Gå til innhold

Prute på nybil - hvor mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Morgenmøte, jeg nevnte for kollegaene at jeg har bestemt meg for å kjøpe ny bil. Tenker Ioniq. Mannemannene og Hårpåbrystetkarene sier BMW er det eneste som gjelder, det har jeg allerede googlet meg til er absolutt tull. Men de påstår også at man må prute en ny bil minst 20% ned, helst en fjerdedel. Dét virker helt bananas? Er det sant? Hvordan får man en slik rabatt?

Anonymkode: 773b2...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som selger biler har Veldig til fortjeneste. Putt så mye du greier og få.med ekstrautstyr for resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lite å gå på når det komner til prisen på nybil, noen er det ingenting. 20-25%....han er så langt på viddene at han nok aldri finner hjem igjen.

Det du kan forhandle om er tilbehør og servicer.

Anonymkode: d8bc6...404

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lite å gå på når det komner til prisen på nybil, noen er det ingenting. 20-25%....han er så langt på viddene at han nok aldri finner hjem igjen.

Det du kan forhandle om er tilbehør og servicer.

Anonymkode: d8bc6...404

Dette!! Vinterdekk, takboks i bilens farge, service avtale div. tilbehør er som regel der man kan hente noe. Det "kan" være prutningsmonn på biler som er vanskelig å selge. En rød BMW 7 serie med manuell girkasse (Rødt og manuell er veldig feil på luksusbiler), utgående modell når ny modell er på veg inn og forhandler sitter på stort lager, bil som har sått tilsalgs lenge, en ferdig spekket nybil hvor kunden har trukket seg osv.

men en normal populær vanlig spekket bil er det lite å hente. 

Anonymkode: 12661...1f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette!! Vinterdekk, takboks i bilens farge, service avtale div. tilbehør er som regel der man kan hente noe. Det "kan" være prutningsmonn på biler som er vanskelig å selge. En rød BMW 7 serie med manuell girkasse (Rødt og manuell er veldig feil på luksusbiler), utgående modell når ny modell er på veg inn og forhandler sitter på stort lager, bil som har sått tilsalgs lenge, en ferdig spekket nybil hvor kunden har trukket seg osv.

men en normal populær vanlig spekket bil er det lite å hente. 

Hvordan finner jeg en slik bil? BMW 7 er nok litt utenfor min prisklasse. Sjekket akkurat nettsiden og har fortsatt gåsehud. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte helt ny Audi e-tron i fjor. Fikk med dekkhotell og dekkskift gratis i et år, samt noe lys i dørene til 3000 kr gratis. Fikk også noen sorte felger som egentlig ikke gikk an å velge på vinterdekkene, men som de måtte bestille spesielt for oss.

Var enda en ting, men husker ikke helt hva det var, men fikk uansett i verdi  ca. 15 000 kr i rabatt. Bilen kosta 670 000 kr, så ikke store rabatten i forhold til prisen. Men tar det vi får. Hadde ikke fått det om vi ikke spurte.

Anonymkode: 34bac...711

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de påstår også at man må prute en ny bil minst 20% ned, helst en fjerdedel. Dét virker helt bananas? Er det sant? Hvordan får man en slik rabatt?

Helt umulig å få så mye rabatt på en nybil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan finner jeg en slik bil? BMW 7 er nok litt utenfor min prisklasse. Sjekket akkurat nettsiden og har fortsatt gåsehud. 😳

Ukurante vanskelig solgte biler som har samlet støv lenge kan det være mye å hente.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=203676082

F.eks denne. 11 år gammel luksusbil, gått lite og pent fra en ambassade. Med diger bensinmotor, og sedan. Nyprisen lå sannsynligvis rundt 1.2 millioner. Den er jo ny med kun 39.000km?!

Forsøkt solgt i landet hvor alle skal ha hybrid, elektrisk o ghelst stasjonsvogn.

Hvem er egentlig kjøpergruppen?? Luksus bil ment for advokater, UD og direktører. Ingen barnefamiler ser på denne, for eliten er den blitt for gammel. Mest sannsynlig er kjøperen en nattklubbeier fra Notodden??

Her er det prutningsmonn. Og utrolig mye bil for penga.

Denne maybachen er ikonisk når det gjelder bruktbilsalg. Og havner i samme problemene som andre store luksusedaner. Bilen ble forsøkt solgt av flere, byttet farge, bilder, tekst, prisen dumpet med 1 mill. Ingen kjøpere. Igjen, hvem er kjøpergruppen.

https://www.tv2.no/a/8462439/

Å gå inn til forhandler å tro det noe å hente på en Tesla, Audi eller BMW hybrid idag er veldig optimistisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

Jeg sendte forespørsel til flere bilforhandler og gikk til den lokale forhandleren med det billigste tilbudet jeg fikk fra andre. Fikk redusert prisen med ca. 20 000,- pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@Mercedes-anonym, den S-klassen var fantastisk. Ikke noe jeg tørr å vise mannen min; han hadde kjøpt den med en gang. Ser heller for meg en pålitelig østasiatisk bil, gjerne el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å kunne prute noen få prosent, men 20-25% er helt borti natta.

Jo nyere (modeller som nylig er sluppet) og mer populære biler man ser på jo mindre sannsynlighet for å få rabatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

@Mercedes-anonym, den S-klassen var fantastisk. Ikke noe jeg tørr å vise mannen min; han hadde kjøpt den med en gang. Ser heller for meg en pålitelig østasiatisk bil, gjerne el.

Det gjør de fleste😊. Det er når man velger motstrøms at man kan gjøre bra handler. I 2006 når ALLE kjøpte  Skoda Octavia 1.9tdi til 440.000 og dieselandelen i Norge lå på 80%.  Den gangen var bensinmotor ikke salgbart i det hele tatt. Da kjøpte jeg Lexus RX300 med V6 bensinmotor. Fullt utstyrt. Hadde den i 3 år og kjørte 80.000 problemfrie km. Den kostet ca 600.000i 2004. I 2006 fikk jeg den for 300.000. Fantastisk bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 9.02):

Morgenmøte, jeg nevnte for kollegaene at jeg har bestemt meg for å kjøpe ny bil. Tenker Ioniq. Mannemannene og Hårpåbrystetkarene sier BMW er det eneste som gjelder, det har jeg allerede googlet meg til er absolutt tull. Men de påstår også at man må prute en ny bil minst 20% ned, helst en fjerdedel. Dét virker helt bananas? Er det sant? Hvordan får man en slik rabatt?

Eneste måten å få prutet mye på bil er å kjøpe bruktbil. Og slikt driver man vel ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mitt forslag er at du finner en nybil du ønsker og så tar du med deg en av dem så de kan prute for deg, så kan de jo få vise hvordan det gjøres. 

Anonymkode: d2c1a...00d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (12 timer siden):

Eneste måten å få prutet mye på bil er å kjøpe bruktbil. Og slikt driver man vel ikke med.

Å ikke kjøpe bruktbil?? Det er jo de som omsettes mest, og atpåtil med dieselmotor😂😂

Anonymkode: 42e44...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent fikk bra tilbud av en forhandler i Østfold. Østfold er preget av svenske forhandlere som selger til normenn, så prisen i Østfold var ganske gunstig. Østfold prisen ble brukt for å få bedre pris hos lokal forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
petterm skrev (16 minutter siden):

En bekjent fikk bra tilbud av en forhandler i Østfold. Østfold er preget av svenske forhandlere som selger til normenn, så prisen i Østfold var ganske gunstig. Østfold prisen ble brukt for å få bedre pris hos lokal forhandler.

Jeg er på motsatt side av landet. Kan en pris fra Østfold ha noe betydning her? Og gjelder garantien på et Bergensverksted om jeg kjøper i Østfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er på motsatt side av landet. Kan en pris fra Østfold ha noe betydning her? Og gjelder garantien på et Bergensverksted om jeg kjøper i Østfold?

Det er jo bare å prøve. Transport av bil koster ikke så mye.

https://norskbiltransport.no

Tror ikke garanti er noe problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er alltid rom til å prute endel på bil. 

En 1 år gammel bil er det beste kjøpet. Vips er bilen nærmere 150000 kr billigere selv om du kjøper den av butikk. 

petterm skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare å prøve. Transport av bil koster ikke så mye.

https://norskbiltransport.no

Tror ikke garanti er noe problem. 

Man tar fly og henter selv. Eller får sitte på med noen. Det er billigst. 

Anonymkode: 4ac7d...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...