Gå til innhold

Fødselsattesten gjør oss til slaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå dreier ikke dette som spesielt om meg, men skattetrykket i Norge er høyt. Veldig høyt. Og penga går i et bunnløst hull.
Kameraderi, smøring, bistand...parasitter?

Anonymkode: ff65b...20d

Tja… helsevesen, veibygging, skole/barnehage……nav?

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Minmorsbarn said:

Tja… helsevesen, veibygging, skole/barnehage……nav?

Norge driftes på dyrest mulig måte, så de involverte kan suge ut penger.
Profitt og business i alt. Det er masse privat profitt i det du nevner, altså gjøres det til overpris.
En del av systemet Korrupsjon AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Derfor er det mye bedre å høre på hva de selv forteller, som da Paul forteller her:
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1455678-fødselsattesten-gjør-oss-til-slaver/page/2/
(nederst på forumside 2,   "hvorfor vi gjør som vi gjør").

Jeg så det første kvarteret, og det var totalt bortkastet tid, bestående av udokumenterte påstander og vag synsing. Jeg spurte deg om du kunne vise til noe konkret eller noe dokumentasjon i den videoen, men det kunne du visst ikke.

Så hvorfor skal vi høre på udokumenterte, irrasjonelle påstander og vag synsing? Det viser jo hvor lite kjøtt det er på denne konspirasjonsteorien, men det var vel ikke det du mente?

…men hvis du mener den inneholdt noe konkret og dokumentert, er det ikke for sent å angi tidspunkt i videoen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Capitan Fracassa said:

Jeg så det første kvarteret, og det var totalt bortkastet tid, bestående av udokumenterte påstander og vag synsing. Jeg spurte deg om du kunne vise til noe konkret eller noe dokumentasjon i den videoen, men det kunne du visst ikke.

Så hvorfor skal vi høre på udokumenterte, irrasjonelle påstander og vag synsing? Det viser jo hvor lite kjøtt det er på denne konspirasjonsteorien, men det var vel ikke det du mente?

…men hvis du mener den inneholdt noe konkret og dokumentert, er det ikke for sent å angi tidspunkt i videoen.

Du har alle muligheter til å søke videre på egenhånd, men jeg regner med at du ikke er den som kommer til å gjøre det.
Om du selv er fornøyd med situasjonen, med systemet og økonomien, så ønsker jeg deg bare lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har alle muligheter til å søke videre på egenhånd, men jeg regner med at du ikke er den som kommer til å gjøre det.
Om du selv er fornøyd med situasjonen, med systemet og økonomien, så ønsker jeg deg bare lykke til videre.

Men hvorfor skal hen/vi søke videre på egenhånd? Hvorfor er det så intetsigende og rørete forklart at en må søke seg videre? Hvorfor kan det ikke forklares tydelig og oversiktlig så folk kan skjønne det?

Fordi det går ikke. En må rote sammen ei smørje for å få de enkleste og mest godtroende til å falle for det. Selv seksåringen her i hus hadde gjennomskuet dette ganske fort.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor betyr store bokstaver korporasjon?

Anonymkode: 3b2bd...c52

På norsk har vi noe som heter juridisk person. Det er ikke et menneske, men en korporasjon, også kalt papirperson.
Et selskap/firma (korporasjon) er en juridisk person.
Juridisk person på engelsk er legal name.

https://duckduckgo.com/?q=Why+Your+Legal+Name+Is+Written+in+All+Capital+Letters

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På norsk har vi noe som heter juridisk person. Det er ikke et menneske, men en korporasjon, også kalt papirperson.

Det er nettopp dette som denne gjengen har misforstått helt og som de har kokt sammen en konspirasjonsteori rundt, rett og slett kunnskapsmangel og total fravær av forståelse for ord og språk.

Anonymkode: 45ed9...9ee

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

En juridisk person er ikke en fysisk person.

"Juridisk person er et rettssubjekt som ikke er en fysisk person, men en stat, kommune, fylkeskommune, selskap, institusjon, stiftelse, forening eller lignende." (min utheving)

https://snl.no/juridisk_person

Du har fortsatt ikke forklart hva som gjør at store bokstaver gjør en fysisk person om til en juridisk person.

d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som @Snublefot62 skriver, så gir jo påstandene deres meg ingen grunn til å søke videre. Du klarer jo ikke å komme med noe konkret eller underbygge en eneste påstand.

Sitat

Det er en tåpelig stråmann. Hvis man ikke er fornøyd med systemet, så er det bedre å forsøke å påvirke det faktiske systemet, i stedet for å kjempe mot innbilte konspirasjonsfantasier. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2022 at 4:43 PM, AnonymBruker said:

Han i videoen forklarer problematikken. Skjønner du ikke sammenhengene er det forståelig. Med all respekt, det er ikke enkelt når man er programmert gjennom generasjoner med hvordan staten fungerer. De fleste av oss har jo vært der, og bare der...
Historien og reglene er ofte skrevet av "vinnerne av krigen", med en spesiell hensikt, å kontrollere.
Man finner derfor ikke noen offisiell kilde for alt dette, men med alle som har dykket ned i denne store smørja er det nok info til å studere resten av livet.

Fødselsattesten er ikke ment som dokumentasjon på fødsel, men opprettelsen av en ny korporasjon, også kjent som selskap, firma, juridisk person. Person betyr også maske. Staten er et selskap el. korporasjon, det er bare å søke opp.
Korporasjoner har ikke makt over levende mennesker, med mindre mennesket inngår kontrakt med staten. Dette vet vi ikke om, men lures til å bruke korporasjonen (fødselsattesten, masken, ved fødsels- og personnummer) som avtaleplattform (min beskrivelse). Staten oppretter alle korporasjonene og er eier av disse. Derfor eier staten egentlig bilen, huset og livene til folk.    Det er årsaken til at bilen tas om man ikke følger regler, eller ikke betaler bøter. Det er årsaken til at staten krever eiendomsavgift for noe du trodde er ditt.

Praktiske konsekvenser for deg?  Det avhenger av om du vil fortsette å inngå kontrakt med staten, på samme måte som du inngår kontrakt med andre private selskaper. Eller om du vil begynne å lære mer, for å ta stadig mer kontroll over eget liv.
Om du synes det er greit at staten bestemmer det meste du gjør kan du bare fortsette å være innelåst i et system, og du kan velge å ikke se på dette som problem. Vil man ikke se at noe skurrer - fortsett som før. Du vil være i godt selskap i lang tid fremover, selv om andre vil ut av det.

Merk. Jeg (og mange andre) har ikke total motstand av å betale skatt, men i dag blir vi flådd til beinet i et komplisert avgifts- og skattesystem der det gis noe som ligner goder, men som egentlig bare er litt av egne penger/energi som går tilbake til opphavet.
Får man såkalt støtte av staten, enten det er strømstøtte, nav-penger, trygd og den slags, er det uansett egen energi eller penger en selv har vært med å innbetale. Prinsippet er - betale masse, få litt igjen. Juble? Nei, det er dusteri, og slavehold.

I et samfunn som drives av befolkningen vil man ikke tillate parasitter som melker systemet, eller gi bort naturressurser som folket trenger (som vann/strøm). Man vil gi folket en fornuftig mengde til lav kostnad, og heller selge overskuddet til andre land. Feilen er "demokratiet" som består av en liten kjerne som tar seg til rette, mot befolkningens beste.

Nå er det nok. Vi må se på et nytt system som er til for folket, ikke parasittene.

Staten har lenge operert med tvang. Befolkningen må lage et system der de enes om samarbeid og deling.

Så det du og dine likesinnede mener er at *korporasjonen din* ikke eier noenting? Fordi alt er knyttet opp mot fødselsnummeret, som ble gjeldsbelastet den dagen du ble født?

Det du sier medfører selvsagt ikke riktighet. Hvis jeg slutter og betale avdrag på bilen, så mister jeg bilen, det er jo selvsagt, det er jo ikke min.

Frimen bevegelsen i Norge er relativt liten, den drives vel på dugnad av : Kirsten Femundsen, Jørgen Skarsvåg, og Ola Nordmann, der 2 av de har mistet huset fordi de ikke har villet betale for seg.

Siden det er du som opprettet tråden, og blandet inn sjøfartsloven, hvilken betydning har den her?

Anonymkode: ee8ca...eb2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så det du og dine likesinnede mener er at *korporasjonen din* ikke eier noenting? Fordi alt er knyttet opp mot fødselsnummeret, som ble gjeldsbelastet den dagen du ble født?

Det du sier medfører selvsagt ikke riktighet. Hvis jeg slutter og betale avdrag på bilen, så mister jeg bilen, det er jo selvsagt, det er jo ikke min.

Frimen bevegelsen i Norge er relativt liten, den drives vel på dugnad av : Kirsten Femundsen, Jørgen Skarsvåg, og Ola Nordmann, der 2 av de har mistet huset fordi de ikke har villet betale for seg.

Siden det er du som opprettet tråden, og blandet inn sjøfartsloven, hvilken betydning har den her?

Det var ikke jeg som opprettet tråden. Det kan du se av anonymkoden.
Kirsten LF - Jørgen A - Ola N.
Ja, kjente navn dette som har vært innom emnet mange ganger, spesielt sistemann.
Det er nok hundrevis i Norge som er interessert, men hvor mange som praktiserer helt eller delvis aner jeg ikke.
Miljøet har i alle fall vokst betraktelig. Det har jeg merket meg i kommentarfelt, på møter/demonstrasjoner, og andre har samme oppfatning og interesse.

Ja, det kommer krav om du ikke betaler bilen.
Men hva skjer om du ikke betaler f.eks. eiendomsavgift, som er en ren skatt uten opphav i noe reellt krav. Vil man miste eiendommen da og, fordi kommunens profittmotiv settes i sving?
Hvorfor heter det hjemmelshaver og ikke eier?
Hvorfor er det gårds/bruksnummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Capitan Fracassa said:

Som @Snublefot62 skriver, så gir jo påstandene deres meg ingen grunn til å søke videre. Du klarer jo ikke å komme med noe konkret eller underbygge en eneste påstand.

Det er en tåpelig stråmann. Hvis man ikke er fornøyd med systemet, så er det bedre å forsøke å påvirke det faktiske systemet, i stedet for å kjempe mot innbilte konspirasjonsfantasier. 

Har du noen gode eksempler på noen som har kommet inn i politikken og faktisk oppnådd noe fantastisk og positivt for skattebetalerne eller for befolkningen? Noe som ikke bare er en profitt-tjeneste fra kommunen som belaster skattebetalerne med enda ett gebyr eller enda mer skatt?   Noen gode eksempler f.eks. siste 30 år?

Om du ikke finner noen god grunn til å søke videre eller lære mer på egenhånd, så er det jo bare å la være.
Du bør ikke plages av at tråden eksisterer.  Der har du en fantastisk valgmulighet du står fritt til å benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

En juridisk person er ikke en fysisk person.

Nei nettopp. Det var hele poenget.
En juridisk person er et dokument eller en rolle. En som har registrert 3 firmaer har derfor 3 forskjellige juridiske personer han kan administrere. Bruke de som "maske" ved kontakt med staten.  Person betyr faktisk maske.

NB! Glemte et øyeblikk at du skrev fysisk person. Det begrepet betyr heller ikke levende menneske, og kan være en felle.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du har fortsatt ikke forklart hva som gjør at store bokstaver gjør en fysisk person om til en juridisk person.

Om jeg ikke har sagt noe feil har jeg ikke sagt det (om)gjør en fysisk person til en juridisk. Den rette måten å ordlegge seg er å si at man administrer en juridisk person, altså spiller rollen som firma/korporasjon, i samhandling/samtykke med staten.

Jeg har også forsøkt å forklare at store bokstaver i juridisk navn (BJØRN BJØRNSON) alltid brukes i kombinasjon med fødsels- og personnummer i tillegg til at det samtykkes.   Når et menneske samtykker og oppgir navn og nummer er det jo ingen tvil - da har ikke staten noen problemer med å se at det samtykkes.

Hele poenget er at en korporasjon som staten ikke har jurisdiksjon/makt over levende mennesker uten at det samtykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snublefot62 said:

Men hvorfor skal hen/vi søke videre på egenhånd? Hvorfor er det så intetsigende og rørete forklart at en må søke seg videre? Hvorfor kan det ikke forklares tydelig og oversiktlig så folk kan skjønne det?

Fordi det går ikke. En må rote sammen ei smørje for å få de enkleste og mest godtroende til å falle for det. Selv seksåringen her i hus hadde gjennomskuet dette ganske fort.

Hvorfor søke videre?
Kan du ikke ta den avgjørelsen selv?
Du står fritt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var ikke jeg som opprettet tråden. Det kan du se av anonymkoden.

Ok, da har jeg misforstått, beklager.
Kirsten LF - Jørgen A - Ola N.
Ja, kjente navn dette som har vært innom emnet mange ganger, spesielt sistemann.
Det er nok hundrevis i Norge som er interessert, men hvor mange som praktiserer helt eller delvis aner jeg ikke.
Miljøet har i alle fall vokst betraktelig. Det har jeg merket meg i kommentarfelt, på møter/demonstrasjoner, og andre har samme oppfatning og interesse.

Ja, det kommer krav om du ikke betaler bilen.
Men hva skjer om du ikke betaler f.eks. eiendomsavgift, som er en ren skatt uten opphav i noe reellt krav. Vil man miste eiendommen da og, fordi kommunens profittmotiv settes i sving?

Hvis det er Eiendomsskatt du mener, så betaler jeg ikke det i min kommune. Jeg selv mener at det er en grisk måte og få inn penger.

Hvorfor heter det hjemmelshaver og ikke eier?

For og sikre seg bla, det kan hende at hjemmelshaver er en annen enn eier, man kan ikke eie ting når man er dau. Bestefaren min står som eier av tomt enda, og han gikk bort for 12 år siden, det er bla ikke foretatt skifte. Oldefaren min står også som eier av en hyttetomt, han rakk jeg dessverre aldri og møte.

Hvorfor er det gårds/bruksnummer?

Jeg sier ikke dette for og være spydig, så vær så snill ikke ta det slik, men kan det tenkes at det er fordi det er lettere og søke opp 0304/234/132 for og få informasjon om eiendommen.

Enn.

Du vet den bygningen helt ytterst i Bjørvika, litt sånn gråaktig, også er den litt skjev i toppen?

Men det jeg ikke skjønner er, hvorfor blande inn sjøfartsloven? Vil veldig gjerne vite mer om hvorfor du/dere mener at ett annet system en *korporasjon* vil være bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei nettopp. Det var hele poenget.
En juridisk person er et dokument eller en rolle. En som har registrert 3 firmaer har derfor 3 forskjellige juridiske personer han kan administrere. Bruke de som "maske" ved kontakt med staten.  Person betyr faktisk maske.

NB! Glemte et øyeblikk at du skrev fysisk person. Det begrepet betyr heller ikke levende menneske, og kan være en felle.

Om jeg ikke har sagt noe feil har jeg ikke sagt det (om)gjør en fysisk person til en juridisk. Den rette måten å ordlegge seg er å si at man administrer en juridisk person, altså spiller rollen som firma/korporasjon, i samhandling/samtykke med staten.

Jeg har også forsøkt å forklare at store bokstaver i juridisk navn (BJØRN BJØRNSON) alltid brukes i kombinasjon med fødsels- og personnummer i tillegg til at det samtykkes.   Når et menneske samtykker og oppgir navn og nummer er det jo ingen tvil - da har ikke staten noen problemer med å se at det samtykkes.

Hele poenget er at en korporasjon som staten ikke har jurisdiksjon/makt over levende mennesker uten at det samtykkes.

Dere har en så forskrudd definisjon av begrepet "levende menneske" at det der vil jeg ikke nærme meg en gang.

Så du sier ikke at store bokstaver gjør en fysisk person om til en juridisk person? Hva er det da du egentlig sier? 

Hvis det er samtykket som er viktig, hvorfor nevner du da de store bokstavene? Hvilken rolle har de i dette og hva baserer dere det på?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor søke videre?
Kan du ikke ta den avgjørelsen selv?
Du står fritt til det.

Ok, la meg se om jeg har forstått det.

Per er ett levende menneske, men for og leve som Per vil, må han opprette en *korporasjon* la oss kalle han Kåre. Så Per/Kåre inngår av avtale med Nathaniel (Staten) for og få ting til og gå rundt. Kun Per kan gjøre som han vil, fordi Kåre er opptatt med og leve under Nathaniel. 

Er det riktig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det jeg ikke skjønner er, hvorfor blande inn sjøfartsloven? Vil veldig gjerne vite mer om hvorfor du/dere mener at ett annet system en *korporasjon* vil være bedre.

Ikke sjøfartsloven.  Vannets lov vs landets lov....
https://duckduckgo.com/?q=law+of+the+land+-+law+of+the+sea&ia=web

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noen gode eksempler på noen som har kommet inn i politikken og faktisk oppnådd noe fantastisk og positivt for skattebetalerne eller for befolkningen?

Feks. har MDG oppnådd my i Oslo mhp reduksjon av bilbruk og innføring av stadig flere bilfrie gater.

Jeg er helt klar over at mange er uenig i MDGs politikk, men det viser uansett at det er mulig å få til endringer. 

Men du har helt rett i at det er vanskelig å få til fantastiske ting. Virkeligheten er dessverre vanskelig - men det dummeste man kan gjøre er å begynne å kjempe mot konspirasjonsteorier og ikke mot ekte problemer. 

Sitat

Om du ikke finner noen god grunn til å søke videre eller lære mer på egenhånd, så er det jo bare å la være.
Du bør ikke plages av at tråden eksisterer.  Der har du en fantastisk valgmulighet du står fritt til å benytte.

Og det gjør jeg ved å kritisere åpenbar bullshit som dette, men jeg skjønner at du hadde foretrukket å unngå kritiske røsker som spør etter fakta og dokumentasjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...