Gå til innhold

Ser du enden på pandmien !

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

Myndigheten oppfordrer befolkningen å holde ut en stund til, og argumentet er at de ser i enden på pandemien.    Men undres på hvordan den enden kommer til å bli, og de forventer at vi får kvardagen tilbake som før.    

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha nei. Tror dessuten konsekvensene av det som vi driver med nå kommer til å bli alvorlige og samfunnet Norge kommer til å endre seg ganske dramatisk de neste årene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemien sees det en ende på. Kan nok ikke kalle det en pandemi lenger. Men tiltakene ser jeg ingen ende på. Det blir en epidemi av tiltak- siden land kopierer tiltak osv. andre land gjør og det sprer seg over hele verden. Tiltakene ødelegger samfunnet- så hvis myndighetene sier det er en krise med viruset, så har de i tillegg laget en krise med disse inngripende tiltakene. De verste tiltakene  kunne vært unngått, det er nesten som Norge (og alle andre land med tiltak) har laget en krig mot seg selv og hvis det en gang åpner opp så blir det en langvarig skade som er påført landet av tiltakene.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

buksa di skrev (13 minutter siden):

Nå er det vaksine tvang på gang.

Tvang?

Jeg ser absolutt enden på dette, og tipper at vi går en tilnærmet normal høst i møte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobemannfrue skrev (Akkurat nå):

Tvang?

Jeg ser absolutt enden på dette, og tipper at vi går en tilnærmet normal høst i møte.

Nå har vaksinen prossessen nok en gang blitt forsinket.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

buksa di skrev (Akkurat nå):

Nå har vaksinen prossessen nok en gang blitt forsinket.

Hva har dette med vaksinetvang å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobemannfrue skrev (Akkurat nå):

Hva har dette med vaksinetvang å gjøre?

Alle må være vaksinert før de vil åpne opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

buksa di skrev (1 minutt siden):

Alle må være vaksinert før de vil åpne opp.

Dette stemmer jo ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid.

Ser konstant slutten noen måneder frem i tid. Bare synd den slutten hele tiden forskyves. Men på den måten er det isllfall lett å forbli positiv og aksepterer munnbind halve den våkne tiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (1 time siden):

Haha nei. Tror dessuten konsekvensene av det som vi driver med nå kommer til å bli alvorlige og samfunnet Norge kommer til å endre seg ganske dramatisk de neste årene. 

Er bekymret for det samme. Hva skjer når tiltakspakkene ikke kan gis lenger...Da er det mye som kollapser på kort tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me for life skrev (22 minutter siden):

Alltid.

Ser konstant slutten noen måneder frem i tid. Bare synd den slutten hele tiden forskyves. Men på den måten er det isllfall lett å forbli positiv og aksepterer munnbind halve den våkne tiden.

Blir snart mer munnbind. Nakstad vil ha munnbindpåbud på skolene nå.

Endret av Krantz95
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Nå vurderer Nakstad munnbind på skoleelever. Fordi daglige smittetall er politisk uakseptable, dvs over 500. Vanlige smittetall pr dag for sesonginfluensa: 500.000 smittede pr sesong/365 dager= 1,369. 

1,369 smittede daglig med influensa er aldri noe problem av betydning.

Dramaet fortsetter så lenge virkeligheten fornektes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paramount skrev (2 timer siden):

Nå vurderer Nakstad munnbind på skoleelever. Fordi daglige smittetall er politisk uakseptable, dvs over 500. Vanlige smittetall pr dag for sesonginfluensa: 500.000 smittede pr sesong/365 dager= 1,369. 

Siden influensasesongen knapt nok varer et halvår er man nok nærmere 2500-3000 daglig....
Kanskje like greit de ikke massetester for influensa - ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viruset kjem  til å mutere i lang tid, og det står igjenn å sjå hvor effektiv vaksinene er på sikt.   Pandemien  vil kanskje avta, men  misstenker at pandemispøkelset vil henge over oss i horisonten som en svart sky i mange år.    Kvardagen vil kanskje langsomt vende tilbake såfremt det ikkje dukker opp nye virusvarianter.     Pandemien er lagret på netthinen hos dei fleste, og det finnes ingen deleteknapp hvor ein bare kan slette den bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke slutten på pandemien før alle land inkludert de fattige har blitt vaksinerte, men jeg tror vi i Norge vil få tilbake mye av normalen iløpet av sommeren når vi blir ferdigvaksinerte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Paramount said:

Det har vært sagt ørten gang før, men det må visst sies igjen:

- Det er alltid en viss immunitet mot sesonginfluensaen i befolkningen, siden viruset ikke er totalt forskjellig fra tidligere år. 
- Derfor er det ikke så mange som blir syke, i hvert fall ikke så syke at de trenger innleggelse.
- Folk i risikogruppen blir vaksinert mot sesonginfluensa hver høst.
- Det meste av helsepersonell blir også vaksinert.
- En Covid19-pasient som er innlagt trenger mye mer komplisert stell enn en som er innlagt for sesonginfluensa, og har i snitt flere liggedøgn.

Der har du årsakene til at vanlig sesonginfluensa ikke lammer samfunnet, mens coronaviruset gjør det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke slutten på pandemien før alle land inkludert de fattige har blitt vaksinerte, men jeg tror vi i Norge vil få tilbake mye av normalen iløpet av sommeren når vi blir ferdigvaksinerte.

Jeg tenker du er ekstremt naiv om du tror at ting er tilbake til normalen i løpet av sommeren :) men vi får bare vente og se egentlig! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Collan skrev (3 minutter siden):

Det har vært sagt ørten gang før, men det må visst sies igjen:

- Det er alltid en viss immunitet mot sesonginfluensaen i befolkningen, siden viruset ikke er totalt forskjellig fra tidligere år. 
- Derfor er det ikke så mange som blir syke, i hvert fall ikke så syke at de trenger innleggelse.
- Folk i risikogruppen blir vaksinert mot sesonginfluensa hver høst.
- Det meste av helsepersonell blir også vaksinert.
- En Covid19-pasient som er innlagt trenger mye mer komplisert stell enn en som er innlagt for sesonginfluensa, og har i snitt flere liggedøgn.

Der har du årsakene til at vanlig sesonginfluensa ikke lammer samfunnet, mens coronaviruset gjør det. 

Jeg har lest dette, og ignorert det ørten ganger, det fortjener ingen oppmerksomhet. Alle vet årsaken til angsten, og at den er dårlig begrunnet. Trenger ingen flere bekreftelser på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Ja, bor i Storbritannia og Boris Johnson har sagt at de skal åpne fullt i England i juni og at alle skal ha fått vaksinetilbud i juli. Han sier at vi må regne med at det blir noen koronadødsfall i året på samme nivå som influensa, men at når folk er vaksinert, vil ikke helsevesenet bli overbelastet og vi kan leve som normalt.

Nå kan det skje MYE og ting er usikkert, men jeg tror absolutt at dette vil ta slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...