AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 https://www.forbes.com/sites/meghancasserly/2012/09/12/is-opting-out-the-new-american-dream-for-working-women/ 84% av arbeidende kvinner fortalte at det å være hjemme for å oppdra barn er en økonomisk luksus de ønsker. Mer enn 1 av 3 ergrer sin partner for å ikke tjene nok til å gjøre den drømmen til virkelighet. Vel, vel, vel... var det ikke så gøy å være "økonomisk uavhengig" allikevel?🤣 Husk på det, kvinner, dere HADDE en perfekt livssituasjon for ikke så mange tiår siden. Da én inntekt var nok til å forsørge familien, og dere slappet av og koste dere hjemme. Men dere MÅTTE altså ødelegge for dere selv. 🤭 Anonymkode: 61eeb...91f 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 "kvinnekampen har vært at kvinner skal få gjøre alt, nå er kvinnekampen å få slippe" Anonymkode: 7cd76...40b 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Det blir slik her til lands også, om 10-15 år. Anonymkode: bc19c...211
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.forbes.com/sites/meghancasserly/2012/09/12/is-opting-out-the-new-american-dream-for-working-women/ 84% av arbeidende kvinner fortalte at det å være hjemme for å oppdra barn er en økonomisk luksus de ønsker. Mer enn 1 av 3 ergrer sin partner for å ikke tjene nok til å gjøre den drømmen til virkelighet. Vel, vel, vel... var det ikke så gøy å være "økonomisk uavhengig" allikevel?🤣 Husk på det, kvinner, dere HADDE en perfekt livssituasjon for ikke så mange tiår siden. Da én inntekt var nok til å forsørge familien, og dere slappet av og koste dere hjemme. Men dere MÅTTE altså ødelegge for dere selv. 🤭 Anonymkode: 61eeb...91f vi er i vertfall ikke dere menns personlige hushjelp lenger, vi er ikke baby maskiner som må ødlegge kroppene våres med graviditet, vi blir ikke utsatt av psykisk vold fra menn på lik linje med før.. uansett med alle de single unge mennene vi leser om, så kanskje vi ikke kom så dårlig ut av det likevel, vi kan jo ha mange sex partnere mens dere har ingen🤷♀️ Anonymkode: df9f5...d1f 28
Cuntzilla Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Å være økonomisk avhengig av en mann og ikke kunne for eksempel skille seg selv om man ble skambanket hjemme var nok ikke en perfekt posisjon for kvinner. Jeg tror kanskje heller ikke du skal savne den tiden da du måtte tjene nok penger til hele familien, eller glemme å få en. Men selvsagt - det er mange kvinner som nok kunne tenkt seg å bli forsørget av en mann, akkurat som det nok er mange menn som kunne tenke seg å vinne en jackpot på hundre millioner og slutte i jobben. Det er jo en luksus som en del ville hatt, uavhengig av kjønn. Arbeidslivet er jo tungt for mange, spesielt for mødre i USA hvor det er hundre ganger verre å være arbeidende mor enn det er i Norge. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det blir slik her til lands også, om 10-15 år. Anonymkode: bc19c...211 Eh... USA ligger 10-15 år BAK oss her, ikke foran. 32
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Cuntzilla skrev (3 minutter siden): Å være økonomisk avhengig av en mann og ikke kunne for eksempel skille seg selv om man ble skambanket hjemme var nok ikke en perfekt posisjon for kvinner. Jeg tror kanskje heller ikke du skal savne den tiden da du måtte tjene nok penger til hele familien, eller glemme å få en. Men selvsagt - det er mange kvinner som nok kunne tenkt seg å bli forsørget av en mann, akkurat som det nok er mange menn som kunne tenke seg å vinne en jackpot på hundre millioner og slutte i jobben. Det er jo en luksus som en del ville hatt, uavhengig av kjønn. Arbeidslivet er jo tungt for mange, spesielt for mødre i USA hvor det er hundre ganger verre å være arbeidende mor enn det er i Norge. Eh... USA ligger 10-15 år BAK oss her, ikke foran. Jaha. Anonymkode: bc19c...211
Cuntzilla Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaha. Anonymkode: bc19c...211 Jeg forstår ikke poenget med dette innlegget. Anerkjennelse av at jeg hadde rett? Takk, jeg vet. 19
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 Cuntzilla skrev (6 minutter siden): Å være økonomisk avhengig av en mann og ikke kunne for eksempel skille seg selv om man ble skambanket hjemme var nok ikke en perfekt posisjon for kvinner. Jeg tror kanskje heller ikke du skal savne den tiden da du måtte tjene nok penger til hele familien, eller glemme å få en. Men selvsagt - det er mange kvinner som nok kunne tenkt seg å bli forsørget av en mann, akkurat som det nok er mange menn som kunne tenke seg å vinne en jackpot på hundre millioner og slutte i jobben. Det er jo en luksus som en del ville hatt, uavhengig av kjønn. Arbeidslivet er jo tungt for mange, spesielt for mødre i USA hvor det er hundre ganger verre å være arbeidende mor enn det er i Norge. Eh... USA ligger 10-15 år BAK oss her, ikke foran. Stemmer, norge har et veldig bredt dekkende velferds system i forhold til mange andre land, så vi trenger faktisk ikke vi menn i det hele tatt 💁♀️ Anonymkode: df9f5...d1f 3
twitter Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): https://www.forbes.com/sites/meghancasserly/2012/09/12/is-opting-out-the-new-american-dream-for-working-women/ 84% av arbeidende kvinner fortalte at det å være hjemme for å oppdra barn er en økonomisk luksus de ønsker. Mer enn 1 av 3 ergrer sin partner for å ikke tjene nok til å gjøre den drømmen til virkelighet. Vel, vel, vel... var det ikke så gøy å være "økonomisk uavhengig" allikevel?🤣 Husk på det, kvinner, dere HADDE en perfekt livssituasjon for ikke så mange tiår siden. Da én inntekt var nok til å forsørge familien, og dere slappet av og koste dere hjemme. Men dere MÅTTE altså ødelegge for dere selv. 🤭 Anonymkode: 61eeb...91f Så da er det enkelt i ditt regnestykke. Så lenge vi kvinner ønsker utdanning, og pensjon. Ikke fød barn! Du virker litt enkel! 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 Tviler på at dette gjelder i Norge. Nå er jeg i 40 årene og har barn, jeg har aldri hatt noe ønske om å gå hjemme med de. Her fikk mannen en god del av permisjonen, fordi jeg syntes det var kjedelig å gå hjemme. Og kjenner ingen kvinner som ville gått hjemme fulltid, selv om de hadde hatt mulighet til det. Anonymkode: 5f9ab...7b8 14
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #12 Skrevet 25. februar 2021 Dårlig trolleforsøk. sammenlignet men Norge er jo fødselspermisjon nærmest ikke-eksisterende. Klart mødre ønsker å være hjemme med babyen sin. Anonymkode: 8930b...b99 17
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #13 Skrevet 25. februar 2021 Cuntzilla skrev (46 minutter siden): Jeg forstår ikke poenget med dette innlegget. Anerkjennelse av at jeg hadde rett? Takk, jeg vet. Slett ikke. Anonymkode: bc19c...211
Cuntzilla Skrevet 25. februar 2021 #14 Skrevet 25. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Slett ikke. Anonymkode: bc19c...211 Men det har jeg jo. Si fra hvis du trenger hjelp til å google for eksempel fødselspermisjon i USA. Det heter parental leave på engelsk, det hjelper deg kanskje med å finne litt informasjon og tilegne deg ny kunnskap. Masse lykke til Endret 25. februar 2021 av Cuntzilla 20
venus24 Skrevet 25. februar 2021 #15 Skrevet 25. februar 2021 Samtidig får vi færre barn, samt venter lengre med å få barn enn tidligere. Det handler nok om at vi i større grad har mulighet til å ta egne valg nå enn før, og at vi har mulighet til å både ta utdanning og jobbe, og få barn hvis vi ønsker det. Det hører også med til historien at USA har et nærmest ikkeeksisterende velferdssystem, og er et av veldig få land i verden hvor kvinner ikke får betalt fødselspermisjon. I Norge har man rett på inntil 12 uker betalt permisjon under svangerskapet og 6 uker etter svangerskapet. I tillegg får man foreldrepermisjon med full lønn i 49 uker, eller 80 prosent lønn i 59 uker. I USA har man ingenting av dette. Da er det kanskje ikke så rart at amerikanske kvinner ønsker å slutte i jobben når de får barn? Jeg tror det handler om et ubrukelig velferdssystem, ikke at kvinner foretrekker å bli forsørget av en partner. Tror nok denne undersøkelsen ville slått veldig annerledes ut dersom norske kvinner hadde blitt spurt. 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #16 Skrevet 25. februar 2021 Cuntzilla skrev (17 timer siden): Men det har jeg jo. Si fra hvis du trenger hjelp til å google for eksempel fødselspermisjon i USA. Det heter parental leave på engelsk, det hjelper deg kanskje med å finne litt informasjon og tilegne deg ny kunnskap. Masse lykke til Du forsto ikke at jeg mente situasjonen her til lands om 10-15 år, ikke situasjonen i USA pr i dag...? Anonymkode: bc19c...211
herzeleid Skrevet 25. februar 2021 #17 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tviler på at dette gjelder i Norge. Nå er jeg i 40 årene og har barn, jeg har aldri hatt noe ønske om å gå hjemme med de. Her fikk mannen en god del av permisjonen, fordi jeg syntes det var kjedelig å gå hjemme. Og kjenner ingen kvinner som ville gått hjemme fulltid, selv om de hadde hatt mulighet til det. Anonymkode: 5f9ab...7b8 Det virker å være tilfelle i Norge og. Til tross for sterk ideologisk påvirkning for det motsatte ønsker tilsynelatende de fleste kvinner med barn å slippe å jobbe fult, og kvinner uten velger i tillegg mer deltid. Sitat 65 prosent av kvinnene som har to eller flere barn, misunner andre kvinner som kan velge å være hjemmeværende eller jobbe deltid fordi de har en mann som kan forsørge seg. https://www.dagbladet.no/tema/kvinner-vil-forsorges/64575377 (Riktig nok ikke en ny undersøkelse) N Sitat Det stemmer at barnløse kvinner og kvinner med barn over 16 år jobber mer deltid enn kvinner som har yngre barn. I 2016 jobbet 40 prosent av kvinner uten barn og med barn over 16 år deltid. https://www.faktisk.no/faktasjekker/Kzp/kvinner-som-ikke-har-barn-eller-som-har-barn-over-16-ar-jobber-mer-deltid-enn-smabarnsmodre Så er det kanskje ikke helt uforståelig om kvinner flest ikke synes jobb er det viktigste.
Cuntzilla Skrevet 25. februar 2021 #18 Skrevet 25. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du forsto ikke at jeg mente situasjonen her til lands om 10-15 år, ikke situasjonen i USA pr i dag...? Anonymkode: bc19c...211 Du forsto at jeg mente at situasjonen her til lands om 10-15 år IKKE vil bli sånn? Jeg har ikke misforstått noe, du tar bare feil og svarer med intetsigende meldinger i mangel på argumentasjon. Endret 25. februar 2021 av Cuntzilla 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 Så livredde menn har blitt. De føler bare mer og mer at kvinner truer maskuliniteten deres fordi kvinner har rettigheter. Nei, dere får ikke herse med og bestemme over kvinner lenger. Det har dere gjort lenge og den tiden er over. Det er tydelig at det er det de vil, men det kommer ikke til å bli sånn igjen. Anonymkode: 1d3c8...ccf 18
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 Om du ikke forstår forskjellen på å ønske det var økonomisk mulig å ha en slik "luksus" noen ønsker seg, og det å ikke ha noe valg og bli voldtatt, "tvangsgift", tvingt til å føde barn/risikere livet sitt og være økonomisk avhengi av andre (slik som i "gode gamledager" - så er du en del av problemet. Anonymkode: 84d01...f13 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå