Gå til innhold

Det lukter så rart fra vaskemaskinen min...


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få vekk denne lukten?

Vasken lukter rent og godt når jeg tar den ut men det er en rar lukt som kommer fra vaskemaskinen.....:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest her før om noe med å helle eddikk i kammeret til såpe og vaske på 90 grader. Det kan drepe noen illeluktende bakterier eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bruke eddik en gang som regel. Enten litt vanlig såpe eller bare 90 grader på maskinen. Det setter seg såperester og bakterier i trommelen som vil lage lukt. Da får du bort de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Det lukter pyton av min vaskemaskin også nemlig.

Samme her. Men det gjør altså ingenting å kjøre maskina tom på 90 grader med litt såpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forsøkt det Trille. Vi hadde til og med vaskemaskinen ute på plenen og kjørte igjennom med hageslangen sånn at den fikk rent vann hele tiden. I tillegg har vi forsøkt klor, industrisåpe og vaskepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er belgen ved døra som det lukter fra. Det er jordslaglukt. Men kan ikke se at det er jordslag der. Har prøvd det meste. Får prøve eddik på 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det med eddik da? Har samme problemet selv nemlig.. Heller eddik i "pulver-skuffen"? Eller rett i maskinen? Hvor mye? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et filter som filtrerer loen fra før vannet pumpes ut av maskinen. På min er der en liten luke nederst på maskinen hvor filteret kan dras ut. Ha under en bolle for det kommer også litt vann ut.

Jeg renser filter hver gang jeg åpner en ny pose med såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det filter på slike gamle maskiner med toppmating og separat sentrifuge? Hvor i såfall? Kommer litt lo ut med slangen, så jeg pleier å rense nedi vasken innimellom. Har opplevd at det har gått tett, ja..:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...