buksa di Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 26. februar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Jepp. Det er nå fakta. Det blir verre. 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 26. februar 2021 #22 Del Skrevet 26. februar 2021 10 minutter siden, Krantz95 said: Noen har kortere liv enn andre og man kan ikke ha kontroll på alle mulige farer i livet. For de aller fleste er det farligere å leie scooter i syden enn å bli smittet med korona. Tallene er nok uenige med deg der. Hvor mange scootere som leies ut hvert år i "syden" delt på hvor mange som dør i scooter-ulykker der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 26. februar 2021 #23 Del Skrevet 26. februar 2021 Dere i den komiske «ingen tiltak banden» Man får ofte høre at hvis man er for tiltak i en pandemi så har man ikke empati for de tiltakene går utover osv . Men det som er komisk er at de burde feie for sin egen dør. Lar man bare smitten slippe løs uten strenge tiltak så vil mange eldre, kreftpasienter, folk med hjertesvikt, diabetes osv bli alvorlige syke og endel dø, er det så jævlig empatisk eller? NOT. Sykehuspersonell må i karantene, operasjoner blir utsatt osv. Mange av oss som som skjønner at man må ha strenge tiltak vet at det er større konsekvenser ved å slippe smitten løs enn når man har tiltak. I en pandemi må man ta vanskelige avgjørelser som går utover endel folk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) NorthernLight skrev (5 minutter siden): Dere i den komiske «ingen tiltak banden» Man får ofte høre at hvis man er for tiltak i en pandemi så har man ikke empati for de tiltakene går utover osv . Men det som er komisk er at de burde feie for sin egen dør. Lar man bare smitten slippe løs uten strenge tiltak så vil mange eldre, kreftpasienter, folk med hjertesvikt, diabetes osv bli alvorlige syke og endel dø, er det så jævlig empatisk eller? NOT. Sykehuspersonell må i karantene, operasjoner blir utsatt osv. Mange av oss som som skjønner at man må ha strenge tiltak vet at det er større konsekvenser ved å slippe smitten løs enn når man har tiltak. I en pandemi må man ta vanskelige avgjørelser som går utover endel folk. Jeg er for tiltak-det er ingen som sier at vi ikke skal ha noen tiltak. Vis meg hvor det er noen som vil at vi skal helt fri slipp. De fleste ønsker IKKE det. Det er faktisk en mellomting jeg/vi ønsker. Endret 26. februar 2021 av buksa di 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 26. februar 2021 #25 Del Skrevet 26. februar 2021 buksa di skrev (3 minutter siden): Jeg er for tiltak-det er ingen som sier at vi ikke skal ha noen tiltak. Vis meg hvor det er noen som vil at vi skal helt fri slipp. De fleste ønsker IKKE det. Det er faktisk en mellomting jeg/vi ønsker. Ja, Norge kunne gjort som f.eks. Danmark. Der ruster de opp sykehusene og de aksepterer opptil 1000 stk innlagte, men i Norge blir det ramaskrik og innstramninger før vi bikker 100 koronapasienter. Hadde vi vært proaktive, rustet opp sykehusene i fjor og akseptert noe mer smitte, så kunne vi levd med mye mindre tiltak i dag. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 26. februar 2021 Krantz95 skrev (4 minutter siden): Ja, Norge kunne gjort som f.eks. Danmark. Der ruster de opp sykehusene og de aksepterer opptil 1000 stk innlagte, men i Norge blir det ramaskrik og innstramninger før vi bikker 100 koronapasienter. Hadde vi vært proaktive, rustet opp sykehusene i fjor og akseptert noe mer smitte, så kunne vi levd med mye mindre tiltak i dag. Helt enig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 26. februar 2021 #27 Del Skrevet 26. februar 2021 Charlie Amberson skrev (18 minutter siden): Tallene er nok uenige med deg der. Hvor mange scootere som leies ut hvert år i "syden" delt på hvor mange som dør i scooter-ulykker der. Jeg har kræsjet med scooter i syden. Døde ikke, men fikk skrubbsår, og det er værre enn milde symptomer som de aller fleste får av korona 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 26. februar 2021 #28 Del Skrevet 26. februar 2021 Helt hinsides. De rapporterer jo t.o.m. idag at de økte smittetallene skyldes økt testing. Folk ble bedt om å teste seg før og etter i vinterferie, og det har de altså gjort. Vi vet jo allerede at veldig mange unge og friske mennesker har få eller ingen symptomer når de har korona, altså går smittetallene opp når også de uten symptomer tester seg. Beskjeden de indirekte til Oslos befolkning nå er: ikke test dere. Jo flere positive tester, jo mer nedstenging. Antall innlagte er fortsatt mye lavere enn det var. Antall døde er nå så lavt at de gidder ikke snakke om det lenger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 26. februar 2021 #29 Del Skrevet 26. februar 2021 NorthernLight skrev (16 minutter siden): Dere i den komiske «ingen tiltak banden» Man får ofte høre at hvis man er for tiltak i en pandemi så har man ikke empati for de tiltakene går utover osv . Men det som er komisk er at de burde feie for sin egen dør. Lar man bare smitten slippe løs uten strenge tiltak så vil mange eldre, kreftpasienter, folk med hjertesvikt, diabetes osv bli alvorlige syke og endel dø, er det så jævlig empatisk eller? NOT. Sykehuspersonell må i karantene, operasjoner blir utsatt osv. Mange av oss som som skjønner at man må ha strenge tiltak vet at det er større konsekvenser ved å slippe smitten løs enn når man har tiltak. I en pandemi må man ta vanskelige avgjørelser som går utover endel folk. Hvis man har ingen tiltak slik du hevder folk tar til orde for, settes heller ikke sykehuspersonell i karantene, da karantene pgså er et tiltak. Så det vil neppe bli et problem. Ellers kan jo disse gruppene du er så bekymret for isolere seg selv, uten at hele resten av samfunnet må isolere seg i solidaritet med dem. For de vanvittige summene som brukes på nedstengning kunne man til og med bygd flotte isolasjonsboliger for disse med personale i romdrakter som dekker alle deres behov. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 26. februar 2021 #30 Del Skrevet 26. februar 2021 Enda en tulling skrev (4 minutter siden): Hvis man har ingen tiltak slik du hevder folk tar til orde for, settes heller ikke sykehuspersonell i karantene, da karantene pgså er et tiltak. Så det vil neppe bli et problem. Ellers kan jo disse gruppene du er så bekymret for isolere seg selv, uten at hele resten av samfunnet må isolere seg i solidaritet med dem. For de vanvittige summene som brukes på nedstengning kunne man til og med bygd flotte isolasjonsboliger for disse med personale i romdrakter som dekker alle deres behov. Jeg satt det litt på spissen. Men fakta er at mange av dere ikke vil ha så mange tiltak og bagatelliserer viruset. Er det så empatisk å bare be folk isolere seg? Skal de i risikogruppene droppe å dra på sykehus feks da hvis de må operere, ta blodprøver osv? Forklar hvordan de skal isolere seg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fungerende Skrevet 26. februar 2021 #31 Del Skrevet 26. februar 2021 Skjønner ikke hvorfor det skal komme strengere tiltak fordi smitten går opp. Ifølge vaksinasjonsstrategien er det jo ingen sammenheng mellom smitte og risiko. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 26. februar 2021 #32 Del Skrevet 26. februar 2021 Nå åpnet de nettopp litt for barn og unge, og Raymond sier igjen og igjen at de prøver å skjerme yngre nå. Så da lurer jeg på hva annet de har i verktøykassa. Det meste annet er jo stengt. Matbutikk og apotek må vi nesten ha ... de kan alltids stenge frisører og annet småplukk som har åpent, men effekten av det vil vel være ca. ingenting. Nei, dette blir interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 26. februar 2021 #33 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Guile skrev (6 minutter siden): Nå åpnet de nettopp litt for barn og unge, og Raymond sier igjen og igjen at de prøver å skjerme yngre nå. Så da lurer jeg på hva annet de har i verktøykassa. Det meste annet er jo stengt. Matbutikk og apotek må vi nesten ha ... de kan alltids stenge frisører og annet småplukk som har åpent, men effekten av det vil vel være ca. ingenting. Nei, dette blir interessant. Det ble tidligere sagt i dag at en av tingene som de anser som aktuelle er påbud med munnbind for de eldre barna Sånn jeg forsto det så er det hovedsakelig snakk om videregående og muligens ungdomsskolen. Endret 26. februar 2021 av Sylveon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 26. februar 2021 #34 Del Skrevet 26. februar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Det ble tidligere sagt i dag at en av tingene som de anser som aktuelle er påbud med munnbind for de eldre barna Sånn jeg forsto det så er det hovedsakelig snakk om videregående og muligens ungdomsskolen. Tja. Ungdommen holder vel ikke akkurat meter'n. Men å sette på dem munnbind syns jeg er mer symbolpolitikk enn noe annet. De kommer til å ta det av og på gjennom dagen (spisepause, friminutt, glemmer seg ....). Alt det FHI sa om risiko ved feil og slurvete bruk, er ikke det verdt noe nå? Om byrådet går for dette tiltaket blir jeg skuffa. Om de skal gjøre noe med smitte i skolen må de ha mindre grupper, altså helt eller delvis hjemmeskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 26. februar 2021 #35 Del Skrevet 26. februar 2021 NorthernLight skrev (10 minutter siden): Jeg satt det litt på spissen. Men fakta er at mange av dere ikke vil ha så mange tiltak og bagatelliserer viruset. Er det så empatisk å bare be folk isolere seg? Skal de i risikogruppene droppe å dra på sykehus feks da hvis de må operere, ta blodprøver osv? Forklar hvordan de skal isolere seg? Nå kan sikkert romdraktpersonalet ta blodprøvene. Men ellers må de jo velge da, om de er mer redd for hva det enn er som de må på sykehus for, eller å være ute i verden der det fins korona. Akkurat som de må i dag, og som de vil måtte gjøre i overskuelig framtid. For de isolerte blir det jo liten forskjell fra slik de har det nå, det er bare det at fordi de har det kjipt vil du at alle andre skal måtte ha det like kjipt? Fordelen for dem er imidlertid at det kan bli en ende på isolasjonen etterhvert som epidemien brenner ut. Ellers har jo de samme gruppene i alle år vært spesielt utsatt for alle typer infeksjoner, uten at noen noengang har ofret dem en tanke. Unntatt de aller nærmeste. Tviler på at du har vært noen stor forkjemper for dem heller, men skulle jeg ta feil får du jo linke til innleggene dine. Så sammenlignet med tidligere tider er mitt forslag ren luksus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 26. februar 2021 #36 Del Skrevet 26. februar 2021 Krantz95 skrev (1 time siden): Ja, Norge kunne gjort som f.eks. Danmark. Der ruster de opp sykehusene og de aksepterer opptil 1000 stk innlagte, men i Norge blir det ramaskrik og innstramninger før vi bikker 100 koronapasienter. Hadde vi vært proaktive, rustet opp sykehusene i fjor og akseptert noe mer smitte, så kunne vi levd med mye mindre tiltak i dag. Nettopp, men her ønsker politikerne våre å undertrykke folk istedet for å innse hvor udugelige de er som ikke ruster opp helsevesenet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 26. februar 2021 #37 Del Skrevet 26. februar 2021 Krantz95 skrev (1 time siden): Jeg har kræsjet med scooter i syden. Døde ikke, men fikk skrubbsår, og det er værre enn milde symptomer som de aller fleste får av korona 🙂 Lurer på hvordan innstillingen din hadde vært hvis covid-19 bare var alvorlig for din aldersgruppe? Da hadde kanskje tiltak vært greit eller? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 26. februar 2021 #38 Del Skrevet 26. februar 2021 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Lurer på hvordan innstillingen din hadde vært hvis covid-19 bare var alvorlig for din aldersgruppe? Da hadde kanskje tiltak vært greit eller? Nei, da hadde jeg gjort som de andre pensjonistene gjør her. De møtes på kafeen på kjøpesenteret hver dag. Ingen av de gamle er redd for korona 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #39 Del Skrevet 26. februar 2021 Sylveon skrev (9 minutter siden): Det er jo det man får inntrykk av når man leser avisene, men ja, jeg er også spent på søndagen og hva som de kommer til å finne på. Jeg ser for meg at de kommer til å stenge resten av handelstanden i Oslo. Har de sagt de skal ha pressekonferanse på søndag? Når? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 26. februar 2021 #40 Del Skrevet 26. februar 2021 Krantz95 skrev (1 minutt siden): Nei, da hadde jeg gjort som de andre pensjonistene gjør her. De møtes på kafeen på kjøpesenteret hver dag. Ingen av de gamle er redd for korona 🙂 Vel jeg kjenner flere eldre som er redd for covid-19 . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg