Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff, må være tøft å bruke 4 kr på en pose

Anonymkode: c6283...dee

Hehe nettopp. Du bruker nok ikke så mye energi på å hisse deg opp over prisforskjeller på varer på 4 kr. Jeg synes posene burde kostet minst 20 kr.

Anonymkode: b83ff...762

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja for en som ikke har mye penger så er det faktisk det, derfor jeg velger billigbutikkene men fra nå skal jeg støtte den lokale båtbutikken som har vett på kundeservice!!!!! 

Anonymkode: 8f77e...7b8

Har du vurdert handlenett? 

Anonymkode: c6283...dee

• Liker 1
Skrevet

Ett nett Har opptil 20.000 ganger høyere miljøbelastning :

Aller verst ut kommer faktisk forskjellige former for handlenett. Bommulshandlenett har 50-150 ganger større klimaavtrykk enn en vanlig handlepose, og opp til 20.000 ganger høyere total miljøbelastning

https://www.nettavisen.no/na24/derfor-er-papirposer-mye-dyrere-enn-plast-og-ikke-bedre-for-miljoet/s/12-95-3423443011

Anonymkode: 1bc33...28d

Det beste er å bruke poser og nett man allerede har. Jeg pleier å handle med ryggsekk eller bag. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sutrepave!

Anonymkode: e3573...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Kan man reklamere på posen? Det burde stått med store tall hva posen kostet, dette er helt horribelt 

Anonymkode: 8f77e...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er å ta med seg både plastpose og handlenett selv. Handlenett får du ofte kjøpt brukt på finn.no, evt at du er så heldig og finner noen som gir bort.

Men du kan jo legge inn en annonse der du skriver at du gjerne henter brukte handleposer i plast så har du til det ene og det andre.

Vipps, så er problemet løst!

Anonymkode: 7a483...380

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan du skal ha råd til å handle på den dyre butikken om du ikke har råd til pose til 4 kr.. hva om du kommer i den lokale butikken og de tar 2 kr per pose. Så koster produktene du trenger 100 kr mer enn på biltema. Regnestykket går jo ikke akkurat opp.

Anonymkode: 214a7...bf1

• Liker 11
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Man må ikke nødvendigvis kjøpe et handlenett med fancy logo og laget i økologisk bomull... 

Et standard handlenett fra Kiwi/Rema/Mega fungerer ganske bra, og om man bruker slike ved hver handletur blir det minst 50 handleturer i året.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det største problemet med biltema posene er jo den forferdelige lukten 🤢

Anonymkode: e796e...5c3

Ja fy flate, glemte en sånn i baksetet på bilen og da jeg skulle kjøre igjen etter et par dager så var det ikke mulig å sitte inni der, brakk meg! Tok flere timer med lufting og vasking av det baksetet. Jeg sa det til de på biltema og de sa at MANGE har klaget på lukten.

Anonymkode: f78e9...6f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe misvisende tittel på denne tråden eller?

Anonymkode: 642e0...c99

• Liker 4
Skrevet

Jeg har begynt å ha handlenett liggende i lomma, bilen osv... 

På rema så kjøpte jeg nett for 8 kroner.. Tenker at det er veldig greit nett da det ikke tar store plassen i lomma. 

Eneste jeg tenker at er minuset er at vi bruker jo plastposene til søppel. Ved å bruke nett så må jeg kjøpe rull med poser, og hvor mye bedre er det egentlig for miljøet? 

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (2 minutter siden):

På rema så kjøpte jeg nett for 8 kroner.. Tenker at det er veldig greit nett da det ikke tar store plassen i lomma. 

Eneste jeg tenker at er minuset er at vi bruker jo plastposene til søppel. Ved å bruke nett så må jeg kjøpe rull med poser, og hvor mye bedre er det egentlig for miljøet? 

Det finnes sånne søppelposer som liksom skal være bedre for miljøet,  jeg vet ikke jeg, men kjøpte en rull på coop en gang

Skrevet

Det finnes sånne søppelposer som liksom skal være bedre for miljøet,  jeg vet ikke jeg, men kjøpte en rull på coop en gang

Var borti noe jeg også men de var jo ubrukelige så det ble med et engangskjøp. 

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (4 minutter siden):

De posene som selges som søppelposer er mye tynnere, og inneholder derfor mye mindre plast. Dermed blir totalen for miljøet mye bedre. 

Anonymkode: 256a0...42f

AnonymBruker
Skrevet

Klikker i skjev vinkel for 3.50, tenk deg hva han gjør den dagen han blir Rana på gata for 10kr 🤣

Anonymkode: 20771...b93

• Liker 3
Annonse
Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det på både ekstra avgifter på poser og det koster penger å kjøpe posene. 

Det koster 2 kr i en vanlig matbutikk. Helt innafor at man må betale. Handlet du så lite kunne du fint tatt det i henda. Eller kjøp deg et nett!  

Anonymkode: 99424...5da

Innafor?  Du betaler for å bære logoen dems rundt. Du betaler for å markedsføre butikken dems. 

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Var borti noe jeg også men de var jo ubrukelige så det ble med et engangskjøp. 

Ja jeg mener de revnet og var mye smalere enn søppelbøtta osv, og at det bare ble med den ene gangen

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De posene som selges som søppelposer er mye tynnere, og inneholder derfor mye mindre plast. Dermed blir totalen for miljøet mye bedre. 

Anonymkode: 256a0...42f

Ja, mye tynnere, så tynne at de enten må fylles max halvfulle eller at en må bruke dobbel pose. Hvor mye bedre er de egentlig da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Aller verst ut kommer faktisk forskjellige former for handlenett. Bommulshandlenett har 50-150 ganger større klimaavtrykk enn en vanlig handlepose, og opp til 20.000 ganger høyere total miljøbelastning

https://www.nettavisen.no/na24/derfor-er-papirposer-mye-dyrere-enn-plast-og-ikke-bedre-for-miljoet/s/12-95-3423443011

Anonymkode: 1bc33...28d

Bruk opp igjen poser da om du har det litt trangt i tankegangen din.

Anonymkode: 7b613...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker 90% sekk eller handlenett, og de få plastposene som kommer i hus brukes til søppel. Men vi sorterer det vi kan og kompostering, så selv med den minste søppeldunken og tømming 1 gang i mnd er det sjeldent mer enn halvfullt hos oss. Går kanskje 1 søppelpose i uka, med 4 personer i husstanden. Hender vi får ekstra poser av familie og venner også når vi er tom.

Anonymkode: 9c3c3...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...