Gå til innhold

Jeg blir akutt gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil spy av ansiktet mitt. Jeg er i 40 årene og nå kommer rynkene for fullt. Jeg ser striper, segen hud og folder her og der. Hva kan jeg gjøre videre her. Plutselig ser jeg 53 ut. 😣😥

Anonymkode: 9c61b...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil spy av ansiktet mitt. Jeg er i 40 årene og nå kommer rynkene for fullt. Jeg ser striper, segen hud og folder her og der. Hva kan jeg gjøre videre her. Plutselig ser jeg 53 ut. 😣😥

Anonymkode: 9c61b...17c

Hva er så galt med  å «se 53 ut»? Jeg er 56 år og har ikke noe problem med mitt utseendet.Men så har jeg ikke rynker heller da. Klag over rynkene dine, men det er helt unødvendig å shame oss over 50.

Anonymkode: 5827f...92e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre mye innenfra. Kremer og sånt hjelper ikke så mye. 

Huden gjenspeiler tarmen. 

Du kan ha cøliaki, eller at du har det best på å kutte ut gluten. Jeg kjenner flere som har kuttet ut gluten og fått bedre hud, bedre tarm og bedre psyke. 

En annen ting er å starte dagen med et glass sitronvann. Du kan også drikke sellerijuice, men da må du lese på nettet om Anthony William medical medium og celeryjuice. 

Jeg er 40 nå og har hud som en barnerompe. 

Anonymkode: 60cca...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bare du selv som synes det, men det er ikke akkurat noen trøst. Jeg er selv i 40-årene, og hadde sånn liten krise for ca. ett år siden. Syntes jeg så trøtt, fæl og sliten ut, med bittesmå linjer på kinnbeina. Jeg benyttet anledninga til å kaste masse gamle hudprodukter, og bytte merke. Bare den litt luksusfølelsen av noe nytt dyrt og velduftende fikk meg i bedre humør. Tror mye satt i hodet på meg. Men huden fikk jevnere farge, og da jeg begynte med bakuchiol+AHA i samme merke i fjor høst forsvant linjene etter bortimot 2 måneder. Bakuchiol er visstnok like bra som retinol mot linjer/små rynker, om det brukes både morgen og kveld og det er AHA-syrer også i produktet. Merket jeg bruker er Ole Henriksen.

Endret av MyMichelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med å se ut som man gjør, men om man har rynker og segen hud er det kroppen som sier ifra om at noe ikke er så bra inni kroppen. Dårlig søvn, mye stress, for mye søtsaker og for mye gluten, for mye dårlig mat. For lite vann.. 

Anbefaler deg å lese om Anthony William medical medium, står mye på nettet om du ikke vil kjøpe bøkene hans. Er også grupper på Facebook hvor vi hjelper hverandre og kommer med erfaringer og råd. Følger han også på Instagram hvor han legger ut mye god info, podcasts og oppskrifter. 

Anonymkode: 60cca...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 40 nå og har hud som en barnerompe

Merkelig at det er så mange av de som sier dette. Men har de egentlig så mye finere hud enn oss andre? 🤔 Ikke de tilfellene jeg har sett. 

Anonymkode: d0d61...969

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vil spy av ansiktet mitt. Jeg er i 40 årene og nå kommer rynkene for fullt. Jeg ser striper, segen hud og folder her og der. Hva kan jeg gjøre videre her. Plutselig ser jeg 53 ut. 😣😥

Anonymkode: 9c61b...17c

Enkelte eldes med stil mens andre velger å bli botoxdronninger. Jeg vet hvilken gruppe jeg ønsker å tilbringe tid sammen med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er så galt med  å «se 53 ut»? Jeg er 56 år og har ikke noe problem med mitt utseendet.Men så har jeg ikke rynker heller da. Klag over rynkene dine, men det er helt unødvendig å shame oss over 50.

Anonymkode: 5827f...92e

Det handler vel mest om hun selv er 40.  Hadde hun vært en 20 åring, hadde hun kanskje sagt,  jeg ser ut som om jeg er 30. Er ikke noe shaming av alder i det,  men det er uansett trist å ikke få til å akseptere utseende sitt 

Anonymkode: 5abd7...2eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Merkelig at det er så mange av de som sier dette. Men har de egentlig så mye finere hud enn oss andre? 🤔 Ikke de tilfellene jeg har sett. 

Anonymkode: d0d61...969

Jeg har flere venninner som ikke bruker sminke og de har så fin hud. Ingen rynker og ingen slapp hud. De holder seg så bra. Ser også bilde av flere på min alder på Facebook, og de har ekte bilder uten filter og uten sminke og ser så bra ut.

Så har vi noen som ser mer sliten ut, og de lever mer stressende liv og har dårlig søvn og et kosthold med lite vann, lite frukt og grønnsaker

Anonymkode: 60cca...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har flere venninner som ikke bruker sminke og de har så fin hud. Ingen rynker og ingen slapp hud. De holder seg så bra. Ser også bilde av flere på min alder på Facebook, og de har ekte bilder uten filter og uten sminke og ser så bra ut.

Så har vi noen som ser mer sliten ut, og de lever mer stressende liv og har dårlig søvn og et kosthold med lite vann, lite frukt og grønnsaker

Anonymkode: 60cca...010

Men HVA SÅ? I det store bildet, hva har dette å si hvis du i morgen får beskjed om at du har uhelbredelig kreft og har maks 6 mnd igjen å leve? 

Herregud kvinner, velg deres kamper. Spis sunn mat med mye grønnsaker, tren, drikk vann og få nok søvn. 

Som et mannfolk over her skriver, menn vil mye heller ha en sunn og livsglad dame som er fornøyd med seg selv, enn botoxdamer som høvler vekk alt det naturlige og sprøyter seg ugjenkjennelige og skumle. 

Anonymkode: d0d61...969

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men HVA SÅ? I det store bildet, hva har dette å si hvis du i morgen får beskjed om at du har uhelbredelig kreft og har maks 6 mnd igjen å leve? 

Herregud kvinner, velg deres kamper. Spis sunn mat med mye grønnsaker, tren, drikk vann og få nok søvn. 

Som et mannfolk over her skriver, menn vil mye heller ha en sunn og livsglad dame som er fornøyd med seg selv, enn botoxdamer som høvler vekk alt det naturlige og sprøyter seg ugjenkjennelige og skumle. 

Anonymkode: d0d61...969

Min venner er da fornøyd med seg selv og ingen bruker botox

Skjønnhet kommer innenfra, og du er hva du spiser. 

Anonymkode: 60cca...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så har vi noen som ser mer sliten ut, og de lever mer stressende liv og har dårlig søvn og et kosthold med lite vann, lite frukt og grønnsaker

Ikke nok med at man sliter seg halvt ihjel, men man skal bekymre seg for at det får konsekvenser for utseendet også. 

Anonymkode: 747ec...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men du er heldig om du ikke har annet å bekymre deg over enn rynker. 

Anonymkode: 67a40...853

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du kan gjøre mye innenfra. Kremer og sånt hjelper ikke så mye. 

Huden gjenspeiler tarmen. 

Du kan ha cøliaki, eller at du har det best på å kutte ut gluten. Jeg kjenner flere som har kuttet ut gluten og fått bedre hud, bedre tarm og bedre psyke. 

En annen ting er å starte dagen med et glass sitronvann. Du kan også drikke sellerijuice, men da må du lese på nettet om Anthony William medical medium og celeryjuice. 

Jeg er 40 nå og har hud som en barnerompe. 

Anonymkode: 60cca...010

Er du en og samme person som skriver om Anthony? Nå må du gi deg, han er ikke svar på alt. 🙄 Har sett deg i alle tråd nesten om at du nevner den dusten.

Anonymkode: 19982...22f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre er å spise sunt og trene, da blir du mer happy med helheten, og selv om det ikke fjerner rynker gjør det noe med din oppfatning av deg selv. 

Ingen andre enn deg ser detaljene, alle andre ser på helheten, så ikke bli fanatisk opptatt av linjer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vil spy av ansiktet mitt. Jeg er i 40 årene og nå kommer rynkene for fullt. Jeg ser striper, segen hud og folder her og der. Hva kan jeg gjøre videre her. Plutselig ser jeg 53 ut. 😣😥

Anonymkode: 9c61b...17c

Kutt ut alkohol hvis du drikker....det er gift for huden

Anonymkode: 2e9d1...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres mer ut som stress enn aldring. Og stresset ditt fokuserer på utseende ditt, selv om de egentlige årsakene ligger andre steder. 

Anonymkode: 7442e...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er så galt med  å «se 53 ut»? Jeg er 56 år og har ikke noe problem med mitt utseendet.Men så har jeg ikke rynker heller da. Klag over rynkene dine, men det er helt unødvendig å shame oss over 50.

Anonymkode: 5827f...92e

Jeg visste ikke at folk over 50 brukte utrykk som "shame" ? Trodde og at lettkrengelighet tilhørte dagens generasjon🤔

Endret av miaw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip følelse. Tenker vær snill med deg selv og fokuser på det som er bra i livet, ting som gjør deg glad og gir en god latter. Oppoverrynker fra smil er bedre enn nedoverrynker fra sure miner. Ellers kan du prøve å drikke mye vann og gjerne kjøpe deg en god ansiktspleieserie med mye fukt og gjerne retinol i en eller annen form. Selv bruker jeg en billig retinololje fra Normal nå, men har brukt dyrere merker tidligere. Synes de funker ganske bra uansett prisklasse. Og unngå veldig mye soling. God søvn hjelper også. 

Anonymkode: 40a0d...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold og livsstil (nok søvn og fysisk aktivitet, ikke for mye stress)  har mye å si, men det skader ikke å pleie huden utenfra, heller :) Det finnes noen få virkestoffer som har dokumentert effekt når det gjelder å forbedre hudstruktur og - utseende. Det aller viktigste du gjør, er å sørge for tilstrekkelig fukt og solbeskyttelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...