Gå til innhold

Mulig jeg er rasist, men hvorfor kan ikke afrikanere bruke munnbind i butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, denne tråden må jo være "antirasistenes" våte drøm 🤣 

Nå får de en gylden mulighet til å være de moralsk høyverdige, samtidig som de generaliserer og essensialiserer "alle" norske menn over 50 år som X og Y. Komisk skue! 

Jeg har selv gjort meg tre observasjoner i min hverdag. Den ene er at eldre i noe mindre grad enn yngre bruker munnbind. Årsakene til dette kan selvsagt være mange, men observasjonen er gyldig der jeg bor (rett utenfor Oslo). Den andre observasjonen jeg har gjort meg er at Afrikanere i snitt sjeldnere bruker munnbind enn øvrig befolkning. Det siste jeg har bitt meg tak i er innvandrerungdom (muslimer) som i stor utstrekning klemmer og menger som vanlig. Her virker det som om "brødre" er viktigere enn smittevern.

Dette er ikke rasisme, men for all del dersom noen kulturmarxister ønsker å stemple det på den måten kan jeg ikke hindre dem fra å gjøre det. Rasisme er jo selvsagt helt legitimt og høyverdig så lenge den rettes mot hvite...

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for nedsettende innhold.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Den Sagnsomsuste said:

Haha, denne tråden må jo være "antirasistenes" våte drøm 🤣 

Nå får de en gylden mulighet til å være de moralsk høyverdige, samtidig som de generaliserer og essensialiserer "alle" norske menn over 50 år som X og Y. Komisk skue! 

Jeg har selv gjort meg tre observasjoner i min hverdag. Den ene er at eldre i noe mindre grad enn yngre bruker munnbind. Årsakene til dette kan selvsagt være mange, men observasjonen er gyldig der jeg bor (rett utenfor Oslo). Den andre observasjonen jeg har gjort meg er at Afrikanere i snitt sjeldnere bruker munnbind enn øvrig befolkning. Det siste jeg har bitt meg tak i er innvandrerungdom (muslimer) som i stor utstrekning klemmer og menger som vanlig. Her virker det som om "brødre" er viktigere enn smittevern.

Dette er ikke rasisme, men for all del dersom noen kulturmarxister ønsker å stemple det på den måten kan jeg ikke hindre dem fra å gjøre det. Rasisme er jo selvsagt helt legitimt og høyverdig så lenge den rettes mot hvite...

Denne har jeg lagt merke til også. En kveld så jeg 20-30 utenlandske ungdommer hoppe og danse rundt med musikk ute på gata. Tett i tett, ingen munnbind.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoringen
41 minutter siden, Anocopy said:

Denne har jeg lagt merke til også. En kveld så jeg 20-30 utenlandske ungdommer hoppe og danse rundt med musikk ute på gata. Tett i tett, ingen munnbind.

Skeptisk. Hvor var dette? Evigheter siden jeg så folk hoppe og danse midt uti gata.

Bor i Bærum, her er det stort sett alle som følger regler. Men det finnes unntak som hun i innlegget over.

Ellers er det ingen tvil om at i enkelte innvandrergrupper så finnes det enormt med mistanke mot myndighetene. Når det er sagt så er det flust av slike mennesker på dette forumet også.

Endret av Thoringen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

I dag så jeg en uten maske i butikken, og etnisiteten kan man jo gjette seg til. Ikke rart visse grupper ligger skyhøyt på smittestatistikken.

Endret av von Dünkel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.25):

Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)?

Er det påbudt i din kommune? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.32):

Mitt inntrykk er det samme som en over skriver. Det er middeladrende, norske, litt ustelte/slitne, menn, som ikke bruker munnbind. Og det ser ganske patetisk ut. 

Anonymkode: cf919...ca2

Den dagen det blir patetisk å ikke bruke munnbind.. da er nok plastikk kirurgene nesten permitterte...ingenting og gjøre når alle skjuler ansiktet sist... og en drøm for de som ikke vil bli kjent igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.36):

Jøss, hvor bor dere? Jeg bor i Groruddalen, og her er det ca 95% som bruker munnbind på bussen og butikken. De som ikke bruker er stort sett hvite eldre menn, og ungdommer, av alle etnisiteter. Butikkpersonale kan ikke pålegge munnbindbruk, da noen har medisinsk unntak, og etter at det ble større bevissthet rundt dette er de få som påpeker det. 

Anonymkode: 4dae9...ae6

Jeg bor også i Groruddalen, og har samme erfaring som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyTrouble

Her er det unge voksne og kattedamer i 50 åra som utmerker seg som verstinger uten munnbind. Innvandrerne her er flinkisser i klassen, men er ikke fullt så bra på at de ALT skal gjøres i grupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg... Nå har denne gruppen vært høyt i statistikken over smittede en god stund. Vi har også begynt vaksinering mer målrettet. 

Noen som vet hvor langt unna flokkimmunitet denne gruppen er? 

Jeg synes ikke de er mindre flinke enn andre, her jeg bor. Jeg har heller ikke hørt at de har brutt regler på gruppenivå i stor grad. Her er det ingen grunn til å peke fingrer på noen. Verken ungdom, ny i Norge, religiøse, arbeidsinnvandrere har utpekt seg negativt. Faktisk har alle utbrudd blitt forårsaket av østlendinger på ferie som skal bare. Men peker ikke fingrer på de som gruppe heller... Det er enkeltpersoner som har dummet seg skikkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...