AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Del Skrevet 4. mars 2021 Hei. Beklager for at dette blir ett nokså deprimerende innlegg. Min besteveninne har termin neste måned, en annen veninne har nettopp fortalt at hun er gravid, og en annen veninne har termin i Mai. Jeg har veldig få veninner, og ett sterkt ønske om å bli gravid, så at alle skal gå rundt gravide nå og KUN snakker om det, svir så langt inni hjerterota at jeg har ikke ord. Jeg har også flere bekjente og folk i min familie som går gravide nå, eller som nettopp har fått sitt første barn. meg og samboeren min har prøvd å bli gravide siden 2019, vi har vært på klinikk og sjekket oss begge to, og ingen av oss er det noe gale med i følge dem. Vi sparer nå til å ta IVF privat. Jeg har vært lite inne på kvinneguiden i det siste, for jeg føler meg bare dårligere når jeg ikke kjenner noe håp, og ser andre som får det til.. jeg klarer ikke være glad på andres vegne, og det er fælt, og typisk at dem som ønsker barn sterkest, aldri får det til. Det er noe som mangler hos oss, vi har ett stort hus, en stor hage, jobb, bil ..alt. Vi ønsker bare å bli en liten familie nå føler jeg at jeg heller må tenke «off barn ja, slitsomt, jeg er glad vi har friheten vår for det blir mye stress med baby» .. prøve å tenke negativt om det, men det blir vanskeligere jo flere som får baby på likt, de kan dele alt med hverandre!! Så sitter vi her og folk maser om hvorfor vi aldri får barn, men man kan jo ikke fortelle hvem som helst at vi prøver, og ingenting skjer. hvorfor er det så urettferdig? Og å spare til privat IVF tar jo hundre år😅 selv om vi er 2 som sparer. offentlig ivf er utelukket dessverre.. det fikk vi plutselig i fleisen pga en bitteliten tabbe i registeret, så offentlig ivf er akkurat strenge nok til å gi avslag på det. Anonymkode: 18e75...c28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg kjenner mer såå igjen!!! Vi har prøvd en stund nå og både mine søstre og svigersøstre har nå en liten hver eller termin nå.. Bestevenninnen min fortalte at hun var gravid for litt siden.. Det stikker så utrolig mye når alle rundt oss får det til...😔 Jeg takler det veldig dårlig å prøve å bli gravid når det er gravide og barn rundt meg overalt.. Jeg gråter mye fordi jeg føler meg så alene siden alle klarer det rundt oss og har ikke kjent på mer URETTFERDIGHET!!!! 😥 Jeg forstår deg virkelig såå godt! Det er så tungt å ønske seg noe så mye og så går det ikke😥💔 Håper virkelig du blir gravid snart!!! Ønsker deg masse lykke til!! ❤️ Anonymkode: f9668...af6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Min besteveninne har termin neste måned, en annen veninne har nettopp fortalt at hun er gravid, og en annen veninne har termin i Mai. Jeg har veldig få veninner, ... Så sitter vi her og folk maser om hvorfor vi aldri får barn, men man kan jo ikke fortelle hvem som helst at vi prøver, og ingenting skjer. Anonymkode: 18e75...c28 Jeg tenker at du kanskje bør vurdere om du kan fortelle din bestevenninne og de få andre venninnene du har at dere har vært prøvere lenge, ikke skjedd noe enda, og at dere sparer til IVF? Da stopper i alle fall maset om barn. Vi prøvde i to år og jeg fortalte det ikke til kolleger o.l., men til familie og venner fortalte jeg det. Det gjør i alle fall at maset fra dem stopper. Anonymkode: 79281...381 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Del Skrevet 5. mars 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at du kanskje bør vurdere om du kan fortelle din bestevenninne og de få andre venninnene du har at dere har vært prøvere lenge, ikke skjedd noe enda, og at dere sparer til IVF? Da stopper i alle fall maset om barn. Vi prøvde i to år og jeg fortalte det ikke til kolleger o.l., men til familie og venner fortalte jeg det. Det gjør i alle fall at maset fra dem stopper. Anonymkode: 79281...381 Hun skriver ikke noe om mas? Anonymkode: 29251...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Del Skrevet 5. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun skriver ikke noe om mas? Anonymkode: 29251...67f Det er vel ut ifra tolkningene av mas. Mye snakk om et emne (egen graviditet ) = mas for en som ikke er interessert. Anonymkode: 0c7cc...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 19.34): Jeg tenker at du kanskje bør vurdere om du kan fortelle din bestevenninne og de få andre venninnene du har at dere har vært prøvere lenge, ikke skjedd noe enda, og at dere sparer til IVF? Da stopper i alle fall maset om barn. Vi prøvde i to år og jeg fortalte det ikke til kolleger o.l., men til familie og venner fortalte jeg det. Det gjør i alle fall at maset fra dem stopper. Anonymkode: 79281...381 Jeg fortalte det til min besteveninne, mest pga jeg ville ha noen å dele det med. Hun har ikke mast, det er mest søstermin som har vært den som har mast mest, men hun sa jeg det også til, så nå er det 0 mas, og hun har faktisk ikke snakket om det heller etter at jeg fortalte det til henne😅 det er kun de 2 personene jeg har fortalt det til, selv om moren til samboeren min hinter ofte til at vi må få barn snart så hun kan bli farmor🙈 men jeg vil ikke si det til flere, ikke enda vertfall. Vi har ikke begynnt med behandling enda.. Ts Anonymkode: 18e75...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Del Skrevet 12. mars 2021 Dere har ikke noe god økonomi om det tar lang tid å spare til ivf. Helt utrolig at dere ikke har sparekonto. Skjønner ikke at folk tør å få barn når økonomien ikke er på plass. Vi gikk rett på privat ivf, kostet oss ca 150 000,-. Da jeg ble gravid kjøpte vi ny bil kontakt for 300 000,-. Nå er ungen ett år, vi har flere hundretusener på sparing og ungen har selvfølgelig egen sparekonto og fond. Alt dette burde være en selvfølge, før man tenker på å få barn. Anonymkode: 85780...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ActiveChip Skrevet 12. mars 2021 #8 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere har ikke noe god økonomi om det tar lang tid å spare til ivf. Helt utrolig at dere ikke har sparekonto. Skjønner ikke at folk tør å få barn når økonomien ikke er på plass. Vi gikk rett på privat ivf, kostet oss ca 150 000,-. Da jeg ble gravid kjøpte vi ny bil kontakt for 300 000,-. Nå er ungen ett år, vi har flere hundretusener på sparing og ungen har selvfølgelig egen sparekonto og fond. Alt dette burde være en selvfølge, før man tenker på å få barn. Anonymkode: 85780...93b Nei, nå får du gi deg! For en utrolig demotiverende melding du velger å legge igjen. Skjønner at det virker helt urealistisk for deg, men det er faktisk mulig å gi barna sine en fantastisk god, trygg og kjærlighetsrik barndom uten bil til 300 000,- eller mange hundretusener på sparekonto. Selvfølgelig BØR man være økonomisk trygg nok til å få det barn, men det krever ikke i nærheten av så mye økonomisk kapital som ditt innlegg tilsier. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 12. mars 2021 #9 Del Skrevet 12. mars 2021 ActiveChip skrev (1 time siden): Nei, nå får du gi deg! For en utrolig demotiverende melding du velger å legge igjen. Skjønner at det virker helt urealistisk for deg, men det er faktisk mulig å gi barna sine en fantastisk god, trygg og kjærlighetsrik barndom uten bil til 300 000,- eller mange hundretusener på sparekonto. Selvfølgelig BØR man være økonomisk trygg nok til å få det barn, men det krever ikke i nærheten av så mye økonomisk kapital som ditt innlegg tilsier. 👏🏻👏🏻👏🏻 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere har ikke noe god økonomi om det tar lang tid å spare til ivf. Helt utrolig at dere ikke har sparekonto. Skjønner ikke at folk tør å få barn når økonomien ikke er på plass. Vi gikk rett på privat ivf, kostet oss ca 150 000,-. Da jeg ble gravid kjøpte vi ny bil kontakt for 300 000,-. Nå er ungen ett år, vi har flere hundretusener på sparing og ungen har selvfølgelig egen sparekonto og fond. Alt dette burde være en selvfølge, før man tenker på å få barn. Anonymkode: 85780...93b Lol, er du stolt over å ha en sparekonto? Vi har også ganske mye i bakcup (ca. 3 mill fordelt i ulike fond/aksjer/krypto/sparing, i tillegg til bolig som har hatt stor verdiøkning) men vi lever ekstremt sparsommelig, nettopp fordi man kan leve veldig godt og trygt uten et stort forbruk. Selv om vi helt klart har muligheten til det, ville det sittet langt inne å bruke 150K. Har full forstår for at TS kanskje ikke har mulighet eller ønske om å bruke en så stor pengesum uten å ha spart opp penger som er øremerket dette formålet, uten at det tilsier dårlig økonomi eller uforsvarlighet på noe som helst vis. Synes helt ærlig kommentaren din får deg til å fremstå som en mer uforsvarlig forelder enn hva som er tilfellet for TS... Anonymkode: c1952...ecf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 18.41): vi har ett stort hus, en stor hage, Selg huset (eller selg en bit av tomten) og bruk pengene på IVF. Et barn er mer verdt enn et stort hus. Du kommer tilå angre om du ikke gjør det. Livet i en leid bolig eller i en liten bolig med eldre standard, men med barn er så mye bedre enn livet i en stor og moderne bolig uten barn. Hilsen kvinne som ikke kan få barn og som er blitt forlatt av samboer som nå venter barn med en annen kvinne Anonymkode: 1f2cb...cc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Del Skrevet 12. mars 2021 Hvorfor kan dere ikke ta det offentlig, sa du? ❤️🙉 Anonymkode: 6dacc...45a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Del Skrevet 12. mars 2021 Tilbe enhjørninger og regnbuer, mens du traller på Over the Rainbow ... Anonymkode: 22899...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fortalte det til min besteveninne, mest pga jeg ville ha noen å dele det med. Hun har ikke mast, det er mest søstermin som har vært den som har mast mest, men hun sa jeg det også til, så nå er det 0 mas, og hun har faktisk ikke snakket om det heller etter at jeg fortalte det til henne😅 det er kun de 2 personene jeg har fortalt det til, selv om moren til samboeren min hinter ofte til at vi må få barn snart så hun kan bli farmor🙈 men jeg vil ikke si det til flere, ikke enda vertfall. Vi har ikke begynnt med behandling enda.. Ts Anonymkode: 18e75...c28 Dere trenger jo ikke fortelle om behandling. Det holder at mannen din sier til sin mor, "vi har veldig lyst på en familie men vi aner ikke hvordan dette går eller hvor lang tid det tar, så vi setter utrolig pris på om du også er fleksibel og tar dette som det kommer, uten å bringe det på banen eller snakke så mye om det". Jeg ville faktisk sagt noe sånt hvis det kom mas derfra. Anonymkode: 04359...4b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Del Skrevet 12. mars 2021 Det er jo ikke utenkelig at noen besteforeldre ville sponsa noen kroner om dere MÅ gå privat liksom. 150.000 på boliglånet er nada. Anonymkode: c898e...a2c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 13. mars 2021 #16 Del Skrevet 13. mars 2021 On 3/4/2021 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Hei. Beklager for at dette blir ett nokså deprimerende innlegg. Min besteveninne har termin neste måned, en annen veninne har nettopp fortalt at hun er gravid, og en annen veninne har termin i Mai. Jeg har veldig få veninner, og ett sterkt ønske om å bli gravid, så at alle skal gå rundt gravide nå og KUN snakker om det, svir så langt inni hjerterota at jeg har ikke ord. Jeg har også flere bekjente og folk i min familie som går gravide nå, eller som nettopp har fått sitt første barn. meg og samboeren min har prøvd å bli gravide siden 2019, vi har vært på klinikk og sjekket oss begge to, og ingen av oss er det noe gale med i følge dem. Vi sparer nå til å ta IVF privat. Jeg har vært lite inne på kvinneguiden i det siste, for jeg føler meg bare dårligere når jeg ikke kjenner noe håp, og ser andre som får det til.. jeg klarer ikke være glad på andres vegne, og det er fælt, og typisk at dem som ønsker barn sterkest, aldri får det til. Det er noe som mangler hos oss, vi har ett stort hus, en stor hage, jobb, bil ..alt. Vi ønsker bare å bli en liten familie nå føler jeg at jeg heller må tenke «off barn ja, slitsomt, jeg er glad vi har friheten vår for det blir mye stress med baby» .. prøve å tenke negativt om det, men det blir vanskeligere jo flere som får baby på likt, de kan dele alt med hverandre!! Så sitter vi her og folk maser om hvorfor vi aldri får barn, men man kan jo ikke fortelle hvem som helst at vi prøver, og ingenting skjer. hvorfor er det så urettferdig? Og å spare til privat IVF tar jo hundre år😅 selv om vi er 2 som sparer. offentlig ivf er utelukket dessverre.. det fikk vi plutselig i fleisen pga en bitteliten tabbe i registeret, så offentlig ivf er akkurat strenge nok til å gi avslag på det. Anonymkode: 18e75...c28 Min kollega sendte meg sms i mai ifjor etter at jeg mistet og fortalte at hun var gravid. Det stakk litt,men de prøvde i 5 år og tok flere ivf så plutselig ble gravide! Jeg kan anbefale deg å henvende til utlandet og få en sjekk der. Norske leger her er ikke så gode på fruktbarhet og div faktorer som kan spille rolle der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 13. mars 2021 #17 Del Skrevet 13. mars 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Selg huset (eller selg en bit av tomten) og bruk pengene på IVF. Et barn er mer verdt enn et stort hus. Du kommer tilå angre om du ikke gjør det. Livet i en leid bolig eller i en liten bolig med eldre standard, men med barn er så mye bedre enn livet i en stor og moderne bolig uten barn. Hilsen kvinne som ikke kan få barn og som er blitt forlatt av samboer som nå venter barn med en annen kvinne Anonymkode: 1f2cb...cc6 Vel, kan si meg enig som kvinne med barn som bodde i 13 år i div leide boliger. Men det er neppe sunt for barnet. Vil alltid ha dårlig samvittighet for dette. Exen din er dritt btw. Var glad du ble kvitt han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 13. mars 2021 #18 Del Skrevet 13. mars 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Dere har ikke noe god økonomi om det tar lang tid å spare til ivf. Helt utrolig at dere ikke har sparekonto. Skjønner ikke at folk tør å få barn når økonomien ikke er på plass. Vi gikk rett på privat ivf, kostet oss ca 150 000,-. Da jeg ble gravid kjøpte vi ny bil kontakt for 300 000,-. Nå er ungen ett år, vi har flere hundretusener på sparing og ungen har selvfølgelig egen sparekonto og fond. Alt dette burde være en selvfølge, før man tenker på å få barn. Anonymkode: 85780...93b Da blir det enda mindre barn i dette landet 🤣🤣 alle skal ha fond og greier 🤣🤣 måtte le litt av sånn tullete kommentar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #19 Del Skrevet 13. mars 2021 Vi brukte over tre år før jeg ble gravid, ikke noe galt med noen av oss. Men det gikk til slutt, og jeg håper det går for dere også snart 😊 Anonymkode: 1c59a...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 11.50): Dere har ikke noe god økonomi om det tar lang tid å spare til ivf. Helt utrolig at dere ikke har sparekonto. Skjønner ikke at folk tør å få barn når økonomien ikke er på plass. Vi gikk rett på privat ivf, kostet oss ca 150 000,-. Da jeg ble gravid kjøpte vi ny bil kontakt for 300 000,-. Nå er ungen ett år, vi har flere hundretusener på sparing og ungen har selvfølgelig egen sparekonto og fond. Alt dette burde være en selvfølge, før man tenker på å få barn. Anonymkode: 85780...93b Vi har sparekonto begge to, men vi har nettopp pusset opp stua og da gikk det mange tusen kroner, så det tar jo litt tid å spare opp igjen. Tapte også nesten 40 000 kr på en bil jeg kjøpte, så der forsvant mye av min sparing, du kan ikke vite noe om vår/eller min økomoni, jeg har alltid vært god til å spare penger. Men håper vi kan klare å spare 2000 kr i måneden hver, så blir det 24 000 kr på et halvt år, det er ikke gale. Ts Anonymkode: 18e75...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå