Gå til innhold

Ivf. Sykemelding eller egenmelding ??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 11.41):

Du har vell aldri hatt egguttak før :) 

Anonymkode: c51ce...ff7

Ikke den du spør, men har hatt egguttak. Ikke noe behov for sykemelding i etterkant. Tok uttaket på en fridag, kunne helt fint vært på jobb dagen etterpå.

Anonymkode: 1a9c7...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke den du spør, men har hatt egguttak. Ikke noe behov for sykemelding i etterkant. Tok uttaket på en fridag, kunne helt fint vært på jobb dagen etterpå.

Anonymkode: 1a9c7...27e

Kommer jo helt av på hva man jobber med. 

Anonymkode: bd6d7...49e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer jo helt av på hva man jobber med. 

Jeg kunne også utført enhver form for jobb etter ene uttaket mitt hvertfall fysisk. Hadde Ingen spesielle smerter. 

Anonymkode: 1478f...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kunne også utført enhver form for jobb etter ene uttaket mitt hvertfall fysisk. Hadde Ingen spesielle smerter. 

Er ikke smertene det går på. Man skal unngå større fysiske anstrengelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir det feil å gå inn til arbeidsgiver noen dager før egguttak og si at jeg blir sykemeldt noen dager den uken, pga jeg skal på sykehuset? 
Kan vell ikke ringe samme dagen og si at jeg er syk og så får jeg sykemelding. Uff, liker virkelig ikke å lyve eller å være borte fra jobb. Men synes heller ikke at de har noe med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Blir det feil å gå inn til arbeidsgiver noen dager før egguttak og si at jeg blir sykemeldt noen dager den uken, pga jeg skal på sykehuset? 
Kan vell ikke ringe samme dagen og si at jeg er syk og så får jeg sykemelding. Uff, liker virkelig ikke å lyve eller å være borte fra jobb. Men synes heller ikke at de har noe med deg! 

Det er vel ikke noe problem? Hvorfor er det så fælt å være borte fra jobb når du har gyldig grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til sykemelding er at eggstokkene kan vrenge og vri seg dersom du anstrenger deg for mye. Ut over det varierer det stort hvor stort behovet for sykemelding er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er vel ikke noe problem? Hvorfor er det så fælt å være borte fra jobb når du har gyldig grunn? 

Sant det, men liker ikke å være så mye borte fra jobb. 🤷🏼‍♀️Redd for hva de andre tenker, men jeg må bare slutte å tenke sånn 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørsmålet er jo om dette skal være betalt fri eller ikke. 
kan fint gi permisjon eller ferie for slike operasjoner/ innsetting av jobb. 
sykemelding er jeg skeptisk til. Arbeidsgiver yter jo sykepenger de 16 første dagene. Men vil tro de kunne søkt fritak i slike tilfeller og latt NAV tatt regningen. 

Anonymkode: 77563...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Smeltemann skrev (På 26.2.2021 den 8.59):

Er det ikke normalt å ta feriedager?

Er det egentlig noe syksmeldings grunn?

Hun skrev jo at hun blir veldig dårlig av det.

Anonymkode: f40f0...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Sant det, men liker ikke å være så mye borte fra jobb. 🤷🏼‍♀️Redd for hva de andre tenker, men jeg må bare slutte å tenke sånn 🤣

Tenk hvor mye du skal være borte fra jobb når du først har blitt gravid da? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjorde du forrige gang da? Egenmelding? Jeg trengte ikke sykemelding, avspaserte ut dagen og det var det.

Anonymkode: 08c0d...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 18.28):

Jeg var litt overstimulert, og har ganske tøffe uttak. Jobbet fint fra hjemmekontor dagen etter uttak. Men hadde nok vært en krevende dag ville jeg ikke hatt det noe godt, og det er en viss risiko for at eggleder vrir seg. Samme dag som uttaket hadde jeg ikke hatt sjans, "rusen" etter maks dose morfin satt i hele dagen. 

Andre igjen har kanskje tankene helt andre steder. Husker jeg ledet et møte rett etter egginnsett på ett av forsøkene mine. Aldri igjen, det var helt forferdelig å samle tankene. Men hjemmekontor med enklere oppgaver fungerte helt fint. 

Så jeg har vært gjennom nok til å akseptere at alle er ulike, og at jeg med det ikke legger meg opp i andres behov i en slik prosess. 

Anonymkode: 6e2fe...f96

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hun skrev jo at hun blir veldig dårlig av det.

Anonymkode: f40f0...f76

Har fått de svar jeg trengte jeg 🙂🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Spørsmålet er jo om dette skal være betalt fri eller ikke. 
kan fint gi permisjon eller ferie for slike operasjoner/ innsetting av jobb. 
sykemelding er jeg skeptisk til. Arbeidsgiver yter jo sykepenger de 16 første dagene. Men vil tro de kunne søkt fritak i slike tilfeller og latt NAV tatt regningen. 

Anonymkode: 77563...d97

Det er allerede definert at man har rett til nødvendig sykemelding ved behandling for infertilitet, det er det faktisk ikke spørsmål om. 

Jeg trengte ikke sm, leverte egenmelding for 1 uttaksdag jeg ikke kunne komme unna ved bytting eller fleksibel arbeidstid. Jobbet mellomdag og innsettdag, men det krever jo at man bor nær klinikken. Mange må ta fly for å få behandling og blir borte 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Som andre har sagt ville jeg sagt i fra når du vet datoen men ikke hva det var. Bare sagt at jeg skal gjøre en liten medisinsk behandling som gjør at jeg blir sykemeldt fra x til x dato (har gjerne lagt til at det ikke er alvorlig og at jeg kommer 100% tilbake på jobb etterpå). Har selv sagt det til arbeidsgiver før 2 ganger når jeg har skullet ha små operasjoner, var i begge tilfeller sykemeldt bare 2-3 dager (operasjonsdag + 1-2 dager etter) siden det ikke var noe store greier eller noe som gjorde meg arbeidsufør. Det var ikke noe flaut eller personlig jeg skulle operere men føler ikke at arbeidsgiver har noe med eller er interessert i å vite detaljer om helsen min utover hvorvidt/hvordan det påvirker jobben. Men vet man at man skal være borte er det bra å si ifra så tidlig som mulig fordi det er fint for arbeidsgiver å vite. 

Anonymkode: 7cda6...088

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...