Gå til innhold

Mor til vgs-drop-out trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hiver du han ut så han må klare seg selv. Å få alt betalt og roomservice er jo flott. Ingen grunn til å gjøre noen innsats da...

Anonymkode: 37aef...811

Dust! Vi snakker om noen som sliter her, ikke en som bare er lat...

Anonymkode: 16043...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina

Tror nok jeg hadde valgt å se ting i et langtidsperspektiv.

Man har god tid på å få ordnet livet på plass med aktivitet, men helsen må ivaretas.

Tror jeg hadde satt hardt mot hardt (på en fin måte) og sagt at han trenger og skal snakke med noen om hva det er som skjer.

Ikke så han dermed skal starte i aktivitet uka etter - men at han etterhvert kan finne en måte å få en OK livskvalitet på.

For å isolere seg, det er ikke bra for noen og løser ingenting.

Jeg hadde fulgt ham til psykolog og bare ventet utenfor uten å grave om hva de snakket om i starten.

Skole kan alltid følges opp igjen som privatist, det er ikke krise med dropout sålenge man finner veien til aktivitet etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en psykisk lidelse som du ser starten på her. Tenker at det er veldig viktig at du får han henvist til psykisk helsehjelp. Husk at det er psykiatrisk ambulerende team som kan komme hjem til dere. Dette er absolutt ikke innenfor normalen. Hvorfor har han ikke noe indre "driv"? 

Anonymkode: a0afc...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har droppet ut av flere vgs, men alltid jobbet. Jeg visste bare ikke hva jeg ville og slet med depresjoner. Mistenker at jeg slet med/ sliter med angst også.  Foreldrene mine forstod ingenting og spesielt min far ble hissig. Husker jeg slet med søvnen, fikk aldri sove. Tror det bidro mye til depresjonene. Jeg var heldigvis aktiv med idrett, det hjalp. Jeg har fremdeles ikke utdannelse, men har som sagt alltid hatt jobb. 

Anonymkode: 17ddc...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må gjøre noe. Ting blir bare verre av å ikke gjøre noe som helst. Men kanskje behøver han ermt annerledes år. Hva med folkehøyskole?

Anonymkode: f05a9...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere fylkeskommuner har UngInvest, jeg kjenner til stedene i Viken og Rogaland og de hjelper ungdommene bra!

 

Anonymkode: a53e5...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Dust! Vi snakker om noen som sliter her, ikke en som bare er lat...

 Anonymkode: 16043...49c

det VET vi strengt tatt ingenting om...             

Anonymkode: af9d8...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...