AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Del Skrevet 5. mars 2021 Vi er et par som skal kjøpe oss bil for første gang, men er uenige på valg av bil. Kjæresten vil gjerne ha en Audi a5, mens jeg selv vil ha en Skoda Superb. Vi har ikke så mye kunnskap om bil, så håper noen kunne gitt oss en anbefaling for hvilken vi bør gå for. Kjærestens motargument til Skoda Superb er at vi ikke trenger en såppass stor bil enda, da vi kun er to personer. Jeg på min side synes Audi er veldig dyrt, spesielt som førstegangsbil. Vi ønsker begge bil som er forholdsvis ny og har penger på konto til en brukt Skoda som ikke er så gammel, men må låne hvis vi skal ha oss en Audi til ca samme årsmodell som Skoda. Anonymkode: 06641...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Del Skrevet 5. mars 2021 Skoda Superb er en genial bil. Elsker min. Anonymkode: 10fc4...28d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Del Skrevet 5. mars 2021 Begge er VAG. Seat er den sportslige, volkswagen er folkebilen, skoda er det rimelige alternativet og Audi er det mest påkostede som får ny teknikk først. De bruker mye av de samme delene og har samme plattform. Forskjellen ligger i kred. ved å eie. litt flere hk i Audi, litt tykkere matter og mindre støy. Litt dyrere og litt mer av det meste så du føler at bilen er mer luksus. Fordelen med skoda er lavere priset og teknikken gjerne testet i audi først så det er mer testet mekanikk. Den man har lyst på bør styre. Men det er jo litt hva man ønsker seg og... Anonymkode: d2873...ca8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 5. mars 2021 #4 Del Skrevet 5. mars 2021 Skoda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Del Skrevet 5. mars 2021 Jeg kjenner mange som har eller hatt Audi, og ingen av dem har vært fornøyde, ikke før barn og ikke etter barn. Spesielt går det igjen at den ikke er barnevennlig, lite plass til barnesete. De som har Skoda er veldig fornøyde. Jeg hadde aldri betalt ekstra for "status" når bilen ikke kunne tilby det samme rent praktisk som en billigere bil. Anonymkode: 3635c...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 5. mars 2021 #6 Del Skrevet 5. mars 2021 Å låne penger til bil er jo ikke så smart. Så mitt råd er å gå for Skoda når det er det dere har penger disponibelt til å gjøre. Superb`en er jo kjempelekker av utseende, og har ikke veldig dyre vedlikeholdskostnader heller. Da vi skulle kjøpe fabrikkny bil, sto vi mellom Toyota Rav4 og Skoda Octavia4X4. Vi valgte Skoda siden vedlikeholdsutgiftene ble mye mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 5. mars 2021 #7 Del Skrevet 5. mars 2021 A5 er egentlig en skikkelig ukurant bil. Hvis du er 19 og faren din trenger å skryte av hvor mye penger han har til å kaste bort på bil til sønnen sin, da er det en sånn. For alminnelige folk er den... det er ikke noe familiebil. Premiumbiler taper seg fort også. Men, raff bil - jada, jeg kan godt forstå mannen din. Skoda har hatt en akilleshæl i at bilene deres har vært latterlig "undermotorisert" - dermed har bilene vært trege og late. Men for 5 års tid siden begynte de å sette skikkelige motorer i bilene. Audi og Skoda har veldig mye likt. En Skoda er ikke stort å imponere middelaldrende, velstående menn med eller sjekke damer med, men til bruk som transportmiddel er den i likhet med Audi ypperlig. Superben er også en bil dere kan ha som familiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Del Skrevet 5. mars 2021 Suberb oppfatter jeg som en bil for de som ikke vil kjøpe passat eller A6. Det rimeligere alternativet. Jeg valgte bort superb pga av bredden på baksetet. I valget mellom V70, Passat, A6 m.fl så var superb den smaleste. Med 3 barn merker man for mangllende bredde i hoftehøyde. Superb ble en litt lang Golf i sammenligningen. Dette er riktignok for 5 år siden så mye kan ha endret seg. Anonymkode: d2873...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Del Skrevet 5. mars 2021 Det er jo to helt ulike biler. Audi a5 er jo en liten / upraktisk bil mens Skoda er fornuftig med god plass. Er bruksmønsteret deres så ulikt? Anonymkode: 83534...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigilante8 Skrevet 5. mars 2021 #10 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner mange som har eller hatt Audi, og ingen av dem har vært fornøyde, ikke før barn og ikke etter barn. Spesielt går det igjen at den ikke er barnevennlig, lite plass til barnesete. De som har Skoda er veldig fornøyde. Jeg hadde aldri betalt ekstra for "status" når bilen ikke kunne tilby det samme rent praktisk som en billigere bil. Anonymkode: 3635c...86f Hvorfor trekker du bare frem barneting når man ikke er fornøyd før barn? Jeg har en Q5 og elsker den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Del Skrevet 5. mars 2021 Vi gikk for Skoda Octavia. Den hadde de mannen ville ha. Super fornøyd Anonymkode: bfac4...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 6. mars 2021 #12 Del Skrevet 6. mars 2021 Audi uten tvil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Del Skrevet 7. mars 2021 Rasjonelt er det ikke en konkurranse en gang, helt klart Škoda. Bilen er kvalitativt bedre og vil sannsynligvis ha mindre feil, selv om den er mindre luksuriøst og kanskje har mindre utstyr. Men så er den, som du sier, også vesentlig billigere. All den tid begge deler er VAG...Audi er kjent for kompliserte vedlikeholdsoppgaver og derfor meget høyere driftskostnader også. Så prisforskjellen slutter ikke ved innkjøp. Verditapet er i tillegg forventet høyere. Her er absolutt ingen grunn å gå for Audi bortsett fra stil. A5en er jo sexy. Men er sexy verdt titusenvis av kroner? Det er egentlig dét som er spørsmålet dere tar stilling til. Anonymkode: 3131e...29d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 7. mars 2021 #14 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 11.03): Kjærestens motargument til Skoda Superb er at vi ikke trenger en såppass stor bil enda, da vi kun er to personer. Har dere vurdert en Octavia? Den er vel litt av det samme som Superben, men litt mindre. Allikevel regnet som en grei familiebil. Da kan dere enten kjøpe en nyere bil, eller spare litt av pengene siden Octavia er noen kroner rimeligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Del Skrevet 7. mars 2021 Vi har Skoda Oktavia, og er super fornøyd! Ønsket oss egentlig Superb, men den ble hakket for dyr med det utstyret vi ønsket oss. Skoda er tipp topp bil! Anonymkode: cf1d0...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #16 Del Skrevet 7. mars 2021 Audi. Den holder seg bedre i pris, og du får igjen mer når du selger den for å bytte inn i en nyere Audi. Anonymkode: 42ad9...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. mars 2021 #17 Del Skrevet 7. mars 2021 Skodaen er vel kjent for å ha mindre feil og driftsstans, en Audi? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå