AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #21 Skrevet 6. mars 2021 Ubehagelig å ligge inne i den greia med hodet. Får helt urasjonelle tanker, som at hele driten skal kollapse over meg. Føler det sånn i solarium også. MR bråker også veldig og har skiftende lyder, så hver gang det skifter føler jeg at det skal skje noe galt. Har kun tatt MR av hode/nakke/skuldre en gang før og fortalte legen på sykehuset at jeg var veldig nervøs for det, så jeg fikk noe angstdempende. Det hjalp veldig, og nå skulle jeg klart å ta MR igjen uten noe medisin. Anonymkode: e1f6e...d45
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #22 Skrevet 7. mars 2021 MR er helt ok, så lenge det bare var et kne som skulle undersøkes og hodet var utenfor. Men da jeg skulle inn med hele kroppen en annen gang måtte jeg jobbe med meg selv hele tiden for å ikke få panikk. Det går greit, gjennomfører.. men liker det ikke. Fra 0-10 på panikk skalaen ligger jeg på 7-8 Anonymkode: db017...c7a
cerruti Skrevet 7. mars 2021 #23 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 14.26): Du som er redd for MR, kan du prøve å forklare meg hvorfor? Og hva måtte til for at du skulle klare å gjennomføre? Min mormor skulle absolutt tatt en MR, men har utsatt det stadig. Selv har jeg hatt MR flere ganger, og prøver å fortelle at det er ingenting å være redd for. Nå må jeg prøve en annen innfallsvinkel, prøve å forstå hva som er skummelt og hvordan jeg kan hjelpe. På forhånd takk 🙂 Anonymkode: e895a...9c3 Kan hun ikke bare få et par valium av legen som henviser?
cerruti Skrevet 7. mars 2021 #24 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 16.58): Jeg ble tatt på sengen under min første MR. Vet at jeg har litt klaustrofobi, men trodde ikke det skulle bli noe problem siden det bare var å lukke øynene. Men mens jeg lå der ble jeg så redd for at jeg skutte åpne øynene, og fikk skikkelig angst! Mått virkelig konsentrere meg for å ikke få panikkanfall, fokuserte på en eller annen sangtekst i hodet. Så når jeg skulle inn på MR nr. 2 noen uker etter, grudde jeg meg veldig! Men jeg tok med meg sovemasken til dattera mi! Den gjorde susen! Så nå går det helt fint å ta MR😊 Anonymkode: 786bf...f51 Samme skjedde meg første gangen. Begynte å telle ned fra hundre for å roe meg, men hoppet fram og tilbake ig trodde jeg ville måtte trykke etter hjelp. Da hadde jeg heller ikke fått med meg at det var åpent bak også. Andre gang gikk bedre med beroligende.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #25 Skrevet 7. mars 2021 Takk for masse svar. Har hatt en god samtale med min mormor og fått oppklart en del ting. Frykten for MR er pga klaustrofobi, som igjen kommer av noe fryktelig hun opplevde under oppveksten. Hun vil nå gjennomføre. Skal ta beroligende og jeg blir med inn og holder henne i hånden. Hjalp nok å endelig få åpne seg, og snakke om ting hun har holdt inne med et helt liv 😔 Anonymkode: e895a...9c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå