AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #41 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruk opp igjen poser da om du har det litt trangt i tankegangen din. Anonymkode: 7b613...e9a Vanligvis får man papirposer som ikke er brukandes til noe annet enn å kaste rett i søpla. Plastposer kan brukes til avfall. Og så får man bittesmå poser i plast, hvor de presser mest mulig ned i den og er sååå stolte over at de slår et slag for miljøet. En liten pose kan heller ikke brukes til søppel, og er man litt rundt, så ender man opp med mange små poser som uansett må puttes i noe større for at man skal få det med seg. Og nei, det er ikke alltid at man klarer å få med seg et gjenbruksnett. Idiotisk symbolpolitikk. Anonymkode: 5c296...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #42 Skrevet 2. mars 2021 Er enig i at det er helt tåpelig at de tar betalt for poser, om det er 0.50 eller 20 kr de tar for posen har ikke noe å si for min del. Det er en prinsippsak, jeg burde ikke betale en bedrift for å reklamere for dem (logo på posen). Det blir som om bedrifter plasserer skilt med reklame på huset mitt ved veien og jeg betaler den hver måned for at de gjør det. Eller at jeg har lakkert reklame på bilen min og betaler hver dem hver måned for at jeg gjør dette for dem. Eller at jeg er toppidrettsutøver og reklamerer for en/flere bedrifter, men istede for at de betaler meg, betaler jeg dem for at jeg er med på reklame på tv for dem og har sydd inn logoen deres i idrettsklærne mine. Viss alle plastposene på butikker var helt nøytrale og uten noe logo som sa hvilken butikk dette var fra så hadde jeg ikke brydd meg hva en pose kostet. Men når det er logo (reklame) på posen blir det tåpelig at jeg skal betale for den. Anonymkode: 0368c...0ee
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #43 Skrevet 2. mars 2021 Men hvorfor betale for poser. Ja, poser er ikke gratis, de er aldri gratis. Hvis en butikk deler poser ut gratis, det betyr bare at de har inkludert prisen i vareprisene sine. Biltema sparer på absolutt alt for å holde prisene nede, så de kan ikke gi gratis poser. Men det finnes jo alternativer? Kjøp deg "forevig" pose på Rema eller Kiwi, og bruk den? Koster 17 kroner, tror jeg, og er spart inn på 17 turer til butikk. Pluss mindre søppel hjemme. Det er jo bare så win win at jeg ikke skjønner at noen fortsatt bruker de plastposene på butikkene? Anonymkode: d808a...e96 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #44 Skrevet 2. mars 2021 Herregud så overdramatisk du er🙄 Anonymkode: ba827...53b 1
MyMichelle Skrevet 2. mars 2021 #45 Skrevet 2. mars 2021 Vil du ikke betale for pose, kan du ta en pose med deg når du handler. Eller bruke lommer om det er småting. Eller veske. Eller bære i hånda.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #46 Skrevet 2. mars 2021 Lurer på hva biltema tenkte med når de bestemte å satse på de stinkende posene? «Jaja, de forpester ned bilen og det som er, men folk vil vel tåle det siden de er lagd av mais. Vi går for dem👍«? Jeg er avhengig av å få med meg plastposer fra matbutikker hjem siden de er de eneste som funker som søppleposer. Man får jo ikke kjøpt noe tilsvarende på rull. Anonymkode: 0dc1d...a59
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #47 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ett nett Har opptil 20.000 ganger høyere miljøbelastning : Aller verst ut kommer faktisk forskjellige former for handlenett. Bommulshandlenett har 50-150 ganger større klimaavtrykk enn en vanlig handlepose, og opp til 20.000 ganger høyere total miljøbelastning https://www.nettavisen.no/na24/derfor-er-papirposer-mye-dyrere-enn-plast-og-ikke-bedre-for-miljoet/s/12-95-3423443011 Anonymkode: 1bc33...28d De fleste bruker handlenett av plast. Anonymkode: 3039c...de9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #48 Skrevet 2. mars 2021 Det var mye for en pose, det er jeg enig i.. men ta gjerne med deg et nett neste gang.. Anonymkode: e8aed...f34
Honey Dew Skrevet 2. mars 2021 #49 Skrevet 2. mars 2021 Har du ikke råd til å betale 3,50 for en pose, har du virkelig ikke råd til å ha båt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #50 Skrevet 2. mars 2021 newman01 skrev (7 timer siden): Man må ikke nødvendigvis kjøpe et handlenett med fancy logo og laget i økologisk bomull... Et standard handlenett fra Kiwi/Rema/Mega fungerer ganske bra, og om man bruker slike ved hver handletur blir det minst 50 handleturer i året. Helt riktig. Jeg har brukt mine handlenett i nesten 10 år. Ingen skal fortelle meg at de er mer miljøfiendtlig enn plastposer. Det tror jeg bare ikke på. Jeg har 3 nett, og de 3 nettene har spart meg (og miljøet) for ufattelig mange bæreposer i løpet av 10 år. Anonymkode: 6cf5c...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #51 Skrevet 2. mars 2021 Det eneste som overrasker meg mer enn 4 kroner for en pose, er at enkelte gidder å bruke et eneste minutt av sitt liv på å skrive et innlegg om en pose som kostet 4 kroner... Anonymkode: 0126b...f7f 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #52 Skrevet 3. mars 2021 Honey Dew skrev (15 timer siden): Har du ikke råd til å betale 3,50 for en pose, har du virkelig ikke råd til å ha båt. Hvorfor ikke? Jeg har ikke råd til å betale 20.000 for en tomat, kan jeg ikke ha hus og bil, og alt det andre? Skjønner godt at noen ikke vil betale 3, 50 for en vanlig pose. Anonymkode: f78e9...6f4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #53 Skrevet 3. mars 2021 On 3/1/2021 at 6:58 PM, AnonymBruker said: Ja for en som ikke har mye penger så er det faktisk det, derfor jeg velger billigbutikkene men fra nå skal jeg støtte den lokale båtbutikken som har vett på kundeservice!!!!! Anonymkode: 8f77e...7b8 Synd du bare ønsker å bruke den lokale butikken fordi du ikke vil kjøpe poser for 4 kr, og ikke fordi du faktisk ønsker å støtte en lokal butikk. En stor kjede som Biltema var førstevalget til du måtte betale for pose. Anonymkode: 9fd3a...658
Honey Dew Skrevet 3. mars 2021 #54 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? Jeg har ikke råd til å betale 20.000 for en tomat, kan jeg ikke ha hus og bil, og alt det andre? Skjønner godt at noen ikke vil betale 3, 50 for en vanlig pose. Anonymkode: f78e9...6f4 En tomat koster ikke 20 000,- 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #55 Skrevet 3. mars 2021 Gubba-Noa! Takk for tipset. Nå skal jeg aldri gå på Biltema igjen, selv om jeg har lyst på sånn rosa pels til å ha på rattet. Snufs. Anonymkode: e321f...a42
Gjest hellokitty Skrevet 3. mars 2021 #56 Skrevet 3. mars 2021 Herregud!!! Ta med handlenett neste gang da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå