AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Del Skrevet 25. februar 2021 Jeg trenger sårt hjelp til å klare å forstå mønsteret til Åndundgenseren. Så dette er kanskje helst et spørsmål til dere der ute som har strikket denne genseren før, når jeg ikke kan dele for mye av oppskriften. Jeg har ikke familie eller venner som kan hjelpe og den lokale strikkebutikken er stengt enn så lenge, så ikke du mulighet å be om hjelp der. Jeg er ferdig med å strikke bolen - noe som har gått veldig fint! Men nå skal jeg starte på ermene og jeg klarer virkelig ikke få det til å gå opp mønstermessig. Jeg strikker 3 masker i grunnfarge for så og strikke 1 maske i mønsterfarge ut en omgang. Jeg skal begynne å øke hvor det står at man skal øke på hver side av merket - da tolker jeg det som to økninger? Jeg har 44 masker og øker på hver side av markøren til 46 m. Jeg klarer ikke å få det til å gå opp: når jeg nå har 46 masker kan man ikke strikke mønsteret i diagrammet fordi enten blir det et stort mellomrom på mønsterfargene eller veldig tett??? Jeg blir helt gal av å ikke skjønne dette!! Om noen klarer å forstå dette er det så fint, utrolig vanskelig å forklare på en forståelig måte. Tusen takk på forhånd om noen klarer å forstå dette og vil hjelpe meg litt på vei🥳 Anonymkode: 5ab9d...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cowboylaila Skrevet 25. februar 2021 #2 Del Skrevet 25. februar 2021 Hei. Har ikke strikket genseren, men anbefaler deg å melde deg inn i STRIKKESIDA - for alle på Facebook. Der vil du helt sikkert få veldig god hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Del Skrevet 25. februar 2021 Cowboylaila skrev (26 minutter siden): Hei. Har ikke strikket genseren, men anbefaler deg å melde deg inn i STRIKKESIDA - for alle på Facebook. Der vil du helt sikkert få veldig god hjelp Det skal jeg sjekke ut, tusen takk😊 Anonymkode: 5ab9d...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 25. februar 2021 #4 Del Skrevet 25. februar 2021 Jeg har ikke strikke denne genseren, men jeg regner med at diagrammet er som andre diagram. Har sjekket bilde av den. Første omgang med mønster strikker du 3 i grunnfarge og 1 mønsterfarge hvis jeg skjønner rett. Så øker du masker på hver side av midt under ermet. Du skal ikke begynne på begynnelsen av omgangen i diagrammet når du har økt, du må regne det ut over diagrammet og strikke de nye maskene inn i mønsteret etter hvert. Du må passe på at masken i mønsterfarge er over den midterste av de tre i grunnfarge i forrige omgang med mønster. Du må finne den midterste av de 3 grunnfarge første på omgangen og regne tilbake slik at det alltid er 3 + 1. Var dette forståelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå