AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #121 Del Skrevet 23. september 2022 Du vil ikke betale skatt? Er det det som er greia? Anonymkode: 7bae3...afc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #122 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er vel ikke håndskrift på førekort, pass og brev fra staten? Anonymkode: ff65b...20d Du svarte ikke på spørsmålet. Sikker på at du ikke er i politikken? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #123 Del Skrevet 23. september 2022 Eg synst denne frimanns-bevegelsen er svært interessant. Og det er ikkje utan grunn at det ofte er gjeldstynga mennesker eller straffedømde som har kome over desse teoriane på internett eller i fengsel. "Sovereign Citizens og Freemen on the land" er begge begrep som stammar frå høgreekstremistar i Nord-Amerika. Sovereign Citizens-røyrsla vart grunnlagt i USA i 1969, av rasistpredikanten William Potter Gale (1917–1988). Gale hadde si eiga tolning av den amerikanske grunnlova og uavhengighetserklæringa- Han meinte desse opprinneleg var tenkt å garantera borgerar nærast absolutt fridom med unnatak av regler som dei sjølv hadde samtykka til å følge. Tilhengarnane hans såg derfor alle myndigheiter utover dei lokale som kriminelle tyrannar, og nekat blant anna å betala skatt. Han fekk særlig nedslag blant gjeldstynga bønder i Midtvesten, på 1970- og 80-tallet. Fun fact: William P. Gale var ein glødande antisemitt, trass i at han hadde ei tilnærma utelukkande jødisk avstamming. 😀 Anonymkode: 7bae3...afc 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #124 Del Skrevet 23. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Eg synst denne frimanns-bevegelsen er svært interessant. Og det er ikkje utan grunn at det ofte er gjeldstynga mennesker eller straffedømde som har kome over desse teoriane på internett eller i fengsel. "Sovereign Citizens og Freemen on the land" er begge begrep som stammar frå høgreekstremistar i Nord-Amerika. Sovereign Citizens-røyrsla vart grunnlagt i USA i 1969, av rasistpredikanten William Potter Gale (1917–1988). Gale hadde si eiga tolning av den amerikanske grunnlova og uavhengighetserklæringa- Han meinte desse opprinneleg var tenkt å garantera borgerar nærast absolutt fridom med unnatak av regler som dei sjølv hadde samtykka til å følge. Tilhengarnane hans såg derfor alle myndigheiter utover dei lokale som kriminelle tyrannar, og nekat blant anna å betala skatt. Han fekk særlig nedslag blant gjeldstynga bønder i Midtvesten, på 1970- og 80-tallet. Fun fact: William P. Gale var ein glødande antisemitt, trass i at han hadde ei tilnærma utelukkande jødisk avstamming. 😀 Anonymkode: 7bae3...afc Gjeldstynga og straffedømte, jo det ville jeg finne rimelig, for det er naturlig at folk som er i problematisk situasjon kan begynne å gruble over hva som er galt med systemet og hvordan det henger sammen, om de har tid... Å være straffedømt i Norge er ikke nødvendigvis realistisk dom. Justismord i de store kjente sakene er jo mer regelen enn unntak, og i sak etter sak bobler sannheten opp til overflata og saken snus på hodet. Skammelig system. Hvor mange gjeldstynga eller straffedømte finner du blant de som kaller seg levende kvinne eller mann i Norge? Mitt inntrykk er at det er folk med rettferdighetssans, motstandere av korrupsjon og maktmisbruk. I mine øyne er det blant de bedre menneskene man kan finne. Å komme over noe på internett er en selvfølge. Ikke i fengsel. Å kritisere internett er som å kritisere papir. Nettet har en stor fordel, og det er kommentarfelt og diskusjoner, som i vanlig media er mest fraværende, om det ikke er "godkjente" kommentatorer. Og ikke uventet dukker kommentarer som dine opp med sterkt nedsettende beskrivelser uten grunnlag, og kobling til disse "høyreekstremist"-begrepene. Kanskje det forteller noe om de som må ty til den slags ordbruk? Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. september 2022 #125 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han i videoen forklarer problematikken. Skjønner du ikke sammenhengene er det forståelig. Med all respekt, det er ikke enkelt når man er programmert gjennom generasjoner med hvordan staten fungerer. De fleste av oss har jo vært der, og bare der... Historien og reglene er ofte skrevet av "vinnerne av krigen", med en spesiell hensikt, å kontrollere. Man finner derfor ikke noen offisiell kilde for alt dette, men med alle som har dykket ned i denne store smørja er det nok info til å studere resten av livet. Fødselsattesten er ikke ment som dokumentasjon på fødsel, men opprettelsen av en ny korporasjon, også kjent som selskap, firma, juridisk person. Person betyr også maske. Staten er et selskap el. korporasjon, det er bare å søke opp. Korporasjoner har ikke makt over levende mennesker, med mindre mennesket inngår kontrakt med staten. Dette vet vi ikke om, men lures til å bruke korporasjonen (fødselsattesten, masken, ved fødsels- og personnummer) som avtaleplattform (min beskrivelse). Staten oppretter alle korporasjonene og er eier av disse. Derfor eier staten egentlig bilen, huset og livene til folk. Det er årsaken til at bilen tas om man ikke følger regler, eller ikke betaler bøter. Det er årsaken til at staten krever eiendomsavgift for noe du trodde er ditt. Praktiske konsekvenser for deg? Det avhenger av om du vil fortsette å inngå kontrakt med staten, på samme måte som du inngår kontrakt med andre private selskaper. Eller om du vil begynne å lære mer, for å ta stadig mer kontroll over eget liv. Om du synes det er greit at staten bestemmer det meste du gjør kan du bare fortsette å være innelåst i et system, og du kan velge å ikke se på dette som problem. Vil man ikke se at noe skurrer - fortsett som før. Du vil være i godt selskap i lang tid fremover, selv om andre vil ut av det. Merk. Jeg (og mange andre) har ikke total motstand av å betale skatt, men i dag blir vi flådd til beinet i et komplisert avgifts- og skattesystem der det gis noe som ligner goder, men som egentlig bare er litt av egne penger/energi som går tilbake til opphavet. Får man såkalt støtte av staten, enten det er strømstøtte, nav-penger, trygd og den slags, er det uansett egen energi eller penger en selv har vært med å innbetale. Prinsippet er - betale masse, få litt igjen. Juble? Nei, det er dusteri, og slavehold. I et samfunn som drives av befolkningen vil man ikke tillate parasitter som melker systemet, eller gi bort naturressurser som folket trenger (som vann/strøm). Man vil gi folket en fornuftig mengde til lav kostnad, og heller selge overskuddet til andre land. Feilen er "demokratiet" som består av en liten kjerne som tar seg til rette, mot befolkningens beste. Nå er det nok. Vi må se på et nytt system som er til for folket, ikke parasittene. Staten har lenge operert med tvang. Befolkningen må lage et system der de enes om samarbeid og deling. Anonymkode: ff65b...20d Lurer på hva gutta på skauen tenker om at vi i dag ligger under dem som de kjempa imot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #126 Del Skrevet 23. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Du vil ikke betale skatt? Er det det som er greia? Anonymkode: 7bae3...afc Nå dreier ikke dette som spesielt om meg, men skattetrykket i Norge er høyt. Veldig høyt. Og penga går i et bunnløst hull. Kameraderi, smøring, bistand...parasitter? Anonymkode: ff65b...20d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #127 Del Skrevet 24. september 2022 2 hours ago, Snublefot62 said: Du svarte ikke på spørsmålet. Sikker på at du ikke er i politikken? Hva får deg til å tro at folk vil svare på slike spørsmål, her inne? Og dessuten svare ærlig? Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september 2022 #128 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva får deg til å tro at folk vil svare på slike spørsmål, her inne? Og dessuten svare ærlig? Anonymkode: ff65b...20d Det var en spøk. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor har du det med lesbarhet fra? Sliter du i hverdagen med å lese små bokstaver? Hvorfor skriver du ikke med store bokstaver her? Kanskje fordi det blir ansett som skriking? Men hele verdens skatteregistre/statsregistre synes ikke det er skriking, og de ble tilfeldigvis enige om at sånn er det, men ingen har forklart at det er sånn? Er korporasjoner meningsløse? Er det ingen som kjenner til dem? Hmm....merkelig opplysning. Anonymkode: ff65b...20d Snublefot62 skrev (8 timer siden): Hva synes du er lettest å lese; 1: håndskrift i kun store blokkbokstaver 2: håndskrift med både små og store bokstaver Men dette var et enkelt og konkret spørsmål. Hvorfor vil du ikke svare på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #129 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg venter fortsatt på sammenhengen mellom store bokstaver, kontraktsinngåelse og korporasjoner. Samt om da Nederland ikke er den del av hele dette komplottet siden de ikke har sine pass i store bokstaver. Kanskje den enkleste løsningen er å flytte til Nederland? Anonymkode: 3b2bd...c52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #130 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gjeldstynga og straffedømte, jo det ville jeg finne rimelig, for det er naturlig at folk som er i problematisk situasjon kan begynne å gruble over hva som er galt med systemet og hvordan det henger sammen, om de har tid... Å være straffedømt i Norge er ikke nødvendigvis realistisk dom. Justismord i de store kjente sakene er jo mer regelen enn unntak, og i sak etter sak bobler sannheten opp til overflata og saken snus på hodet. Skammelig system. Hvor mange gjeldstynga eller straffedømte finner du blant de som kaller seg levende kvinne eller mann i Norge? Mitt inntrykk er at det er folk med rettferdighetssans, motstandere av korrupsjon og maktmisbruk. I mine øyne er det blant de bedre menneskene man kan finne. Å komme over noe på internett er en selvfølge. Ikke i fengsel. Å kritisere internett er som å kritisere papir. Nettet har en stor fordel, og det er kommentarfelt og diskusjoner, som i vanlig media er mest fraværende, om det ikke er "godkjente" kommentatorer. Og ikke uventet dukker kommentarer som dine opp med sterkt nedsettende beskrivelser uten grunnlag, og kobling til disse "høyreekstremist"-begrepene. Kanskje det forteller noe om de som må ty til den slags ordbruk? Anonymkode: ff65b...20d Eg veit ikkje kvifor du føler deg så truffet, eg skreiv kun om danninga av denne røyrsla og eg forsøkte ikkje å vera nedsetjande. Det eg beklagar er at eg ikkje la ved lenker for kor eg fann mine påstandar. Det skal eg rette på no. William Potter Gale: artikkel på wikipedia. Sovereign citizen movement: artikkel på wikipedia. Utdrag: The movement may appeal to people facing financial or legal difficulties, and looking for a mechanism that will solve their problems. As a result, it has grown significantly during times of economic or social crisis. Most schemes promoted by sovereign citizens involve means to avoid taxes, ignore laws, eliminate debts or extract money from the government. Sovereign citizen movement: artikkel frå splcenter. Utdrag: Most new recruits to the sovereign citizens movement are people who have found themselves in a desperate situation and are searching for a quick fix, often due to the economy or foreclosures. Anonymkode: 7bae3...afc 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #131 Del Skrevet 24. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Eg veit ikkje kvifor du føler deg så truffet, eg skreiv kun om danninga av denne røyrsla og eg forsøkte ikkje å vera nedsetjande. Det eg beklagar er at eg ikkje la ved lenker for kor eg fann mine påstandar. Det skal eg rette på no. William Potter Gale: artikkel på wikipedia. Sovereign citizen movement: artikkel på wikipedia. Utdrag: The movement may appeal to people facing financial or legal difficulties, and looking for a mechanism that will solve their problems. As a result, it has grown significantly during times of economic or social crisis. Most schemes promoted by sovereign citizens involve means to avoid taxes, ignore laws, eliminate debts or extract money from the government. Sovereign citizen movement: artikkel frå splcenter. Utdrag: Most new recruits to the sovereign citizens movement are people who have found themselves in a desperate situation and are searching for a quick fix, often due to the economy or foreclosures. Anonymkode: 7bae3...afc Dine reaksjoner og konklusjoner er merkelige, eller kanskje ikke, for du har kanskje en agenda om å stemple fritenkere/levende mennesker som dårlige mennesker, noe negativt. Det er jo sånn media gjør, forsøker å svartmale alt som har med kritikk av staten og det offentlige å gjøre. Jeg er ikke så opptatt av utenlandske artikler om "sovereign citizen", for det er oftest nedsettende kritikk av levende mennesker som de gjerne kaller seg her hjemme. Det handler om folk som helst vil være i fred for statens tyrrani og slaveri. Se bare hva som skjer i samfunnet nå med galopperende priser og et energiproblem skapt av politikerne gjennom mange år med å gi bort makta til EU og ACER, som vil resultere i strømfattigdom uten at politikerne klarer å gjøre noe, jeg tror de gjerne vil, men de har malt seg inn i et hjørne der de har avgitt makt til EU-systemet (avtaler) som ikke kan endres. Levende mennesker, etter min oppfatning, er gode mennesker som faktisk bryr seg om hverandre og ønsker et best mulig samfunn uten gratispassasjerer som skal herske over oss. Derfor er det mye bedre å høre på hva de selv forteller, som da Paul forteller her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1455678-fødselsattesten-gjør-oss-til-slaver/page/2/ (nederst på forumside 2, "hvorfor vi gjør som vi gjør"). Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #132 Del Skrevet 24. september 2022 4 hours ago, Snublefot62 said: Det var en spøk. Men dette var et enkelt og konkret spørsmål. Hvorfor vil du ikke svare på det? Jeg syntes ikke det var relevant. Store bokstaver er brukt av staten som "symbol" på en korporasjon, og du ser det på pass, førerkort, statlige dokumenter osv har korporasjonsnavnet (personnavnet) i store bokstaver, nettopp for å skille det fra den levende mann eller kvinne sitt eget navn slik de skriver det. Dette er ikke noe som ble funnet opp "i går" og alle ansatte på offentlige kontorer vet naturligvis ikke om dette, så om de i det hele tatt har en mening så tror de kanskje at det bare er store bokstaver fordi det var greiest å bruke. Tror ikke det er noen vits at jeg repeterer denne sammenhengen enda en gang, med store bokstaver, fødsels- og personnr og samtykke som for staten er en korporasjon. Det er trickery, det er smart gjort, men det er gammelt og vanskelig å innse fordi det har vært i brukt så lang tid. Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september 2022 #133 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syntes ikke det var relevant. Store bokstaver er brukt av staten som "symbol" på en korporasjon, og du ser det på pass, førerkort, statlige dokumenter osv har korporasjonsnavnet (personnavnet) i store bokstaver, nettopp for å skille det fra den levende mann eller kvinne sitt eget navn slik de skriver det. Dette er ikke noe som ble funnet opp "i går" og alle ansatte på offentlige kontorer vet naturligvis ikke om dette, så om de i det hele tatt har en mening så tror de kanskje at det bare er store bokstaver fordi det var greiest å bruke. Tror ikke det er noen vits at jeg repeterer denne sammenhengen enda en gang, med store bokstaver, fødsels- og personnr og samtykke som for staten er en korporasjon. Det er trickery, det er smart gjort, men det er gammelt og vanskelig å innse fordi det har vært i brukt så lang tid. Anonymkode: ff65b...20d Synes du gjør det merkelig vanskelig å svare på et enkelt spørsmål? Hva er enklest å lese av; 1: håndskrift med bare store blokkbokstaver 2: håndskrift med blanding av store og små bokstaver 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. september 2022 #134 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 13.35): Romley Stewart er en av ganske mange som forklarer denne typen svindel. Det handler om navn i store bokstaver f.eks. NAVN NAVNSEN, hvilket ikke er det samme som Navn Navnsen osv. Store bokstaver betyr at en har med en fiksjon å gjøre en korporasjon en juridisk person. en juridisk person har ingen naturlige rettigheter slik levende mennesker har. gudegitte/naturgitte rettigheter. Så når du utgir deg for å være fiksjonen så frasier du deg samtidig alle dine naturlige rettigheter og du kan dømmes og eies og styres av dette korrupte systemet. Det handler om penger og makt. Total makt. De globale maktsentrene EU og FN har nedtegnet planene sine frem mot 2030 i Agenda 21 og Agenda 2030. Man må være en ekspert på både engelsk lov, etymologi, jurisdiksjoner, legalese, Maritim lov, common law, UCC og black laws dictionarys definisjoner av ord, historie om bank og lover og hvordan sjølov er kommet over som landets lov og så mye mer. Anonymkode: 9a143...035 Hvem er Romley Stewart? Han kan ikke være velbevart i hodet ... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. september 2022 #135 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Store bokstaver er brukt av staten som "symbol" på en korporasjon, Anonymkode: ff65b...20d Også av små barn som lærer seg å skrive. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september 2022 #136 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syntes ikke det var relevant. Store bokstaver er brukt av staten som "symbol" på en korporasjon, og du ser det på pass, førerkort, statlige dokumenter osv har korporasjonsnavnet (personnavnet) i store bokstaver, nettopp for å skille det fra den levende mann eller kvinne sitt eget navn slik de skriver det. Dette er ikke noe som ble funnet opp "i går" og alle ansatte på offentlige kontorer vet naturligvis ikke om dette, så om de i det hele tatt har en mening så tror de kanskje at det bare er store bokstaver fordi det var greiest å bruke. Tror ikke det er noen vits at jeg repeterer denne sammenhengen enda en gang, med store bokstaver, fødsels- og personnr og samtykke som for staten er en korporasjon. Det er trickery, det er smart gjort, men det er gammelt og vanskelig å innse fordi det har vært i brukt så lang tid. Anonymkode: ff65b...20d Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Synes du gjør det merkelig vanskelig å svare på et enkelt spørsmål? Hva er enklest å lese av; 1: håndskrift med bare store blokkbokstaver 2: håndskrift med blanding av store og små bokstaver Og her er et eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #137 Del Skrevet 24. september 2022 Hva er sammenhengen mellom store bokstaver og korporasjon? Betyr det at Nederland ikke er en del av dette? Anonymkode: 3b2bd...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #138 Del Skrevet 24. september 2022 6 minutter siden, Snublefot62 said: Synes du gjør det merkelig vanskelig å svare på et enkelt spørsmål? Hva er enklest å lese av; 1: håndskrift med bare store blokkbokstaver 2: håndskrift med blanding av store og små bokstaver Håndskrift med en blanding av store og små er ikke så kaotisk som du skal ha det til. Store bokstaver brukes i starten på setninger, og først i navn. Det er ikke vanskelig å lese. Håndskrift med bare blokkbokstaver kan redusere faren for feil, når det gjelder håndskrift. Men det er altså fortsatt ikke relevant for statens konsekvente bruk av store bokstaver for personnavn på sine dokumenter og registreringer, det er fordi det representerer en korporasjon. Bare korporasjoner kan samhandle med andre korporasjoner. Derfor dette spillet som ingen blir fortalt om av de som burde. Verdensmakt er basert på bedrag. Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #139 Del Skrevet 24. september 2022 15 minutter siden, Drizzt said: Hvem er Romley Stewart? Han kan ikke være velbevart i hodet ... Søk opp Justinian Deception - en av hans Youtube-kanaler, om de ikke er stengt. Han har solid bakgrunn for dette tema. Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september 2022 #140 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Håndskrift med en blanding av store og små er ikke så kaotisk som du skal ha det til. Store bokstaver brukes i starten på setninger, og først i navn. Det er ikke vanskelig å lese. Håndskrift med bare blokkbokstaver kan redusere faren for feil, når det gjelder håndskrift. Men det er altså fortsatt ikke relevant for statens konsekvente bruk av store bokstaver for personnavn på sine dokumenter og registreringer, det er fordi det representerer en korporasjon. Bare korporasjoner kan samhandle med andre korporasjoner. Derfor dette spillet som ingen blir fortalt om av de som burde. Verdensmakt er basert på bedrag. Anonymkode: ff65b...20d Takk Og vi er enig. Bruk av blokkbokstaver reduserer risikoen for feil når det gjelder håndskrift. Og da er vi inne på noe jeg mener er viktig. Latin som første skriftspråk hadde kun store bokstaver. Altså er det urimelig å forvente eller tro at myndigheter eller lovregulerende makter på dette tidspunktet tok høyde for at store bokstaver hadde større betydning enn små. Ganske enkelt fordi de hadde kun store. De visste ikke om små bokstaver. Så hvordan skulle de kunne definere en forskjell? Svaret er at de kunne ikke det. I tillegg var det håndskrift som var gjeldende fra starten av og i mange tusen år frem i tid. Det fantes ikke maskinell skrift tilgjengelig for allmenheten før 1700 tallet. Altså i alle de tusen årene opp til det så var det altså håndskrift som gjaldt. Og vi er jo allerede enig i at store blokkbokstaver er lettere å lese håndskriften på, en blanding av store og små. Det mest naturlige da vil jo være at en har en form for standard sånn at de fleste skreiv noenlunde likt og at det var lettest mulig å lese. Enig? Dette vil jeg påstå er den mest åpenbare årsaken til at store blokkbokstaver har vært mest brukt på håndskrift i skjemaer og dokumenter. Er du uenig i noe av dette så langt? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå