clyde Skrevet 26. februar 2021 #61 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) J.E skrev (4 minutter siden): Tror de stenger cafeer og restauranter, og anbefaler munnbind på vgs for og beholde gult nivå. Mulig de innfører bedre smittevern i byggebransjen. Jeg tipper de stenger alt annet enn vinmonopolet. Gud forby at noen rører vårt hellige vinmonopol 😅 Endret 26. februar 2021 av clyde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 26. februar 2021 #62 Del Skrevet 26. februar 2021 Blekkulfina skrev (Akkurat nå): Jeg tviler vel på at de stenger ned dette, jeg bare listet opp mulige tiltak som fortsatt er igjen i «verktøykassa». Det mest effektive hadde selvsagt vært å stenge ned skoler og barnehager noen uker, men da blir det vel ramaskrik og full krise, så det tviler jeg på at de tør, selv om de kanskje bør. Ikke nå på søndag allerede, men hvis tallene fortsetter å stige utover i mars, med stadig nye utbrudd på skoler og bhg rundt om. Det er godt mulig at det blir ramaskrik. Mye av kruttet er brent i Oslo da man har hatt strenge tiltak lenge. Folk er lei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 26. februar 2021 #63 Del Skrevet 26. februar 2021 clyde skrev (Akkurat nå): Jeg tipper de stenger alt annet enn vinmonopolet. Gud forby at noen rører vårt hellige vinmonopol 😅 Viktig at folk får vinen sin og staten får pengene sine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelymother Skrevet 26. februar 2021 #64 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) 5 hours ago, buksa di said: og andre storbyer? Har flere bekjente som bor I oslo og og bekjente som bor I lillestrøm og strømmen og bærum osv og Jeg synes det er rart om det skal bli strengere tiltak I oslo alt er stengt der men ved lillestrøm strømmen og bærum og alle andre steder har de åpne alt tilogmed treningssentere men I oslo skal alt liksom være stengt jeg synes det er skikkelig firkanta. Endret 26. februar 2021 av Lovelymother 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 26. februar 2021 #65 Del Skrevet 26. februar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Det er godt mulig at det blir ramaskrik. Mye av kruttet er brent i Oslo da man har hatt strenge tiltak lenge. Folk er lei. Hvis de stenger ned barnehager og skoler så håper jeg virkelig folk tar til gatene. Nok er faen meg nok! Kommer til å kose meg glugg ihjel dersom det blir gatekamper a la 2009. Sylveon skrev (Akkurat nå): Viktig at folk får vinen sin og staten får pengene sine. Nei, vin og sprit er jo livsviktig må vite. Drit i barn og unge som har det jævlig tungt nå. Alkoholikerne må komme før alle andre! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #66 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Lovelymother skrev (10 minutter siden): Har flere bekjente som bor I oslo og og bekjente som bor I lillestrøm og strømmen og bærum osv og Jeg synes det er rart om det skal bli strengere tiltak I oslo alt er stengt der men ved lillestrøm strømmen og bærum og alle andre steder har de åpne alt tilogmed treningssentere men I oslo skal alt liksom være stengt jeg synes det er skikkelig firkanta. Enig, jeg har hold meg inne i Oslo-men vettu hva det gidder jeg ikke mer nå! Holder på å bli gal! Endelig så var det litt åpninger som gjorde livet lettere en bitte liten stund, men nå skal de stenge ned igjen over lengre tid. Og man vet ikke hvor lenge! Jeg er ferdig, dritt lei og gidder ikke mer! Og driter fullstendig i det som frarådes fra nå av! Endret 26. februar 2021 av buksa di 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 26. februar 2021 #67 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Lovelymother skrev (9 minutter siden): Har flere bekjente som bor I oslo og og bekjente som bor I lillestrøm og strømmen og bærum osv og Jeg synes det er rart om det skal bli strengere tiltak I oslo alt er stengt der men ved lillestrøm strømmen og bærum og alle andre steder har de åpne alt tilogmed treningssentere men I oslo skal alt liksom være stengt jeg synes det er skikkelig firkanta. Jeg personlig vet at folk reiser ut av Oslo for å benytte seg av fasilitetene i f.eks Bærum, Strømmen eller Lillestrøm. Det er ingen kontroll av adresse for å gå inn på f.eks Strømmen Storsenter. clyde skrev (6 minutter siden): Hvis de stenger ned barnehager og skoler så håper jeg virkelig folk tar til gatene. Nok er faen meg nok! Kommer til å kose meg glugg ihjel dersom det blir gatekamper a la 2009. Nei, vin og sprit er jo livsviktig må vite. Drit i barn og unge som har det jævlig tungt nå. Alkoholikerne må komme før alle andre! Super kombinasjon. Åpent pol, stengte treningssentre, permittert fra jobb, ikke noe kulturtilbud. Jeg undrer meg på hvor mange som drikker mer enn vanlig nå. Vi endte for såvidt opp på Sandvika nå i vinterferien Veldig fint det. Digg med vanntette sko til mor og sko som passer til eldstemann. buksa di skrev (5 minutter siden): Enig, jeg har hold meg inne i Oslo-men vettu hva det gidder jeg ikke mer nå! Holder på å bli gal! Endelig så var det litt åpninger som gjorde livet lettere en kort tid.men nå skal de stenge ned igjen over lengre tid. Jeg er ferdig, dritt lei og gidder ikke mer! Det er takken for å høre på helsebyråden. Endret 26. februar 2021 av Sylveon 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 26. februar 2021 #68 Del Skrevet 26. februar 2021 Sylveon skrev (27 minutter siden): Jeg personlig vet at folk reiser ut av Oslo for å benytte seg av fasilitetene i f.eks Bærum, Strømmen eller Lillestrøm. Det er ingen kontroll av adresse for å gå inn på f.eks Strømmen Storsenter. Super kombinasjon. Åpent pol, stengte treningssentre, permittert fra jobb, ikke noe kulturtilbud. Jeg undrer meg på hvor mange som drikker mer enn vanlig nå. Vi endte for såvidt opp på Sandvika nå i vinterferien Veldig fint det. Digg med vanntette sko til mor og sko som passer til eldstemann. Det er takken for å høre på helsebyråden. Så bra! Er glad du fikk tak i det du skulle ha. Vi dro til Liertoppen, noe jeg er veldig glad for, senteret var nesten helt tomt. Tror vi så ca. 4 andre kunder på senteret. Fikk tak i vintersko og andre ting til barna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 26. februar 2021 #69 Del Skrevet 26. februar 2021 Sylveon skrev (14 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/guldvog-gar-mot-strengere-tiltak/73462904 Var det noen som sa at det ikke kom til å bli aktuelt med portforbud? Bare å glede seg. Nå blir det isolasjon. «Smitten har eksplodert» står det. Jeg regner med da at det er tusenvis som ligger på sykehusene og knapt får puste? Nei, det er 231 positive tester blant ca. 600 000 mennesker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 27. februar 2021 #70 Del Skrevet 27. februar 2021 Vi bor i Viken, 45 min utenfor Oslo og har hatt de samme tiltakene som Oslo siden jul. Stengte skoler og kjøpesentre. Har barn på en videregående skole som knapt har vært åpen i høst og vinter. Litt smitte har det vært her, men ikke i den grad at det burde vært behov for så strenge tiltak. Smitten i Oslo går med andre ord utover nabokommunene. Kan ikke forstå at ikke hovedstaden blir prioritert i vaksinekøen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. februar 2021 #71 Del Skrevet 27. februar 2021 Om folk følger de anbefalingene som er og en god porsjon sunn fornuft, er det tilstrekkelig. De som tar lett på smittevern må være veldig glad i alle disse tiltakene 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 27. februar 2021 #72 Del Skrevet 27. februar 2021 Krantz95 skrev (11 timer siden): Det skal stor smittevekst til for at Oslo skal få flere innlagte enn hva det var i november. Da var det nesten dobbelt så mange innlagte i Oslo som det er nå. Men vi får se de neste ukene, kanskje innlagte dobler seg til omtrent samme nivå som vi hadde ca en måned før jul? Hvilke tiltak anbefaler du HVIS antall innlagte overstiger hva vi har kapasitet til? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 27. februar 2021 #73 Del Skrevet 27. februar 2021 Det har aldri vært registrert høyere smitte i Oslo enn siste døgn 245stk. Var jo utrolig smart av byrådet å lette på tiltak for ett par uker siden.. Man trengte ikke å være rakettforsker for å skjønne at smitten ville stige med de nye mutasjonene.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 27. februar 2021 #74 Del Skrevet 27. februar 2021 Vera skrev (1 time siden): Hvilke tiltak anbefaler du HVIS antall innlagte overstiger hva vi har kapasitet til? Ifjor sa Høie at vi kan skaffe 1400 intensivplasser. For at vi skal gå over denne kapasiteten må antall smittede 15-dobles til ca 7500 smittede pr dag over litt tid. Sverige har aldri hatt over 7500 smittede pr dag over litt tid (7-dagers glidende snitt), så det er umulig at vi skal gå over vår sykehuskapasitet. Jeg skal svare på hva vi kan gjøre når vi har nådd ca halvparten av kapasiteten (når det evt er 750 innlagte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 27. februar 2021 #75 Del Skrevet 27. februar 2021 Krantz95 skrev (1 minutt siden): Ifjor sa Høie at vi kan skaffe 1400 intensivplasser. For at vi skal gå over denne kapasiteten må antall smittede 15-dobles til ca 7500 smittede pr dag over litt tid. Sverige har aldri hatt over 7500 smittede pr dag over litt tid (7-dagers glidende snitt), så det er umulig at vi skal gå over vår sykehuskapasitet. Jeg skal svare på hva vi kan gjøre når vi har nådd ca halvparten av kapasiteten (når det evt er 750 innlagte). Sverige har mislykket totalt i denne pandemien. 12856 personer er døde av covid-19 siden pandemien startet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 27. februar 2021 #76 Del Skrevet 27. februar 2021 At Høie står og fabler om 1200-1400 plasser får stå på hans regning. Det har ingen forankring i virkeligheten. "Papirplaner" kaller fagpersonell det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fungerende Skrevet 27. februar 2021 #77 Del Skrevet 27. februar 2021 Ella1 skrev (11 timer siden): Vi bor i Viken, 45 min utenfor Oslo og har hatt de samme tiltakene som Oslo siden jul. Stengte skoler og kjøpesentre. Har barn på en videregående skole som knapt har vært åpen i høst og vinter. Litt smitte har det vært her, men ikke i den grad at det burde vært behov for så strenge tiltak. Smitten i Oslo går med andre ord utover nabokommunene. Kan ikke forstå at ikke hovedstaden blir prioritert i vaksinekøen. Det var veldig merkelig når nabokommunene til Oslo ikke har de samme tiltakene. Hvilken kommune er dette? Virkelig vanskelig å forstå at man heller vil redde flere liv enn færre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 27. februar 2021 #78 Del Skrevet 27. februar 2021 Da er det bekreftet at det blir pressekonferanse kl 18.00 i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 27. februar 2021 #79 Del Skrevet 27. februar 2021 Venter de til 18 sånn at folk ikke bare blir på hyttene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. februar 2021 #80 Del Skrevet 27. februar 2021 buksa di skrev (23 timer siden): og andre storbyer? Tiltakene kommer ikke til å virke så lenge Oslos nabokommuner er åpne og Oslo egoistene kan bare ta tbanen, bussen, toget eller kjøre egen bil dit og handle, gå på restaurant, osv. Smitten spres raskt på denne måten. Jeg har skrevet det mange ganger før og kommer til å skrive det igjen: Man må stenge byen og plassere ''grensekontroll'' på alle veier inn og ut av hovedstaden for å forhindre at smitte spres. Det er nå soleklart for alle at Oslo folk er en egen ''rase'' som i stor grad ikke bryr seg om tiltakene, så det blir feil at andre kommuner lider for det. Kun de med samfunnskritiske jobber får passere bygrensen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg