Gå til innhold

Ser du enden på pandmien !

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, mima said:

Hvorfor skal man teste seg hvis man er frisk..

Du vet jo ikke om du er frisk, du kan ha symptomer uten å være klar over det og dermed smitte andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanuki skrev (54 minutter siden):

Du vet jo ikke om du er frisk, du kan ha symptomer uten å være klar over det og dermed smitte andre.

Jeg tror man vet om man har bla. feber og hoste:) De fleste kjenner forskjellen på å være frisk og på å være forkjølet. Under feks. svineinfluensaen var det bare de med typiske symptomer som ble bedt om å teste seg. 
Så man skal altså regne seg selv om syk- selv om man kjenner seg frisk? Det er jo slik hypokondere holder på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (6 timer siden):

Hadde det vært bedre at de smittede ikke hadde testet seg og heller reist land og strand rundt på vinterferie? :)

De kunne holdt seg hjemme :)

Nå er jeg så trøtt og lei av tiltakene. De har holdt på siden november og nå kommer de til å stramme inn enda mer. Akkurat nå så sitter jeg og håper at helsebyråden setter middagen i halsen i kveld :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (6 timer siden):

Hadde det vært bedre at de smittede ikke hadde testet seg og heller reist land og strand rundt på vinterferie? :)

Det beste hadde vært om folk hadde brukt hodet og holdt seg hjemme. Folk bør skjønne at politikerne våre hele tiden står klar med pisken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (1 minutt siden):

Det beste hadde vært om folk hadde brukt hodet og holdt seg hjemme. Folk bør skjønne at politikerne våre hele tiden står klar med pisken. 

jeg krysser fingrene for at du får beholde lesesalen. 🤞 Vet det betyr mye for deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (2 minutter siden):

Det hadde vært spennende å se hvis alle  hadde tatt regjeringen på ordet- og faktisk bare holdt seg hjemme- nesten ingen gikk på jobb. Rett og slett en «streik». Konduktører, bussjåfører, lærere, renhold, ansatte i matbutikk, hjemmekontor folk sluttet å arbeide, og særlig ansatte i byggebransjen og andre steder der politikerne er opptatte av å tjene penger - så kanskje de tilslutt ville åpnet opp😄 Alt er tomt og stille. Ingen får kjøpt mat. Kanskje Erna selv må stille opp som frivillig på suppekjøkken:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sylveon skrev (42 minutter siden):

jeg krysser fingrene for at du får beholde lesesalen. 🤞 Vet det betyr mye for deg. 

Takk :hjerte: Det har virkelig vært en velsignelse å kunne studere på Blindern igjen, er så mye mer effektivt å studere der enn hjemme. 

mima skrev (33 minutter siden):

Det hadde vært spennende å se hvis alle  hadde tatt regjeringen på ordet- og faktisk bare holdt seg hjemme- nesten ingen gikk på jobb. Rett og slett en «streik». Konduktører, bussjåfører, lærere, renhold, ansatte i matbutikk, hjemmekontor folk sluttet å arbeide, og særlig ansatte i byggebransjen og andre steder der politikerne er opptatte av å tjene penger - så kanskje de tilslutt ville åpnet opp😄 Alt er tomt og stille. Ingen får kjøpt mat. Kanskje Erna selv må stille opp som frivillig på suppekjøkken:)

Ja, jeg tror dessverre at folket må gjøre drastiske ting for at vi skal få noen endringer. Jeg har slektninger i et land hvor folk bokstavelig talt gjør opprør når de ikke er fornøyd med myndighetene, skulle ønske at nordmenn var av samme ulla. Her sitter de aller fleste bare stille og godtar alt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende lesing.

Skal vi se.. det trengs sykepleiere som det synger, men de klarer ikke å overleve økonomisk i praksisperioden. Og hva gjør politikerne? Nada. Niks. Null. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kyja3e/sykepleierstudent-emily-25-nektes-aa-jobbe-mens-hun-er-i-praksis

Emily er ikke den eneste: Norsk Sykepleierforbunds studentorganisasjon har fått mange henvendelser fra sykepleierstudenter som har sagt at de står i fare for å avslutte studiet dersom de ikke får jobbe ved siden av. 

Endret av Sylveon
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (8 minutter siden):

Takk :hjerte: Det har virkelig vært en velsignelse å kunne studere på Blindern igjen, er så mye mer effektivt å studere der enn hjemme. 

Kan jeg forestille meg. Er av samme ulla selv. Fungerer ikke å studere hjemme :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at det blir en ende på dette men jeg er ikke optimistisk på at det skjer i år. Neste sommer/høst kanskje 💓

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluvio skrev (2 minutter siden):

Jeg vet jo at det blir en ende på dette men jeg er ikke optimistisk på at det skjer i år. Neste sommer/høst kanskje 💓

Det blir en ende på det den dagen man kan med rimelig sikkerhet si at vaksinene dekker alle former for farlige mutasjoner som er kommet og vil komme. Før denne dagen vil alle verdens land hele tiden være på tå hev for det som eventuelt måtte komme.

Med andre ord skal man vente en god stund på at det blir "normalt".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser enden, men den er fortsatt et stykke på veien. Blir nok harde tiltak i noen måneder til. Sommeren ser jeg på som en naturlig overgang med milde restriksjoner (det er man nødt til) også høsten igjen som relativt normal. Tror noen tiltak fort vil vare inn i 2022.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (6 minutter siden):

Ser enden, men den er fortsatt et stykke på veien. Blir nok harde tiltak i noen måneder til. Sommeren ser jeg på som en naturlig overgang med milde restriksjoner (det er man nødt til) også høsten igjen som relativt normal. Tror noen tiltak fort vil vare inn i 2022.

Man ser enden slik sett...helt til det dukker opp en mutasjon som unngår vaksiner og har en del høyere dødelighet. Da rykker man tilbake til start. Mutasjoner har vi allerede, men ikke noen (enda) som gir en dødelighet på 1+%.

At det dukker opp en slik rundt en sving er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, mima said:

Jeg tror man vet om man har bla. feber og hoste:) De fleste kjenner forskjellen på å være frisk og på å være forkjølet. Under feks. svineinfluensaen var det bare de med typiske symptomer som ble bedt om å teste seg. 
Så man skal altså regne seg selv om syk- selv om man kjenner seg frisk? Det er jo slik hypokondere holder på. 

Du kan ha fått korona uten symptomer og feber, og dermed smitte andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (3 timer siden):

Kan jeg forestille meg. Er av samme ulla selv. Fungerer ikke å studere hjemme :ler: 

Nei, det er kun på "skolen" at jeg får skikkelig arbeidsro, håper virkelig ikke de stenger lesesaler igjen nå 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (27 minutter siden):

Du kan ha fått korona uten symptomer og feber, og dermed smitte andre.

Men da er man ikke syk. Kun bærer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ærlig så tror jeg covid er noe som vi aldri blir 100% kvitt i verden. Er nok noe vi med leve med. Ser for meg små oppbluss her og der for tror ikke alle kommer til å vaksinere seg. Vi tilpasser oss slik vi har gjort med alle andre sykdommer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (6 timer siden):

Men da er man ikke syk. Kun bærer.

Ja, men poenget er jo å oppdage «friske» bærere fordi man vil jo unngå at folk skal bli smittet. Og det er jo nesten større sjans for å smitte mange hvis man ikke har symptomer/ er syk, fordi da holder man seg ikke hjemme og møter kanskje flere osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobemannfrue skrev (På 26.2.2021 den 10.26):

Tvang?

Jeg ser absolutt enden på dette, og tipper at vi går en tilnærmet normal høst i møte.

Trur du på det skriver selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...