CorvusCorax Skrevet 26. februar 2021 #41 Del Skrevet 26. februar 2021 Eneste jeg har sett uten munnbind i butikken. Var ei norsk dame i tjueåra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 26. februar 2021 #42 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Million skrev (1 time siden): Jeg bor i et område med høy innvandringstetthet, men jeg synes de er flinke til å bruke munnbind ute og i butikkene. Skiller seg ikke negativt ut på det området her. Jeg har vært på forskjellige områder hvor det er mer innvandrere og lite innvandrere. Inntrykket mitt er at spesielt folk jeg antar er fra Somalia ikke bryr seg om munnbind. Men det overrasker meg ikke.. Det har jo vært ganske mye smitte i den gruppen det siste året.. Endret 26. februar 2021 av NorthernLight 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fatima Skrevet 26. februar 2021 #43 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jøss, hvor bor dere? Jeg bor i Groruddalen, og her er det ca 95% som bruker munnbind på bussen og butikken. De som ikke bruker er stort sett hvite eldre menn, og ungdommer, av alle etnisiteter. Butikkpersonale kan ikke pålegge munnbindbruk, da noen har medisinsk unntak, og etter at det ble større bevissthet rundt dette er de få som påpeker det. Anonymkode: 4dae9...ae6 Helt enig. Bor i Groruddalen jeg også, og ser nesten ingen uten munnbind (bortsett fra en og annen ungdom) 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 26. februar 2021 #44 Del Skrevet 26. februar 2021 I vår bydel bruker de fleste munnbind. De som ikke bruker munnbind er en god miks av hvite og fargede. Men det er hovedsaklig tenåringer, en og annen ung voksen og eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 26. februar 2021 #45 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er hvit som snø og nordmann flere hundre år tilbake på begge sidene av familien. Rett og slett arisk. ✌ Og jeg bruker ikke munnbind hvis jeg ikke blir tvunget. 🙂 Then what? Anonymkode: 3eb33...cdf Det var da enda godt etter den svulstige begynnelsen på innlegget! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 26. februar 2021 #46 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg er norsk og sitter på bussen uten munnbind nå, men vi er bare fire på bussen da, og jeg sitter flere meter fra de andre. Har i sekken altså, og skal ta det på nå når vI nærmer oss byen. I min kommune er det heller ikke påbudt lengre. Kompisen min fra Kongo derimot, som jeg skal ta en øl med i kveld, han går ikke ut døra uten munnbind på, har det til og med på seg på gata. (Noe jeg bare gjør når jeg skal kjapt fra A til B) En av de andre på bussen her er også mørk forøvrig, og munnbindet er på! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelymother Skrevet 26. februar 2021 #47 Del Skrevet 26. februar 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Var nettopp i butikken for å handle mat. Antar 95%+ brukte munnbind. Samtlige av de som ikke brukte munnbind var fra afrika (om de var innvandrere eller født her vet jeg ikke). Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)? Ikke rart enkelt grupper ligger skyhøyt på smittestatistikken. Jeg er sikkert en rasistisk jævel, men sånn er det. Så, det var dagens rant. Anonymkode: d194d...55d Du høres veldig rassistisk ut og hvordan vet du hvor de kom fra? Btw jeg har også sett mange norske eller "hvite" som IKKE bruker munnbind så det er ikke bare afrikanere som ikke bruker munnbind. Jeg har sett veldig mange afrikanere som bruker munnbind og veldig mange hvite som ikke bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RunM Skrevet 27. februar 2021 #48 Del Skrevet 27. februar 2021 Har samme inntrykket som ts. Nesten ingen av "våre nye landsmenn" bruker munnbind, så godt som all "hvite" bruker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålfrid Skrevet 27. februar 2021 #49 Del Skrevet 27. februar 2021 RunM skrev (1 minutt siden): Har samme inntrykket som ts. Nesten ingen av "våre nye landsmenn" bruker munnbind, så godt som all "hvite" bruker. Tror du på dette selv? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 27. februar 2021 #50 Del Skrevet 27. februar 2021 Lama_Drama skrev (10 timer siden): Bor i en mindre by, her er det finere fruer og menn over femti som ikke benyttet seg av sprit og munnbind. Her også. Det er eldre, fine fruer, menn over 50 og kvinner i 20-åra med ungene på slep og en del ungdom opp til 17-18. Med unntak av ungdommene som gjelder alle etnisiteter, er det nordmenn (i hvertfall ser de ut til å kunne være det) som går uten munnbind. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 27. februar 2021 #51 Del Skrevet 27. februar 2021 Callisto83 skrev (11 timer siden): Det skulle ikke vært verre enn at hvis man ikke bruker munnbind, uansett farge, religion eller legning, så får man ikke komme inn i butikken... Korona driter i nasjonalitet og annet, og det burde regelverket også reflektere akkurat nå. De fleste med innvandrerbakgrunn som bor i Norge har norsk nasjonalitet. Hvem sikter du til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 27. februar 2021 #52 Del Skrevet 27. februar 2021 Jeg har ikke observert det. Jeg bor i Kristiansand og synes de fleste er flinke til å bruke munnbind. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. februar 2021 #53 Del Skrevet 27. februar 2021 Det er ikke så lenge siden det var et innslag på nyhetene om mangel på bruk sv munnbind blandt innvandrer befolkningen i Oslo. Det var også filmet der de stoppet folk på vei inn i senteret og hadde litt inerjuv. Det gikk fint an å se hvem som brukte munnbind, og hvem som ikke gjorde det. Det er ikke eneste innslaget jeg har sett manglende bruk av munnbind i Oslo. Hvorfor ikke gjøre det som skal til av helt enkle grep, for å holde smittetrykket nede. Drar ungene med seg inn i butikker har jeg også både sett og hørt. Når folk som bor i områder med lite smittetrykk ikke drar ungene med seg inn i butikkene, så må en jo kunne forvente at de som bor i Oslo greier å la det være. Små enkle grep i hverdagen, uten at det er forbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 28. februar 2021 #54 Del Skrevet 28. februar 2021 Ryddet for nedsettende og hatefulle innlegg, brukerangrep, brukerdebatt og tulleinnlegg, og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. februar 2021 #55 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.25): Var nettopp i butikken for å handle mat. Antar 95%+ brukte munnbind. Samtlige av de som ikke brukte munnbind var fra afrika (om de var innvandrere eller født her vet jeg ikke). Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)? Ikke rart enkelt grupper ligger skyhøyt på smittestatistikken. Jeg er sikkert en rasistisk jævel, men sånn er det. Så, det var dagens rant. Anonymkode: d194d...55d Du er ikke en rasist for å påpeke dette. Jeg ser det også ofte. Innvandrere med afrikansk opprinnelse går ofte uten munnbind. Det er også de som går med, men veldig mange av de jeg ser uten er nettopp av afrikansk opprinnelse. Er det bare at de ikke kan norsk eller kan de også ikke skjønne alle tegninger og plakater som er klistret overalt med ansikter med munnbind? Det bør være vakter ved inngangen til hver butikk som passer på at kun personer med munnbind slipper inn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 28. februar 2021 #56 Del Skrevet 28. februar 2021 Selv om mørkhudede i ditt området ikke bruker munnbind så betyr ikke det at det er slik i resten av landet også. Din observasjon er ikke rasistisk, men din generalisering er. Her jeg bor er det hovedsakelig ungdommer og middelaldrende kvinner som ikke bruker munnbind, uten at jeg bruker dette for å generalisere mot alle ungdommer og middelaldrende kvinner. Kan jo også spekulere litt om det faktisk er tilfellet, eller om du bare har underliggende fordommer som får deg til å være ekstra observant når du ser mørkhudede? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 1. mars 2021 #57 Del Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.25): Var nettopp i butikken for å handle mat. Antar 95%+ brukte munnbind. Samtlige av de som ikke brukte munnbind var fra afrika (om de var innvandrere eller født her vet jeg ikke). Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)? Ikke rart enkelt grupper ligger skyhøyt på smittestatistikken. Jeg er sikkert en rasistisk jævel, men sånn er det. Så, det var dagens rant. Anonymkode: d194d...55d Det er irrelevant hva slags hudfarge eller etnisitet folk har i denne sammenheng, så ja. Å legge ut en slik overskrift er også bare med på å skape splittelse og fordommer. Har forøvrig ikke samme erfaring som deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 1. mars 2021 #58 Del Skrevet 1. mars 2021 Litt off topic, men jeg synes det fortsatt er litt morsomt å se hvor vanlig det har blitt med munnbind her til lands. Norge liksom, som i alle år har latterliggjort munnbindbruken i Asia og andre steder. Da jeg brukte munnbind da jeg skulle på svangerskapskontroll i fjor våres så folk på meg omtrent som om jeg var spedalsk, mens nå er det stikk motsatt blitt nesten😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hlidskjalf Skrevet 2. mars 2021 #59 Del Skrevet 2. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.25): Var nettopp i butikken for å handle mat. Antar 95%+ brukte munnbind. Samtlige av de som ikke brukte munnbind var fra afrika (om de var innvandrere eller født her vet jeg ikke). Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)? Ikke rart enkelt grupper ligger skyhøyt på smittestatistikken. Jeg er sikkert en rasistisk jævel, men sånn er det. Så, det var dagens rant. Anonymkode: d194d...55d Det er fordi de kanskje har skjønt at covid ikke er farlig og de lar seg ikke diktere. Hele dette covid-hysteriet er en gigantisk shit test. Jeg bruker heller ikke ansiktsmaske i butikker eller noe annet sted, og ingen har sagt noe til meg. Og jeg er så norsk som det er mulig å bli. Endret 2. mars 2021 av hlidskjalf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 2. mars 2021 #60 Del Skrevet 2. mars 2021 Her var vel "innvandrerne" de eneste som brukte munnbind mens det enda bare var en en anbefaling. Nå ser jeg ikke mange som ikke bruker munnbind, men de ytterst få jeg har sett som ikke gjør det ser, som antydet av flere her, ikke spesielt afrikanske ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg