Gå til innhold

Vekt kontra høyde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo mer utenfor standard man er, jo mer feil blir det. Små mennesker har også innvoller, blod, hjerne og en del bestanddeler som veier omtrent det samme hos alle. (Kan komme som et sjokk for noen)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg er 1.70 høy og veier 75 kilo. Men jeg er på vei ned, for et år siden veide jeg 110 og nå skal jeg ned til 65 kilo. 65 kilo er akkurat passe for meg. De periodene jeg har klart å spise normalt sunt over tid, har vekta pleid å stå stille på 65. Den regelen stemmer ikke på meg, for skulle jeg veid under 65 kilo, hadde jeg blitt for tynn. Syns jeg da ;)

Skrevet

Jeg er 1.64 høy og 65 kg. Jeg har sett meg selv som 54 kg, og det vakke mye pent.

Hoftebeinene stakk ut og spareribs'n var avmagret..

Skrevet
Jeg er 1.70 høy og veier 75 kilo. Men jeg er på vei ned, for et år siden veide jeg 110 og nå skal jeg ned til 65 kilo. 65 kilo er akkurat passe for meg. De periodene jeg har klart å spise normalt sunt over tid, har vekta pleid å stå stille på 65. Den regelen stemmer ikke på meg, for skulle jeg veid under 65 kilo, hadde jeg blitt for tynn. Syns jeg da ;)

Må bare si :klappe: Fytti så flink du har vært - gratulerer!

Gjest Brunetten_
Skrevet

Tror dette bare stemmer på noen.

Jeg er selv 165, og når jeg veide 55 kg så jeg ut som et skjelett.

58-60 kg passer ypperlig for meg.

Alt er relativt.

Skrevet

Ifgl. den regelen skal en kvinne som er 1.50 høy altså være tynnere enn en kvinne på 180?

Skrevet

1,57 m høy og 47 kg akkuratt etter regelen :ler:

ser vel ganske normal ut.. litt håndtak bak.. men slanke lår og armer.. l og magen går litt ut og inn (noen ganger slapp mage, andre ganger stram mage)

Skrevet
Ifgl. den regelen skal en kvinne som er 1.50 høy altså være tynnere enn en kvinne på 180?

:ler:

Antakelig.

Skrevet

Det kan passe på meg. Jeg er 180 cm og veier 85 kg. Å komme tilbake på 70, som jeg engang veide, ville passet meg veeeeeldig bra... :roll:

Skrevet
Jeg er også 174 cm, og jeg veier 64 kg. Jeg er normalt slank, men trives best på 61 kg.

Har veid 61 kilo paa mitt tynneste (som voksen) og syntes det var deilig. Men jeg faar liksom ikke til aa gaa ned til mindre enn 64! :sur:

Skrevet

Ja, sånne regler er ganske håpløse ja. Like håpløs som meg. :sjenert:

Jeg er 160 cm høy og veier 70 kilo. Er liten og rund jeg. Hater meg selv. Alt er stygt på meg. Jeg ser ikke ut... :tristbla:

Føler meg bare stygg jeg..

Skrevet

Hmmm...kommer litt an på muskler og beinbygning. Jeg veier for tiden 10 mer enn høyden, trives bedre med 10 kg mindre..blir rent flau av å tenke på vekta når dere snakker om 50 og 60 kg her..... :forvirret: Ja, ja. Har timeglassform, kvinnelige former og gubben sier jeg er helt nydelig, så kanskje det ikke er så gale likevel. Blir rett og slett oppgitt av BMI, ''regler'', vekt og alt.......

Gjest Brunetten_
Skrevet
Ja, sånne regler er ganske håpløse ja. Like håpløs som meg.  :sjenert:

Jeg er 160 cm høy og veier 70 kilo. Er liten og rund jeg. Hater meg selv. Alt er stygt på meg. Jeg ser ikke ut...  :tristbla:

Jo mer du sier sånn til deg selv, jo "styggere" blir du.

Har du noen gang prøvd å se deg selv i speilet å si: "Jeg er pen", "Jeg er tøff" ?

Det kan hjelpe. ;)

Skrevet
Ja, sånne regler er ganske håpløse ja. Like håpløs som meg.  :sjenert:

Jeg er 160 cm høy og veier 70 kilo. Er liten og rund jeg. Hater meg selv. Alt er stygt på meg. Jeg ser ikke ut...  :tristbla:

kanskje dette vil muntre deg opp, jeg er 160 høy og veier 76 kilo! :)

Skrevet

Jeg er 170 og veier 64 kg. Det er litt for mye for meg, så jeg bør ned i 60. Har slank benbygning, og alt fettet setter seg på magen... Eller trene mer!

Så denne regelen gjelder nok ikke for alle, men er avhengig av benbygning og muskler.

Skrevet

Så lenge man ikke har valker og fett som henger og slenger så kan man umulig være overvektig, og så lenge man ikke har hofteben og ribbein som står ut så kan man umulig være undervektig. De skjemaene er humbug.

Jeg har vært rett under 170 helt siden fjortenårsalderen, men vekten min har endret seg ca tjue kilo fra da til nå... ok, jeg var mager som fjortis, men ikke syk. og idag har jeg egentlig idealvekt, men livet er borte og magen står ut som om jeg skulle være fem måneder på vei....

Bein- og muskeltyngde har alt å si for hva som er idealvekt for en person.... nytter ikke med de der skjemaene....

Skrevet
Jeg er 1.64 høy og 65 kg. Jeg har sett meg selv som 54 kg, og det vakke mye pent.

Hoftebeinene stakk ut og spareribs'n var avmagret..

Ikke sant? Og jeg som er 168, kan godt veie 54kg uten å bli mager... nå veier jeg ti kilo mer, og har en ganske god badering ;)

Skrevet

Jeg er 180 og veier ca 62 kg. det er en helt OK vekt, som jeg er fornøyd med. Men fornøyd med kroppen, det er noe annet! Hadde den vekten spredt seg jevnt utover kroppen hadde det vært helt greit. Jeg har lange og tynne armer og ben, mens jeg kan godt få en mage som buler ut. Når jeg legger på meg noen kilo går det alltid rett på magen, ikke jevnt rundt i kroppen.

Kunne godt tenkt meg kraftigere håndledd og ankler / legger.

Skrevet

Jeg er 162, og veier 53 kg.

Jeg har veid 44,5 og jeg har veid 62, og ingen av delene var pent i det hele tatt, jeg veier derfor det som passer meg.

Skrevet

ja, for om man skal følge DEN regelen, så skjærer jo alt seg med BMI regelen, som vel blir sett på som minst like riktig.

en på 150 og vekt på 40 vil på BMI komme ut som undervektig (17)

mens en på 180 og vekt på 70 vil på BMI komme ut som normalvektig (21)

og en som trener mye og har mye muskler og lav fettprosent, vil på begge disse "korrekte målingene" komme ut som overvektig, mens en som er like høy og har samme "volum" (altså synsmessig like stor/liten) og som ikke trener, vil ha en høy fettprosent men vil komme ut som normalvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...