Gå til innhold

Strengere tiltak i Oslo

buksa di

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

buksa di skrev (10 minutter siden):

og andre storbyer?

Det virker som det kommer strengere tiltak snart. Sånn er det når mange folk driter i smittevern og man har fått forskjellige varianter av viruset til landet. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke allerede vært stengte butikker og skoler? Munnbind påbud  og hjemmekontor er det fortsatt.
Fengsel/ karantene i 10 dager hvis man har reist. Hvor strengt skal de ha det denne gangen?

Elektronisk fotlenke? Portforbud? Påbud om 3 munnbind på en gang?  Dusje i klorhexidin før handleturen?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (4 minutter siden):

Har det ikke allerede vært stengte butikker og skoler? Munnbind påbud  og hjemmekontor er det fortsatt.
Fengsel/ karantene i 10 dager hvis man har reist. Hvor strengt skal de ha det denne gangen?

Elektronisk fotlenke? Portforbud? Påbud om 3 munnbind på en gang?  Dusje i klorhexidin før handleturen?

Tipper portforbud rett rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger da ikke strengere tiltak. Antallet innlagte har gått ned med 40% siden midten av januar.

Det logiske er da mindre tiltak og ikke mer.

Endret av Krantz95
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BellaMargitha said:

Tipper portforbud rett rundt hjørnet

Det har vel vært snakk om at det er lovstridig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morten1 skrev (2 minutter siden):

Det har vel vært snakk om at det er lovstridig?

Det meste av tiltakene er lovstridig- men når de lagde «kriseloven» som har  blitt forlenget- så er alt mulig. Tror ikke regjeringen bryr seg om at det er lovstridig dessverre.. men tror at hvis det blir portforbud kommer flere til å protestere får jeg håpe.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, mima said:

Jeg mistenker at de samme som kritiserer politikerne hardest nå er de samme som vil kritisere politikerne hardest om vi får brasilianske, britiske og amerikanske tilstander også. Med 15 ganger så mange smittede og døde som vi har nå og sykehus som delvis har sluttet å fungere. Enn så lenge er det viruset som "bestemmer" tiltakene, men vi har flere våpen i ermet snart. Foreløpig må vi bruke de vi har som er tiltak og barneoppdragelse av voksne.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (3 minutter siden):

Jeg mistenker at de samme som kritiserer politikerne hardest nå er de samme som vil kritisere politikerne hardest om vi får brasilianske, britiske og amerikanske tilstander også. Enn så lenge er det viruset som "bestemmer" tiltakene, men vi har flere våpen i ermet snart. Foreløpig må vi bruke de vi har som er tiltak og barneoppdragelse av voksne.

De får øke kapasiteten - det kan jeg kritisere de for- hvis det skulle bli» britiske tilstander». De har ikke gjort noe for å øke kapasiteten på et år.

Folk i UK kritiserer myndighetene der over de altfor strenge tiltakene. Selv om det skulle være «britiske tilstander» der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (7 minutter siden):

Jeg mistenker at de samme som kritiserer politikerne hardest nå er de samme som vil kritisere politikerne hardest om vi får brasilianske, britiske og amerikanske tilstander også. Med 15 ganger så mange smittede og døde som vi har nå og sykehus som delvis har sluttet å fungere. Enn så lenge er det viruset som "bestemmer" tiltakene, men vi har flere våpen i ermet snart. Foreløpig må vi bruke de vi har som er tiltak og barneoppdragelse av voksne.

Jeg ville ikke kritisert myndighetene hvis vi fikk nærmest kollaps av helsevesenet.

Da ville jeg tenkt at nordmenn har godt av litt vanskeligheter. Den oppblåste velferdsstaten har gjort oss til noen pingler, og det ville vært bra med motgang for å bygge karakter.

Det er på tide at nordmenn blir vikinger igjen og ikke gjemmer seg for dette pingleviruset!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (1 time siden):

Det står i avisen nå at helsebyråden har sagt at det blir strengere tiltak i Oslo neste uke, men de kommer litt nærmere tilbake om akkurat hva det blir. Nakstad nevnte tidligere i dag at man vurderer påbud med munnbind for de eldre barna i skolen. :)

Krantz95 skrev (57 minutter siden):

Man trenger da ikke strengere tiltak

https://www.dagbladet.no/nyheter/varsler-strengere-tiltak-neste-uke/7346306

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Toppen for innlagte i Oslo var 74 den 18 november. Siden da har innlagte blitt nesten halvert til 40.

Likevel vil Oslo kommune ha strengere tiltak. Det henger ikke på greip...

Raymond vil at folk skal handle i Strømmen, Asker og Bærum. Viktig at Oslo Kommune ikke får inntekter, samtidig som vi passer på at viruset sprer seg mest mulig. :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sylveon skrev (5 minutter siden):

Det står i avisen nå at helsebyråden har sagt at det blir strengere tiltak i Oslo neste uke, men de kommer litt nærmere tilbake om akkurat hva det blir. Nakstad nevnte tidligere i dag at man vurderer påbud med munnbind for de eldre barna i skolen. :)

Blir det munnbind påbud på skolene vil nok flere holde barna sine hjemme. Jeg foreslår at politikerne sitter hele dagen med munnbind på kontoret sitt isåfall, i en måned. Så kan de se hvordan det føles - før de lager nytt påbud.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (4 minutter siden):

Raymond vil at folk skal handle i Strømmen, Asker og Bærum. Viktig at Oslo Kommune ikke får inntekter, samtidig som vi passer på at viruset sprer seg mest mulig. :) 

Ja, det er jo perfekt at viruset sprer seg mer. For da kan politikerne innføre mer tiltak som de liker så godt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (5 minutter siden):

Blir det munnbind påbud på skolene vil nok flere holde barna sine hjemme. Jeg foreslår at politikerne sitter hele dagen med munnbind på kontoret sitt isåfall, i en måned. Så kan de se hvordan det føles - før de lager nytt påbud.

JA! Det er på tide at myndighetene følger sine egne pålegg selv, til punkt og prikke. Pressekonferansen kan du ta på Skype, Erna. Med munnbind. Og Nakstad, du kan pakke deg inn i denne smittekuvøsen din og snakke derfra.

Kanskje det da omsider ville bli litt fart i gjenåpningen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Krantz95 said:

Jeg ville ikke kritisert myndighetene hvis vi fikk nærmest kollaps av helsevesenet.

Da ville jeg tenkt at nordmenn har godt av litt vanskeligheter. Den oppblåste velferdsstaten har gjort oss til noen pingler, og det ville vært bra med motgang for å bygge karakter.

Det er på tide at nordmenn blir vikinger igjen og ikke gjemmer seg for dette pingleviruset!

Sånn tenker mange før noen i egen familie begynner å dø en del tidligere enn de ellers ville gjort.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (Akkurat nå):

Sånn tenker mange før noen i egen familie begynner å dø en del tidligere enn de ellers ville gjort.

Noen har kortere liv enn andre og man kan ikke ha kontroll på alle mulige farer i livet.

For de aller fleste er det farligere å leie scooter i syden enn å bli smittet med korona.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (33 minutter siden):

Det var det jeg var redd for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...