selv. 
Som foreldre må man tenke langsiktig. Alltid. Han hjelper barnemor en kort periode for å hjelpe barna over en lang periode.

Han kan inngå avtale med den nye daten om at hvis barnemor ikke holder sin del av avtalen, så bor han hos den nye daten (altså TS)

Ja, jeg er krass mot TS.

Hun setter barnas behov opp imot sitt eget og veier sitt eget mer enn barna. Enda barna får en langsiktig og permanent bedring i sitt liv av barnefars valg, og

Ts får en midlertidig/kort «misnøye» i sitt liv, i forhold til at hun ikke kan kontrollere og bestemme over en mer eller mindre fremmed mann hun nettopp har begynt å date. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...