Gå til innhold

Kvinner er sinte fordi de føkket opp sin perfekte posisjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 0.39):

https://www.forbes.com/sites/meghancasserly/2012/09/12/is-opting-out-the-new-american-dream-for-working-women/

84% av arbeidende kvinner fortalte at det å være hjemme for å oppdra barn er en økonomisk luksus de ønsker. Mer enn 1 av 3 ergrer sin partner for å ikke tjene nok til å gjøre den drømmen til virkelighet.

 

Vel, vel, vel... var det ikke så gøy å være "økonomisk uavhengig" allikevel?🤣 Husk på det, kvinner, dere HADDE en perfekt livssituasjon for ikke så mange tiår siden. Da én inntekt var nok til å forsørge familien, og dere slappet av og koste dere hjemme. Men dere MÅTTE altså ødelegge for dere selv. 🤭

Anonymkode: 61eeb...91f

 

Jeg håper virkelig at disse kvinnene som drømmer om å gå hjemme og leve på mannens penger, møter disse mennene som ikke liker at kvinner "gjør som menn" og får seg karriere og jobb. Og håper virkelig de lever lykkelig til sine dagers ende så vi andre slipper å høre på sutringen deres.

Aldri i verden om jeg vil gjøre meg avhengig av en annen persons inntekt. Hvis noen kvinner faktisk vil leve på mannens penger, og mannen også går med på denne ordningen, så værsågod. For meg fremstår det mer som et mareritt enn en luksus.

Enn du? Har du en hjemmeværende kone du forsørger, eller drømmer du om det?

Anonymkode: 7f030...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden):

Å herregud, må jeg virkelig gjenta meg selv?
 

Å ønske 6 timers arbeidsdag er et generelt ønske uavhengig av kjønn.
 

Dvs at menn har nøyaktig samme ønske om 6 timers arbeidsdag. Det er ikke avhengig av kjønn men arbeidernes rettigheter. 
 

Nå var det du som trakk den økte tilretteleggingen, deriblant kortere arbeidsdager, frem som et tiltak som lar kvinner kombinere arbeid med andre ting. Om en egentlig ønsker kortere arbeidsdager og enda mer tilrettelegging virker det jo som en i mindre grad enn menn ønsker å jobber fult, omstendighetene rundt tatt i betraktning. 

Sitat

Du beviser jo det jeg sier. At du er villig til å fortolke absolutt alt i retning av at kvinner ikke ønsker å likestilles med menn i arbeidsliv, fordi dette er en ide du selv har fått for deg. 

Dette var rart. Jeg har jo vist deg statistikken som viser at kvinner med flere barn veldig ofte ønsker å jobbe redusert, og at kvinner uten i mye større grad enn menn velger det. Videre har du trukket frem ytterligere tilrettelegging for å slippe å arbeide like mye som i dag regnes som fulltid. At dette er noe jeg har fått for meg virker dermed rart, og det er interessant hvordan du tilsynelatende resonerer deg frem til samme konklusjon som meg, at mange kvinner trolig i noe større grad enn menn ønsker å jobbe mindre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med tråden? Slik jeg ser det skriver du fordi du vil se om du greier å få kvinner til å bli sinte på deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Nå var det du som trakk den økte tilretteleggingen, deriblant kortere arbeidsdager, frem som et tiltak som lar kvinner kombinere arbeid med andre ting. Om en egentlig ønsker kortere arbeidsdager og enda mer tilrettelegging virker det jo som en i mindre grad enn menn ønsker å jobber fult, omstendighetene rundt tatt i betraktning. 

Dette var rart. Jeg har jo vist deg statistikken som viser at kvinner med flere barn veldig ofte ønsker å jobbe redusert, og at kvinner uten i mye større grad enn menn velger det. Videre har du trukket frem ytterligere tilrettelegging for å slippe å arbeide like mye som i dag regnes som fulltid. At dette er noe jeg har fått for meg virker dermed rart, og det er interessant hvordan du tilsynelatende resonerer deg frem til samme konklusjon som meg, at mange kvinner trolig i noe større grad enn menn ønsker å jobbe mindre. 

 

Nei. Det er overhodet ikke det jeg ressonerer meg frem til.  

men, for å følge din tankerekke: Vi har (som arbeiderklasse) kjempet oss frem til eksempelvis full lønn ved sykmelding.

Med din argumentasjon så kan vi jo utelukkende takke kvinner for dette, siden det er de som helst ønsker å jobbe mindre, i Følge deg, og klarer å kjempe frem rettigheter for arbeidere i arbeidslivet. Menn gidder jo ikke det. Så de har ikke kjempet for å bedre arbeidernes arbeidsvilkår. Det er utelukkende kvinnekamp, i følge deg.  

Det er jo du som drar likhetstegn mellom bedre forhold for arbeiderne på generelt nivå, og kvinner som arbeider og samtidig får barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (32 minutter siden):

Nei. Det er overhodet ikke det jeg ressonerer meg frem til.  

men, for å følge din tankerekke: Vi har (som arbeiderklasse) kjempet oss frem til eksempelvis full lønn ved sykmelding.

Med din argumentasjon så kan vi jo utelukkende takke kvinner for dette, siden det er de som helst ønsker å jobbe mindre, i Følge deg, og klarer å kjempe frem rettigheter for arbeidere i arbeidslivet. Menn gidder jo ikke det. Så de har ikke kjempet for å bedre arbeidernes arbeidsvilkår. Det er utelukkende kvinnekamp, i følge deg.  

Det er jo du som drar likhetstegn mellom bedre forhold for arbeiderne på generelt nivå, og kvinner som arbeider og samtidig får barn.

Jeg kan ikke se at dette er en logisk tolkning eller videreføring av noe av det jeg skriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...