Gå til innhold

Fomleriene

Fremhevede innlegg

Gjest Gitte
Skrevet

hei på deg :)

Nå hadde jeg skrevet et laaangt innlegg her, men det forsvant pga de herlige hvite sidene til KG for tiden.. Så orker ikke skrive det igjen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå hadde jeg skrevet et laaangt innlegg her, men det forsvant pga de herlige hvite sidene til KG for tiden.. Så orker ikke skrive det igjen ;)

Irriterende! :grine: Hadde samme problemet i går ettermiddag. :sur:

----------

Rekker en kjapp dagbok-runde før jeg skal avgårde til kiropraktor kl 9. Ryggen har ikke vært helt samarbeidsvillig de siste dagene, så jeg får se hva han mener. Kan være flere grunner; aking i hard akebakke søndag, styrketrening mandag der jeg vet jeg gjorde noen av øvelsene litt for tunge eller så har jeg heller ikke tatt pillene mine de siste kveldene. Det er ikke noe stort problem, litt stiv når jeg reiser meg og småverk innimellom. Ikke i nærheten av så vondt jeg hadde tidligere, men likevel irriterende nok. Så i dag blir det ikke noe trimming på meg, får lade opp til de neste dagene. ;)

Fomlemannen kjøpte en stor pose med Påskesnop i går. :forvirret: Klarte å motstå den til den var nesten tom, men tilslutt så gled det ned noen biter. Jaja, tror ikke det gjorde så mye. Nå er det iallefall ingenting før fredag eller lørdag..

Vi kom også litt igang igjen med oppussing i går etter en ganske lang pause. Eller det vil si at Fomlemannen kom i gang, mens jeg gjorde andre ting. ;) Håper vi skal komme ganske langt avgårde i løpet av helgen, jeg har lyst å flytte opp fra kjelleren snarest mulig.

Gjest Madeline
Skrevet

Høres ut som du kjører ryggen din litt for hardt. Håper kiropraktorbesøket i dag hjelper litt.

:klem:

Skrevet

Har et lignende problem på laptopen. Har en refreshknapp som er veldig lett å komme borti... og har man da skrevet en stil så gidder man ikke gå på igjen ...

skriv på nytt 'a, Gitte! ;)

Skrevet
God bedring, håper du får orden på ryggen  :klem:

Høres ut som du kjører ryggen din litt for hardt. Håper kiropraktorbesøket i dag hjelper litt.

:klem:

Har nok kjørt litt for hardt på med trening i det siste. :sjenert:

Men kiropraktor er bare positiv til at jeg tester ut hvor mye jeg tåler. I dag var jeg spent som en felestreng i en av musklene som går opp langs ryggraden, den må ta mye ekstra belastning når området i korsryggen er så svakt. Skal inn til fysioterapaut neste uke og få satt opp et skikkelig treningsprogram, det blir bra. :)

Og så får jeg lov til å begynne å jogge littegrann igjen når smertene er vekk! :hoppe:

Målet nå er å klare å trene opp ryggen så jeg unngår flere prolapser de neste to årene. Gjør jeg det så vil sannsynligheten for å få det igjen være like liten som jeg aldri hadde hatt det. Så kanskje jeg må bremse mine aller villeste jogge-fantasier en god stund.. :sjenert:

skriv på nytt 'a, Gitte!  ;)

Jaaaaaa! :hoppe:;)

-----------

Ikke gjort noe særlig i ettermiddag, en dag uten trening er en dag uten mening. ;) Fomlemannen har jobbet masse på soverommet, så nå er underlagsarbeidet ferdig. Også dette rommet er strippet for både tak, tapet og teppe. Takplater er neste på programmet, og så tapetsering! Kanskje, kanskje, kanskje vi kan flytte opp neste uke?? :hoppe:

Klarte å fornærme en studievenninne på mail i dag tror jeg... Hun skulle ha medarbeidersamtale og spurte hva vi andre med samme bakgrunn hadde i lønn. Det viste seg at hun lå ganske mye lavere enn oss andre tre, og så kom det en "deprimert" mail om hvor lite hun tjente og stakkars henne som tjente nesten halvparten av mannen sin.... Da ble jeg litt irritert, for tilsammen tjener de to ca. 1 mill og mye mer enn vi andre tre parene. :forvirret:

Skrevet

Sammenlikning av lønn gjør alltid at noen blir frustrerte..

Gjest Gjesta
Skrevet

Jepp, det er det. Like greit å ikke vite noe da ;)

Skrevet

Lønna er best og holde for seg selv.

Bra kiropraktoren kunne komme med gode nyheter. Høres fornuftig ut og vente med joggingen, uansett hvor vanskelig det må være. En liten joggetur er nok bedre enn ingen joggetur. :klem:

Gjest Madeline
Skrevet

Goooood moooooooooooooorgen, Fru Fomle. Her skinner sola og humøret er på topp :hoppe:.

Skrevet
Sammenlikning av lønn gjør alltid at noen blir frustrerte..

Jepp, det er det. Like greit å ikke vite noe da ;)

Jeg synes forsåvidt det er greit å sammenligne lønn som utgangspunkt for lønnsforhandling og sånn, men da bør en også kunne takle svarene på en litt bedre måte. ;)

Lønna er best og holde for seg selv.

Bra kiropraktoren kunne komme med gode nyheter. Høres fornuftig ut og vente med joggingen, uansett hvor vanskelig det må være. En liten joggetur er nok bedre enn ingen joggetur.  :klem:

Skal ta det veldig med ro, jeg lover... :sjenert:;) Men nå starter o-løp sesongen om 2 uker og jeg vil så gjerne være med. Tror jeg bør stille i trim-klassen i starten, og jeg dropper vel muligens det første løpet. Så får vi se hvordan det går..

Goooood moooooooooooooorgen, Fru Fomle. Her skinner sola og humøret er på topp :hoppe:.

Her også :hoppe:

Så flott da jenter! :) Her er det ikke sol, men kan ikke la være og bli i godt humør likevel!!

Skrevet
Sol i sinnet er nok det :)

*dyp*

:Nikke: Og så ble det jammen sol her også utover dagen. :)

Sukk, jeg har spist 3 marsipan-egg.. :sjenert:

Skrevet

Jeg spiste en skikkelig tørr blodappelsin... ikke bra...

Skrevet
Jeg spiste en skikkelig tørr blodappelsin... ikke bra...

:tunge1:;)

--------------

:sur::sur:

Her har jeg vært flink i matveien hele uka, trent masse og følt jeg var på skikkelig gli. Og hva skjer når jeg går på vekta i dag morges???? Ned 200 g!!!???

:sur::sur:

Utrolig nok så ble jeg bare mer motivert av det. Jeg skal vise den dumme vekta at det er JEG som bestemmer!! ;)

I går var jeg på svømming og satte ny personlig rekord, det er da noe! 1500 m på 36 minutter! :tommelsmil:

Gjest Madeline
Skrevet
:klem: Vekta har da gått nedover, Fru Fomle. Dessuten tar det gjerne en uke eller to før du ser skikkelige utslag på vekta, så ikke mist motet. Neste fredag vil du nok gå ned enda mer.
Gjest Gjesta
Skrevet

Du skal da være glad den går rett vei, min står nemlig stille og det er passe surt. Skulle tro at all trening ga resultat snart, men det eneste jeg merker er som sagt disse tømmerstokklåra :ler:

Skrevet
Du skal da være glad den går rett vei, min står nemlig stille og det er passe surt. Skulle tro at all trening ga resultat snart, men det eneste jeg merker er som sagt disse tømmerstokklåra :ler:

:ler:

Skrevet
:klem: Vekta har da gått nedover, Fru Fomle. Dessuten tar det gjerne en uke eller to før du ser skikkelige utslag på vekta, så ikke mist motet. Neste fredag vil du nok gå ned enda mer.

Håper du har rett. :sjenert: Blir så utålmodig og vil ha resultater med en gang, ikke så lett det der. ;) Men i dagboka på Vektklubben skal jeg veie meg på mandager, får prøve å være litt fornuftig i helga og se om det kan hjelpe litt på..

Tja, den stod faktisk å vippa mellom stillstand og 200 g ned, så jeg vil si det går nesten ut på ett. ;)

Tømmerstokklår høres ikke godt ut nei. :ler: Det er visst sånn at de første ukene etter man begynner å trene så går man gjerne opp litt i vekt pga. økt blodmengde etc. Kanskje vi er et offer for det? Selv om jeg innbilte meg at jeg var i ganske god form fra før og derfor ikke ville oppleve det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...