AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Del Skrevet 27. februar 2021 Hei, Tidlig i desember ble det på tidlig ultralyd oppdaget at jeg hadde hatt en MA. Jeg var da i uke 12 og fosteret døde i uke 11. hadde en utskrapning dagen etter. Dette er noe av det mest forferdelige jeg har opplevd følelsesmessig, men fysisk gikk utskrapningen helt fint. Jeg ønsker meg så veldig å bli gravid igjen!! Mensen kom etter 5 uker. Neste mens var svært kort og det var uvanlig lite blod 25 dager etter. Tror nå at jeg har fått mensen igjen (23 dager syklus denne gang). Håper noen kan fortelle meg om deres erfaringer med å blir gravid etter utskrapning? Og hvordan var syklusene i etterkant? Føler jeg trenger å høre andres historier på både godt og vondt om veien til ny graviditet. takk for svar! Anonymkode: 0783a...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. februar 2021 #2 Del Skrevet 27. februar 2021 Så utrolig trist å høre at du har hatt en MA Jeg har selv mistet i uke 14 (og 9) så vet hvor tøft det er. Det var også i måneden desember, så hjalp jo ikke akkurat at det skulle være en hyggelig advent/jul. Godt å høre at alt er bra med det fysiske, da skal det nok ikke være noe i veien for å bli gravid igjen. Jeg mener det tok ca. 40 dager fra min abort i uke 14 til jeg fikk en ny mens. Og etter det var den temmelig normal (bare at for meg var normalt litt ustabilt, jeg måtte bruke metformin for å få EL i utgangspunktet). Jeg ble gravid igjen 7 måneder etter aborten i uke 14, men det ble tidlig SA. Dog gravid igjen syklusen etter den og den holdt løpet ut ♥ Aborten min i uke 9 hadde jeg i august i fjor og jeg prøver fortsatt hardt på å bli gravid igjen etter den Men syklusen er så stabil som aldri før (går nå også på letrozol), så det er kjempebra. Bare å håpe på å være en av de heldige snart... vi har jo alle ca. 20% klaff hvis vi treffer EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg hadde også MA med utskrapning tidlig i desember (uke 10+5). Vi fulgte rådet om å vente en syklus. Jeg hadde min første mens rundt 20. januar, og er gravid igjen nå. Den varte bare i to dager, men fikk positive EL-tester etter tre uker. Har mistet helt troen på at et svangerskap for min del kan ende godt, så jeg har dessverre ingen forventninger eller gode følelser rundt det å være gravid nå, men jeg håper den følelsen går over når jeg passerer uken fosteret døde, og så uken der aborten ble gjennomført. Hvis du får det som meg, så anbefaler jeg å ta kontakt med jordmor og høre om du kan komme for en samtale litt tidligere enn normalen, så du kan lufte litt tanker. Jeg var i kontakt med jordmor her før jeg ble gravid igjen, og er velkommen «når som helst». Når jeg har passert disse første, veldig usikre ukene, skal jeg ta en tur dit. Gynekologen min sa at sjansen for at det ville gå bra neste gang er 85%, så jeg prøver å holde fast i det, selv om hodet mitt forteller meg at de som mister, mister og mister også må ha hatt sin første en gang. Uansett: Det er håp om å få det til, vi prøvde i 14mnd før MAen, og nå tok det plutselig bare en syklus😊 Dette var sikkert både litt oppmuntrende og litt deprimerende, men det er sånn det føles også. Anonymkode: e8e7d...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gynekologen min sa at sjansen for at det ville gå bra neste gang er 85%, Jeg blir litt provosert når fagfolk kommer med disse prosentene sine, for det hjelper så lite når man hele tiden er på de siste 15% Jeg har hatt fem aborter, og venter enda på et svangerskap som skal holde. Har mistet senere og senere for hver gang. Uke 5, 7, 8, 11 og 14. Anonymkode: b9889...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 28. februar 2021 #5 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg har også opplevd det samme i november i fjor, men måtte ha utskrapning pga komplikasjoner etter medikamentell behandling. Ikke gravid enda, og gynekologen mente det vil ta litt tid pga komplikasjonene jeg hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Del Skrevet 28. februar 2021 Mine sykluser ser ut til å bli ustabile. Hadde også MA i starten av desember (10+6). Denne syklusen har jeg startet å spotte ca 9-10dpo med masse mensmurringer så venter på mensen igjen😫 det skal ikke være lett! Anonymkode: 0783a...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrietteilo Skrevet 28. februar 2021 #7 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg hadde også MA i desember (9+6), og utskraping like etter. Mensen kom etter ca 4 uker, men hadde ikke noe utslag på EL-test den syklusen og fikk mensen igjen etter 27 dager. vi prøver å bli gravide igjen, og i denne syklusen slo eggløsningstest ut. Krysser fingre for at det satt denne eggløsningen, men tør ikke håpe for mye. Er så redd for å bli skuffet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Del Skrevet 1. mars 2021 Jeg opplevde også å miste 11+6. (I mitt tilfelle en SA, men hadde jeg tilfeldigvis vært på ultralyd uke før hadde det blitt regnet som MA. Slapp utskrapning.) Ventet en syklus med å prøve, tror det tok ca 5 uker før jeg fikk mensen tilbake (og den var uvanlig kraftig og med mange dager spotting først før det kom skikkelig igang). Ble gravid igjen den syklusen, og det holdt helt fram 🥰 Angående sjanser for å miste: sånn generelt, i gjennomsnitt, er sjansen for at et gitt svangerskap ender i SA ca 15%, omtrent like stor som å kaste en sekser på en terning. Det hjalp meg å tenke at selv om vi hadde uflaks sist, så påvirker ikke det det "neste" kastet (selv om man såklart kan være uheldig og kaste to seksere på rad). Etter å ha mistet tre ganger skal man få utredning fordi da begynner det å bli usannsynlig at det "bare" er uflaks. Men mest sannsynlig går det bra neste gang 🥰 Klem til deg ❤ Anonymkode: 36e1f...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå