Outlander Skrevet 6. mars 2021 #61 Del Skrevet 6. mars 2021 9 hours ago, Raven.Writingdesk said: Fordi vi ikke liker krig i Norge. Siden du er så opptatt av å tråkke ned på «oss norske» hadde det vært interessant å vite hva salgs kultur du selv kommer fra. Du tilhører kanskje en kultur som elsker konflikt og krig siden du selv ønsker å hisse opp til det? 🙈🙈😂😂. Om du mener å ta et standspunkt og stå opp for å forsvare seg selv er å like krig og konflikt så tilhører du samme tafatt gruppe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #62 Del Skrevet 6. mars 2021 Ville spurt barnet om det er noe hun ikke liker / er allergisk og og forklart at det er helt greit om det er slik. Ellers høres hele greia merkelig ut. Fint at du smører matpakke . En normal mor , dersom barnet var allergisk, ville skrevet at det er fint med sunn matpakke men at barnet er allergisk for det og det 😊 Anonymkode: 78dca...86f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2021 #63 Del Skrevet 7. mars 2021 Outlander skrev (6 timer siden): 🙈🙈😂😂. Om du mener å ta et standspunkt og stå opp for å forsvare seg selv er å like krig og konflikt så tilhører du samme tafatt gruppe. Nei, du skjønner ikke forskjellen. Å hisse opp til ufred via å provosere bare for å provosere, slik du foreslår, er ikke å «forsvare seg selv». Går du på ungdomsskolen? Dessuten er det et barn i midten her, men det driter du kanskje i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 7. mars 2021 #64 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) 1 hour ago, Raven.Writingdesk said: Nei, du skjønner ikke forskjellen. Å hisse opp til ufred via å provosere bare for å provosere, slik du foreslår, er ikke å «forsvare seg selv». Går du på ungdomsskolen? Dessuten er det et barn i midten her, men det driter du kanskje i. Ja, jeg dritt i det selvfølgelig og ja, jeg går på ungdomsskolen 🙄 ooooh good comeback! Så rart du ikke er moderatør lenger 🙈😂Å gå i forsvar når en mor går til angrep er ikke å hisse seg opp. Men igjen, jeg sa at jeg ville ha gitt blaffen og fortsatt smurt matpakkene uansett hva moren sa, spesielt når mor er bare sjalu. 👍 Endret 7. mars 2021 av Outlander 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 7. mars 2021 #65 Del Skrevet 7. mars 2021 Det enkleste er å snakke med barnet og sjekke kva ho vil ha i matpakken. Og det kan jo vere eit signal å sjå etter om ting blir spist dei andre dagane. Kan jenta hjelpe til med å lage matpakken sin? Så får ho eigarforhold til det, og kan kome med innspel om kva ho har lyst på i dag. Ikkje at ho skal ha ansvaret for å lage matpakken åleine, men gjere det sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #66 Del Skrevet 7. mars 2021 Ignorer. Ikke synk ned til det nivået Anonymkode: f72b4...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2021 #67 Del Skrevet 7. mars 2021 Outlander skrev (1 time siden): Ja, jeg dritt i det selvfølgelig og ja, jeg går på ungdomsskolen 🙄 ooooh good comeback! Så rart du ikke er moderatør lenger 🙈😂Å gå i forsvar når en mor går til angrep er ikke å hisse seg opp. Men igjen, jeg sa at jeg ville ha gitt blaffen og fortsatt smurt matpakkene uansett hva moren sa, spesielt når mor er bare sjalu. 👍 Moderator ?! Aner ikke hva du tror du veit om meg, men har aldri vært og vil aldri være det. Desperat personangrep fra din side der, men er vel «kulturelt» kanskje? Siden du er så opptatt av å ikke føye deg etter norsk kultur. 🤷🏼♀️ Ditt argument var å servere mer av maten barnet potensielt ikke tåler og som barnet ikke tørr å si ifra om at det ikke tåler - bare for å markere seg som voksen, mot en annen voksen. Det er ufattelig barnslig, og ikke minst selvopptatt og korttenkt. Også tilegner du en tilnærming som er mer konflikt dempende fremfor konflikt økende å være «typisk norsk».. 🙄 ja, hva skal man si. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 7. mars 2021 #68 Del Skrevet 7. mars 2021 1 minutt siden, Raven.Writingdesk said: Moderator ?! Aner ikke hva du tror du veit om meg, men har aldri vært og vil aldri være det. Desperat personangrep fra din side der, men er vel «kulturelt» kanskje? Siden du er så opptatt av å ikke føye deg etter norsk kultur. 🤷🏼♀️ Ditt argument var å servere mer av maten barnet potensielt ikke tåler og som barnet ikke tørr å si ifra om at det ikke tåler - bare for å markere seg som voksen, mot en annen voksen. Det er ufattelig barnslig, og ikke minst selvopptatt og korttenkt. Også tilegner du en tilnærming som er mer konflikt dempende fremfor konflikt økende å være «typisk norsk».. 🙄 ja, hva skal man si. Tror du skal lese over dine innlegg først før du roper om personal angrep 😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 7. mars 2021 #69 Del Skrevet 7. mars 2021 Ærlig talt - så mye styr og surr om noe som er ganske enkelt: TS - dette løses veldig enkelt ved at din samboer, altså barnets far, tar en telefon til barnets mor og spør henne hva hun mener med allergier/reaksjoner på mat. Han sier at at dette har ikke han merket noe til, men at han selvsagt må få vite det, hvis mor merker slikt. Og så lar du de to ha en voksen samtale om sitt barn og hva som evt må/kan gjøres slik at BARNETs situasjon blir best mulig. Da får far svar på hva mor mener er galt, uten masse misforståelser pga meldinger fram og tilbake og masse gjetning fra alle sider, og du blander deg ikke i dette, fordi dette er faktisk far og mor sitt ansvar. Så enkelt kan det altså løses, hvis dere vil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 7. mars 2021 #70 Del Skrevet 7. mars 2021 2 minutter siden, Raven.Writingdesk said: Moderator ?! Aner ikke hva du tror du veit om meg, men har aldri vært og vil aldri være det. Desperat personangrep fra din side der, men er vel «kulturelt» kanskje? Siden du er så opptatt av å ikke føye deg etter norsk kultur. 🤷🏼♀️ Ditt argument var å servere mer av maten barnet potensielt ikke tåler og som barnet ikke tørr å si ifra om at det ikke tåler - bare for å markere seg som voksen, mot en annen voksen. Det er ufattelig barnslig, og ikke minst selvopptatt og korttenkt. Også tilegner du en tilnærming som er mer konflikt dempende fremfor konflikt økende å være «typisk norsk».. 🙄 ja, hva skal man si. Mat barn ikke tåler? TS har sagt selv at barnet spiser samme som var i matpakken hjemme og har alltid gjørt det uten noe problemer. Til og med faren har sagt det. 👍 En helt annet tema, har vært i Norge over halve livet mitt og om du ikke tåler hva jeg skriver kan du gjerne la være å lese og kommentere mine innlegg. Ellers er det kun norske som får lov å kalle dere tafatt og konfliktsky? 🙈 Du kan like kritisere kulturen min da jeg bryr meg fint lite hva du synes. Der borte går ting til helvete så jeg velger helst konfliktsky uansett 😂. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 7. mars 2021 #71 Del Skrevet 7. mars 2021 Ignorer meldingen og la far ta seg av all kommunikasjon. Uansett hva du svarer her så vil det bli oppfattet feil. Du høres ut som en flott resurs for jenta, fortsett å være det ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2021 #72 Del Skrevet 7. mars 2021 Outlander skrev (6 minutter siden): Mat barn ikke tåler? TS har sagt selv at barnet spiser samme som var i matpakken hjemme og har alltid gjørt det uten noe problemer. Til og med faren har sagt det. 👍 En helt annet tema, har vært i Norge over halve livet mitt og om du ikke tåler hva jeg skriver kan du gjerne la være å lese og kommentere mine innlegg. Ellers er det kun norske som får lov å kalle dere tafatt og konfliktsky? 🙈 Du kan like kritisere kulturen min da jeg bryr meg fint lite hva du synes. Der borte går ting til helvete så jeg velger helst konfliktsky uansett 😂. Jeg aner ikke hva slags kultur du kommer fra, men ja, jeg finner det irriterende at det skal sparkes etter «norsk kultur» fordi vi er «konfliktsky» Det er vel derfor det ikke «går til helvete» her da. Det er du selv som har drasset din egen og norsk kultur inn i tema her. Hva med å bare drite i å lage mer støy og kvalm og heller sende med en annen type grønnsak? Det finnes faktisk mer å velge mellom. Din løsning er jo å drite i å lytte til mor, og egentlig å drite i å lytte til jenta også, eller anta at mora lyger da. Lyger om at dattera ikke skal spise en bestemt type grønnsak fordi hun er sjalu? 🙄 Herrefred så dumme og korttenkte folk kan være. Send med noe annet for en stund, det er masse av grønnsaker å velge i. Også kan man jo gå i dialog med jenta, for eksempel spørre henne: «hva slags grønnsaker vil du ha i matpakken din»? Hvorfor gjøre det så jævla vanskelig? Å jo vent, for i følge deg skal man jo virkelig markere seg som voksen, og vise at man ikke er konfliktsky. Ens eget ego er jo mer viktig en barnets vel og ve, må vite. 🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 7. mars 2021 #73 Del Skrevet 7. mars 2021 1 minutt siden, Raven.Writingdesk said: Jeg aner ikke hva slags kultur du kommer fra, men ja, jeg finner det irriterende at det skal sparkes etter «norsk kultur» fordi vi er «konfliktsky» Det er vel derfor det ikke «går til helvete» her da. Det er du selv som har drasset din egen og norsk kultur inn i tema her. Hva med å bare drite i å lage mer støy og kvalm og heller sende med en annen type grønnsak? Det finnes faktisk mer å velge mellom. Din løsning er jo å drite i å lytte til mor, og egentlig å drite i å lytte til jenta også, eller anta at mora lyger da. Lyger om at dattera ikke skal spise en bestemt type grønnsak fordi hun er sjalu? 🙄 Herrefred så dumme og korttenkte folk kan være. Send med noe annet for en stund, det er masse av grønnsaker å velge i. Også kan man jo gå i dialog med jenta, for eksempel spørre henne: «hva slags grønnsaker vil du ha i matpakken din»? Hvorfor gjøre det så jævla vanskelig? Å jo vent, for i følge deg skal man jo virkelig markere seg som voksen, og vise at man ikke er konfliktsky. Ens eget ego er jo mer viktig en barnets vel og ve, må vite. 🙄 Ja, når mange mødre blir sjalu med engang fedre får en ny kjæreste/samboer og deretter bruke barn som maktmiddel, da mener jeg de skal få konsekvenser. Ellers har ikke du følgte med de mange tråder skrevet her inne om store konflikter skapt av mødrene for kun å lage kvalm. . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2021 #74 Del Skrevet 7. mars 2021 Outlander skrev (1 minutt siden): Ja, når mange mødre blir sjalu med engang fedre får en ny kjæreste/samboer og deretter bruke barn som maktmiddel, da mener jeg de skal få konsekvenser. Ellers har ikke du følgte med de mange tråder skrevet her inne om store konflikter skapt av mødrene for kun å lage kvalm. . Og du mener konsekvensen godt kan gå utover barna/ramme barn? Slik du foreslår i denne tråden her, å bruke barnet som et våpen mot barnemor. Du er jo ikke et tøddel bedre men av akkurat samme sort selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #75 Del Skrevet 7. mars 2021 Jeg er født og vokst opp i Norge. Jeg er helt enig med Outlander. Norske folk ER konfliktsky. Legger seg heller flat enn å forsvare seg selv. Er bare å se på flere av svarene i denne tråden og flere andre. Det går igjen at mange mennesker får si og gjøre hva de vil og de konfliktsky gjør ingenting. Meldingen TS fikk var utrolig frekk. Så skal man bare svare muntert og la være å lage matpakke etter å gjort det i flere år fordi mor oppfører seg ufint? Nei. Anonymkode: ffba1...bd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2021 #76 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er født og vokst opp i Norge. Jeg er helt enig med Outlander. Norske folk ER konfliktsky. Legger seg heller flat enn å forsvare seg selv. Er bare å se på flere av svarene i denne tråden og flere andre. Det går igjen at mange mennesker får si og gjøre hva de vil og de konfliktsky gjør ingenting. Meldingen TS fikk var utrolig frekk. Så skal man bare svare muntert og la være å lage matpakke etter å gjort det i flere år fordi mor oppfører seg ufint? Nei. Anonymkode: ffba1...bd7 Forslaget til Outlander er å lage mer av maten jenta ikke har spist opp i matpakken sin for å trigge mor. Det er faktisk et dårlig råd. Det er greit nok at man ikke skal la seg bli overkjørt men man trenger ikke lage kvalm tilbake med barn stående midt i skuddlinja. Spør jenta hva slags grønnsaker hun vil ha, enkelt og greit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 7. mars 2021 #77 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) 1 hour ago, Raven.Writingdesk said: Forslaget til Outlander er å lage mer av maten jenta ikke har spist opp i matpakken sin for å trigge mor. Det er faktisk et dårlig råd. Det er greit nok at man ikke skal la seg bli overkjørt men man trenger ikke lage kvalm tilbake med barn stående midt i skuddlinja. Spør jenta hva slags grønnsaker hun vil ha, enkelt og greit. Det hjelper å lese faktisk innlegg før du svarer. "Jeg smurte matpakken til bonusjenta i morges, med litt ekstra grønnsaker og frukt i en matboks. " For min del høres det ut som TS er snill nok å passe på at barnet har en god variasjon i matpakken sin. Er ikke dette et sterk tema her i Norge? Har sett utrolig mange tråder her om matpakker og kosthold til barn. Jeg vet ikke mange unge som spiser opp hele matpakken heller. Du bare svare fordi du føle deg truffet da jeg sa norske folk er konfliktsky. Først sa du at jeg like konflikt og krig fordi jeg mente ts skal fortsette å lage matpakken til ungen så påstår du jeg er en fæl menneske fordi jeg ville ha presset ungen til å spise maten den ikke tåler for å ta hevn på mor, og nå er vi her hvor jeg er ut kun til å "trigge" moren. Vet ikke hvor mange barn du har men jeg kan ikke telle hvor mange av mine 4 har kommet hjem med halvspist matpakker. Men det jeg vet er at jeg er en oppegående menneske som ville snakket med far og ts om dette istedenfor å sende en spydig lang sms om at ts skal aldri lage matpakken til barnet igjen. Selvfølgelig hvis jeg hadde et barn som ikke tåler grønnsaker kan du garantere at de andre voksne rundt barnet vet om det og. Regner med ungen får grønt og frukt i barnehagen uten kritiske spydige tilbakemeldinger fra moren . Endret 7. mars 2021 av Outlander 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #78 Del Skrevet 7. mars 2021 Hadde ignorert meldingen og fortsatt med å lage matpakker. Har ikke stebarn selv, men om noen lager mat til barnet mitt som det ikke liker, så er det ikke noe jeg blir opprørt over eller sier ifra om. Hva så om jenta ikke liker ekstra grønnsaker, da lar hun jo bare være å spise den. Anonymkode: 42b99...fd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå