Gå til innhold

Her kan man lese litt om hva restriksjonene har gjort med verden

Ukjent.

Anbefalte innlegg

https://www.expressen.se/nyheter/coronarestriktionerna-har-skordat-25-miljoner-liv/

Like mange har dødd som følge av restriksjonene som viruset (og de som har dødd av tiltakene er langt yngre enn de som har dødd av viruset). 13 millioner jenter har blitt giftet bort.. Og dette er bare starten. Velkommen til en mer urettferdig og brutal verden når dette er over. 

Dette står det forøvrig selvsagt ikke er ord om i norske aviser (ikke som jeg har funnet hvertfall).

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Beskytt de sårbare» sies det. De sårbare blir sendt ut i ennå mer fattigdom. Folk som tidligere hadde ok inntekt og egen bolig blir nå husløse, må legge ned bedriften sin og må hente mat hos frivillige organisasjoner. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VG har nå fått dette med seg. NTB har også sendt ut samme sak til alle sine kunder. Den har allerede dukket opp hos Dagens Næringsliv. Kommer nok i flere aviser i løpet av natten og morgendagen.

VIRUSET OG RESTRIKSJONER HAR DREPT LIKE MANGE PÅ VERDENSBASIS.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/svenske-forskere-viruset-og-restriksjoner-har-drept-like-mange-paa-verdensbasis

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Det tok altså et helt år før "ekspertene" skjønte det. Mens vi egoistiske idioter trengte kun en uke.
Vitenskap og ekspertisen er av og til en bremsekloss. Spesielt når vitenskapen tvinger oss til å bevise det som er åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (8 timer siden):

VG har nå fått dette med seg. NTB har også sendt ut samme sak til alle sine kunder. Den har allerede dukket opp hos Dagens Næringsliv. Kommer nok i flere aviser i løpet av natten og morgendagen.

VIRUSET OG RESTRIKSJONER HAR DREPT LIKE MANGE PÅ VERDENSBASIS.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/svenske-forskere-viruset-og-restriksjoner-har-drept-like-mange-paa-verdensbasis

Kl 23.30 natt til mandag, som en notis. Hadde ikke du linket hadde jeg ikke fått det med meg. Den eneste avisen som tør å kritisere er DN. Men folk flest leser jo ikke DN, så det hjelper særdeles lite. Den eneste journalisten jeg fremdeles har respekt for er Fridthjof Jacobsen. Bare synd han ikke jobber i en avis som når ut til flere. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (13 minutter siden):

Kl 23.30 natt til mandag, som en notis. Hadde ikke du linket hadde jeg ikke fått det med meg. Den eneste avisen som tør å kritisere er DN. Men folk flest leser jo ikke DN, så det hjelper særdeles lite. Den eneste journalisten jeg fremdeles har respekt for er Fridthjof Jacobsen. Bare synd han ikke jobber i en avis som når ut til flere. 

NRK P3 radio-nyhetene omtaler denne saken nå kl 09.00. Om at like mange har dødd av restriksjonene som av korona. Dette var faktisk den første saken de hadde. Bra!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (9 timer siden):

Jenter i småbarnsalder blir giftet bort uansett.  Blir da ikke verre pga pandemien.

Du tror ikke det nei? Kanskje ikke så lett å se sammenhenger med nedstengning og økt fattigdom/sult feks? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (9 timer siden):

Jenter i småbarnsalder blir giftet bort uansett.  Blir da ikke verre pga pandemien.

Kommentarer som dette er noe av det ekleste jeg ser. Du synes altså det er helt greit at småjenter tvangsgiftes i større skala enn før. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (50 minutter siden):

NRK P3 radio-nyhetene omtaler denne saken nå kl 09.00. Om at like mange har dødd av restriksjonene som av korona. Dette var faktisk den første saken de hadde. Bra!

La oss håpe det er starten på at man begynner å åpne øynene🤞🤞

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal redde de svakeste, men hvem er de svakeste? Er det en 92-åring som har levd et fullverdig liv, har null gjeld og får den hjelpen en trenger, eller en 28 år gammel alenemor med tre barn og én inntekt fordelt på to ufaglærte jobber som hun har mistet eller delvis mistet? Eller er det barna hennes? 

Vi har blitt så vant til nedstenginger at man mister synet på konsekvensene tiltakene medfører, og man bare pøser på med mer av samme medisin, selv om dette bare forsterker skadene. 

Mange føler nok at de ikke taper så mye på det, fordi man sitter greit i det fra før, men konsekvensene har enda ikke begynt å ta form. Mange steder i Europa ville det blusse opp politiske krav til en velstandsforskyvning. Ekstremister fra både høyre og venstre vil få gode rekruttetingsdmuligheter. Spørsmålet er om de ledende elitene i landene skjønner dette, og prøver å stoppe det før det skjer.

Dette skjer ikke i et vakum, men forsterker nok bare en prosess som allerede er i gang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...