Gjest Lillemeg Skrevet 27. september 2002 #1 Del Skrevet 27. september 2002 Hei! Jeg sliter med at jeg ikke har noe sexlyst lengre. Jeg er i et fast forhold, og vi har vært sammen i snart 4 år. Vi er begge i begynnelsen av 20-årene. Så det at jeg ikke har noe sexlyst er vel litt uvanlig? Har tenkt på at det kanskje kan være at jeg går på pillen...? For der står det at man kan få nedsatt lyst av å gå på disse, men jeg har jo gått på de samme pillene i 4 år nå!?!!? Og jeg elsker kjæresten min, så tror ikke det at det kan være jeg kan ha gått lei han heller.... Vel, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Noen der ute som har noen gode råd?? ~Lillemeg~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 27. september 2002 #2 Del Skrevet 27. september 2002 Slutt på pillen! Det har jeg gjort, og det har bedret seg. Ellers kan man lese bøker og blader til inspirasjon eller snakke om fantasier :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kosejente Skrevet 27. september 2002 #3 Del Skrevet 27. september 2002 Har hatt d samme problemet selv...p-piller og redusert eller ingen sexlyst. Har prøvd forskjellige over flere år med samme resultat, men for et års tid siden begynte jeg på noen nye som heter "Yasmin", og de fikk jeg faktisk økt sexlyst av!!! men det er jo selvsagt individuelt hvordan man reagerer på de forskjellige. Pillene er for øvrig under "observasjon" i og med at det har vært noen tilfeller med blodpropp hos unge brukere (man vet ikke om d skyldes pillene), så dette er jo selvsagt noe man må ta i betraktning. De fleste leger mener det ikke er noen fare, det skal lite til for at medikamenter blir satt under observasjon her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2002 #4 Del Skrevet 28. september 2002 hvor lang tid skal det virkelig ta, før man får lysten igjen, etter å ha sluttet på p-pillen. Nå sluttet jeg på den for 3 uker siden, men fremdeles ingen lyst.. Kjæresten min prøver å forstå, men når han spør en gang i blant, for jeg vet han vegrer seg for å spørre, så blir han så lei når jeg avslår han. jeg har bare ikke lyst, og orker ikke tanken på å ha sex.. Har dere noen erfaringer på området? Onlyme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 30. september 2002 #5 Del Skrevet 30. september 2002 Kjøpte Norsk Ukeblad i dag. På siden "Spør homeopaten", var d ei som anbefalte ingefær for å øke sexlysten. Hun tok d i utgangspunktet for reisesyke, men oppdaget visst at hun fikk økt sexlyst hver gang hun reiste. ..! Da hun testet d ut hjemme skjedde d samme. Dette ble også anbefalt til venninner og de fleste fikk samme resultat. Dette er d jo heller ingen fare å ta da d vel er en urt... Dose: 6 kapsler med Ginger (fås kjøpt i helsekost) 2 stk. X 3 pr. dag. Er vel verdt et forsøk?? Skal iallefall teste jeg - får vel aldri nok sexlyst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #6 Del Skrevet 1. oktober 2002 Håper at du får lysten tilbake, ellers vil det snart gå utover forholdet og dere blir "skillt".Vel, høres kanskje litt drastisk ut, men tro meg dette tærer på samholdet. Hvis du-som du sier-fremdeles er veldig glad i kjeresten din, slik at det faktisk ikke er HAN som er problemet, men faktisk du selv, henger det på hans tålmodighet selv om han elsker deg høyt. Svært få forhold fungerer uten sex, og det å "presse seg selv" for at partneren vil, fungerer bare en viss tid... Så, jeg håper i høyeste grad at problemet løses på en eller annen måte før det blir "for sent". Mann33 med bitter erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bumblebee Skrevet 2. oktober 2002 #7 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg har det også sånn, hatt det lenge nå. Ellers har vi det veldig bra på alle måter, men det er slitsomt å være lystløs. Er ofte lei og nedstemt, sliten av jobben, ofte trøtt. Er dette årsaken til liten sexlyst, eller er jeg nedstemt pga det? Grubler mye. Har begynt å tenke på at det er blitt en rutine å ikke ha lyst, at det er det som forventes, at det er blitt en ond sirkel. Vi har snakket om å prøve med en fast sex-dag, for å komme inn i det igjen, men det høres sært ut, synes jeg. Får man mer sexlyst av å onanere? Skal prøve ingefær. Ble ingen råd til deg, dette... "Fint" å vite at vi er flere unge med dette problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillemeg Skrevet 2. oktober 2002 #8 Del Skrevet 2. oktober 2002 Takk alle sammen som har svart på innlegget mitt Det med ingefær skal jeg jammen prøve. Håper det hjelper, for nå har jeg virkelig lyst å ha sex uten å måtte "tvinge" meg selv igjennom det. For jeg har egentlig ikke lyst til å slutte på pillen, siden dette gir meg friheten til å vite akkurat når jeg får mensen og å utsette mensen til når det passer. Ha en fin kveld! Klem fra ~Lillemeg~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 2. oktober 2002 #9 Del Skrevet 2. oktober 2002 Det er vel ganske vanlig at man får nedsatt sex-lyst etter noen år mad samme partner. Og det som ofte kan være problemet er at den ene mister sexlysten en periode, den andre maser og det blir liksom en slags plikt. Altså ond sirkel. Tror at det er lurt å prate om det, slik at begge vet hva den andre ønsker og føler. Og at begge vet at det ikke er kjærligheten som er i fare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 4. oktober 2002 #10 Del Skrevet 4. oktober 2002 Sex lysten kommer og går når man har vært sammen lenge.. Alle jeg kjenner som har vært i et langvarig parforhold har kommet i denne situasjonen. Og mens det står på føles det ut som om man aldri skal komme seg ut av det. Det er depprimerende og jo mer man undrer seg om hvorfor, jo lengre unna er lysten. Det kan jo skyldes mange ting, det trenger jo ikke være fysiologisk betinget? Lek med kjæresten, prat med han om det, bruk humor, kjøp "leketøy", gi hverandre utfordringer... Jeg tror ihvertfall ikke at lysten kommer av seg selv hvis du setter deg ned å venter på den uten å foreta deg noe. det går nok bra skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 4. oktober 2002 #11 Del Skrevet 4. oktober 2002 Ser man har lett for å skylde på p-pillen her, enten det er dårlig sexliv eller depresjoner. Har en ikke reagert tidligere på p-pille bruken, så er nok heller sjansene for at det er psykiske grunner bak det. Går selv på p-pillen, og lysten er ikke bestandig på topp. Men å skylde det på p-pillen synes jeg blir litt for enkelt. Ikke press deg selv,ikke føl at du MÅ ville ha sex. Er partneren din oppriktelig gla i deg, som han helt sikkert er, klarer han å vente på deg For det er jo verdt å vente på. Bruk heller tiden til å rote litt inn i fantasiene dine, let fram ting som kanskje frister deg, tenner deg eller noe nytt du vil prøve ut? Og ikke minst -snakk med typen. Fortell at det ikke er han du har mistet lysten på. Menn har nemlig lett for å tro det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå