AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #41 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det gjelder kun alvorlig lungesykdom (noe du hadde merket utenom munnbind bruk og alvorlig hjerteproblematikk). Og noen psykiske lidelser. Symptomene du beskriver er klassisk for klaustrofobi. Anonymkode: f8530...01f Kanskje jeg er litt klaustrofobisk uten at jeg var klar over det. Jeg har ingen kjent lungesykdom eller hjerteproblemer. Anonymkode: 12951...d39
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #42 Skrevet 27. februar 2021 Hvis du har medisinsk munnbind så kan du forsøke å ta en teipbit og to og feste munnbindet øverst på kinnet mot ørene. Da sitter det litt bedre og man merker ikke at munnbindet sitter på. Er enig med de andre at du beskriver en klaustrofobisk følelse. Jo mer du gir etter for følelsen og panikken, jo verre blir det. Her må man bare skjerpe seg og bruke det. Anonymkode: d154f...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #43 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser det samme, folk er så dum 😅 Skjerp dere, folkens. Prøv å jobbe på sykehjem, vi går nesten 8 timer i strekk med munnbind. Påvises smitte hos en pasient eller ansatt, vel, da går vi i fullt smittevernsutstyr i nesten 8 timer. Samtidig løper vi oss ihjel etter demente, vi vasker runper, mater og prater. Alt med fullt utstyr! Beklager, er bare så mektig lei folk som klager over munnbind etter 10 minutter. Anonymkode: 003c7...787 Hvis du jobber i helsevesen, så vet vel du også at noen kan oppleve problemer slik som jeg gjør. Du burde i hvertfall ha mer forståelse for at folk er forskjellig. Noen skrev at det kan være klaustrofobi. Kanskje det. Kanskje det er mange som klager som faktisk opplever en form for klaustrofobi eller angst. Noe som sikkert ikke blir kurert etter kort bruk av maske. Når du har på deg munnbind i så mange timer så er det klart at du er veldig vant med det. Dersom du hadde det slik som jeg har det, etter 15 min med munnbind, i 8 timer så hadde du også klaget. Når det er sagt, så jeg klager ikke på at jeg må bruke munnbind. Jeg lurer bare på om min reaksjon er normal. Anonymkode: 12951...d39 2
Perleugla Skrevet 27. februar 2021 #44 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor snowflake? Å bli uvel er det flere som blir og de fortsetter å bruke munnbind. Ts bare lurte på om flere blir det (?) og suplerte med at hn kanskje skal ta en heksesjekk. Anonymkode: 86736...f91 Den morsomste skrivefeilen på lenge😂 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #45 Skrevet 27. februar 2021 Lama_Drama skrev (12 timer siden): Merkelig at ingen som jobber i helse noen gang har reagert på munnbindbruk, mens snøflakene utenfor sykehusene må ha fritak. Vel, jeg er sykepleier og endte opp med å besvime ved hver situasjon jeg måtte bruke munnbind. Fikk rett og slett "klaus" og en følelse av å ikke få puste. Det er helt sikkert mulig å venne seg til det, som med alt annet, men det kan ta tid. Jeg unngikk heller å jobbe på steder der bruk av munnbind var nødvendig. Så for min del, så lenge det er påbud om munnbind, går jeg ikke ut i det hele tatt.. Anonymkode: 18b68...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #46 Skrevet 27. februar 2021 Jeg synes det er en helt pyton, heslig oppfinnelse men siden jeg jobber i helsevesenet må jeg ha munnbind. Det er tyngre å puste, det gir meg angst, det er upraktisk og bare i veien. Har lyst til å kaste alle pakkene i jobben i søpla og si: nei, munnbindene kan jeg ikke huske å ha sett på en stund Anonymkode: d762e...707 2
PITTY Skrevet 27. februar 2021 #47 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har noen ganger følt meg litt uvel og blir veldig varm/svett når jeg bruker munnbind. Flere som har det slik? Kom til å tenke på at noen personer har fritak fra munnbind bruk, men da har de vel en sykdom. Kanskje jeg burde fått en helsesjekk... Anonymkode: 12951...d39 Ikke så lett å få tak i.. Men har du forsøkt ekte kirurgisk munnbind?(de med to hyssinger rundt) Mye lettere å puste i, stenger ikke inne din utånding i samme grad. Finnes forøvrig endel fake varianter der ute.. 1
Gjest Peanut Skrevet 27. februar 2021 #48 Skrevet 27. februar 2021 Jeg har på to munnbind, et medisinsk under og tøymunnbind oppå. Jeg kan uansett ikke gå med briller pga dugg så går uten <_< Det går selvfølgelig, men jeg håper det ikke tar flere ÅR >_<
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #49 Skrevet 27. februar 2021 Klaustrofobisk og angstfølelse fordi man puster litt tyngre. Helt normalt å føle det sånn TS 😊 Anonymkode: dfca2...09b 2
Gjest Smeltemann Skrevet 27. februar 2021 #50 Skrevet 27. februar 2021 Munnbind er en tilvenningssak. Vi bruker støvmasker på jobb i 8 eller 12 timer. Å bruke unbind er mye mere behagelig eller støvmasker. Kirurger står i flere timer under en operasjon med de på seg. Tannlegene jobber med de å.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #51 Skrevet 27. februar 2021 Peanut skrev (9 minutter siden): Jeg har på to munnbind, et medisinsk under og tøymunnbind oppå. Jeg kan uansett ikke gå med briller pga dugg så går uten <_< Det går selvfølgelig, men jeg håper det ikke tar flere ÅR >_< Jeg bruker briller også, men jeg kan ikke gå uten for da ser jeg ikke. 🤓 Men det finnes en anti dugg klut til briller som selges på brillebutikker. Fungerer bra! Tror de har en spray og. Anonymkode: 12951...d39
Gjest Peanut Skrevet 27. februar 2021 #52 Skrevet 27. februar 2021 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men det finnes en anti dugg klut til briller som selges på brillebutikker. Fungerer bra! Tror de har en spray og. Anonymkode: 12951...d39 Åh! 😃 Takk! ^^, ❤️ Endret 27. februar 2021 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #53 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og. Får klaustrofobifølelse og det kjennes ut som om jeg ikke får nok luft. I tillegg dugger brillene mine, sånn at jeg både blir kvelt og blind samtidlig🤪 Hvis man går med skjerf så dytter det munnbindet opp i øynene i tillegg. Nå er jeg også blitt gravid, og blir i tillegg kvalm hver gang jeg må gå med munnbind😩 Munnbind er noe herk🙈 Anonymkode: 482aa...d09 Hvis du brukef skjerf, kan du bruke det som munnbind. Anonymkode: b07b7...044
HederaHelix Skrevet 27. februar 2021 #54 Skrevet 27. februar 2021 Jeg blir også litt uvel, føler at jeg ikke får puste ordentlig, særlig ved litt tyngre fysiske tak. Men man blir stort sett vandt til det. I min jobb kommer man ikke inn i bygningen uten munnbind, og det skal ikke tas av før man forlater jobb. Synes medisinske er bedre enn tøymunnbind. Jeg lager små knuter bak ørene, da blir det litt tettere, og glir ikke opp til øynene, og blir ikke så forstyrrende.
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. februar 2021 #55 Skrevet 27. februar 2021 (endret) Nei jeg blir ikke uvel av munnbind. Og det at man ikke kan puste ordentlig er bare tøv. Endret 27. februar 2021 av Aragorn ll Elessar 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #56 Skrevet 27. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (22 minutter siden): Nei jeg blir ikke uvel av munnbind. Og det at man ikke kan puste ordentlig er bare tøv. Det er sikkert riktig, men det kan nok for noen gi den opplevelsen. Derfor er det ikke tøv. Anonymkode: 12951...d39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå