Gå til innhold

Kunne du blitt venn med en Asperger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller syns du de er for sære? 

Anonymkode: 7e973...699

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxwell
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kunne jeg det. Har allerede en venn med asperger og han har blitt en av mine beste venner. Litt sosialt klønete, men snill som dagen er lang ☺️

Endret av Maxwell
Skrevet

Jeg er allerede det. 

• Liker 1
Skrevet

Tror det er mange som allerede har venner som de ikke vet har det. Det er ikke noe alle med det deler og spesielt kvinner kan være gode på å skjule det.

Uansett så er svaret ja. 

Anonymkode: df3e4...36d

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har allerede en venn med asperger. 

Anonymkode: 55927...45b

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror det er mange som allerede har venner som de ikke vet har det. Det er ikke noe alle med det deler og spesielt kvinner kan være gode på å skjule det.

Uansett så er svaret ja. 

Ble litt rotete setninger, er sliten.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller syns du de er for sære? 

Hvorfor alle disse trådene om det?!

Anonymkode: f6d6a...a12

• Liker 3
Skrevet
Paranøtt skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig kunne jeg det. Har allerede en venn med asperger og han har blitt en av mine beste venner. Litt sosialt klønete, men snill som dagen er lang ☺️

Det er jo det viktigste 👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo nærmest en umulig problemstilling da autisme spekteret er så enormt stort og det finnes så mange varierende grader

Anonymkode: a6c08...7b3

Skrevet

Selvfølgelig. Har en i familen som har Asberger, og personen er meget hyggelig og snill :) 

Anonymkode: a2083...94d

• Liker 2
Gjest Maxwell
Skrevet
WhiteSwan skrev (Akkurat nå):

Det er jo det viktigste 👍🏻

Ja det er det ☺️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig. Har en i familen som har Asberger, og personen er meget hyggelig og snill :) 

Anonymkode: a2083...94d

Evner personen gi og ta? 

Skrevet

Er kvinne med aspergers. Jeg har venner, så de synes nok det er helt greit med å være venn med noen med aspergers. Jeg tar ikke mye plass/tid, og alt av rarheter gir de (og meg) en god latter.

Anonymkode: b94ef...552

Skrevet

Jeg har gitt det en sjangse men ble det siste året nødt til å gradvis fase det ut fordi jeg følte meg mer som enn støttekontakt enn en venn. Flere som har opplevd at vennskapet ble veldig en-veis? 😕

Anonymkode: 4a6ff...e88

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gitt det en sjangse men ble det siste året nødt til å gradvis fase det ut fordi jeg følte meg mer som enn støttekontakt enn en venn. Flere som har opplevd at vennskapet ble veldig en-veis? 😕

Ja. Enveis er rette ordet. 

Skrevet

Det er jeg - og det er en grei kar👍🏻 Har sine sider, men det har nå alle😉

Mange leger ville kunne få diagnose innen autismespekteret, og kvinner sikler jo etter de....😆

Anonymkode: 5e6bd...37f

Skrevet

Jaja, absolutt. En av kompisene mine har Asperger og han er en artig skrue. Det finnes ikke noe vondt i han. Det blir fort kjedelig med alle som er a4 og egentlig ganske overfladiske. Kult med en som skiller seg ut og får en til å se ting på andre måter. Hvorfor skal alle være like og mene omtrent det samme? 

Anonymkode: c2c7f...1d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Enveis er rette ordet. 

Jeg føler også at det er nærmest umulig å fase ut et vennskap med denne personen da han overhode ikke tar hint (er vel en del av diagnosen) og jeg får meg ikke til å si rett ut hvorfor jeg ikke kan ha særlig kontakt. Vennskapet ble ekstremt krevende og tok mer enn det gav, selv om han er en skikkelig kul person. Det skjedde en del hendelser som bare ble veldig krevende, og det ble veldig tydelig at han har denne diagnosen. Det var jeg jo klar over, men..

Andre med samme erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...