Gå til innhold

80-talls gryterett


Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sikkert pga at du ikke bestilte det.

Anonymkode: ece33...e93

Nei. Noen tenkte nok bare at ananas er eksotisk og Bali er eksotisk. Vi kaller det Bali kyllinggryte. Akkurat som den berømte Hawaii-burgeren på 80-tallet med en ananasring. 

Anonymkode: 836ac...9c4

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Noen tenkte nok bare at ananas er eksotisk og Bali er eksotisk. Vi kaller det Bali kyllinggryte. Akkurat som den berømte Hawaii-burgeren på 80-tallet med en ananasring. 

Anonymkode: 836ac...9c4

Ahhh, Hawaiiburger😊
Og den evige diskusjonen av om Hawaiiburger med ost er nettopp det, eller om det er cheeseburger med ananas...😉

Anonymkode: 92ef6...2af

  • Liker 1
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (På 25.2.2021 den 21.38):

På 80-tallet var det så populært med gryterett med ris. Den var alltid brun, hadde kjøttdeig i seg og også champignon og gulrøtter. Jeg snakker ikke om gryteretter ala boueff bourguignon (skrives sikkert ikke slik), det var enkel og billig gryterett.

Er det noen som har oppskrift på en slik? Jeg kunne jo alltids prøvd med kjøttdeig, gulrøtter og champignon, men hvordan får jeg til den brune "sausen"? For jeg kan vel ikke bruke bare brun saus?

Lapskaus? Noen bruker kjøtt og pøser. 

Ofte ble lapskaus og kjøtt i mørket forvekslet. Men mye godt dets amme.

Anonymkode: d68b9...855

Skrevet

I biff stroganoff er det da kjøtt, og ikke kjøttdeig. Mulig noen brukte kjøttdeig i, men da blir det ikke biff stroganoff. Da blir det bare brun rett med kjøttdeig.

Anonymkode: 9c9dc...b03

Skrevet

Husker mamma lagde sånn gryterett. Kjøttdeig, litt brunaktig saus, gulrot, erter og asparges. Ris til.

Da var det laurdag i heimen 👌😊

Anonymkode: 3a0fb...459

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er vel ingen tvil om at ts beskriver biff stroganoff. Det er veldig godt når det lages ordentlig! 😋

Anonymkode: 3d35a...f19

TS her. Stroganoff lager jeg ofte, men stroganoff har jo biffkjøtt. Jeg ønsker en oppskrift på en gryterett med kjøttdeig. 🙂

Anonymkode: ec6db...9d4

Skrevet
Leonetta skrev (21 timer siden):

Toro hadde sin egen risotto, den var kjempegod! Husker ikke alle ingredienser, men det var erter, ris, og ananas tror jeg. Den het kun Risotto. 

Den var god men hadde rosiner i seg, ekkelt. 

Skrevet
Peonjenta skrev (3 timer siden):

Den var god men hadde rosiner i seg, ekkelt. 

De plukket jeg ut 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...