NorthernLight Skrevet 27. februar 2021 #1 Del Skrevet 27. februar 2021 Det er så mange rare tiltak i denne pandemien. Noen få eksempler: Hvorfor kan man dra til frisøren, men skobutikken ved siden av er stengt. En videregående skole er på rødt nivå, men ungdomskolen like ved er på gult. Høres merkelig ut hvis viruset smitter mye mer i 1 klasse på vgs enn i 10 klasse på ungdomskolen. Vinmonopolet er oppe,men sportsbutikken ved siden av er stengt. ( tydligvis viktigere å få kjøpt alkohol enn ski) den ene uka bør man holde seg hjemme, men ett par uker etterpå får man høre at det bare å reise rundt i Norge. osv osv.. Norge kunne hatt ett mye lavere smittetall hvis man hadde gjort jobben skikkelig. Ifjor sommer var det utrolig lite smitte, men man tok ikke importsmitte alvorlig nok, satt i gang tiltak for sent og nå har vi fått flere mer smittsomme varianter til landet som gjør at man må ha en drøss med tiltak. Konsekvensene ser vi nå dessverre.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 27. februar 2021 #2 Del Skrevet 27. februar 2021 Angående ungdomsskoler og videregående skole er det klare forskjeller: * Ungdomsskoler er som regel mindre. Færre elever. * Faste klasser man følger hele tiden og faste klasserom. Færre valgfag. Lettere å holde kohorter samlet. * Yngre elever som er enda mer sårbare for endringer og hjemmeskole. Så at det er forskjell på tiltakene mellom disse trinnene er helt naturlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 27. februar 2021 #3 Del Skrevet 27. februar 2021 Enig, hvorfor kan man trene på spenst, mens rideskolene rundt om i landet er stengt for voksne? Vi holder mye bedre avstand til hverandre oppå enn hest enn de som løper rett ved siden av hverandre. Håper bare disse politikerene ikke dreper alt av fritidstilbud vi voksne har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 27. februar 2021 #4 Del Skrevet 27. februar 2021 Minlillelykke skrev (10 minutter siden): Enig, hvorfor kan man trene på spenst, mens rideskolene rundt om i landet er stengt for voksne? Vi holder mye bedre avstand til hverandre oppå enn hest enn de som løper rett ved siden av hverandre. Håper bare disse politikerene ikke dreper alt av fritidstilbud vi voksne har. Det er jo det som er bekymringen - vil aktører som tilbyr f. eks. ridning eller andre mer komplekse trenings- og fritidstilbud overhodet åpne igjen med risikoen for at det kan bli stengt igjen i nær eller fjern fremtid? Tør eiere av restauranter, barer, musikk- og kulturtilbud å satse videre med den risikoen det medfører? Jeg har ikke alle svarene på det, men det er nærliggende å tro at mye ikke kommer tilbake med det første. Hvis store deler av disse bransjene først går konkurs eller eierne velger å avvikle, så kan det fort ta 10-20 år å bygge opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 27. februar 2021 #5 Del Skrevet 27. februar 2021 Minlillelykke skrev (26 minutter siden): Enig, hvorfor kan man trene på spenst, mens rideskolene rundt om i landet er stengt for voksne? Vi holder mye bedre avstand til hverandre oppå enn hest enn de som løper rett ved siden av hverandre. Håper bare disse politikerene ikke dreper alt av fritidstilbud vi voksne har. Det er bare tull og fullstendig tilfeldig hva de stenger. Helt åpenbart at de heller ikke ønsker å se på muligheter for å ha differensierte tiltak etter hvilke aktiviteter som lett kan følge avstandsreglene. Min aktivitet har vært stengt siden 12. Mars, jeg er redd nesten alle er forsvunnet om det noen gang får åpne igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 27. februar 2021 #6 Del Skrevet 27. februar 2021 Ukjent. skrev (1 time siden): Det er bare tull og fullstendig tilfeldig hva de stenger. Helt åpenbart at de heller ikke ønsker å se på muligheter for å ha differensierte tiltak etter hvilke aktiviteter som lett kan følge avstandsreglene. Min aktivitet har vært stengt siden 12. Mars, jeg er redd nesten alle er forsvunnet om det noen gang får åpne igjen. Ja, det er virkelig synd, enda mer synd er det at kommunene kan tolke reglementet selv, så i nabo kommunene kan vi fint dra å ri om vi ønsker. Der er alt åpent. 15 min med bil unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg