Gå til innhold

Hva er din terskel for å holde deg hjemme?

Pingvinsukker

Anbefalte innlegg

Man skal jo holde seg hjemme om man har nyoppståtte luftveissymptomer, men hvor «streng» er du med deg selv?

Selv er jeg hjemme i foreldreperm så jeg *må* ikke ut av hus. Har opplevd ved et par anledninger å våkne flere dager på rad med sår hals som har gått over fort i løpet av noen timer. Har da holdt meg hjemme for sikkerhetsskyld men lurer på om folk generelt er hjemme fra skole/jobb/lar være å gå på butikk etc på dette grunnlaget? 

Nysgjerrig på hva andre gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jeg syk med symptomer på luftveis infeksjoner holder jeg meg hjemme. 

Har hatt sånne symptomer 1 gang det siste året. Å det er normalt for meg,er nesten aldri syk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sår hals på tredje dagen, typ at jeg må ta både Ibux og Paracet for å klare å svelge eget spytt nogenslunde smertefritt. Jeg var på jobb i går. Jeg har fri på mandag og skal bestille meg time til covid- test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JuliaKepler said:

Jeg har sår hals på tredje dagen, typ at jeg må ta både Ibux og Paracet for å klare å svelge eget spytt nogenslunde smertefritt. Jeg var på jobb i går. Jeg har fri på mandag og skal bestille meg time til covid- test. 

Seriøst? Hvorfor dro du på jobb i går?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (34 minutter siden):

Forbaska idioti av deg.

trønder skrev (25 minutter siden):

Seriøst? Hvorfor dro du på jobb i går?

Fordi folk tydeligvis er korka. Ser jo hvordan folk oppfører seg på vinterferie også. Ingen ting overrasker meg lenger.

For å svare deg, TS:

Hvis jeg har det minste forkjølelsessymptom uten om det vanlige (sliter kronisk med bihulene, så tett nese har jeg hatt i "alle" år), så holder jeg meg hjemme. Ble forkjøla i fjor høst, og da holdt jeg meg hjemme fra det sekundet jeg kjente sår hals. Jeg var ute av leiligheten en tur, og det var for å teste meg for korona.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (1 time siden):

Herlighet at det er mulig...Man går ikke på jobb med sånne symptomer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om en kollega som hadde vært i Oslo/Grønland før jul på helgetur, og når han var tilbake på jobb i hjemmesykepleien, sa han til meg at han skulle teste seg for korona til helgen når han hadde fri, siden han hadde fått litt tørrhoste!😯

-Hvorfor testet du deg ikke når du kom tilbake fra Oslo, og holdt deg hjemme til du fikk testsvaret? spurte jeg.

-Han følte seg ganske frisk, derfor gikk han på jobb, sa han.

Han hadde "bare" vært på Grønland og snakket kun med folk som hadde munnbind på, så det var veldig trygt, mente han.

Han hadde ikke munnbind selv, for da kunne han ikke røyke.

😒😬Blir så irritert på sånne idioter!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke fra min arbeidsplass, men leder beordret meg på jobb. Jeg hadde ingen kontakt med hverken kollegaer eller andre. 

dette er to artikler fra andre steder i landet der dette har skjedd

5ECC1787-0811-440E-A1AA-A46FC09A7888.png

120E8C4B-AD8C-49FC-8C4C-795ADF65CC13.jpeg

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme om jeg får symptomer. Jeg har tett nese hver dag hele året, og kjenner godt om det er det vanlige eller om jeg begynner å bli syk. Eneste jeg går på jobb med daglig er hodepine. Denne får jeg behandling for. Sp alt vet jeg egentlig hva er. Blir jeg syk bestillier vi mat via nettet, medisiner får vi foreldrene mine til å kjøpe å henge på døra. Eneste turen ut er til testsenteret, evt en gåtur sent på kvelden når folk har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lav terskel, men vi er veldig friske. Det er en problemstilling vi har unngått å låtte ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy. Svært sjeldent jeg går ut, det er kun hvis jeg absolutt må.

Edit: Mente lav, dvs lav terskel for å holde meg hjemme.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinsukker skrev (7 timer siden):

Man skal jo holde seg hjemme om man har nyoppståtte luftveissymptomer, men hvor «streng» er du med deg selv?

Selv er jeg hjemme i foreldreperm så jeg *må* ikke ut av hus. Har opplevd ved et par anledninger å våkne flere dager på rad med sår hals som har gått over fort i løpet av noen timer. Har da holdt meg hjemme for sikkerhetsskyld men lurer på om folk generelt er hjemme fra skole/jobb/lar være å gå på butikk etc på dette grunnlaget? 

Nysgjerrig på hva andre gjør!

Blir hjemme. Ved den minste antydning til sykdom ville jeg blitt «sendt» hjem fra jobben uansett og måtte tatt test for å utelukke korona før jeg hadde fått kommet tilbake. Jobber altså ikke på hjemmekontor.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...