Gå til innhold

Hva har du på pizzaen? Inspirasjonstråd!


sjallabajs

Anbefalte innlegg

Her går det så og si alltid i peppes pizza-saus, ost, kjøttdeig, paprikastrimler og oregano. I den rekkefølgen 😄 

Enn der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker alltid hjemmelaget pizzasaus, jarlsbergost og litt parmesan.  Topping varierer litt ut fra hva jeg har i hus, men jeg har noen klare favoritter:  1) Reker/ scampi og masse skivet hvitløk.  2) Karbonadedeig, løk, strimlet rød og grønn paprika og chili.  3) Pepperoni, oliven, litt kapers, og ansjos.

Anonymkode: bf848...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn bunn, Creme fraiche, pepperoni, ost, ruccola og pinjekjerner 👌🏼

Anonymkode: 7c47f...3cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn bunn, creme fraiche, honning, blåmuggost, revet mozarella, løk. Toppes med ruccola eller fersk basilikum, og pinjekjerner 

Anonymkode: 49a8f...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tynn bunn, creme fraiche, honning, blåmuggost, revet mozarella, løk. Toppes med ruccola eller fersk basilikum, og pinjekjerner 

Anonymkode: 49a8f...f7e

Glemte å skrive toppes med spekeskinke

Anonymkode: 49a8f...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er skinke/spekeskinke/bacon, sopp og løk. Kanskje sammen med mini-kjøttboller

Anonymkode: a61d3...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld blir det én pizza med spekeskinke, tomat og mozarella, og en vegetarpizza med diverse grønnsaker (litt etter hva vi har i kjøleskapet), soltørket tomat og fetaost. Med hjemmelaget pizzasaus og tynn, sprø bunn. NaAaAM. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsaus, pepperoni, ananas, rødløk, paprika, soltørket tomat og ost😋 

Anonymkode: 2ce10...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (57 minutter siden):

Barbeque-saus, marinert kylling, bacon, rødløk og mais 🤤

Å guri det hørtes utrolig godt ut! 😋😋😋 

Anonymkode: 2ce10...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peppes langpannebunn, peppes tomatsaus, 700g jarlsbergost og 200g mozzarella, peppes peperoni, peppes kjøttboller, 800g tacokrydra kjøttdeig, mais, løk, oreganokrydder.

 

Blir god å mett av den😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crème fraiche med sweet chili, løk, paprika, mais, nachochips og kylling krydret med tandoori og ost. Bytter av og til chipsen med peanøtter. Favoritt her i hus. 

Anonymkode: 9b065...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig pizza: Hjemmelaget bunn og saus med friske urter, og biffstrimler, rødløk, bacon, pepperoni og mozarella og Jarlsberg 

Hvit pizza: Parmaskinke, salami, Chorizo, cherytomater, mozarella, sopp og ruccola

Anonymkode: 04655...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ferske rødbeter i tynne skiver, aubergine og squah, svarte oliven og løk. Og saus laget av fersk basilikum og olje som i ovnen blir til pesto. 

Anonymkode: 7ab36...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står til heving nå.  Bunn av 6,5 dl mel,  3 dl vann, olivenolje, sukker , salt.  Masse osterester som er raspet, halvstekte baconbiter, peppes kjøttboller, chili feta, paprika, løk. noen få skiver pepperoni.  Skulle hatt mere grønnsaker, men brukte opp ting jeg hadde i kjøleskapet. 

Anonymkode: 2d92d...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde vi pizza av tacorestene fra i går, så det ble karbonadedeig med tacokrydder, mais og ost på toppen. Og noen biffstrimler også. Veldig godt. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager aldri "hvit" pizza, da lager jeg terte flambée i stedet for. Jeg syns det blir for mektig med både creme fraiche og ost.

Vanlig pizza lager jeg i to-tre forskjellige varianter. Alltid hjemmelaget tomatsaus og bunn. Topping varierer etter hva jeg har lyst på, i går ble det enkelt med biffkjøtt, bacon, sopp, oliven og paprika. Andre ganger bruker jeg chorizo, pepperoni og salsiccia. Oliven og gjerne noen halve cherrytomater i tillegg. Siste variant er med skalldyr og babysquid. 

Pizza er noe av det beste jeg vet, og en av de rettene jeg ikke blir lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...