Butternut Skrevet 27. februar 2021 #1 Del Skrevet 27. februar 2021 Overhørte forbipasserende her i Oslo snakke om at nå orker de ikke flere tiltak, og at alt bare burde gå sin gang. Er det flere som er enige i dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 27. februar 2021 #2 Del Skrevet 27. februar 2021 Hva tror du hvis du leser her inne på koronaforumet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 27. februar 2021 #3 Del Skrevet 27. februar 2021 (endret) Ikke enig. Unngå dødsfall, og unngå faren for overbelastet sykehus og helsevesen er viktigere enn at folk er lei tiltak. Endret 27. februar 2021 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 27. februar 2021 #4 Del Skrevet 27. februar 2021 6 hours ago, Butternut said: Overhørte forbipasserende her i Oslo snakke om at nå orker de ikke flere tiltak, og at alt bare burde gå sin gang. Er det flere som er enige i dette? Nei. Det er i grunnen nå, etter ett år man merker hva man selv og andre er laget av. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 27. februar 2021 #5 Del Skrevet 27. februar 2021 skrue skrev (11 minutter siden): Nei. Det er i grunnen nå, etter ett år man merker hva man selv og andre er laget av. Joda, men det hjelper lite at man rent personlig takler det greit hvis mange nok faktisk ikke greier å takle det. Da får man et stort samfunnsproblem som i verste fall kan ende i samfunnskollaps. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 27. februar 2021 #6 Del Skrevet 27. februar 2021 Selvfølgelig burde de det. Helsemyndighetene skal gjøre vurderinger utifra et helhetshensyn. Det gjør de så til de grader ikke. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke kommer flere søksmål? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShivaSol Skrevet 27. februar 2021 #7 Del Skrevet 27. februar 2021 Warrior skrev (24 minutter siden): Ikke enig. Unngå dødsfall, og unngå faren for overbelastet sykehus og helsevesen er viktigere enn at folk er lei tiltak. Enig👌 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 27. februar 2021 #8 Del Skrevet 27. februar 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (5 minutter siden): Joda, men det hjelper lite at man rent personlig takler det greit hvis mange nok faktisk ikke greier å takle det. Da får man et stort samfunnsproblem som i verste fall kan ende i samfunnskollaps. Du får takke politikerne som ikke har tatt psykisk helse på alvor da . Det har vært lange køer hos psykologer og på behandling i flere mnd i MANGE år.. Endret 27. februar 2021 av NorthernLight 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 27. februar 2021 #9 Del Skrevet 27. februar 2021 NorthernLight skrev (2 minutter siden): Du får takke politikerne som ikke har tatt psykisk helse på alvor da . Det har vært lange køer hos psykologer og på behandling i flere mnd i MANGE år.. Det er jeg enig i, og vi får håpe at man nå greier å lære av dette slik at man nå ruster opp helsetjenester rettet mot psykiske utfordringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 27. februar 2021 #10 Del Skrevet 27. februar 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (42 minutter siden): Det er jeg enig i, og vi får håpe at man nå greier å lære av dette slik at man nå ruster opp helsetjenester rettet mot psykiske utfordringer. Jeg tror ikke det skjer store forandringer på den psykiske biten dessverre. Folk må ofte vente 6-8 mnd for å få plass på ett behandlingssted. Det er jo helt bak mål.. Endret 27. februar 2021 av NorthernLight 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 27. februar 2021 #11 Del Skrevet 27. februar 2021 Ettersom jeg mener at sykdom er en del av livets måter å ballansere befolkningen så vil jeg si ja. Det er bedre å la det gå sin gang 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 27. februar 2021 #12 Del Skrevet 27. februar 2021 NorthernLight skrev (44 minutter siden): Jeg tror ikke det skjer store forandringer på den psykiske biten dessverre. Folk må ofte vente 6-8 mnd for å få plass på ett behandlingssted. Det er jo helt bak mål.. Nei, jeg har en følelse av at det ikke vil skje så mye nå heller. Det er jo bare innsparinger og innsparinger som har vært tema de siste tyve årene, og jeg tror nok at velferdsstaten er inn i sitt siste eller nest siste tiår nå. Tror neppe at man finner rom for å utvide med bedre helsetjenester innen det psykiatriske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 27. februar 2021 #13 Del Skrevet 27. februar 2021 Capt. Obvious skrev (16 minutter siden): Nei, jeg har en følelse av at det ikke vil skje så mye nå heller. Det er jo bare innsparinger og innsparinger som har vært tema de siste tyve årene, og jeg tror nok at velferdsstaten er inn i sitt siste eller nest siste tiår nå. Tror neppe at man finner rom for å utvide med bedre helsetjenester innen det psykiatriske. Man hadde hatt bedre økonomi her i landet hvis politikerne ikke hadde sendt ut milliarder av kr til land hvor det er mye korrupsjon i det de kaller «bistand» innvandringen har også kostet mange milliarder.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. februar 2021 #14 Del Skrevet 27. februar 2021 Det denne epidemien har vist er hvor svake folk faktisk er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShivaSol Skrevet 27. februar 2021 #15 Del Skrevet 27. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (12 minutter siden): Det denne epidemien har vist er hvor svake folk faktisk er. Helt korrekt👌Tenk på forfedrene våres som var ute i krig. Oldeforeldrene mine overlevde både første og andre verdenskrig. Samt spanskesyken. Det var ekte solide folk på den tiden💪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 28. februar 2021 #16 Del Skrevet 28. februar 2021 ShivaSol skrev (12 timer siden): Helt korrekt👌Tenk på forfedrene våres som var ute i krig. Oldeforeldrene mine overlevde både første og andre verdenskrig. Samt spanskesyken. Det var ekte solide folk på den tiden💪 Fint dine oldeforeldre overlevde og greide seg ok tross alt, men det er ikke riktig at det er slik at den generasjonen var "ekte solide folk" på den tiden. Selvsagt hører man ofte det fra de som det faktisk gikk ok med, men det var svært mange som bukket under i alle disse tragediene eller som pådro seg varige fysiske og/eller psykiske men. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 28. februar 2021 #17 Del Skrevet 28. februar 2021 Morten1 skrev (15 timer siden): Ettersom jeg mener at sykdom er en del av livets måter å ballansere befolkningen så vil jeg si ja. Det er bedre å la det gå sin gang Helt enig nå må det være nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 28. februar 2021 #18 Del Skrevet 28. februar 2021 Warrior skrev (16 timer siden): Ikke enig. Unngå dødsfall, og unngå faren for overbelastet sykehus og helsevesen er viktigere enn at folk er lei tiltak. Dødeligheten er på 0,12%, ifølge FHI. Vi bør i det minste lette en del på tiltakene og heller akseptere at noen relativt få ekstra dør i 2020/2021. Nå går det til helvete med store deler av næringslivet og unge og friske folk i arbeidsfør alder blir tvunget ut i permisjon. Flere sliter psykisk enn noen gang og folk kommer ikke gjennom på selvmordstelefonen. Nå har vi gitt bort ett år av livene våre for å redde noen ytterst få i risikogruppene. Noe særlig mer enn ett år jeg er ikke villig til å ofre. Nå er det nok! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 28. februar 2021 #19 Del Skrevet 28. februar 2021 Warrior skrev (16 timer siden): Ikke enig. Unngå dødsfall, og unngå faren for overbelastet sykehus og helsevesen er viktigere enn at folk er lei tiltak. Skal man unngå dødsfall må man forby bilkjøring, forby alkohol,ingen kan jobbe og møte hverandre - man kan smitte noen med influensa også- og den smittede kan bli lagt inn på sykehus. Istedet for å ruste OPP helsevesenet stenger vi befolkningen inne slik at de sjeldnere trenger å være på et sykehus. Blir som å gi masse folk i Oslo trygd istedetfor at de kan komme seg på jobb- fordi det ikke er nok busser/trikker osv. Hva med å ruste opp kollektivtilbudet.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShivaSol Skrevet 28. februar 2021 #20 Del Skrevet 28. februar 2021 Capt. Obvious skrev (10 timer siden): Fint dine oldeforeldre overlevde og greide seg ok tross alt, men det er ikke riktig at det er slik at den generasjonen var "ekte solide folk" på den tiden. Selvsagt hører man ofte det fra de som det faktisk gikk ok med, men det var svært mange som bukket under i alle disse tragediene eller som pådro seg varige fysiske og/eller psykiske men. Det er jeg fullt klar over. Men det er mye mer syting og utakknemlighet i dag enn da. Det er ingen tvil. Enkelte i dag er så bortskjemte at det er kvalmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg