Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

J.. skrev (1 minutt siden):

Nettopp derfor bruker man bilsete/bilbelte og holder fartsgrensen.

Man tar ikkr unødvendige sjanser,verken i bil,båt eller hjemmet.

Noe dette menneske gjør igjen og igjen,med konsekvenser.

Jeg har ikke fuøgt bloggeren, jeg kjenner ikke historien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rucula skrev (Akkurat nå):

Min 2 åring sover fortsatt i køyeseng. Han kommer ikke ut, hans frihet er begrenset. 

Ved måltider sitter han i en tripptrapp stol med seler! Igjen er han begrenset :( 

I bilen sitter han jaggu helt fåstlåst der og!

"Du er tom for argumenter",for å sitere deg selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fuøgt bloggeren, jeg kjenner ikke historien

Det ser vi jo..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Rucula skrev (3 minutter siden):

Min 2 åring sover fortsatt i køyeseng. Han kommer ikke ut, hans frihet er begrenset. 

Ved måltider sitter han i en tripptrapp stol med seler! Igjen er han begrenset :( 

I bilen sitter han jaggu helt fåstlåst der og!

Ja,det er jo liksom ingen forskjell på det og denne saken🤦‍♀️🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (6 minutter siden):

"Du er tom for argumenter",for å sitere deg selv.

Jeg bare kommer med eksempler for å vise at din sitering fra loven er misforstått

seøvfølgelig begrenser man friheten til et lite barn om det er pga sikkerhet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Ja,det er jo liksom ingen forskjell på det og denne saken🤦‍♀️🤦‍♀️

Ungen var inne på et låst rom, for å ikke falle i vannet. Det dreier seg om sikring begge delene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunfl0wer

Ungen var inne på et låst rom, for å ikke falle i vannet. Det dreier seg om sikring begge delene

Ungen var låst inne for å passe på at hun ikke datt i vannet slik at mor kunne dra på konsert mens ungen var alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (26 minutter siden):

De fleste situasjoner kan være potensielt farlige. Å kjøre bil feks, er potensielt farlig. 

Men så gjør man tiltak, som babycall og at noen sitter i NABObåten... så er sjangsene for fare svært små.

Hvorfor ikke sette babycallen på nabobåten istedenfor å ta den med seg? Da kunne hun ha spart seg å gå og sjekke hvert 15. minutt også.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke sette babycallen på nabobåten istedenfor å ta den med seg? Da kunne hun ha spart seg å gå og sjekke hvert 15. minutt også.

Fordi den storyen er like sann som at jeg har 2 enhjørninger fra Venus i hagen,tenker jeg.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (6 minutter siden):

Ja det hadde vært en bedre løsning

Og det vil jeg bare si... i min vurdering i hvor uforsvarlig denne situasjonen var så spiller menneskene i nabobåten en avgjørende rolle.

Hvor tett var de? Hvem var de? Hvilke informasjon hadde de? Og var de edru? 

Hadde det vært min far på nabobåten, hadde han tatt oppgaven ekstremt seriøst. Han hadde fulgt med som en hauk. Jeg kunne trygt ha gått litt bort.  Hadde det vært min bror, hadde jeg aldri gått bort

Endret av Rucula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (7 timer siden):

Dere er bare en gjeng sauer som passer på å mene det samme som alle andre mener ute å ha evne til å tenke kritisk selv. 

Jeg satt og leste side opp og side ned av denne tråden og så alle som føyet seg i hylekoret, så begynte jeg å tenke..

Ungen ligger i en låst lugar, i båten vedsiden av sitter familien. 
Babycallen er på, moren er helt edru og er i nærheten..

Da tenkte jeg, dette høres ikke grusomt uansvarlig ut! Det er ikke optimalt, men heller ikke så grusomt som hylekoret skal ha det til. 

Hylekor IG sauer, saklig du er da. Og jo for meg er dette ille, virkelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage, men jeg tror hun lyver så det renner av henne. Det var neppe bare 30 meter mellom båten og konsertarenaen. Om folk i nabobåten passet på, så ville de logisk nok hatt babycallingen. Politi/vektere som hadde fått beskjed om at en treåring lå alene i båten ville ha mistet jobben om de bare godtok det sånn helt uten videre. Og pga at jeg tror hun lyver om mye annet, så føler jeg meg heller ikke overbevist om at hun var edru.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rucula skrev (10 timer siden):

Dere er bare en gjeng sauer som passer på å mene det samme som alle andre mener ute å ha evne til å tenke kritisk selv. 

Jeg satt og leste side opp og side ned av denne tråden og så alle som føyet seg i hylekoret, så begynte jeg å tenke..

Da tenkte jeg, dette høres ikke grusomt uansvarlig ut! Det er ikke optimalt, men heller ikke så grusomt som hylekoret skal ha det til. 

Det er en kjent hersketeknikk det å snu en ting fra sak til person, som du gjorde der... 

Hersketeknikker er vanlige å ty til når man går tom for gode argumenter. 

At det var?😅😅

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at de hadde familie/venner i nabobåten er nok noe hun har funnet på i ettertid. For hun skrev jo selv «hvordan gå på konsert UTEN barnevakt» (eller lignende). Hun spesifiserte i hvertfall at det ikke fantes noen barnevakt. Om de hadde kjentfolk i nabobåten burde ikke barnevakt vært noe problem. Da kunne de aller helst flyttet seg over i deres båt den lille timen hun påstår at hun var borte, eller i verste fall hatt ansvar for babycallen siden uansett var nærmest. 

En annen ting som jeg stusser litt over. Hun nevnte at de hadde fått lagt til båten på et område det egentlig ikke var lov å ligge, hun hadde kranglet seg til dette fordi det var nærmere konsertområdet. Hvor sannsynlig er det at et stort reisefølge har fått lov å legge til båtene sine på et «forbudt» område? 

• Liker 36
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (50 minutter siden):

Det med at de hadde familie/venner i nabobåten er nok noe hun har funnet på i ettertid. For hun skrev jo selv «hvordan gå på konsert UTEN barnevakt» (eller lignende). Hun spesifiserte i hvertfall at det ikke fantes noen barnevakt. Om de hadde kjentfolk i nabobåten burde ikke barnevakt vært noe problem. Da kunne de aller helst flyttet seg over i deres båt den lille timen hun påstår at hun var borte, eller i verste fall hatt ansvar for babycallen siden uansett var nærmest. 

En annen ting som jeg stusser litt over. Hun nevnte at de hadde fått lagt til båten på et område det egentlig ikke var lov å ligge, hun hadde kranglet seg til dette fordi det var nærmere konsertområdet. Hvor sannsynlig er det at et stort reisefølge har fått lov å legge til båtene sine på et «forbudt» område? 

Ja, en annen ting også; dersom båten lå 30m fra konserten så må det jo ha vært vanvittig mye bråk i området rundt. Jeg mener, musikk, masse mennesker, fulle folk etc, folk som hoier og synger, ja og som hun selv opplevde for litt siden - kanskje sloss .. Sjeldent jeg blir satt ut av influencere nå for tiden, men denne var drøy 😅 

Hadde nabobåten vært barnevakt så kunne jo, som flere skriver, en av den hatt babycallen - hvordan skulle de uansett høre en innelåst unge på lugaren våkne/gråte? Veldig spesiell historie dette. 
Jeg legger meg ikke opp i oppdragelsen til andre, syntes det er kult å ta med barna på «eventyr» å være litt utradisjonelle, ikke  alle passer helt inn i A4 boksen osv. Heia heia at vi er forskjellige! 
Men dette var ganske drøyt 😅 Det fremsto iallefall veldig uansvarlig. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kritiske kommentarer slettes så det som blir stående igjen er andre influensere som skriver ting som «sååå koselig hjertehjerte» som da flytter fokus fra at dette er totalt uansvarlig. Snakk om å sleike hverandre opp etter ryggen

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er profesjonell influencer, altså hun lever av det. I tillegg lever hun av å lære andre å være influencere via kurs som hun selger. Og så våger hun å unnskylde oppførselen sin med at leserne bare ser 5% av deres hverdag og avgjørelsene bak? Altså, hallo?? Hun, som proff, burde vel vite at leserne ikke er synske eller tankelesere og derfor må forholde seg til det influenceren selv velger å legge ut, altså kommunisere i sine kanaler. 

Nå har hun gått på en skikkelig smell, som kunne blitt løst på en veldig enkel måte.  Feks som følger:

"Etter mange tilbakemeldinger fra mine fine følgere har jeg innsett at storyene jeg la ut i natt kan ha hatt en annen og uventet effekt enn jeg intenderte. Jeg burde visst bedre enn å vise deler av en situasjon som jeg nå har innsett kan medføre sterke reaksjoner. Dette har jeg lært av, og jeg skal gjøre mitt ytterste for at dette ikke skal skje igjen. Vår datter ble selvsagt godt passet på selv om dette ikke ble godt nok formidlet i mine kanaler. Som mor ville jeg aldri gjøre noe for å sette henne i fare❤️

Og evt lagt til en form for beklagelse på responsen hennes som var oppskriftsmessig for å flytte fokus fra hennes egen oppførsel og over på nettroll og haters.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (42 minutter siden):

Dama er profesjonell influencer, altså hun lever av det. I tillegg lever hun av å lære andre å være influencere via kurs som hun selger. Og så våger hun å unnskylde oppførselen sin med at leserne bare ser 5% av deres hverdag og avgjørelsene bak? Altså, hallo?? Hun, som proff, burde vel vite at leserne ikke er synske eller tankelesere og derfor må forholde seg til det influenceren selv velger å legge ut, altså kommunisere i sine kanaler. 

Nå har hun gått på en skikkelig smell, som kunne blitt løst på en veldig enkel måte.  Feks som følger:

"Etter mange tilbakemeldinger fra mine fine følgere har jeg innsett at storyene jeg la ut i natt kan ha hatt en annen og uventet effekt enn jeg intenderte. Jeg burde visst bedre enn å vise deler av en situasjon som jeg nå har innsett kan medføre sterke reaksjoner. Dette har jeg lært av, og jeg skal gjøre mitt ytterste for at dette ikke skal skje igjen. Vår datter ble selvsagt godt passet på selv om dette ikke ble godt nok formidlet i mine kanaler. Som mor ville jeg aldri gjøre noe for å sette henne i fare❤️

Og evt lagt til en form for beklagelse på responsen hennes som var oppskriftsmessig for å flytte fokus fra hennes egen oppførsel og over på nettroll og haters.

Vel.. har vi noen gang sett en influencer beklage sin oppførsel? Men det jeg ser er at det er få andre influencere som legger ut sine støtteerklæringer til Benedicte på hennes IG. Slik som f.eks ble gjort da det var styr rundt CBE og reklamen for beckman. Eller tar jeg feil?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser og persondebatt.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...