Gå til innhold

Jeg har så sosial angst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg sliter sånn med sosial angst. Det blir gradvis verre med årene selvom jeg prøver å eksponere meg og gjøre "riktige ting". 

Har gått i terapi hos to forskjellige kognitive psykologer, uten hell. 

Har noen tips? Jeg er villig til å prøve det meste og vil ikke ha det sånn 

Anonymkode: 1ed97...cc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp 

AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet

Går du i behandling nå?

Anonymkode: 36452...7b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går du i behandling nå?

Anonymkode: 36452...7b3

Nei ikke akkurat nå. Sluttet for litt siden da jeg ikke følte det hjalp, og kastet bort mange tusen 😕

AnonymBruker
Skrevet

Fordi psykoterapi er mye bedre. Men det tar tid. 

Anonymkode: b27e2...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan fungerer det? Tid har jeg masse av! Vil bare jobbe med det, jeg er motivert og jeg VIL. 

Skrevet

Har du sosial angst i alle settinger? 

AnonymBruker
Skrevet
miaw skrev (4 minutter siden):

Har du sosial angst i alle settinger? 

Nei ikke alle, men ofte når det er fler folk samtidig og folk jeg ikke kjenner så godt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei ikke alle, men ofte når det er fler folk samtidig og folk jeg ikke kjenner så godt! 

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 0e251...b33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du? 

Midten av 20-årene ca

Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig, men det kan ta hele livet.  Sosialangst og unnvikende personlighet, som ikke er det samme, kan være sosiale hemminger. For verden rundt ser det helt likt ut. En psykolog kan derfor begynne å behandle en person for Sosialangst, som egentlig ikke er usosial. Det er dømt til å mislykkes. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er ung så la aldring jobbe litt med angsten din sammen med andre tiltak . Det blir bedre med årene, men du kan få det enda litt bedre underveis med terapi, så ikke kutt det ut. 

Så.. fortsett å gå til terapi. Det er det samme hva slags terapi, så lenge du er komfertabel. Det som er viktig her er at du må forstå at det er innsatsen din som teller🙂 Du sier du vil, fortsett, veldig bra. 

Videre bør du holde deg unna nicotin, alkohol og kaffe. (Spesielt nicotin og kaffe, for det bruker man gjerne daglig.) Men for all del, hygg deg i sosiale lag av og til , men ikke støtt deg på alkohol🙄 Begynn å trene litt hvis du ikke gjør det allerede. 

Jeg var full av angst, fri for den i dag.  Tenk positivt fremover, du klarer det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke nødvendigvis bedre med årene, og for meg har ikke psykoterapi fungert i det hele tatt. Er 37 nå, slitt med dette siden tidlig i 20-årene. Hadde jeg visst det da som jeg vet nå, hadde jeg heller forsøkt å leve med det, enn å bli kvitt det. Tatt livsvalg som var forenlig med sosial angst, heller enn å vente på å bli kvitt angsten.

Anonymkode: c684a...e87

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er ung så la aldring jobbe litt med angsten din sammen med andre tiltak . Det blir bedre med årene, men du kan få det enda litt bedre underveis med terapi, så ikke kutt det ut. 

Så.. fortsett å gå til terapi. Det er det samme hva slags terapi, så lenge du er komfertabel. Det som er viktig her er at du må forstå at det er innsatsen din som teller🙂 Du sier du vil, fortsett, veldig bra. 

Videre bør du holde deg unna nicotin, alkohol og kaffe. (Spesielt nicotin og kaffe, for det bruker man gjerne daglig.) Men for all del, hygg deg i sosiale lag av og til , men ikke støtt deg på alkohol🙄 Begynn å trene litt hvis du ikke gjør det allerede. 

Jeg var full av angst, fri for den i dag.  Tenk positivt fremover, du klarer det. 

Takk for kjempefint svar ❤️ skal ta med meg tipsene videre! 

Hvordan fikk du til å bli angstfri? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir ikke nødvendigvis bedre med årene, og for meg har ikke psykoterapi fungert i det hele tatt. Er 37 nå, slitt med dette siden tidlig i 20-årene. Hadde jeg visst det da som jeg vet nå, hadde jeg heller forsøkt å leve med det, enn å bli kvitt det. Tatt livsvalg som var forenlig med sosial angst, heller enn å vente på å bli kvitt angsten.

Anonymkode: c684a...e87

Enig. Det blir ikke bedre med tiden om man ikke gjør noe. Er 36 år, og har samme opplevelse som deg. Ingen behandler klarer å hjelpe meg, man må enten leve med det eller gjøre en voldsom jobb selv. 

Anonymkode: 52b87...829

AnonymBruker
Skrevet

jeg også har det og har måttet slite med det i 20 år. Har prøvd ulike behandlinger, men ingenting nytter dessverre.

Anonymkode: 319af...1af

AnonymBruker
Skrevet

45 år her og like ille. og pådratt meg mye smertesyndromer med en direkte link til angst😞eneste som er bra med å være så gammel og syk er at nå kan jeg velge vekk slitsomme, kjedelige, eller angstpregede settinger🤭

Anonymkode: 57b1b...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke flere svar om at "dette blir man ikke kvitt, det ble ikke jeg osv" jeg forstår at det er vanskelig, mer enn noen, men jeg vil bli bedre og vil ikke leve sånn. 

Jeg ønsker tips og råd til bedring i denne tråden only. Gjerne personlige erfaringer, men ikke som suger viljestyrken ut av meg og evt andre som sliter og leser dette. Takk! :)

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du jobb, en venn? Har du hund? Går du tur? Angst er så mangt og kan forandre seg gjennom livet. Ettersom du sierr sosial angst så er det kanskje ikke slik at du er ufør av angsten?

Anonymkode: 50f9c...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...