Gå til innhold

Fødselsattesten gjør oss til slaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Norske borgere, de juridiske personene.
Tenker du at staten kan late som vi er ett felles Norge, men gjøre som de vil med naturressursene og sette borgerne i stikken?  Om du tar deg tid til å lese/høre det Øverbye og juristen Ørebech har kommet frem til, vil du skjønne at det ikke er rent spill som har foregått "demokratisk", for det er grunnlovsbrudd å føre Norge under fremmed makt, som EU/EØS er, og strenger straffer gjelder.
Når det er systematisk kriminalitet i regi av en regjering må det enten ryddes opp i straks eller innrømmes at demokratiet er svindel.

Anonymkode: ff65b...20d

Ok, men da må jeg spørre igjen, hvem har opprettet og forvalter definisjonen av "norske borgere"?

Hvis den norske stat bygger på disse ulovlige kontraktene med korporasjonsutgaven av meg selv med store bokstaver, og dette er et iscenesatt svindel, da kan ikke dette være en ekte og legitim stat?

Hvis alt dette er falskt, så er det per definisjon ikke noe Norge, er ikke dette korrekt? I så fall, hvem har definert hva som er Norge, og hvem som er og ikke er norske borgere? Og hvorfor skal jeg anerkjenne denne entiteten?

Du skriver:

En som er født i et land/område på jorda har ikke gitt noe samtykke, men vil ha helt naturlig (naturgitt, gudgitt) rett til å skaffe tak over hode, plukke bær, fiske, bruke vann, bygge et krypinn - og alt man finner i naturen

Har jeg da rett til, alene eller sammen med noen personer, å bruke en innsjø jeg finner i naturen til å produsere strøm for meg? Kan jeg bytte bort deler av denne strømmen med noe som andre gir meg som jeg vil ha? Hvis dette er felles gode, hvem definerer hva som er felles og ikke?

Når jeg skaffer meg tak over hodet ved å hugge ned noen trær jeg finner i naturen, har jeg da et eierskap over dette krypinnet som begrenser andres mulighet til å ta dette i bruk for seg selv? Hvem gir meg denne retten, og etter hvilke kriterier avgrenses denne retten?

Hvis ikke, står jeg fritt til å velge å heller ta plankene fra et krypinn noen andre har bygget og bruke disse til mitt eget heller enn å hugge mine egne trær? Kan jeg spare tid ved å ta naboens mat heller enn å jakte min egen? Hvis ikke, hvem er det som sier at jeg ikke kan gjøre dette?

De personene som har gjennomskuet denne svindelen og velger å melde seg ut av det falske systemet med korporasjoner med store bokstaver, velger disse også frivillig å koble seg helt fra vann, vei, strøm, avløp og andre tjenester som er organisert innenfor og av personer som jo fortsatt velger å leve innenfor det falske systemet?

Jeg mangler en praktisk forståelse av hvordan dette faktisk skal fungere.

Anonymkode: 7f282...5c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg påstod ikke det, men spør om du mener det.

Du formulerte deg som om du påstod det i det minste.

Men nå virker det egentlig ikke som om du er interessert i å diskutere lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ord er store, betyr det ikke at det er mer sant. Kospiratorikere er flinke til å vikle seg fullstendig fast i eget hode. Forskning fra USA sier at det stort sett det er folk som har brukt dop eller bruker dop, som går i konspirasjonsfella.

Kjenner en, han har mange brister  i egne teorier. Vi tør ikke å konfrontere han, fordi da bikker han over psykisk.  Fordi konspirasjonen sitter så hardt, og i tillegg har en firm fornuft, som forstår kritikken og spm. Men siden han sitter fast i konspirasjonen, samtidig som han ser at det også er feil. Endrer han ikke mening. Men får et psykisk utbrudd. Ja han har faktisk pakket hele leiligheten inn i tinnfolie. 

Anonymkode: 6d374...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner en, han har mange brister  i egne teorier. Vi tør ikke å konfrontere han, fordi da bikker han over psykisk.  Fordi konspirasjonen sitter så hardt, og i tillegg har en firm fornuft, som forstår kritikken og spm. Men siden han sitter fast i konspirasjonen, samtidig som han ser at det også er feil. Endrer han ikke mening. Men får et psykisk utbrudd. Ja han har faktisk pakket hele leiligheten inn i tinnfolie. 

Hva er tinnfolien til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis ikke, står jeg fritt til å velge å heller ta plankene fra et krypinn noen andre har bygget og bruke disse til mitt eget heller enn å hugge mine egne trær? Kan jeg spare tid ved å ta naboens mat heller enn å jakte min egen? Hvis ikke, hvem er det som sier at jeg ikke kan gjøre dette?

Jeg har ikke tid til å svare på alle mulige spørsmål, men plukker ut noe.
Å ta noe andre har tatt i bruk blir feil. Nå vil det klart kunne bli konflikt-situasjoner, men om folk (må jeg poengtere at jeg mener levende mennesker?) bruker den enkle tommelfingerregel å ikke plage andre, ikke gjør skade, så ser jeg for meg at det skal fungere.
Å bygge større bygg blir problematisk for da tar man seg til rette på helt annet nivå. Hvem som skal regulere sånt? Det må kunne reguleres ved enighet og samarbeid, men så fort man lager et representativt styre som det elendige norske "demokratiet" slutter rettferdigheten.  Det er enkelt å se all galskapen politikerne har (fått) stelle i stand og det nytter ikke å stoppe rasering og korrupsjon, for hvordan skal  det foregå når den eneste makten man har er å hive en lapp i ei kasse hvert fjerde år, men ingen mulighet for å stoppe vedtak som river samfunnet i fillebiter, sånn som ACER-saken.

Jeg har ikke noen oversikt over hva alle levende mennesker (som dere her kalle det ene og det andre negative...) har planer om å gjøre, men jeg har sett og hørt mange konstruktive tanker og forslag om å bygge noe nytt som fungerer for folk. Et samfunn som ikke er designet for korrupsjon som gagner de rikeste og mektige.
Og slike forslag innebærer oftest folkestyre i en eller annen form. Noen nevnte den sterkestes rett og det er jo sånn vi har det nå, men det omtales som demokrati. Det er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å ta noe andre har tatt i bruk blir feil. Nå vil det klart kunne bli konflikt-situasjoner, men om folk (må jeg poengtere at jeg mener levende mennesker?) bruker den enkle tommelfingerregel å ikke plage andre, ikke gjør skade, så ser jeg for meg at det skal fungere.
Å bygge større bygg blir problematisk for da tar man seg til rette på helt annet nivå. Hvem som skal regulere sånt? Det må kunne reguleres ved enighet og samarbeid, men så fort man lager et representativt styre som det elendige norske "demokratiet" slutter rettferdigheten.  Det er enkelt å se all galskapen politikerne har (fått) stelle i stand og det nytter ikke å stoppe rasering og korrupsjon, for hvordan skal  det foregå når den eneste makten man har er å hive en lapp i ei kasse hvert fjerde år, men ingen mulighet for å stoppe vedtak som river samfunnet i fillebiter, sånn som ACER-saken.

Jeg har ikke noen oversikt over hva alle levende mennesker (som dere her kalle det ene og det andre negative...) har planer om å gjøre, men jeg har sett og hørt mange konstruktive tanker og forslag om å bygge noe nytt som fungerer for folk. Et samfunn som ikke er designet for korrupsjon som gagner de rikeste og mektige.
Og slike forslag innebærer oftest folkestyre i en eller annen form. Noen nevnte den sterkestes rett og det er jo sånn vi har det nå, men det omtales som demokrati. Det er latterlig.

Men hvem skal stoppe meg fra å ta planker fra huset ditt for å bygge på mitt eget hus?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det første og viktigste spørsmålet du utelater å svare på er om det i det hele tatt eksisterer noe som heter Norge? Du snakker om det norske folk, men hvem er det som har definert dette? Det du sier er jo at hele samfunnet bygger på ulovlige kontrakter med korporasjonsutgaver av alle levende mennesker, dette er da følgelig ikke en legitim stat? 

Bygger den idèelle samfunnsmodellen på en forutsetning om at alle forholder seg til prinsippet om å ikke plage andre og ikke gjøre skade? Er det ingen plan for scenarioer hvor dette ikke skjer, herunder en eller flere levende mennesker som velger å f.eks. plage andre?

Ved å hugge ned trær og bygge et sted å bo så vil jeg gjøre skade på naturen. Hva gjør jeg dersom noen har tatt i bruk dette området og vil ha det som uberørt skog? Hvem avgjør hvem som får rett?

Hvis det ikke skal lages noen form for representativt styre kan ingen på noe tidspunkt snakke på mine vegne, eller andres enn seg selv. Ingen kan da ta avgjørelser for andre. I en situasjon der ingen kommer til enighet, hva skal da avgjøre hvem som får gjennomslag?

Hvis du vil ha en styreform som som du sier er designet for å motvirke korrupsjon som gagner rike, hvordan skal dette i praksis se ut? Jeg vet du sa at du ikke har alle svarene, men hvor er det du ser at det foregår slik korrupsjon i Norge per i dag, hvilke mekanismer i det dysfunksjonelle demokratiet er det korrupsjonen utnytter og hvordan kan vi få tettet disse hullene i den idèelle samfunnsmodellen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om ord er store, betyr det ikke at det er mer sant. Kospiratorikere er flinke til å vikle seg fullstendig fast i eget hode. Forskning fra USA sier at det stort sett det er folk som har brukt dop eller bruker dop, som går i konspirasjonsfella.

Jeg har også en tidligere kamerat som er sånn, han sliter litt med å forholde seg til myndigheter og autoritære personer. Han liker heller ikke å betale for strøm og sånn har det vært i mange år før strømkrisen.

Hos han så tror det begynte når han kom over Nyhetsspeilet og den typen løgner og fantasi som de skriver om der inne.

Der har han selvfølgelig kommet såkalte former for gratis energi og det har ført til at han har brukt mangfoldige titusener av kroner på diverse dingser som liksom skal produsere strøm eller redusere strømforbruket i huset. Men som alltid så er det ingenting av dette som faktisk fungerer og etterpå så er det bare sutring og klaging.

Han takler heller ikke at noen sier i mot eller kommer med beviser for at konspirasjonsteoriene han tror på ikke er sanne, når det gjelder dokumentasjon og beviser så er han veldig selektiv. F.eks. så var han veldig opphengt i dette "ansiktet" på Mars og da var de gamle satellittbildene fra NASA gode beviser. Men når han fikk se nyere satellittbilder fra NASA med bra oppløsning som viste akkurat den samme fjellformasjonen så var selvfølgelig NASA en del av en konspirasjon.

Har også en tidligere nabo som har tippet over helt, hun tror på ALT av konspirasjonsteorier og det går i ett sett på FB med 5G, Chemtrails, HAARP, QAnon, antivax, reptilelite og mikrobrikker i vaksiner.

Sistnevnte har så godt som ingen utdanning og hun har heller aldri jobbet noe særlig, men det er ingen av disse to som ruser seg eller drikker. Jeg tror det blir som en religion på mange måter, de føler tilknytning til en gruppe og de ønsker å at andre skal tro det på det samme.

Når de først henger inne på disse nettsidene som sprer konspirasjonsteorier så er det vanskelig og ikke tro på alt som er, må de tenke kritisk så må de også sette spørsmålstegn ved det de allerede tror på og det er ubehagelig.   

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er tinnfolien til?

Sikkert for å beskytte mot dødelig 5G-stråling eller for at reptileliten ikke skal lese tankene deres.

Anonymkode: 45ed9...9ee

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kunne vært gøy om du plukket ut noe som var relevant for tråden, men du har jo vist tydelig at du ikke er i stand til å gi ett eneste konkret svar om konspirasjonsteorien du tror på, så det er jo for mye å håpe på.

Sitat

Nå vil det klart kunne bli konflikt-situasjoner, men om folk (må jeg poengtere at jeg mener levende mennesker?) bruker den enkle tommelfingerregel å ikke plage andre, ikke gjør skade, så ser jeg for meg at det skal fungere.

Så du tror altså at kardemommeloven er alt som trengs i moderne samfunn? Og at folk ikke vil stjele fra andre eller bruke makt til å bestemme over andre når det ikke er noen stat som kontrollerer ting?

Kan du komme med ett eneste konkret eksempel gjennom hele menneskehetens historie på et samfunn hvor noe sånt har vært i nærheten av å fungere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en skrulling som saksøkte foreldrene fordi han var født.
At foreldrene ikke har samtykke fra barnet å bli født blir dustete problemstilling. Mennesker og dyr har en fantastisk mulighet til å skape liv (og røre), men vi har også ondskapsfulle maktmisbrukere som ønsker å ha kontrollen på livet, slik som WEF-rådgiveridioten Yuval som nettopp holdt foredrag i Lillestrøm for bl.a. bankssjef Tangen. Denne "rådgiveren" er på videoer som viser hvilken sinnsyk plan de legger opp til i dette Great Reset (you will own nothing and be happy).

At barn blir født uten å gi samtykke er nok et problem vi ikke trenger bekymre oss for å løse.

Siden du ikke vil/unnlater og svare meg på hva *law of the sea* er så skal jeg forsøke og forklare deg det.

Frimenn hevder at originalt så brukte US ''common law'', men da de avvek fra gullstandarden så ble myndighetene i all *hemmelighet* *overført* til ''admiralty law'' av folk med uhederlige hensikter, og med det så mener altså de at siden US har valgt og basere verdiene av sin valuta på spekulasjoner, så tror disse menneskene at staten har pantsatt deg og meg som ''Collateral''

Det er her alt det styret med fødselsnavn i store bokstaver som anonymbruker b20 ikke har greid og komme opp med en forklaring.

Nemlig ved fødselen så *skaper* staten en blokkbokstav versjon av deg ''OLA NORDMANN'' vs Ola Nordmann'' og *plasserer* tonnevis med penger i CAPS lock navnet ditt, på den måten som de har gjort det så har de skilt rettighetene dine mellom deg og CAPS-Deg. Fordi alle *Gyldige* dokumenter alle bruker CAPS (Gjør de det?) Så mener altså Frimenn at ting som:

• Billån
  • Regninger
  • Studielån
  • Huslån

ALLE er linket til CAPS-Deg og ikke deg som ett ''levende'' menneske for og si det enkelt.  SIden ingenting av dette anngår deg, kun altså CAPS-Deg så står du altså fritt til og ikke ha noe med det og gjøre. Du trenger ikke og:

• Betale Regninger.
  • Høre på myndighetene
  • Gå i fengsel

Dette høres jo ut som drømmen!!!!! Hvorfor gjør ikke alle dette? Fordi du nettopp har brutt ut av den forferdelige ''law of the sea'' som kontrollerer CAPS-Deg.

Law of the Sea

Hvis det ikke fungerer, så kan de heller hevde at ''law of the sea'' er kun noe som appelerer til *korporasjoner* *juridiske personer* altså ikke ett ''levende'' menneske de ser på *law of the sea* som noe kommerst, loven om statlig tilhørighet, eiendom etc.

For de mest hardbarka av de ser de også beviser av dette i form av ord, som ''dock'', birth [berth] certificate samt ordet skip, de vil blande inn alt dette for og fremme sin sak, og hevde at rettssalen er ett *skip* og at de bare har fallt over bord

Kilde

Innimellom så er det jo noen suckere som går på dette våset her, felles er at de tror på forskjellige komspirasjonsteorier, som hun her

I dag kaller Røiseland seg altså Sigurdsdatter, og det er fordi personnavnene vi har fått tildelt er en fiksjon. Du selv som juridisk person er en fiksjon. Navnet og personnummeret er instrumenter i en gigantisk svindel som går ut på at bankene benytter våre persondata som pant. («Personnummeret er et slavenummer,» blir vi fortalt.) Idet du blir født, utstedes en fødselsattest som i virkeligheten er et verdipapir. På dette låner bankene penger, med sikkerhet i din forventede inntjeningsevne gjennom livet, vår skaperkraft som Roger Larsen kaller det. Uten viten og vilje slaver vi for bankene! Om noen her får assosiasjoner til filmtrilogien The Matrix, skal de ta det helt med ro. Det gjør Sigurdsdatter også. «Matrix» er hennes favorittanglisisme for det hippiene pleide å kalle «systemet».

Som konsekvens av sine ideer sa hun høsten 2012 opp sitt norske statsborgerskap og ble «frikvinne». Hun leverte fra seg pass og personnummer og erklærte eiendommen sin i Skien som en slags suveren fristat under navnet Niceland. Eiendommen er lagt ut til tvangssalg på grunn av utestående fordringer. Hittil har ikke namsmannen i Skien gjort noe forsøk på å kaste henne fysisk ut, men en forsmak på hvordan det kan komme til å arte seg fikk vi våren 2014, da Mattilsynet kom for å undersøke om Ingunn hadde gode nok fasiliteter til å selge hjemmelagde vårruller. Hun nektet å slippe dem inn på sitt «suverene territorium», og besøket ble videodokumentert av en av hennes tilhengere som overgrep mot hennes suverene rettigheter.

Dette er noe av de villeste jeg har lest, som amerikanerne sier ''You could not make this shit upp'' At det finnes mennesker som tror på dette er fullstendig utenfor min fatteevne.

Selvfølgelig må man ha regler, det motsatte ville vært anarki, og det vet vi jo som kjent at IKKE fungerer.

Bare hyggelig.

Jeg er hverken ab20 etter TS bare for og ha det sagt.

,

Anonymkode: ee8ca...eb2

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Capitan Fracassa said:

Så du tror altså at kardemommeloven er alt som trengs i moderne samfunn? Og at folk ikke vil stjele fra andre eller bruke makt til å bestemme over andre når det ikke er noen stat som kontrollerer ting?

Kan du komme med ett eneste konkret eksempel gjennom hele menneskehetens historie på et samfunn hvor noe sånt har vært i nærheten av å fungere?

Det er selvfølgelig naivt å tro at overgang til kardemommeloven er en enkel sak, men det ville i så fall fått slutt på alle kriger.
Og det er langt - langt mer enn "våre folkevalgte" har klart å få til. Våre politikere og ledere gjør jo motsatt, de mater utallige milliarder inni krig, våpen og f...skap.    Det er det mange "frimenn" som er i mot, for ikke å si alle.

Hvem er det som er pådriverne for krig?  Jo, de som styrer oss, høyt over hodene våre, som holder oss som slaver i et økonomisk system vi selv ikke har kontroll på, der de trykker penger og skaper stort kunstig forbruk, gjeldsslaveri, sløsing og en velstand som derfor er kunstig og falsk.  For all vår "velstand" kommer fra luftskapte penger, "trykket opp" i hvert eneste boliglån, kredittkjøp o.l. slik at folk blir forgjeldet mest mulig, og dermed lettere å kontrollere, for da sitter vi med en masse vi ikke kan risikere å miste, selv om det bare er "vårt".

Du spør om eksempel på noe som har vært i nærheten av å fungere. Nei, men det vi er midt opp nå fungerer heller ikke. Det er bare å se hva WEF holder på med. Den onde maktsyke siden av WEF formidles ikke i nyhetene, men er godt kjent nå - spesielt gjennom siste 2-3 år. De driver akkurat nå med ekstreme planer for å hacke og eksperimentere på befolkningen, men kaller det noe helt annet, og serverer falske illusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Siden du ikke vil/unnlater og svare meg på hva *law of the sea* er så skal jeg forsøke og forklare deg det.

Frimenn hevder at originalt så brukte US ''common law'', men da de avvek fra gullstandarden så ble myndighetene i all *hemmelighet* *overført* til ''admiralty law'' av folk med uhederlige hensikter, og med det så mener altså de at siden US har valgt og basere verdiene av sin valuta på spekulasjoner, så tror disse menneskene at staten har pantsatt deg og meg som ''Collateral''

Det er her alt det styret med fødselsnavn i store bokstaver som anonymbruker b20 ikke har greid og komme opp med en forklaring.

Nemlig ved fødselen så *skaper* staten en blokkbokstav versjon av deg ''OLA NORDMANN'' vs Ola Nordmann'' og *plasserer* tonnevis med penger i CAPS lock navnet ditt, på den måten som de har gjort det så har de skilt rettighetene dine mellom deg og CAPS-Deg. Fordi alle *Gyldige* dokumenter alle bruker CAPS (Gjør de det?) Så mener altså Frimenn at ting som:

• Billån
  • Regninger
  • Studielån
  • Huslån

ALLE er linket til CAPS-Deg og ikke deg som ett ''levende'' menneske for og si det enkelt.  SIden ingenting av dette anngår deg, kun altså CAPS-Deg så står du altså fritt til og ikke ha noe med det og gjøre. Du trenger ikke og:

• Betale Regninger.
  • Høre på myndighetene
  • Gå i fengsel

Dette høres jo ut som drømmen!!!!! Hvorfor gjør ikke alle dette? Fordi du nettopp har brutt ut av den forferdelige ''law of the sea'' som kontrollerer CAPS-Deg.

Law of the Sea

Hvis det ikke fungerer, så kan de heller hevde at ''law of the sea'' er kun noe som appelerer til *korporasjoner* *juridiske personer* altså ikke ett ''levende'' menneske de ser på *law of the sea* som noe kommerst, loven om statlig tilhørighet, eiendom etc.

For de mest hardbarka av de ser de også beviser av dette i form av ord, som ''dock'', birth [berth] certificate samt ordet skip, de vil blande inn alt dette for og fremme sin sak, og hevde at rettssalen er ett *skip* og at de bare har fallt over bord

Kilde

Innimellom så er det jo noen suckere som går på dette våset her, felles er at de tror på forskjellige komspirasjonsteorier, som hun her

I dag kaller Røiseland seg altså Sigurdsdatter, og det er fordi personnavnene vi har fått tildelt er en fiksjon. Du selv som juridisk person er en fiksjon. Navnet og personnummeret er instrumenter i en gigantisk svindel som går ut på at bankene benytter våre persondata som pant. («Personnummeret er et slavenummer,» blir vi fortalt.) Idet du blir født, utstedes en fødselsattest som i virkeligheten er et verdipapir. På dette låner bankene penger, med sikkerhet i din forventede inntjeningsevne gjennom livet, vår skaperkraft som Roger Larsen kaller det. Uten viten og vilje slaver vi for bankene! Om noen her får assosiasjoner til filmtrilogien The Matrix, skal de ta det helt med ro. Det gjør Sigurdsdatter også. «Matrix» er hennes favorittanglisisme for det hippiene pleide å kalle «systemet».

Som konsekvens av sine ideer sa hun høsten 2012 opp sitt norske statsborgerskap og ble «frikvinne». Hun leverte fra seg pass og personnummer og erklærte eiendommen sin i Skien som en slags suveren fristat under navnet Niceland. Eiendommen er lagt ut til tvangssalg på grunn av utestående fordringer. Hittil har ikke namsmannen i Skien gjort noe forsøk på å kaste henne fysisk ut, men en forsmak på hvordan det kan komme til å arte seg fikk vi våren 2014, da Mattilsynet kom for å undersøke om Ingunn hadde gode nok fasiliteter til å selge hjemmelagde vårruller. Hun nektet å slippe dem inn på sitt «suverene territorium», og besøket ble videodokumentert av en av hennes tilhengere som overgrep mot hennes suverene rettigheter.

Dette er noe av de villeste jeg har lest, som amerikanerne sier ''You could not make this shit upp'' At det finnes mennesker som tror på dette er fullstendig utenfor min fatteevne.

Selvfølgelig må man ha regler, det motsatte ville vært anarki, og det vet vi jo som kjent at IKKE fungerer.

Bare hyggelig.

Jeg er hverken ab20 etter TS bare for og ha det sagt.

Anonymkode: ee8ca...eb2

Du beskriver det helt greit, men konkluderer med at det er latterlig "could not make this shit up....".
Jeg er HELT enig i at regler er bra, men de må lages av menneskene selv, ikke av rike korporasjoner, styrtrike selskaper og pengeimperiumer slik vi har i dag, som driver anarki på høyt nivå.

Feilen er å tro at vi har demokrati, for nei, det har vi bare i ordet - påstander.
Makten sitter på TV, glisende og skryter av demokratiet og rettsikkerheten, men et våkent øye ser med en gang at det er falsk. Det stemmer ikke.
Det vi har er regler som tres nedover hodene våre for å suge ut penger, ikke for å skape fred eller bedre verden - for det motsatte skjer jo.

Det hjelper ikke at det lyves om "å bedre klima", for klimaet styres av sola og historiske vitenskaplige data viser at svinginger har det alltid vært også lenge før det ble litt økt karbon fra industri.

Jeg står fortsatt hardt på at folket styres ved å anse oss som korporasjoner der vi narres inn i jurisdiksjon med staten.
Det er ikke de store bokstavene som magisk utgjør dette, men OLA NORDMANN har vært brukt som indikasjon på en strawman/korporasjon sammen med fødsels- og personnr og at vi samtykker.

For når vi ikke motsetter oss å opptre som korporasjon i det legale spille, som samtykker vi jo.
Men klart vi gjør det når spillereglene ikke er klargjort, for nei, dette forklares ikke via bibliotekets bøker eller statens kontorer. Da ville jo systemet deres rakne og rikdommen deres skrumpe.
Ingen banditter avslører sine egne triks før de blir tatt. Spesielt ikke banditter på verdensherredømme-nivå.

Her forklarer Romley Stewart at det er forskjell på fødselsdato for det levende fødte mennesket og "fødselsdatoen" for dokumentet fødselsattesten. Denne videoen er bare 14 min, og Romley og saken introduseres først i et 2 min klipp.
Det er altså ikke noe han finner opp, for han har undersøkt og dokumentert dette i 20-30 år.

maxresdefault.jpg

Romley Stewart - Do you know your date of birth? - Part 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er selvfølgelig naivt å tro at overgang til kardemommeloven er en enkel sak, men det ville i så fall fått slutt på alle kriger.

Og overgangen fra biler/busser/tog/båter/fly til flygende tepper ville få slutt på forurensing fra transport. Det er omtrent like realistisk.

Sitat

Hvem er det som er pådriverne for krig?  Jo, de som styrer oss, høyt over hodene våre... 

Og før det (og fortsatt) hadde man kriger mellom stammer og klaner, blodfeider mellom familier, hat mellom brødre osv. osv. Så påstandene dine her er beviselig feil.

Sitat

Her forklarer Romley Stewart at det er forskjell på fødselsdato for det levende fødte mennesket og "fødselsdatoen" for dokumentet fødselsattesten. Denne videoen er bare 14 min, og Romley og saken introduseres først i et 2 min klipp.

Og allikevel har han ikke klart å finne hvor ordet "birth" kommer fra og hva det egentlig betyr, men serverer en åpenbar løgn der. I tillegg stemmer absolutt ingenting av påstandene hans med den norske fødselsattesten, så det må jo bety at Norge ikke er del av dette da.

Sitat

Det er altså ikke noe han finner opp, for han har undersøkt og dokumentert dette i 20-30 år.

Men det sier jo litt når han har undersøkt dette i 20-30 år og fortsatt ikke har funnet ett eneste konkret bevis, bare masse konspi-synsing. Hadde han funnet ett eneste konkret bevis ville jo han ha sagt det og du postet det, ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Men det sier jo litt når han har undersøkt dette i 20-30 år og fortsatt ikke har funnet ett eneste konkret bevis, bare masse konspi-synsing. Hadde han funnet ett eneste konkret bevis ville jo han ha sagt det og du postet det, ikke sant?

Har erfaring fra å lese en ting, men vri det over til noe helt annet?
Nå tenker jeg at du ikke har rukket å se hans 50-100 videoforedrag, mulig det er det dobbelte og ikke er kvalifisert til å synse om bevis. Spesielt ikke i et tema som statsmakten skyr fullstendig "med alle midler" og vil underkjenne eller ignorere alt som ligner på bevis. Det virker forresten som at flere her i tråden har akkurat denne fornekter-funksjonen. Men det blir jo min gjetning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har erfaring fra å lese en ting, men vri det over til noe helt annet?
Nå tenker jeg at du ikke har rukket å se hans 50-100 videoforedrag, mulig det er det dobbelte og ikke er kvalifisert til å synse om bevis. Spesielt ikke i et tema som statsmakten skyr fullstendig "med alle midler" og vil underkjenne eller ignorere alt som ligner på bevis. Det virker forresten som at flere her i tråden har akkurat denne fornekter-funksjonen. Men det blir jo min gjetning...

Skulle jo stått:  Har du erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du erfaring fra å lese en ting, men vri det over til noe helt annet?

Nei, men jeg har erfaring i å se at noe er udokumentert bullshit, og så peke det ut. Og så har jeg etterhvert erfaring med deg som ikke klarer å være konkret med noe som helst. Hva konkret mener du jeg vred om på?

Sitat

Nå tenker jeg at du ikke har rukket å se hans 50-100 videoforedrag, mulig det er det dobbelte og ikke er kvalifisert til å synse om bevis.

Jeg kommer aldri til å se hans 50-100 videoforedrag. Når det første du lenket til var så dårlig (og jeg merker meg at du aldri svarer på konkret kritikk) ser jeg ingen grunn til å kaste bort mer tid på en konspirasjonsteori der de ikke engang klarer å legge fram noe dokumentasjon.

Sitat

Spesielt ikke i et tema som statsmakten skyr fullstendig "med alle midler" og vil underkjenne eller ignorere alt som ligner på bevis.

Men at statsmakten ignorerer det, hindrer da ikke dere i å legge fram dokumentasjonen dere har gravd fram i løpet av disse 20-30 årene. Kan grunnen være at dere egentlig ikke har funnet noe håndfast å legge fram? Det tror jeg.

Sitat

Det virker forresten som at flere her i tråden har akkurat denne fornekter-funksjonen. Men det blir jo min gjetning...

Du er elendig til å gjette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske mange år siden denne konspirasjonen dukket opp i ulike forum her i Norge. Og enda har en ikke fått bedre fotfeste, bredere støtte eller mer bevegelse. En står liksom på stedet hvil.

Så vil sikkert noen her hevde at konspirasjoner finnes pga X var en beviselig konspirasjon og Y var også en beviselig konspirasjon. Og ja, det stemmer at konspirasjoner finnes. Men det krever en vesentlige ting å gå fra konspirasjonsteori til reell avslørt konspirasjon.

Og det viktigste her er at det faktisk må være noe i det som blir sagt.

Dette er ikke en av de. Dette er åpenbart en konspirasjonsteori kokt sammen for å prøve å forklare sin virkelighet og sitt verdensbilde. Ofte sterkt preget av arbeidsløshet, gjeld eller lite motivasjon. Ofte en god kombinasjon. Og dette skriver jeg ikke for å tråkke på noen, men det er min erfaring av hva jeg ser i min omgangskrets og hvilken situasjon "talspersonene" i norden er i.

Og det ble jo ganske klart at blant annet AB bruker b20 her skriver noe som lett tolkes dit at han/hun mener å ha RETT på tak over hodet, mat og diverse grunnleggende ting i dag. Altså en form for føderett til mye av det vi tar for gitt i dag. Jeg vet ikke hvem som har fortalt vedkommende dette, og vedkommende påstår nå å aldri ha sagt noe sånt og svarer ikke videre på det. Men det er jo ganske åpenbart at når det er utgangspunktet så er det en ganske bratt motbakke til å forstå at en er selv er ansvarlig for egen lykke. Ja noen blir født bedre stilt enn andre men de har samtykket like lite til det de som det vi andre har til det livet vi er født inn i.

Så for meg fremstår det som ganske bortkasta å prøve å kjempe mot virkeligheten for å påpeke dens urettferdighet i stede for å ta tak i sin egen situasjon og gjøre noe med livet sitt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle jo stått:  Har du erfaring....

Det ser ut som du kjenner til dette; kan du bekrefte at Ingunn Reiseland og andre som har valgt å melde seg ut av denne svindelen samtidig har sagt fra seg vann-, vei-, avløp-, strøm-, renovasjon og alle andre tjenester fra "samfunnet"? Disse tjenestene leveres jo innenfor rammene av det falske systemet med korporasjoner, og er da selvfølgelig ikke noe som de som velger å bryte med svindelen vil ønske noe kontakt med?

Kan du videre bekrefte at når hele staten Norge bygger på dette svindelsystemet som jo er falsk, så eksisterer det i realiteten ikke noe Norge, så det blir dermed feil å snakke om noe som heter "det norske folk"? Hvem har i så fall definert Norge, og hvorfor skal denne entiteten anerkjennes?

Jeg har også stilt deg flere grunnleggende spørsmål om det nye systemet du ser ut til å promotere, som jeg ikke kan se har blitt besvart. Jeg regner med du overså disse ved en glipp, så jeg legger disse ved igjen, og følger opp med deg senere. Det er veldig mye som fortsatt er uklart rundt hvordan dette egentlig skulle ha fungert:

Det første og viktigste spørsmålet du utelater å svare på er om det i det hele tatt eksisterer noe som heter Norge? Du snakker om det norske folk, men hvem er det som har definert dette? Det du sier er jo at hele samfunnet bygger på ulovlige kontrakter med korporasjonsutgaver av alle levende mennesker, dette er da følgelig ikke en legitim stat? 

Bygger den idèelle samfunnsmodellen på en forutsetning om at alle forholder seg til prinsippet om å ikke plage andre og ikke gjøre skade? Er det ingen plan for scenarioer hvor dette ikke skjer, herunder en eller flere levende mennesker som velger å f.eks. plage andre?

Ved å hugge ned trær og bygge et sted å bo så vil jeg gjøre skade på naturen. Hva gjør jeg dersom noen har tatt i bruk dette området og vil ha det som uberørt skog? Hvem avgjør hvem som får rett?

Hvis det ikke skal lages noen form for representativt styre kan ingen på noe tidspunkt snakke på mine vegne, eller andres enn seg selv. Ingen kan da ta avgjørelser for andre. I en situasjon der ingen kommer til enighet, hva skal da avgjøre hvem som får gjennomslag?

Hvis du vil ha en styreform som som du sier er designet for å motvirke korrupsjon som gagner rike, hvordan skal dette i praksis se ut? Jeg vet du sa at du ikke har alle svarene, men hvor er det du ser at det foregår slik korrupsjon i Norge per i dag, hvilke mekanismer i det dysfunksjonelle demokratiet er det korrupsjonen utnytter og hvordan kan vi få tettet disse hullene i den idèelle samfunnsmodellen?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fikk ikke fulgt opp denne.
Den som vil oppdatere seg på saken om fengslede Sigmund kan høre det hele her.
Saken har fått en del kjente bloggere i tale, bl.a. på faseboka.

Agenda Levende mann og kvinne sin offisielle Rumble-konto, der det er informert tett siden fengslingssaken i DK begynte å spre seg.
https://rumble.com/user/AgendaLMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...