Macro Skrevet 4. mars 2021 #21 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Snakk om snikskryt. Klart du ikke var stille. Anonymkode: d2fb6...c51 Det er da ikke snikskryt. De kvinnene som skriker henter trolig mye energi i det. Viktigste er at kvinner gjøre det som faller dem naturlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #22 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når man får epidural så er det vel smertefritt og ikke vanlig å skrike 😊 Ehm, nei🤦🏻♀️ epidural tar toppen av riene, og de fleste fødeavdelingene reduserer bedøvelsen når ungen skal ut. jeg hadde epidural ved to fødsler, en skrek jeg bokstavelig talt ut, den andre var jeg helt stille🤷🏻♀️ Anonymkode: 2c2a5...eea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #23 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm, nei🤦🏻♀️ epidural tar toppen av riene, og de fleste fødeavdelingene reduserer bedøvelsen når ungen skal ut. jeg hadde epidural ved to fødsler, en skrek jeg bokstavelig talt ut, den andre var jeg helt stille🤷🏻♀️ Anonymkode: 2c2a5...eea Har født både meg og uten epidural. Med var virkelig smertefritt sammenlignet med uten. Anonymkode: b9a3e...f3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #24 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har født både meg og uten epidural. Med var virkelig smertefritt sammenlignet med uten. Anonymkode: b9a3e...f3d Det betyr ikke at det er slik for alle😉 Anonymkode: 2c2a5...eea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #25 Del Skrevet 4. mars 2021 Hadde 2 musestille fødsler først, men med nummer 3 greide jeg heldigvis å slippe fri min indre brølape 🤭 Anonymkode: 3dce3...cf5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cer3s Skrevet 4. mars 2021 #26 Del Skrevet 4. mars 2021 Når man får ett helt fødselsforløp pressa inn på 2 timer fra første tegn til ungen er ute uten noe annen smertelindring enn lystgass så skriker man gjerne ☺️ begge deler er like vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #27 Del Skrevet 4. mars 2021 twitter skrev (1 time siden): Enten troller du, eller så ønsker du skryt for noe som ikke fortjener skryt! Hva ønsker du og oppnå med tråden? Er du misunnelig eller? Folk takler smerte på forskjellige måter. Det ene er ikke bedre enn det andre. Jeg lager heller ikke lyd når jeg har store smerter. Jeg forsvinner inn i meg selv. Det er ikke naturlig for meg å skrike/lage mye lyd. Da må jeg anstrenge meg ekstra, og når jeg har veldig vondt er ikke det noe jeg orker. Anonymkode: dc622...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #28 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg lagde overraskende mye lyd. Hadde flere timer hvor jeg var ufokusert, da var jeg alt annet enn stille (hadde en jordmor som var inne en times tid for å pauseavløse, hun var virkelig ikke bra for meg). Da jeg fant tilbake fokuset igjen lagde jeg mindre lyd, men jeg var nok ikke musestille. Anonymkode: 264f1...b9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #29 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg fødte uten epidural og laget ikke en lyd. Har video av det. Det ser veldig lett ut å føde på den videoen men det var absolutt ikke slik det føltes 🙈 jeg gikk helt inni meg selv for å ha kontrollen. Under fødsel nr 2 gikk jeg bare rundt å skravla med prekestol. Da hadde jeg epidural og den tok ca alt av smerter. Skrek helt på slutten da hodet sto ut og jeg revnet. auch. Anonymkode: 4bc7a...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #30 Del Skrevet 4. mars 2021 Skrek ikke. Var mer stresset over å mulig forløse nr2 med ks da nr 1 kom vaginalt. Tvillinger. Anonymkode: a0dbc...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 4. mars 2021 #31 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg kjente aldri noe behov for å rope under mine fødsler, jeg var mer som de andre over som gikk inn i seg selv. Jeg har hatt en fødsel med epidural og to uten, hvor de uten var styrtfødsler. Kan ikke akkurat si at fødsel med epidural (fikk dette pga setefødsel, ellers ville jeg ikke ønsket epidural) var smertefritt. Fikk det jo ikke før etter en viss tid med rier og under utdrivningen ble den skrudd av. Dessuten ble barnet forløst med tang. Så å si at fødsel med epidural er smertefritt er hvertfall feil. Men, samtidig mindre vondt enn de utrolig intense styrtfødslene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #32 Del Skrevet 5. mars 2021 Jeg lærte at man ikke bør skrike. At man ikke skal skrike fordi man bruker mer krefter på å skrike enn å konsentrere seg om å presse. Når man skriker så presser man ikke like godt. Jeg fødte uten epidural. Jeg skrek aldri. Tenkte egentlig ikke noe over det før etter fødsel da en jordmor kommenterte det. Er tydeligvis en stille føder. Men tror jeg fikk mer krefter av å konsentrere meg enn å skrike. Ble aldri naturlig for meg å gjøre det. Folk er forskjellig. Jeg snakket med jordmor å partner osv. Men aldri med noen høy tone. Anonymkode: cb24a...16a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #33 Del Skrevet 5. mars 2021 To raske fødsler uten smertelindring, den ene var styrtfødsel. Sa auauauau under den ene (ikke høyt da), den andre sa jeg ingen ting. Går veldig inn i meg selv under fødsel, og den andre som var styrtfødsel prøvde jeg bare å konsentrere meg om å ikke føde i bilen. Nå med tredjemann blir det spennende å se om det blir samme (gode) fødselsopplevelsen eller om jeg føler for å få ut noe mer lyd. Er jo ganske naturlig å lage lyd når man har vondt, ikke mange med beinbrudd som holder helt kjeft liksom 😅 Anonymkode: 6d7a5...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #34 Del Skrevet 5. mars 2021 Ble brått en konkurranse om å ikke ha brutl smertelindring og i tillegg være musestille dette. Helt normalt å være stille både med og uten smertelindring, og det er helt normalt å lage masse lyd med og uten smertelindring. Anonymkode: 0445b...355 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #35 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ble brått en konkurranse om å ikke ha brutl smertelindring og i tillegg være musestille dette. Helt normalt å være stille både med og uten smertelindring, og det er helt normalt å lage masse lyd med og uten smertelindring. Anonymkode: 0445b...355 Hvorfor tolker du det som en "konkurranse"? Alt vi ser av film viser at kvinner skriker når de føder. Da har man jo en forventning om at man kommer til å skrike, og at å ikke gjøre det er uvanlig/sjeldent. Det er vel en god ting å få vite at begge deler er normalt, selv om det ikke er livsviktig å vite. Hvorfor skal info hysjes ned? Fordi noen opplever det som selvskryt? Det at så mange forteller at de også var stille bygger jo nettopp opp under at det er helt normalt. Ikke at det er en "konkurranse". Anonymkode: dc622...188 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #36 Del Skrevet 5. mars 2021 Jeg var stille helt til ungen skulle dras ut med sugekopp under de stusseligste epidural-nummede pressriene. Da skrek jeg brutale smerteskrik som sikkert vekket hele sykehuset. Anonymkode: 151e4...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #37 Del Skrevet 5. mars 2021 Under mine tre fødseler ble jeg bare mer og mer stille ettersom hvor vondt jeg hadde det. Går virkelig inn i meg selv med smerte, og klarer ikke å forholde meg til noe som skjer rundt. Det ble bare noe dårlig forsøk på miming etter hva jeg trengte og mannen min fikk snakke for meg. 😅 Anonymkode: d3e39...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #38 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men nå har jeg født to barn, og begge uten å si så mye som et pip. Har vært to lange fødsler, begge med epidural. Det føltes aldri på noe tidspunkt naturlig å si noe eller å skrike. Det var mer slik at jeg gikk inn i meg selv - og ble der Jeg er veldig forsiktig og stille av meg til vanlig, og var litt nysgjerrig på hvordan første fødselen ble. Så ikke for meg at jeg kom til å lage lyd, men tenkte at det er naturlig å gjøre det. Ble satt igang begge ganger. Første gang forble jeg stille. Fikk epidural og hadde ikke ekstremt vondt. Andre gang både brølte og banna jeg. Epiduralen ble skrudd ned og drypp for rier skrudd opp. Satans vondt, jeg sa flere banneord iløpet av pressriene enn jeg har gjort på et helt år til vanlig. Haha Anonymkode: 4ffef...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 5. mars 2021 #39 Del Skrevet 5. mars 2021 Jeg tror jeg bare ble irritert på samboer og sa krast "IKKE NÅ" fordi han klarte å time påfyll av energi til midt i en rie. Hver eneste gang. Ellers så var fokuset mest på pusten og å hvile mest mulig mellom riene. Forsvant langt inn i egen boble, så jeg husker ikke så mye av fødselen heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #40 Del Skrevet 5. mars 2021 Født to ganger, begge styrtfødsler, uten noen form for smertelindring. Ikke vært naturlig å skrike, men hadde nytte av å si hahummm-lyder i takt med pustingen. Har trent kampsport og yoga i mange mange år, og har god trening i å bruke pust og lyd. Uaktuelt å motarbeide kroppen ved å nekte meg selv å bruke kropp og pust på den måten som hjelper meg, bare for å ikke lage lyd.. Anonymkode: 7505e...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå