AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #21 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva menes med «Snowflake» ? Anonymkode: 12951...d39 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang) Anonymkode: f357c...38d 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #22 Skrevet 26. februar 2021 Lama_Drama skrev (18 minutter siden): Merkelig at ingen som jobber i helse noen gang har reagert på munnbindbruk, mens snøflakene utenfor sykehusene må ha fritak. Jeg mener ikke at jeg må ha fritak, men jeg tenkte mer på om jeg kan ha et ukjent helsemessig problem som jeg burde fått sjekket. Det er vel en årsak til hvorfor noen faktisk har fritak. Hvis det er normal reaksjon ved bruk av munnbind, så er det ikke noe jeg trenger å tenke så mye på. Anonymkode: 12951...d39
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #23 Skrevet 26. februar 2021 Lama_Drama skrev (23 minutter siden): Merkelig at ingen som jobber i helse noen gang har reagert på munnbindbruk, mens snøflakene utenfor sykehusene må ha fritak. Og forresten, hvordan vet du at ingen som jobber i helse har reagert på munnbind? Anonymkode: 12951...d39 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #24 Skrevet 26. februar 2021 Jeg blir også uvel og spesielt nå når jeg er gravid og det er tungt å puste Anonymkode: a894f...423 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #25 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Bruk 1 meters avstand. Er det steder i landet nå man ikke kan bruke avstand i stedet for munnbind? Anonymkode: 1e682...de0 1 meter er bare såååå 2020. Det er 2 meter som gjelder nå. (Kanskje ikke alle i Norge har skjønt dette, men 1 meter er en vits) Anonymkode: ed91f...9fe 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #26 Skrevet 26. februar 2021 Munnbind er en vanesak. Som så mye annet. Jeg satt "koronafast" i Italia i 3,5 måneder i fjor vår, så jeg vet MYE om å bruke munnbind. Det er begrenset med tid man må ha på seg munnbindet (inn på matbutikken, 10-15 minutter?). Det klarer de aller fleste å forholde seg til. Du trenger da ikke å ha på deg munnbind 24 timer i døgnet. 10 minutter klarer du helt fint. Anonymkode: ed91f...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #27 Skrevet 26. februar 2021 Her hvor jeg bor var det 40° i skyggen i sommer og det har vært påbudt med munnbind siden pandemien startet, bøtesatsene for å ikke bruke munnbind på offentlig sted og butikker er veldig høye. Selv er jeg småfeit med astma, det var ganske slitsomt å bruke munnbind i starten men det er en vanesak. Skjemmes faktisk når jeg ser hvordan mine landsmenn og kvinner sutrer over tiltakene som egentlig ikke er strenge tiltak i det heletatt. Anonymkode: b723f...682 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #28 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Munnbind er en vanesak. Som så mye annet. Jeg satt "koronafast" i Italia i 3,5 måneder i fjor vår, så jeg vet MYE om å bruke munnbind. Det er begrenset med tid man må ha på seg munnbindet (inn på matbutikken, 10-15 minutter?). Det klarer de aller fleste å forholde seg til. Du trenger da ikke å ha på deg munnbind 24 timer i døgnet. 10 minutter klarer du helt fint. Anonymkode: ed91f...9fe Jeg spør om det er normalt å bli uvel og svett. Jeg har brukt munnbind siden i høst. Jeg klarer 10 minutter. Jeg klarer også en time. Men av og til blir jeg uvel og tanken på om jeg trenger en helsesjekk har begynt å dukke opp. Derfor spør jeg dere om det er normalt... Anonymkode: 12951...d39 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #29 Skrevet 26. februar 2021 Ja, det er normalt om du er overvektig og i dårlig form. Ellers blir du vant til det. Jeg har brukt munnbind 7-8 timer hver dag på jobb siden midten av desember. De 2 første ukene bare 🤮. Man blir vant til det. Men 10 min i ny og ne holder ikke. Du får neppe fritak. Anonymkode: 04c5b...c58 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #30 Skrevet 26. februar 2021 Her i området så bruker folk visir hvis de ikke kan bruke munnbind. Møtte ei i butikken som ble stanset av de ansatte. Hun brukte ikke munnbind på grunn av lungesykdom, og fikk beskjed om å kjøpe visir før hun fikk handle. Anonymkode: c1489...b64
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #31 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Og forresten, hvordan vet du at ingen som jobber i helse har reagert på munnbind? Anonymkode: 12951...d39 Jeg har aldri hørt om at noen har sluttet på tannlegestudiet, eller som tannlege eller tannpleier, fordi de ikke kunne bruke munnbind. Anonymkode: f357c...38d 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #32 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er normalt om du er overvektig og i dårlig form. Ellers blir du vant til det. Jeg har brukt munnbind 7-8 timer hver dag på jobb siden midten av desember. De 2 første ukene bare 🤮. Man blir vant til det. Men 10 min i ny og ne holder ikke. Du får neppe fritak. Anonymkode: 04c5b...c58 Som jeg har skrevet før her, jeg er ikke ute etter noe fritak, men blitt bekymret for helsen min. Jeg har som de fleste andre brukt munnbind siden i høst. Men kun på butikk og slikt. Burde vel være tilvendt nå etterhvert. Problemet mitt oppstår i blant, i det siste skjer det ofte. Anonymkode: 12951...d39 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #33 Skrevet 26. februar 2021 Jeg jobber som sykepleier og får en klaustrofobisk følelse når jeg bruker munnbind. Det føles tyngre og puste så jeg blir svimmel. Men jeg vet at det er følelsen som gjør meg uvel og at jeg faktisk får nok luft. Det hjelper. Også venner man seg til masken etter en viss tid. Det er ikke farlig å bruke maske Anonymkode: f8530...01f 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #34 Skrevet 26. februar 2021 Her jeg bor, har det vært påbudt med munnbind på gata i tre måneder. Jeg registrerer at flertallet føler ubehag, de har munnbindet under nesen eller under haka. Anonymkode: 082b1...308
Gjest Bet-t-ina Skrevet 26. februar 2021 #35 Skrevet 26. februar 2021 Med uvel, mener du klaustrofobisk? Jeg følte litt på det i starten, men er vant til det nå. Jeg lider generelt ikke av klaustrofobi, men det var uvant og ubehagelig i starten.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #36 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her jeg bor, har det vært påbudt med munnbind på gata i tre måneder. Jeg registrerer at flertallet føler ubehag, de har munnbindet under nesen eller under haka. Anonymkode: 082b1...308 Ser det samme, folk er så dum 😅 Skjerp dere, folkens. Prøv å jobbe på sykehjem, vi går nesten 8 timer i strekk med munnbind. Påvises smitte hos en pasient eller ansatt, vel, da går vi i fullt smittevernsutstyr i nesten 8 timer. Samtidig løper vi oss ihjel etter demente, vi vasker runper, mater og prater. Alt med fullt utstyr! Beklager, er bare så mektig lei folk som klager over munnbind etter 10 minutter. Anonymkode: 003c7...787 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #37 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobber som sykepleier og får en klaustrofobisk følelse når jeg bruker munnbind. Det føles tyngre og puste så jeg blir svimmel. Men jeg vet at det er følelsen som gjør meg uvel og at jeg faktisk får nok luft. Det hjelper. Også venner man seg til masken etter en viss tid. Det er ikke farlig å bruke maske Anonymkode: f8530...01f Det er sikkert ikke farlig å bruke maske, men har lest at det er noen har fritak pga sykdom og har tenkt at de kanskje blir uvel når de bruker maske. Derfor begynte tanken å svirre litt på om det kan være en ukjent årsak til at jeg blir så veldig svett av munnbind. Noe som burde vært sjekket. Ikke bare svett rundt munnen, men også på rygg og under armer. Burde vel blitt vant til munnbind bruk jeg også etter 6 mnd. Anonymkode: 12951...d39
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #38 Skrevet 26. februar 2021 Det var litt dritt i sommer da det var 25+ ute, da ble jeg litt uggen etter en halvtimes tid. Men nå når det er kaldere gjør det meg ingenting. Anonymkode: f7a00...117 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #39 Skrevet 26. februar 2021 Bet-t-ina skrev (4 minutter siden): Med uvel, mener du klaustrofobisk? Jeg følte litt på det i starten, men er vant til det nå. Jeg lider generelt ikke av klaustrofobi, men det var uvant og ubehagelig i starten. Vet ikke. Føler meg mest svett. Bak masken, pannen/hode, rygg og under armer. Verst nå senere tid, men har kjent det tidligere og. Brukt munnbind mange ganger siden i høst. Anonymkode: 12951...d39
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #40 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sikkert ikke farlig å bruke maske, men har lest at det er noen har fritak pga sykdom og har tenkt at de kanskje blir uvel når de bruker maske. Derfor begynte tanken å svirre litt på om det kan være en ukjent årsak til at jeg blir så veldig svett av munnbind. Noe som burde vært sjekket. Ikke bare svett rundt munnen, men også på rygg og under armer. Burde vel blitt vant til munnbind bruk jeg også etter 6 mnd. Anonymkode: 12951...d39 Det gjelder kun alvorlig lungesykdom (noe du hadde merket utenom munnbind bruk og alvorlig hjerteproblematikk). Og noen psykiske lidelser. Symptomene du beskriver er klassisk for klaustrofobi. Anonymkode: f8530...01f 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå