AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Del Skrevet 4. mars 2021 Er det flere enn meg som ikke sa et pip under fødselen? Hører stort sett om at kvinner skriker av smette under fødselen, og var forberedt på at jeg selv også skulle gjøre det. Men nå har jeg født to barn, og begge uten å si så mye som et pip. Har vært to lange fødsler, begge med epidural. Det føltes aldri på noe tidspunkt naturlig å si noe eller å skrike. Det var mer slik at jeg gikk inn i meg selv - og ble der Er det flere som meg, som er musestille fødere? Anonymkode: 0f485...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg snakket med barnepleier, jordmor og samboer, men skrek aldri. Anonymkode: 0445b...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 4. mars 2021 #3 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg var musestille, men trekker meg veldig inn i meg selv når jeg har det vondt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Del Skrevet 4. mars 2021 Ingen snakking eller roping, men en del stønning, så var ikke akkurat så stille 🤭 Anonymkode: ca3b4...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 4. mars 2021 #5 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg sa heller ikke stort under noen av mine to fødsler. Sang og nynnet litt i mellom riene. Kjappe og greie fødsler. Ingen smertelindring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg var helt stille og endret nesten ikke uttrykk i ansiktet. Det gjorde vondt, men fikk ikke til å uttrykke det på annen måte enn å knipe hånden innimellom. Anonymkode: 9c3e7...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg hverken brølte eller skrek. Fødsel varte i 7t, og ingen smertelindring! Men hoffet noe j.. når pressetrangen meldte, men måtte holde igjen. Samboer og jordmor snakket sammen, og jeg gikk i egne tanker. Anonymkode: 22ec9...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Del Skrevet 4. mars 2021 Ikke noe brøling som på film, nei. Tror det var litt klynking på det verste og pustet tungt såklart, ellers ganske stille. Vet ikke helt om det er en fordel å være stille?🤔 Man får jo noen ganger krefter av å ta i med lyd. Anonymkode: 32136...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det flere enn meg som ikke sa et pip under fødselen? Hører stort sett om at kvinner skriker av smette under fødselen, og var forberedt på at jeg selv også skulle gjøre det. Men nå har jeg født to barn, og begge uten å si så mye som et pip. Har vært to lange fødsler, begge med epidural. Det føltes aldri på noe tidspunkt naturlig å si noe eller å skrike. Det var mer slik at jeg gikk inn i meg selv - og ble der Er det flere som meg, som er musestille fødere? Anonymkode: 0f485...03e Vet ikke helt hvor mye hold det er i det, men vi lærte både på kurs og underveis i fødsel av jordmor ved førstegangsfødselat det var lurt å skrike fordi man da også åpner fortere. Har 3 barn og alle kom på rekordtid type 2 timer fra første rie til ferdig for begge guttene. Litt lenger tid for jenten. Anonymkode: 7bcf5...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twitter Skrevet 4. mars 2021 #10 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det flere enn meg som ikke sa et pip under fødselen? Hører stort sett om at kvinner skriker av smette under fødselen, og var forberedt på at jeg selv også skulle gjøre det. Men nå har jeg født to barn, og begge uten å si så mye som et pip. Har vært to lange fødsler, begge med epidural. Det føltes aldri på noe tidspunkt naturlig å si noe eller å skrike. Det var mer slik at jeg gikk inn i meg selv - og ble der Er det flere som meg, som er musestille fødere? Anonymkode: 0f485...03e Enten troller du, eller så ønsker du skryt for noe som ikke fortjener skryt! Hva ønsker du og oppnå med tråden? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg snakket litt med jordmor og mannen min, men ingen skriking eller stønning eller noe sånt. Var veldig stille fordi jeg var så sinnsykt sliten av fem døgn hjemme med maserier som gjorde at jeg ikke klarte å sove. Blacket ut mellom riene fordi jeg var så sliten, så krefter til å skrike hadde jeg absolutt ikke. Anonymkode: 1c165...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke noe brøling som på film, nei. Tror det var litt klynking på det verste og pustet tungt såklart, ellers ganske stille. Vet ikke helt om det er en fordel å være stille?🤔 Man får jo noen ganger krefter av å ta i med lyd. Anonymkode: 32136...9f3 For meg gjorde det at jeg hadde kontroll selv når jeg gikk inn i meg selv. Hvis jeg hadde brølt og skreket hadde jeg mistet kontrollen og hadde hatt mer vondt tror jeg. Men det er ingen fasit, vi er forskjellige og reagerer på og takler smerte forskjellig. Anonymkode: 58184...ae7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg trodde jeg brølte, men i følge mannen og jordmor var jeg visst ganske stille.. Anonymkode: 12ae4...d80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #14 Del Skrevet 4. mars 2021 Ja vi er flere som er nokså stille og rolige fødere 😊 Dvs det kom noen naturlige lyder ut av meg, men ingen skrik. Det er ikke helt meg. Mer som lyden ved trykking/pressing som kommer naturlig fordi et barn trykkes ut av kroppen din. Og litt lyd med utpust i lystgassmaska fordi det var meget heftig smerte og jeg var sløv, jeg hadde styrtfødsel og med kun lystgass. Jeg og mannen fikk litt hetta av naborommet, der kvinnen lå og skrek så det sang i veggene 🙉 Vi ba om å få en radio på rommet, det fikk vi ikke. 😅 Anonymkode: 319eb...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Del Skrevet 4. mars 2021 Første fødsel var jeg stille, men andre fødsel skrek jeg. Det er overhodet ikke likt meg, men det føltes umulig å gjøre noe annet, for smertene var helt hinsides, epidural virket ikke, pudentalblokkaden virket heller ikke og det tok bare av. Hadde ingen kontroll. Anonymkode: ceb1a...e86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #16 Del Skrevet 4. mars 2021 twitter skrev (20 minutter siden): Enten troller du, eller så ønsker du skryt for noe som ikke fortjener skryt! Hva ønsker du og oppnå med tråden? Det er vel ikke noe mål å være helt stille? Jeg oppfatter det ikke som om TS skrøt av det. Jeg laget ikke noe lyd utover at jeg tror jeg stønnet en del under mine fødsler, men det var bare fordi det ikke kom noen lyd, ikke fordi jeg prøvde å unngå det på noen måte. Jeg hadde ikke noen kontroll på det. Anonymkode: c8ab1...387 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #17 Del Skrevet 4. mars 2021 Snakk om snikskryt. Klart du ikke var stille. Anonymkode: d2fb6...c51 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Del Skrevet 4. mars 2021 twitter skrev (22 minutter siden): Enten troller du, eller så ønsker du skryt for noe som ikke fortjener skryt! Hva ønsker du og oppnå med tråden? Det er vel ikke særlig vondt med epidural AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det flere enn meg som ikke sa et pip under fødselen? Hører stort sett om at kvinner skriker av smette under fødselen, og var forberedt på at jeg selv også skulle gjøre det. Men nå har jeg født to barn, og begge uten å si så mye som et pip. Har vært to lange fødsler, begge med epidural. Det føltes aldri på noe tidspunkt naturlig å si noe eller å skrike. Det var mer slik at jeg gikk inn i meg selv - og ble der Er det flere som meg, som er musestille fødere? Anonymkode: 0f485...03e Når man får epidural så er det vel smertefritt og ikke vanlig å skrike 😊 Anonymkode: 8cd30...df9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #19 Del Skrevet 4. mars 2021 TS her. Takk for alle svar! Interessant at flere opplevde det samme. Jeg har bare aldri hørt om det, på film osv. er det jo aldri noen som føder helt musestille. Til deg som mener jeg troller: Det er overhodet ikke trolling, og rundt 11 personer her har jo opplevd akkurat det samme. Det er bare en interessant opplevelse. Jeg fødte med epidural, men det var definitivt ikke smertefritt. Anonymkode: 0f485...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 4. mars 2021 #20 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg har aldri skreket for noe. Jeg går inn i meg selv og fokuserer veldig når jeg har vondt. Andre skriker for å oppnå maks styrke på sin måte. På film skal jo alt være så dramatisk som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå